Το νήμα για την παιδεία

(ΝΥΤ)
New Mexico Teachers Resist a State Official's Plan for Evaluating Them
By DAN FROSCH
An evaluation system installed by the state's education secretary-designate, Hanna Skandera, gives too much weight to standardized tests, opponents say.
 
Απ' ό,τι έχω καταλάβει μέχρι τώρα, οι δικές μας αξιολογήσεις δεν θα είναι πολύ καλύτερες. Πάλι έδωσαν ρέστα στον σχεδιασμό.
 
Είδα αυτό στο κέντρο της Αθήνας· πλάκα έχει:

 

rogne

¥
Λέει αρκετές αλήθειες η αφίσα, αλλά νομίζω ότι αυτό που κυρίως την κάνει πετυχημένη είναι ένα στοιχείο κωλοπαιδισμού (με το συμπάθειο) που πατάει στα ρεφλέξ του κοινωνικού αυτοματισμού. Σαν να βασίζεται δηλαδή σε αυτό το (γνώριμο) "καλά να πάθετε, εσείς οι βολεμένοι, διεφθαρμένοι, αλλοπαρμένοι κλπ., που ξεκουνιέστε μόνο όταν αρπάξει φωτιά η γούνα σας". Αν όπου "διοικητικοί υπάλληλοι ΑΕΙ" βάλουμε οποιονδήποτε άλλο κλάδο του δημοσίου, το μήνυμα μάλλον ίδιο παραμένει. Και μετά;

Κώστα, αν την έχεις σε μεγαλύτερη ανάλυση (ή ακόμα κι έτσι όπως είναι, φαντάζομαι), κάποιος/α εδώ την ψάχνει.

ΥΓ. Καλή χρονιά!
 

SBE

¥
Σνιφ, κλαψ, λυγμ, μου θύμησε παλιές εποχές στις καταλήψεις της φουρνιάς μου που είχαν κυκλοφορήσει οολόκληρο κόμιξ που παρωδούσε την κατάσταση...
 
Εντάξει, είπα "πλάκα έχει", λίγο χιούμορ να φωτιστεί το χειλάκι μας. ΟΚ, το λινκάρισα, rogne. Επίσης, καλή χρονιά!
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Καταργούνται οι δύο πρώτες ώρες στα σχολεία!

Τη μείωση της σχολικής ημέρας κατά 2-3 ώρες αποφάσισε σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο Παιδείας, μετά από αίτημα της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Καφετεριών και Αιθουσών Αναψυχής, προκειμένου να τονωθεί η κίνηση των καταστημάτων τους!

Το λεγόμενο Coffee Break, το διάλειμμα δηλαδή που είναι συνδεδεμένο με ολιγόωρες αποδράσεις για καφέ και κουβέντα, θα αποκτήσουν επιτέλους και τα ελληνικά σχολεία, όπως συμβαίνει σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες!

Η απόφαση ελήφθη ύστερα από «Εντολή Σαμαρά» και μεταβιβάστηκε στις αρμόδιες επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας για να εφαρμοστεί πάραυτα. Η εντολή δόθηκε ύστερα από συνάντηση του Πρωθυπουργού με παράγοντες της αγοράς και του τουρισμού, σε μια κοινή αναζήτηση τρόπων να τονωθεί η κίνηση στα μαγαζιά τους.

Χωρίς να είναι τίποτα οριστικό, μια και εκείνο που προέχει είναι η εφαρμογή του νέου ωραρίου, υπάρχει η σκέψη οι ώρες διδασκαλίας που θα χαθούν, να αναπληρωθούν από κατάργηση των εκπαιδευτικών περιπάτων (που δεν προσφέρουν τίποτα στην Οικονομία), των επισκέψεων σε Μουσεία και των μαθημάτων Computer, μουσικής και άλλων άχρηστων και χρονοβόρων δραστηριοτήτων που απασχολούν τους μαθητές (και επιπλέον τους στερούν ώρες Θρησκευτικών).

Σύμφωνα, πάντως, με παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας, μελετάται επίσης η κατάργηση των τριών τελευταίων ωρών διδασκαλίας (το λεγόμενο Lunch Break) έπειτα από αίτημα της Ένωσης Εστιατόρων, προκειμένου οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν τις ταβέρνες της περιοχής τους ώστε με το χαρτζιλίκι τους να βοηθήσουν την ανάπτυξη.

Τέλος, σχεδόν βέβαιη θεωρείται η κατάργηση της Παρασκευής (το λεγόμενο Sexual Friday), που εφαρμόζεται σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, προκειμένου οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν ελεύθερα τους Οίκους Ανοχής των περιοχών τους, ώστε να τονωθεί και ο συγκεκριμένος κλάδος παροχής επαγγελματικών σεξουαλικών υπηρεσιών.

~Νίκος Ζαχαριάδης, ΜΟΥΦΑΝΕΤ, 14-1-2014

(Σημείωση: Το κείμενο αυτό και η φωτογραφία που δεν το συνοδεύει, αποτελούν προϊόν επινόησης με στόχο τη σάτιρα και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Καταναλώστε τα υπεύθυνα)
 

SBE

¥
Σάτιρα μεν, αλλά μην τους δίνουμε ιδέες.
Για να αναφέρω εδώ το παράδειγμα του παλιού μου σχολείου, που είναι απέναντι από το σπίτι της γιαγιάς μου:
Όταν ήμουνα μαθήτρια εκεί, ο επιστάτης του σχολείου, που έμενε σε σπιτάκι μέσα στο σχολείο, χτύπαγε τα κουδούνια, επέβλεπε την καθαριότητα, είχε το μαγαζάκι με τα τσιπς και τα ψωμάκια, μέσα στο σχολικό κτίριο, έκανε μικρομαστορέματα κλπ κλπ. Δεν είχα καταλάβει τότε ότι το σχολικό κτίριο ήταν σε άριστη κατάσταση, το κατάλαβα τις προάλλες που ήμουνα στην Πάτρα και το κοιτάζαμε. Τι είδα τώρα:
Οι μισές κουρτίνες να κρέμονται από μια κλωστή, γιατί προφανώς κάποια αγγελούδια τις τράβηξαν και ποιός να ανέβει τώρα εκεί πάνω τις ξανακρεμάσει. Το κτίριο να έχει πέσει θύμα γκραφιτάδων οι οποίοι το έχουν κάνει παρδαλό μέχρι και στον πρώτο όροφο. Σκουπιδαριό να είναι εμφανές σε διάφορα σημεία της αυλής κλπ κλπ Βεβαίως εκεί που σχολιάζαμε το χάλι κάποιος πήγε στο σχολείο κι άρχισε να μαζεύει τα σκουπίδια από τα καλάθια στις αίθουσες. Αυτό στις 4 Ιανουαρίου, ενώ το σχολείο ήταν ήδη κλειστό δυο βδομάδες. Τι στο καλό, δεν μπορούσαν να το καθαρίσουν τόσες μέρες; Στο κάτω κάτω οι εργάσιμες μέρες είναι καμιά δεκαριά.
Πάνω στο σχολιασμό πληροφορήθηκα ότι στην περιοχή έχει ξεσπάσει μάχη μεταξύ σχολείου και καταστηματαρχών. Και εξηγώ: το μαγαζάκι μάλλον καταργήθηκε. Ο τωρινός επιστάτης, που μένει ακόμα στο σπιτάκι μέσα στο σχολείο, έχει μαγαζί με πρόχειρα φαγητά απέναντι από την είσοδο του σχολείου, στο οποίο δουλεύουν τα μέλη της οικογένειάς του. Για να πάνε εκεί οι μαθητές θα πρέπει να διασχίσουν πολυσύχναστο δρόμο. Εννοείται ότι απαγορεύεται να βγουν έξω από το σχολείο τις σχολικές ώρες. Και εννοείται ότι η πύλη του σχολείου είναι κλειστή. Όμως, από το μαγαζί έχουν βρει άλλη μέθοδο: τους φωνάζεις την παραγγελία από απέναντι και σου φέρνουν το φραπέ σου (!!!!), τα τσιγάρα σου (!!!!!) και την τυρόπιτά σου μέσα από τα κάγκελα. Το μαγαζάκι φαντάζομαι δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο από το σχολείο, οπότε πουλάει ό,τι θέλει (φαντάζομαι το δάσκαλο που κάνει μάθημα σε τάξη που οι ταραξίες μόλις έχουν πάρει μια γερή δόση καφεΐνης). Φυσικά κανένας δεν φαίνεται να προβληματίζεται που ο επιστάτης, που είναι δουλειά του να ανοίγει και να κλείνει την πύλη, έχει επιχείρηση η οποία στηρίζεται στην κατάργηση της πύλης.
Α, όσο για το μαγαζί, έχω σοβαρές αμφιβολίες για την ποιότητά του. Και για την ποιότητα των ιδιοκτητών*, αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα.

*όταν πρωτοάνοιξε το μαγαζί όποιος παρκάρισε στο πεζοδρόμιο έξω από το μαγαζί βρέθηκε με τα λάστιχα τρυπημένα. Το έπαθε η μητέρα μου δύο φορές με μια μέρα (το έφτιαξε και το άφησε στο ίδιο σημείο), η κόρη της γειτόνισσάς μας τρεις φορές, ένας άλλος γείτονας μια φορά κλπ κλπ. Μετά μάλλον επειδή θα άκουσε το βρισίδι της χρονιάς ο καταστηματάρχης ακολούθησε άλλη μέθοδο: έβαλε κάτι τσιμεντότουβλα στο δρόμο κι έφτιαξε εμπόδια. Ο δήμος κοιμάται, γιατί όπως μου έλεγε ένας γείτονας, ο αδερφός του καταστηματάρχη- επιστάτη δουλεύει στο Δήμο (στον οποίο ανήκει και το σχολείο). Απ' ό,τι καταλαβαίνω, παρόλο που είχε μεγάλο πλεονέκτημα, γιατί είναι το μόνο μαγαζί της περιοχής και θα μπορούσε να έχει καλές σχέσεις με τους γείτονες, ο τύπος προτίμησε να τους χάσει από πελάτες. Απ' όσο έχω δει, δεν πατάει εκεί κανένας εκτός από τους μαθητές. Και στις σχολικές διακοπές δεν ανοίγει κάθε μέρα (ευτυχώς).
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Η άθλια κατάσταση του κτιρίου χρεώνεται και στη διεύθυνση. Δίπλα μου είναι ένα γυμνάσιο. Πολύ συχνά λερώνονται οι τοίχοι του και η μάντρα με γκραφίτι, αλλά ο διευθυντής του σχολείου δεν το ανέχεται. Κάθε τρεις και λίγο ξαναβάφει τα ίδια σημεία, και ποτέ δεν φτάνει σε άθλια κατάσταση. Το ίδιο έργο έχω δει και σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Όταν θέλει ο διευθυντής, το κτίριο αλλάζει εμφάνιση. Όταν ο διευθυντής έχει μέσα του την κακομοιριά και τη μιζέρια, δεν κάνει απολύτως τίποτα.
 
Το δικό μας σχολείο (δημοτικό και γυμνάσιο) παλιότερα το έβαφαν κάθε χρόνο. Αυτή ήταν η εικόνα του, κάνα μήνα μετά το τελευταίο βάψιμο. Πέρσι, αντί να το βάψουν, φώναξαν παιδιά από άλλο σχολείο και τους άφησαν να κάνουν τοιχογραφίες. Ο τοίχος είναι ακόμα έτσι. Αν έχω χρόνο αργότερα θα κατέβω να τραβήξω φωτογραφία.

Πάντως θυμάμαι πως το βάψιμο δεν το έκαναν ποτέ -όσο πήγαινα εγώ- με λεφτά του σχολείου, μάς ζητούσαν συνδρομή ή από τους γονείς απευθείας, μέσω του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
 
Συμπαράσταση με στάση εργασίας στο δάσκαλο της Άρτας

Σε τρίωρη στάση εργασίας αποφάσισε να προχωρήσει σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων-Νηπιαγωγών της Άρτας προκειμένου να συμπαρασταθεί στον 50χρονο συνάδελφό τους, ο οποίος φέρεται να προέτρεψε οκτάχρονους μαθητές, να χαστουκίσουν συμμαθητή τους. Ο 50χρονος δικάζεται σήμερα κατηγορούμενος για απλή σωματική βλάβη.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, το Δ.Σ συνεδρίασε εκτάκτως «με αφορμή την υπέρμετρη δημοσιότητα που έλαβε το αναφερόμενο περιστατικό σε Δημοτικό Σχολείο της πόλης, προκειμένου να προφυλάξει το λειτούργημα του εκπαιδευτικού στις δύσκολες εποχές που διανύουμε».

Ειδικότερα αποφάσισε: «Τη στήριξη του συναδέλφου, που κατά την 27χρονη διδακτική του υπηρεσία δεν έχει δώσει ποτέ δικαίωμα ανάρμοστης συμπεριφοράς κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του», καθώς και τη «διευκολυντική στάση εργασίας, για συμπαράσταση στο συνάδελφο την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014 τις τρεις τελευταίες διδακτικές ώρες».

Ο δάσκαλος από την πλευρά του αρνήθηκε κάθε κατηγορία και δήλωσε πως θέλει να δικαστεί, για να λάμψει η αλήθεια.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Σωστά, το επάγγελμα του εκπαιδευτικού πλήττεται από την "υπέρμετρη δημοσιότητα" και πρέπει να το προφυλάξουμε. Η συντεχνιακή λογική που ισχύει και εφαρμόζεται από όλες τις συντεχνίες που μας ταλαιπωρούν βάναυσα.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Σημερινός Πετρουλάκης για το περιστατικό:
Επιτέλους, ως πού φτάνει η συντεχνία;

[...]Αυτη τη σκηνή, που θα μπορούσε να είχε επινοήσει ο Χάνεκε ή ο Ντίκενς, των συμμαθητών που φυλάνε τσίλιες στην πόρτα για να περάσουν ανενόχλητοι σε σειρά για να χαστουκίσουν (ή και να γρονθοκοπήσουν) το άμοιρο παιδί, με πειθαναγκασμό από τον πνευματικό τους ηγέτη, δεν βρήκαν ούτε μιά λεξη να αποδοκιμάσουν οι άνθρωποι στους οποίους έχουν εμπιστευτεί τα παιδιά τους οι Αρτινοί. Η διευθύντρια ψέλλισε δύο κουβέντες τους είδους ”είναι πολύ καλός δάσκαλος, σίγουρα δεν είχε κακές προθέσεις”, ενώ οι υπόλοιποι συμπαραστάτες του θεώρησαν εξ αρχής δεδομένο ότι το κακοποιημένο (με ιατροδικαστική βεβαίωση) παιδί έλεγε ψέμματα. Δεν είχαν καν την τσίπα να πουν ότι θα το καταδίκαζαν στην περίπτωση που ήταν αλήθεια.[...]
 
Νέα εστία αντιπαράθεσης στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας

«Μάχη» Συμβουλίου εναντίον Συγκλήτου με «αρένα» τα δικαστήρια, καταγράφεται στο εσωτερικό του Πανεπιστημίου Αθηνών μετά τα γεγονότα της περασμένης εβδομάδας στις εκλογές κοσμητόρων.

Όπως αναφέρει το Βήμα, το γεγονός ότι μια υποψήφια για την θέση της κοσμήτορος αποκλείστηκε από τις εκλογές επειδή «δεν έπεισε» τα μέλη του Συμβουλίου, έχει δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στο Ίδρυμα.

Και αυτό γιατί σχεδόν ανοικτά υπονοήθηκε από μέλη του Συμβουλίου ότι η υποψήφια αποκλείσθηκε όχι για επιστημονικούς λόγους, αλλά γιατί πρωτοστάτησε στις κινητοποιήσεις των περασμένων μηνών.

Το κλίμα έχει πολώσει ακόμα περισσότερο η επιστολή που έστειλαν μέλη όλων των Συμβουλίων Ανωτάτων Ιδρυμάτων στο υπουργείο Παιδείας, δηλώνοντας ότι στους νυν πρυτάνεις απαγορεύεται εκ του νόμου το δικαίωμα να κριθούν ξανά στις πρυτανικές του ερχόμενου Μαΐου (κάτι που όμως δεν προβλέπεται στον νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ).

Την αντίθεση τους εκφράζουν τα μέλη της Συγκλήτου με «λογικές που προκύπτουν από την διατύπωση σκεπτικών και κειμένων όπως εκείνο που εξέδωσε πρόσφατα το Συμβούλιο Ιδρύματος».

Ακόμη στην ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρουν ότι διαπιστώθηκαν σοβαρά νομικά προβλήματα στις εκλογές κοσμητόρων στο ίδρυμα και θα ζητήσουν νομικές συμβουλές για την διερεύνηση και επίλυση του θέματος.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Πού μπορούμε να διαβάσουμε περισσότερα βέβαια στοιχεία για την υπόθεση με τον δάσκαλο στην Άρτα; Π.χ. αν ξέρουμε με ασφάλεια και όχι από μικροκουτσομπολιά τι λέει η ιατροδικαστική βεβαίωση ή κάποιες μαρτυρικές καταθέσεις; Εμένα κάτι με ενοχλεί σε αυτή την πραγματικά τρομακτική περίπτωση, ιδίως πριν μιλήσουν τα δικαστήρια — κυρίως, επειδή δεν θα ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία που κάποια παιδιά θα πουν τα πράγματα όπως νομίζουν ότι πρέπει να τα πουν γιατί έτσι περιμένουν να ακούσουν οι μεγάλοι.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Όλες οι αναφορές για το περιστατικό γράφουν ότι διαπιστώθηκαν τραύματα στο πρόσωπο του παιδιού στο νοσοκομείο της Άρτας. Κατά τα λοιπά, δεν μπορούμε να ξέρουμε τι έγινε, φυσικά, αυτά θα τα δουν οι δικαστές.

Συμφωνώ ωστόσο με τα όσα λέει ο Πετρουλάκης στην παράγραφο που παρέθεσα.

Και κατά τα λοιπά, δεν μου φαίνεται το περιστατικό απίστευτο, δεδομένου του ότι κι εγώ έχω φάει ξύλο με το χάρακα από τη δασκάλα που είχα στην πρώτη δημοτικού, και η ξαδέρφη μου, που ήταν ένα χρόνο μεγαλύτερη στο ίδιο σχολείο, έτρωγε ξύλο με σκοινάκι που είχε στην άκρη της κόμπους - όπως και οι συμμαθητές της. Και για την ιστορία, μιλάμε για το 1985, όχι για τη δεκαετία του '30.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Μα δεν θεωρώ απίστευτο συμβάν την άμεση βιαιοπραγία από έναν δάσκαλο (αν και θα περίμενα να υπάρχουν σχετικές αναφορές και πριν πενηνταρίσει, αλλά ας πούμε ότι δεν είχαν βγει παραέξω), αλλά τρομακτική την όλη εικόνα, με τα παιδιά που κρατάνε τσίλιες και τους άλλους που περνάνε και δέρνουν τον αδύνατο.

(Ο Πετρουλάκης γράφει θεωρώντας δεδομένο το συμβάν.)
 
Όλες οι αναφορές για το περιστατικό γράφουν ότι διαπιστώθηκαν τραύματα στο πρόσωπο του παιδιού στο νοσοκομείο της Άρτας. Κατά τα λοιπά, δεν μπορούμε να ξέρουμε τι έγινε, φυσικά, αυτά θα τα δουν οι δικαστές.

Συμφωνώ ωστόσο με τα όσα λέει ο Πετρουλάκης στην παράγραφο που παρέθεσα.

Και κατά τα λοιπά, δεν μου φαίνεται το περιστατικό απίστευτο, δεδομένου του ότι κι εγώ έχω φάει ξύλο με το χάρακα από τη δασκάλα που είχα στην πρώτη δημοτικού, και η ξαδέρφη μου, που ήταν ένα χρόνο μεγαλύτερη στο ίδιο σχολείο, έτρωγε ξύλο με σκοινάκι που είχε στην άκρη της κόμπους - όπως και οι συμμαθητές της. Και για την ιστορία, μιλάμε για το 1985, όχι για τη δεκαετία του '30.

Εγώ εν έτει 1989 άλλαξα σχολείο γιατί η δασκάλα μου (β΄ δημοτικού) έδερνε συστηματικά τα παιδιά και συχνότατα τον ίδιο της τον γιο, που ήταν συμμαθητής μου, για παραδειγματισμό. Αργότερα έγινε διευθύντρια. Αλλά επειδή έχω και αρκετούς φίλους, γνωστούς και συγγενείς που είναι εκπαιδευτικοί, κατά καιρούς ακούω ακόμα και σήμερα ανάλογα περιστατικά. Πριν κάνα δίμηνο, μάλιστα, στο πλαίσιο μιας δουλειάς, άκουσα μια σειρά συνεντεύξεις εκπαιδευτικών για την παραβατικότητα των μαθητών και τραβούσα τα μαλλιά μου. Όχι μόνο για το τι βλακείες πιστεύει ο καθένας, αλλά και για το πώς την αντιμετωπίζουν.
 

SBE

¥
Να η είδηση. Κι από εδώ:
Σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε η μητέρα του 8χρονου στους αστυνομικούς, ο δάσκαλος ακινητοποίησε το παιδάκι επειδή έκανε κάποια αταξία και έδωσε εντολή στους συμμαθητές του να το χαστουκίζουν ένας- ένας, ενώ «φρόντισε» να τοποθετήσει στην πόρτα της αίθουσας, δύο άλλους μαθητές, ώστε να μην μπορέσει να διαφύγει ο μικρός.
...
Ωστόσο τόνισε [η διευθύντρια του σχολείου] ότι «οι καταγγελίες των γονέων των άλλων παιδιών συγκλίνουν με την μήνυση (που κατέθεσε η μητέρα».
 

SBE

¥
Ο δάσκαλος από την άλλη λέει ότι ο μικρός ήταν άτακτος, αλλά όλα τα άλλα είναι ψέμματα.
Βέβαια, αν το δεχτούμε αυτό, η απορία μένει: ποιός βάρεσε το παιδί; Αν ήρθε στο σχολείο έτσι, θα έπρεπε ο δάσκαλος να ενημερώσει τη διεύθυνση κλπ κλπ. Αν το έπαθε στο σχολείο, πού ήταν ο δάσκαλος την ώρα που οι μικροί άρχισαν το μποξ;
 
Top