Το νήμα για την παιδεία

SBE

¥
Eλλη, οι Εσκιμώοι παθαίνουν σκορβούτο; Μπορείς να πάρεις τη βιταμίνη C από όλα τα φρέσκα, και από το κρέας, σε μικρότερη ποσότητα αλλά αρκετή για να γλυτώσεις την αρρώστια. Ο σκορβούτος εμφανίζεται μετά από τρεις μήνες αβιταμίνωσης. Τόσο πολύ βαρύς χειμώνας που να μην έχεις ούτε για δείγμα φρέσκια τροφή για πάνω από τρεις μήνες; Σε αυτή την περιπτωση, δεν είναι μόνο ο σκορβούτος το πρόβλημά σου.
 
Ναι, αλλά δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις. Εκτός από το προφανές λάθος του φοιτητή, δηλαδή, τελικά είναι απαραίτητη η εισαγωγή τροφίμων ή όχι; Εντάξει, αν το διατύπωσε έτσι, ο μικρός, είναι λάθος, αλλά όχι ότι δεν είναι περιβαλλοντικά προβληματικό να προβαίνεις σε σωρεία εισαγωγών για πράγματα που είτε δεν χρειάζεσαι είτε θα μπορούσες να καλύψεις με εγχώρια παραγωγή. Κι αυτό είναι ένα πρόβλημα για όλα τα δυτικά κράτη που πέρασαν οριστικά και αμετάκλητα σε μοντέλα σχεδόν αποκλειστικά τριτογενούς παραγωγής.
 

Alfie

New member
Ο σκορβούτος εμφανίζεται μετά από τρεις μήνες αβιταμίνωσης. Τόσο πολύ βαρύς χειμώνας που να μην έχεις ούτε για δείγμα φρέσκια τροφή για πάνω από τρεις μήνες; Σε αυτή την περιπτωση, δεν είναι μόνο ο σκορβούτος το πρόβλημά σου.

Επειδή δεν βλέπω πουθενά φατσούλα να υποθέσω ότι ο σκορβούτος είναι λογική συνέχεια της λέξης "ο Ζάλογγος" που μας τραυμάτισε πρόσφατα;
 

nickel

Administrator
Staff member
Καλημέρα. Είναι διαδικτυακή πρωτιά, αν και έχουν προηγηθεί κάποια «τον* σκορβούτο». Ίσως να έχει δίκιο ο Alfie. Μερικές φορές η δημιουργική γραφή θα έπρεπε να συνοδεύεται από disclaimer, φατσούλα ή άλλους λογοδείκτες.
 

SBE

¥
ΟΚ, επικαλούμαι την ώρα που έγραφα το μήνυμα (βγάλτε δύο για τη διαφορά ώρας). Δεν μπορούσα να θυμηθώ αν είναι ουδέτερο ή αρσενικό και είπα να το ρισκάρω.
 

daeman

Administrator
Staff member
...αναφέρονται στα οικολογικά κινήματα που ξεκινάνε από τον πολίτη- grass routes.
(αυτό θα το δει ο Δαεμάνος και θα γράψει ποίημα για τόπο χλοερό)
Μια *τραγουδιά, καλό μου, μια *τραγουδιά. Ή ένα *παρωδίο, αν προτιμάς ;):

I'm Popeye :eek: the Sailor Man
I'm Popeye, not Scurvy Man
I'm strong to the finich
‘Cause I eats me spinach
I'm Popeye the Sailor Man

To the Isle o' the Weight
I’d sail for a break
Them got tons of free ale and cake
But without oranges there
The grass route I prefer
Where Mr. Scurvy set foot he don’t dare

If anyone dareses to risk my "Fisk",
I throw ‘em off Mr. Zaloggo’s cliff
So keep genders right
If you mince ‘em, a fright
Youse end up in Bluto’s skiff in a jiff

You shoulds get lots o’ "Vita-mincee"
Spuds and apples do have it,
see?
—I'm strong to the finich
‘Cause I eats me spinach—
And got rid of the Scurvy Man.
:twit:

http://popeye.wikia.com/wiki/I'm_Popeye_The_Sailor_Man
 

nickel

Administrator
Staff member
Συγκεντρώνει πολλά απ' όσα διάβασα αυτές τις ημέρες:

Ανοίγουν ΕΜΠ και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο!

Ε, δεν φαντάζομαι να το πιστέψατε; Ναι, ξέρω. Ανακοινώθηκε ότι η Σύγκλητος θα συναντηθεί με τους ιδιοκτήτες των ΑΕΙ (εννοώ τους διοικητικούς, ή τους εκάστοτε απεργούντες). Οι ιδιοκτήτες σκέφτονται να επιτρέψουν την είσοδο στους παρείσακτους (καθηγητές και φοιτητές), φυσικά αφού οι παρείσακτοι δεχθούν μία σειρά όρων των ιδιοκτητών. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί ο τιτάνιος στόχος των 13 εβδομάδων ανά εξάμηνο, άρα θα παριστάνουμε όλοι χαρούμενοι ότι σώθηκε η παρτίδα, δηλαδή το εξάμηνο. Λοιπόν, αγαπητοί αναγνώστες, στοιχηματίζω 1.000 προς 1, ότι ούτε τα προσχήματα θα σωθούν. Ιδού οι λόγοι και η σειρά των γεγονότων:


Η συνέχεια στο protagon.gr:
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.paideia&id=28931
 

SBE

¥
Τι μου θύμισες τώρα, με τις 13 εβδομάδες το εξάμηνο.
Όταν ήμουνα φοιτήτρια ένα από τα ζητήματα που κάθε τόσο εμφανιζόταν σε κάθε συζήτηση από την πλευρά των καθηγητών ήταν ότι είναι απαράδεκτο το 13βδόμαδο και ότι είναι αδύνατο σε τόσο λίγο χρόνο να θέλουμε να θεωρούμε τα πτυχία μας ισότιμα με αυτά του εξωτερικού.
Να αναφέρω εδώ ότι είχαμε 40ωρο την εβδομάδα κανονικότατο, από τις οχτώ το πρωί μέχρι τις εφτά το βράδυ με διακοπή το μεσημέρι, με εργαστήρια ένα δεκάωρο τουλάχιστον, με εργασίες που τις κάναμε τα Σαββατοκύριακα κλπ κλπ. Αλλιώς δεν έβγαιναν τα 75 μαθήματα για το πτυχίο.

FFW μερικά χρόνια και πλέον δεν ξέρω ποιός καθηγητής μας ήταν απλά άσχετος και ποιός έλεγε ψέμματα για το θέμα αυτό. Όλοι τους είχαν σπουδάσει στο εξωτερικό, οι πιο πολλοί ΗΠΑ. Άρα κάτι ήξεραν για το πώς είναι τα πανεπιστήμια αλλού και για το ότι τα εξάμηνα είναι 13-14 εβδομάδες και τα τρίμηνα 8-10. Όμως ίσως τότε να μην υπήρχε ακόμα η τυποποίηση από την ΕΕ που έλεγε ότι για το Χ πτυχίο Υ ώρες διδασκαλίας, για το Α πτυχίο Β ώρες διδασκαλίας κλπ.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Φαντάσου, λέει, ένας από τους συγκλητικούς που έχουν κλείσει τώρα τα πανεπιστήμια με πρόσχημα την απεργία των διοικητικών, να έγραφε εν μέσω απεργίας ένα τέτοιο γράμμα στους φοιτητές του... Ναι, και μετά ξυπνήσαμε και διαπιστώσαμε με απογοήτευση ότι είμαστε ακόμα στην Ελλάδα...

Dear All,
As some of you may have heard, there is some strike activity taking place on campus tomorrow.
I want to let you know that I will not be striking, which means that I will be, so-to-speak, crossing a picket line. Moreover, I know that two of your GSIs have decided to strike, but because I happen to be free in the afternoon when they teach, and because I enjoy teaching smaller classes from time to time and I haven’t had a chance to in a while, I’ll be covering those sections. If you were planning to see me at office hours tomorrow afternoon, then feel free to come to one of the sections I’ll be covering. I will be in Stephens 230c from 2:10 to 4pm, Cory Hall 285 from 4:10pm to 5pm, and Evans Hall 6 from 5:10pm-6pm.
The reason for me taking this decision is extremely simple: We have 7 class days left until the end of the course. Despite the fact that we’ve made good time and are likely to finish the syllabus with a few lectures in hand for review, class hours are valuable and your education is too important to just cancel a class if we don’t have to. Whatever the alleged injustices are that are being protested about tomorrow, it is clear that you are not responsible for those things, whatever they are, and I do not think you should be denied an education because of someone else’s fight that you are not responsible for. I say this with no disrespect whatsoever to the two GSIs who have decided to strike. Societies where people stand up for what they believe in are generally better than societies where people do not, sometimes dramatically so. Further, I cannot discount the possibility that I may be in the wrong on this and they may be right. I have certainly been on the wrong side of political judgements before and I’m sure I will be again. However from a practical point of view I’ve made my decision and you should all turn up to class and discussion tomorrow as normal.

Η συνέχεια εδώ.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Μα ναι, αυτή είναι πάντα η απάντηση, δεν αμφιβάλλω. Και συνεχίζουμε όπως είμαστε, στην Ελλάδα που μας έχει εξουθενώσει όλους.
Και φυσικά η αναφορά στην έλλειψη δωρεάν δημόσιας ανώτατης παιδείας για όλους δεν έχει καμιά σχέση με την Ελλάδα, όπου το ιδιωτικό πανεπιστήμιο είναι βδελυρή έννοια.
 

SBE

¥
Συγκρίνουμε τα ανόμοια.
Μονοήμερη απεργία στο Μπέρκλεϊ, σε χώρα που οι διαμαρτυρίες αυτού του είδους λαμβάνονται σοβαρά υπόψη (αυτή είναι έννοια άγνωστη για την Ελλάδα αλλά είναι αλήθεια ότι ναι, υπάρχουν μέρη που άμα διαμαρτυρηθείς κάποιος θα σε ακούσει).
Στην Ιαπωνία λέει όταν απεργούν συνεχίζουν να εργάζονται και απλώς φοράνε μαύρο περιβραχιόνιο για να δείξουν τη δυσαρέσκειά τους. Μπορούμε να φανταστούμε Έλληνα εργοδότη να ενοχλείται από κάτι τέτοιο; Όχι βέβαια, γιατί το αν οι υπάλληλοι είναι ευχαριστημένοι ή δυσαρεστημένοι δεν τον απασχολεί καθόλου. Όσο δουλευουν, σκοτίστηκε.
Σχετικά με το υποτιθέμενο γράμμα: ή απεργείς ή δεν απεργείς. Δεν χρειάζονται εξηγήσεις.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Κάτω από τη βάση η Ελλάδα στην εκπαιδευτική αξιολόγηση: Προτελευταίοι στην ΕΕ οι μαθητές

Βουτιά 17 θέσεων έκανε η Ελλάδα στο τεστ αξιολόγησης PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), το οποίο πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια και μετρά τις επιδόσεις των 15χρονων μαθητών στα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες και την Κατανόηση Κειμένων.

Σύμφωνα με τη φετινή έρευνα, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 42η θέση μεταξύ 65 χωρών, ενώ το 2009 είχε καταλάβει την 25η.

Με μέσο όρο τις 500 μονάδες, η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 μονάδες στα Μαθηματικά (445 το 2003, 459 το 2006 και 466 το 2009), 477 μονάδες στην Κατανόηση Κειμένου (472 το 2003, 460 το 2006 και 483 το 2009) και 467 μονάδες στις Φυσικές Επιστήμες (473 το 2006 και 470 το 2009).

Με τις επιδόσεις αυτές, οι έλληνες μαθητές βρέθηκαν κάτω από τον μέσο όρο των χωρών, αλλά και στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη, αφού ξεπέρασαν μόνο τους συμμαθητές τους από την Κύπρο, τη Σερβία, το Μαυροβούνιο και την Αλβανία.

Την κορυφή κατέλαβαν μαθητές από χώρες της νοτιανατολικής Ασίας. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Σανγκάη (Κίνα) ξεπερνώντας το «σκορ» των 600 μονάδων και ακολούθησαν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Ταϊπέι και η Νότια Κορέα, η οποία κατέβηκε στην 5η θέση από την πρώτη που ήταν το 2009.

Η Φινλανδία, το εκπαιδευτικό σύστημα της οποίας θεωρείται από τα καλύτερα στον κόσμο, υποχώρησε στη 12η θέση από τη δεύτερη που βρισκόταν το 2009.


Πηγή: Τα Νέα, 3-12-2013
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ανάλογο άρθρο στον Guardian από όπου παρατηρούμε εύκολα ότι η βουτιά δεν οφείλεται τόσο στην (υπαρκτή) υποχώρηση των δικών μας επιδόσεων όσο στη ραγδαία αύξηση των επιδόσεων των άλλων χωρών, που προφανώς προσάρμοσαν τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης διαδικασίας και αξιολόγησης.
 

SBE

¥
Αυτό θα έλεγα κι εγώ. Η βουτιά της Φιλανδίας π.χ. δεν οφείλεται στο ότι ξαφνικά η εκπαίδευσή τους χάλασε, αλλά στο ότι οι ασιατικές χώρες έκαναν μεγάλα άλματα προόδου.
Αν και αυτό αμφισβητείται, γιατί τα σχολεία που συμμετείχαν προτάθηκαν από τις χώρες και λέγανε κάποιοι ότι η Κίνα πρότεινε τα δυο- τρία πολύ καλά δημόσια σχολεία που έχει- 500 μαθητές σε σύνολο πολλών εκατομμυρίων.
 
Αυτό θα έλεγα κι εγώ. Η βουτιά της Φιλανδίας π.χ. δεν οφείλεται στο ότι ξαφνικά η εκπαίδευσή τους χάλασε, αλλά στο ότι οι ασιατικές χώρες έκαναν μεγάλα άλματα προόδου.
Αν και αυτό αμφισβητείται, γιατί τα σχολεία που συμμετείχαν προτάθηκαν από τις χώρες και λέγανε κάποιοι ότι η Κίνα πρότεινε τα δυο- τρία πολύ καλά δημόσια σχολεία που έχει- 500 μαθητές σε σύνολο πολλών εκατομμυρίων.

Νομίζω ότι είναι υπερπροφανές, η Κίνα είναι μια χώρα με πληθυσμό μαθητών που αριθμεί περί τα 80 εκ. στην δευτεροβάθμια. Οι διαφορές μεταξύ των καλύτερων και του μέσου όρου θα είναι εμφανώς μεγαλύτερες.

Πάντως οι βουτιές είναι περίεργο πράγμα. Θα έπρεπε να αφορούν μόνο την θέση, αν είχε να κάνει με το ότι κάποιες χώρες γίνονται καλύτερες, όχι το ίδιο το σκορ. Όμως νομίζω ότι έχουμε ξαναπεί ότι τα τεστ της PISA είναι περίεργη υπόθεση γιατί είναι σαν τα IQ τεστ, όσο καλύτερα είσαι εκπαιδευμένος γι' αυτά, τόσο καλύτερα θα τα πας. Δεν είναι απαραίτητα ενδεικτικό ούτε της ποιότητας της εκπαίδευσης ούτε των μαθητών. Ένας μπούσουλας είναι.
 

SBE

¥
Πάντως η Γκάρντιαν είχε τρεις ερωτήσεις* για να δούμε αν είμαστε πιο έξυπνοι από ένα δεκαπεντάχρονο και μου φάνηκαν απλές- τις δύο τις έκανα στο μυαλό μου, για την τρίτη χρειάστηκα μολύβι και χαρτί γιατί είχε πολλά δεδομένα, αλλά ήταν απλή. Και αυτή που είχε να κάνει με την κατανόηση κειμένου, ε, συγγνώμη, αλλά άμα ένας δεκαπεντάχρονος δεν το καταλαβαίνει αυτό το κείμενο...
Παρεμπιπτόντως, η κατανόηση κειμένου είναι μεγάλο ζήτημα εν ΗΒ και δεν ξέρω γιατί. Το βαφτιστήρι μου π.χ. που είναι έξι χρονών λέει ότι έχει επίπεδο κατανόησης δεκάχρονου. Αυτό το λέει η δασκάλα του. Τα ίδια λέγανε για τον γιό κάτι άλλων φίλων οι δάσκαλοί του και γενικά δεν έχω ακούσει καθόλου για εξάχρονο με επίπεδο κατανόησης εξάχρονου. Έχω καταλήξει ότι τα κριτήρια είναι λίγο χαλαρά, για να βγαίνουν όλοι με καλύτερες ικανότητες απ'ό,τι έχουν.




* http://www.theguardian.com/educatio...marter-than-a-15-year-old-oecd-pisa-questions
 
Για τις μαθηματικές δεν χρειάζεται μολύβι, είναι πολύ απλές πράξεις. Γενικά οι ασκήσεις είναι εύκολες, αλλά κάποιες (απ' τις πραγματικές) θέλουν μολύβι και δυο-τρεις πράξεις. Μπορεί κανείς να ρίξει μια ματιά στα δείγματα προηγούμενων ετών, όπως αυτό.
 
Top