Το νήμα για την παιδεία

SBE

¥
To πόσο άτακτος είναι κάποιος είναι υποκειμενικό. Το θέμα είναι ότι ο δάσκαλος, και μάλιστα δάσκαλος με 27 χρόνια εμπειρία, θα πρέπει να μπορεί να αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα με σοβαρό τρόπο.

Όσο για την αλληλεγγύη των συνδικαλιστών, μου έλεγαν ότι σε ένα σχολείο (δε λέω λεπτομέρειες) ανακάλυψε η αρμόδια υπηρεσία ότι ο γυμνασιάρχης δεν είχε τα τυπικά προσόντα για να είναι γυμνασιάρχης, καθώς είχε προαχθεί με πλαστά πτυχία μεταπτυχιακών σπουδών από ξένη χώρα. Και κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις και τον έστειλαν σπίτι του για λίγο καιρό. Και το ζήτημα είχε αναλάβει η εφημερίδα των εκπαιδευτικών, η οποία καλούσε τους συναδέρφους του σε συμπαράσταση κλπ κλπ. Το θέμα είχε γίνει πρωτοσέλιδο, ο δοκιμαζόμενος συνάδερφός μας και πράσινα άλογα. Κανένας δεν είπε βρε παιδιά, αυτός έκανε πλαστογραφία και πήρε προαγωγή, τρώγοντας τη θέση από κάποιον άλλον. Πού ήταν η συναδερφική αλληλεγγύη του όταν τα έκανε αυτά;
 

nickel

Administrator
Staff member
Καλημέρα

Μια και είδαμε τη μια πλευρά, ας δούμε και την άλλη. Τι έκανε Ιρανός δάσκαλος για να σταματήσει τη βία σε βάρος μαθητή του:


Στο πλευρό 8χρονου μαθητή
Η καλύτερη απάντηση στο bullying από ιρανό δάσκαλο

Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Με τον καλύτερο τρόπο απάντησε ένας δάσκαλος δημοτικού σχολείου στο Ιράν στον εκφοβισμό και τα χλευαστικά σχόλια που δεχόταν ένας 8χρονος μαθητής του από τους συμμαθητές του, επειδή έχει χάσει τα μαλλιά του λόγω μίας σπάνιας ασθένειας.

Ο δάσκαλος Αλί Μοχαμαντιάν μπήκε μία μέρα στην τάξη και έκπληκτοι οι μαθητές είδαν ότι είχε ξυρίσει το κεφάλι του.

Οι μαθητές όχι μόνο αντιλήφθηκαν το λάθος τους και σταμάτησαν να ενοχλούν τον μικρό Μαχάν Ραχίμι, αλλά αποφάσισαν να του συμπαρασταθούν με τον ίδιο τρόπο: ξύρισαν και εκείνοι τα μαλλιά τους.

Ο δάσκαλος, που έχει γίνει ήρωας στο Ιράν, δέχθηκε τα συγχαρητήρια του ιρανού προέδρου Χασάν Ροχανί ενώ, σύμφωνα με τον Guardian, η κυβέρνηση αποφάσισε την οικονομική ενίσχυση της οικογένειας του παιδιού ώστε να καλυφθούν τα ιατρικά έξοδα για αντιμετώπιση της ασθένειάς του.

http://news.in.gr/world/article/?aid=1231291030

Στον Guardian:
http://www.theguardian.com/world/ir...er-hero-shaving-head-solidarity-bullied-pupil
 
Τυχερό μέσα στην ατυχία του το παιδί, όχι μόνο που έπεσε σε τόσο καλό δάσκαλο αλλά και που το πρόβλημά του μπορούσε να κοπιαριστεί χωρίς πρόβλημα. Γιατί αν τραύλιζε, ας πούμε...
 

nickel

Administrator
Staff member
Μόνο που η μίμηση, όταν δεν συνεπάγεται θυσία, μπορεί να θεωρηθεί κοροϊδία.
 
Το ωραίο είναι ότι ο Δημοσθένης, που εἰς τὸ στόμα ψήφους [ελάμβανε] καὶ ῥήσεις ἅμα [έλεγεν], ξύριζε και το κεφάλι του μισό-μισό, εναλλάξ: πολλάκις δὲ καὶ μῆνας ἑξῆς δύο καὶ τρεῖς συνάπτειν, ξυρούμενον τῆς κεφαλῆς θάτερον μέρος ὑπὲρ τοῦ μηδὲ βουλομένῳ πάνυ προελθεῖν ἐνδέχεσθαι δι᾽ αἰσχύνην. (Πλούταρχος) Δύο σ' ένα, δηλαδή, συν ότι υπήρξε πρωτοπόρος της μόδας στην αντρική κόμμωση...
 

SBE

¥
Το ακόλουθο μου ήρθε φεισμπουκικά, αλλά υπάρχει κι εδώ ολόκληρο. Από καθηγητή του ΑΠΘ:

Κατά την ξενάγησή τους [σημ. των αξιολογητών]στα μουσεία του τμήματος –νωρίς το απόγευμα σήμερα-- οι αξιολογητές εντοπίστηκαν από τους τσιλιαδόρους και η ομάδα κρούσης αφίχθη, 10-12 άτομα. Μαζί με μερικούς συναδέλφους και τον πρόεδρο του τμήματος σταθήκαμε στον προθάλαμο του Μουσείου Εκμαγείων, για να δώσουμε χρόνο στη συνάδελφό μας να ενημερώσει τους αξιολογητές. Είχα την κακή ιδέα να σταθώ μπροστά στην πόρτα του μουσείου.

Γύρω μου σχηματίσθηκε ένα ημικύκλιο με άγριες διαθέσεις. Τους είπα μόνον ότι η σκηνή θυμίζει μεσοπολεμική Γερμανία και τους προειδοποίησα ότι η άσκηση βίας δεν προστατεύεται από κανένα άσυλο. Ακολούθησε 15 λεπτά φραστικών προσβολών, προκλήσεων, προπηλακισμών, εξευτελισμού μου σε κάθε επίπεδο από ωρυόμενα άτομα, τα οποία χτυπούσαν μπουνιές στην πόρτα δίπλα στο πρόσωπό μου, απειλώντας με να μεριάσω. Απλώς έκλεισα τα μάτια και περίμενα… Ευτυχώς δεν με χτύπησαν. Μου θύμισαν πως δεν υποστήριξα την απεργία του ΕΣΔΕΠ, πως δεν υπέγραψα για την απελευθέρωση των υπό δίωξη φοιτητών και ότι όταν «ξεχειλίσει το ποτάμι του λαϊκού κινήματος» θα τρέχω να κρυφτώ.
 

nickel

Administrator
Staff member
Πήγα να διαβάσω και το άρθρο του Α. Λακασά, για να έχω, τουλάχιστον σε σχέση με το συγκεκριμένο «στιγμιότυπο», μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Δεν ανήκω στο χώρο, οπότε από σκόρπια άρθρα της μιας ή της άλλης πλευράς, προσπαθώ να βγάλω συμπεράσματα, κυρίως για να ικανοποιώ την περιέργειά μου. Προς το παρόν, έχω να πω ότι το άρθρο της Πέπης Ρηγοπούλου μού άφησε την αίσθηση —με κάποια άλματα που είδα να γίνονται, ίσως και διαστρεβλώσεις (π.χ. «κατηγορούνται από τον αρθρογράφο ακόμα και για τα λίγα χρήματα που παίρνουν»)— ότι όποιος θέλει την αξιολόγηση ή ασκήσει κριτική στα ελληνικά πανεπιστήμια προωθεί τη διάλυση της δημόσιας παιδείας και την παράδοσή της στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Με τη δημιουργία τέτοιας πόλωσης, με την επιλογή τέτοιας βούρτσας που βάφει μαύρο ό,τι δεν μας βολεύει ή δεν μας αρέσει, συνεννόηση δεν θα υπάρξει και σωστή δουλειά δεν θα γίνει ποτέ. Και στο τέλος η δημόσια παιδεία θα αυτοκαταστραφεί, θα αυτοκτονήσει. Δεν θα χρειαστεί να τη σκοτώσει κανείς.
 
Προς το παρόν, έχω να πω ότι το άρθρο της Πέπης Ρηγοπούλου μού άφησε την αίσθηση —με κάποια άλματα που είδα να γίνονται, ίσως και διαστρεβλώσεις (π.χ. «κατηγορούνται από τον αρθρογράφο ακόμα και για τα λίγα χρήματα που παίρνουν»)— ότι όποιος θέλει την αξιολόγηση ή ασκήσει κριτική στα ελληνικά πανεπιστήμια προωθεί τη διάλυση της δημόσιας παιδείας και την παράδοσή της στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
Οι δύο τελευταίες παράγραφοι (αν μη τι άλλο) της Ρηγοπούλου μάλλον το αντίθετο λένε.
 

nickel

Administrator
Staff member
Στο τέλος λέει ότι η αξιολόγηση του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών ήταν επαινετική οπότε, αφού φαίνεται ότι θα πέσουν στο κενό οι προσπάθειες του υπουργείου και των συμφερόντων να διαλύσουν τη δημόσια παιδεία, επιστρατεύεται ο Λακασάς προκειμένου να αμφισβητήσει την εγκυρότητα των αξιολογητών. (Και στο #1089 επιστρατεύτηκε κάποιος καθηγητής για να πει ότι του επιτέθηκαν φοιτητές.) Αυτά τα σενάρια ή αληθεύουν και περιγράφουν πόλωση, ή δεν αληθεύουν και καλλιεργούν την πόλωση. Απλώς εγώ βλέπω μόνο πόλωση, που δεν τη λατρεύω. Και ξέρεις ότι εκεί αρχίζουν να διίστανται οι απόψεις μας. :-)
 
Δεν λέω ότι η Ρηγοπούλου λέει κάτι τέτοιο, ούτε ότι φταίει για την παρακάτω aberrance, αλλά ένας αναγνώστης που είναι κατά της αξιολόγησης θα κάνει τον εξής συλλογισμό: "ορίστε! έγινε αξιολόγηση και βγήκε καλή, άρα η αξιολόγηση είναι άχρηστη· να μην εφαρμοστεί". Έχω την εντύπωση ότι δυστυχώς υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που "σκέφτονται" με αυτό τον τρόπο.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Εμένα, πάντως, και τα δύο άρθρα μού άφησαν την εντύπωση ότι κάτι θέλουν να πουν αλλά το πηγαίνουν γύρω γύρω και δεν το λένε. Σαν να είναι γραμμένα για τους γνώστες του χώρου και των μικρών και ζουμερών ντεσού και όχι για έναν έλλογο αναγνώστη που, χωρίς να ξέρει τι και πώς, προσπαθεί να καταλάβει δυο πράγματα περισσότερο. Από τη μια, ο μανιχαϊσμός «μνημόνιο-αντιμνημόνιο», «ξένοι κατακτητές-πατριώτες που αντιστέκονται». Από την άλλη, ο μανιχαϊσμός «καλοί ξένοι-κακοί ελληνόφωνοι», «καλή ξένη γραφειοκρατία-κακή ελληνική γραφειοκρατία» (Ακούς εκεί: ζήτησαν τον αριθμό του κινητού τους! Τσ, τσ!). Από τη μια οι εργαζόμενοι των ειδικών μισθολογίων, από την άλλη τα στελέχη των τραπεζών. Από τη μια, οι «Έλληνες του εξωτερικού», γενικά. Από την άλλη, «οι Έλληνες των κυπριακών πανεπιστημίων» ειδικότερα. Στο φως κάποιων δημοσιευμάτων για το πόρισμα του ΣΔΟΕ για το Αριστοτέλειο, στον απόηχο των γεγονότων της αρχής της χρονιάς στο Καποδιστριακό και το Μετσόβιο, ο αναγνώστης και των δύο άρθρων καταλαβαίνει ότι «κάτι χοντρό παίζεται» στην Ανώτατη Παιδεία, ότι γίνονται γερές μάχες εκ του συστάδην και εκ του μακρόθεν και δι' αντιπροσώπων ή μη, αλλά αυτό το κάτι δεν είναι σαφές τι αφορά στην πραγματικότητα. Αν έχει άμεση σχέση με την ουσία της παρεχόμενης εκπαίδευσης ή αφορά εξουσία, διαχείριση κονδυλίων κι ένας Θεός ξέρει τι άλλα πράγματα.

Ένα τελευταίο, και αμαρτία ομολογημένη κλπ κλπ. Πάντα με προδιαθέτει αρνητικά ο άνθρωπος που γράφει ολόκληρο άρθρο για να αντικρούσει άλλο άρθρο και δεν πετυχαίνει σωστά το όνομα του συγγραφέα του άλλου άρθρου. Το θεωρώ φτηνό και χαμηλού επιπέδου τρικ των συνελεύσεων στα αμφιθέατρα. Από πανεπιστημιακό, που υποτίθεται ότι είναι συνηθισμένος να διπλοτσεκάρει πηγές και αναφορές κλπ, μου μοιάζει σκόπιμο χτύπημα κάτω από τη ζώνη.
 

natandri

New member
Μιας και αναφέρθηκε η αξιολόγηση. Δεν ήξερα αν πρέπει το συγκεκριμένο βιντεάκι να το βάλω εδώ -λόγω θέματος- ή σε κείνα για γέλια και για κλάματα λόγω τρόπου παρουσίασης...


Με την ευκαιρία, πώς γίνεται η ενσωμάτωση βίντεο με την εικόνα στο σχόλιο; Και γιατί εδώ εμφανίζεται μόνο η διεύθυνση; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την απάντηση!
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Με την ευκαιρία, πώς γίνεται η ενσωμάτωση βίντεο με την εικόνα στο σχόλιο; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την απάντηση!
Για να ενσωματώσεις βίντεο στο σχόλιο πρέπει να πατήσεις στο εικονίδιο του φιλμ και, στο πλαίσιο που ανοίγει, να κολλήσεις τη διεύθυνση του βιντεακιού.

 

SBE

¥
Nα επισημάνω τα υποτιτλιστικά λάθη;
Όπως π.χ. το fair trade που το μεταφράζει καλή τιμή;
Ή το Jeremy Hunt που λέει σε ένα σημείο, το οποίο δεν αναφέρετσι στον βρετανό πολιτικό αλλά είναι προσπάθεια για rhyming slang, που ομοιοκαταληκτεί με το... καλά, δεν το λέω, για να κρατήσουμε το επίπεδο της κουβέντας.
 
Top