Το νήμα για την παιδεία

nickel

Administrator
Staff member
Ο ήχος γκρεμίζει τείχη
Μελετώντας την ιστορία μαθαίνουμε ότι η κατάκτηση της Ιεριχούς από τους Εβραίους δεν ήταν καθόλου εύκολη, λόγω των καλών οχυρωματικών της έργων. Ο αρχηγός τους, ο Ιησούς του Ναυί, έβαλε τους Εβραίους να φτιάξουν ειδικές σάλπιγγες. Όταν αυτές σάλπισαν όλες μαζί, τα τείχη κατέρρευσαν «σαν από θαύμα».
http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E107/154/1099,4020/

Τι ψέματα! Αφού ξέρουμε ότι προηγήθηκαν επί εφτά ημέρες γυροβολιές με την κιβωτό. Πώς αγνοείται η επίδραση της πιστής τήρησης των εντολών του Θεού;

Η Ιεριχώ είχε τα τείχη της κλειστά κι αμπαρωμένα για να μην μπορέσουν να μπουν οι Ισραηλίτες. Κανείς δεν έβγαινε ούτε έμπαινε στην πόλη. Τότε είπε ο Κύριος στον Ιησού: «Σου παραδίνω την Ιεριχώ, το βασιλιά της και τους πολεμιστές της στα χέρια σου. Εσύ και όλος ο στρατός θα παρελάσετε γύρω από την πόλη, κάνοντας μια φορά την ημέρα επί έξι μέρες το γύρο της. Εφτά ιερείς θα πηγαίνουν μπροστά από την κιβωτό και θα κρατούν εφτά κεράτινες σάλπιγγες. Την έβδομη μέρα θα κάνετε εφτά φορές το γύρο της πόλης, ενώ οι ιερείς θα σαλπίζουν με τις σάλπιγγες. Όταν τους ακούσετε να δώσουν παρατεταμένο σάλπισμα, τότε όλος ο στρατός θα βγάλει μεγάλον αλαλαγμό και το τείχος της πόλης θα πέσει κάτω. Αμέσως οι Ισραηλίτες θα ορμήσουν στην επίθεση και θα μπουν κατ' ευθείαν στην πόλη».
http://bibles.org/ell-TGVD/Josh/6
 
Ναι, έπρεπε να συνυπολογίσουν όλους τους παράγοντες, επιστήμονες σου λέει μετά...

η πατριδογνωσία (ή όπως αλλιώς λέγεται σήμερα το μάθημα των γενικών γνώσεων που δεν κολλάνε αλλού)
Λέγεται μελέτη περιβάλλοντος, και είναι αρκετά παραφουσκωμένο πλέον με αρκετές πληροφορίες (και καλά κάνει). Φέτος, δηλαδή στην Ε δημοτικού, έχουμε* και αγωγή του πολίτη.

*(πληθυντικός μητρότητας)
 
Τα μαθήματα που χρειάζονται είναι η οικιακή οικονομία, η αγωγή του πολίτη και η πατριδογνωσία (ή όπως αλλιώς λέγεται σήμερα το μάθημα των γενικών γνώσεων που δεν κολλάνε αλλού). Δυστυχώς, και τα τρία θεωρούνται άχρηστα μαθήματα.
Βάλε κι ένα σωστό μάθημα υπολογιστών και είσαι μέσα!
 
Gladly :-)
1. Εξαρτήματα του υπολογιστή, τύποι υπολογιστών, μέσα μεταφοράς δεδομένων
2. Λειτουργικά συστήματα και γλώσσες προγραμματισμού
3. Παραδείγματα χρήσης υπολογιστών: από την καθημερινή ζωή έως την κατασκευή μοντέλων για τα καιρικά φαινόμενα
4. Διαδίκτυο: ιστορία, τρόπος λειτουργίας, χρήσεις
5. Ασφάλεια: ιοί, προσωπικά δεδομένα, ακατάλληλο περιεχόμενο
Ξεχνώ τίποτε;
 

nickel

Administrator
Staff member
Ξεχνώ τίποτε;
Από τη θεωρία στην πράξη:
Στο σπίτι, στο σχολικό εργαστήρι, στο ίντερνετ-καφέ. Όλοι να ξέρουν τις βασικές λειτουργίες και το τι μπορούν να κάνουν με τους υπολογιστές.
 
Ναι, αυτό περιλαμβάνεται στο 3. Πρέπει όμως να δείξεις και ότι ο υπολογιστής δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε γύρω μας, αλλά μπορεί να βοηθήσει και σε πολύ δύσκολα προβλήματα - γι' αυτό θα μιλήσεις και για τα υπολογιστικά μοντέλα, μερικά παραδείγματα πολύ δύσκολων αναλύσεων (π.χ. κρυσταλλογραφικές αναλύσεις) και λίγα ακόμα τέτοια παραδείγματα ώστε να ξέρουν τα παιδιά ότι αυτό το εργαλείο που βλέπουν καθημερινά είναι εξαιρετικά ισχυρό.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Gladly :-)
1. Εξαρτήματα του υπολογιστή, τύποι υπολογιστών, μέσα μεταφοράς δεδομένων
2. Λειτουργικά συστήματα και γλώσσες προγραμματισμού
3. Παραδείγματα χρήσης υπολογιστών: από την καθημερινή ζωή έως την κατασκευή μοντέλων για τα καιρικά φαινόμενα
4. Διαδίκτυο: ιστορία, τρόπος λειτουργίας, χρήσεις
5. Ασφάλεια: ιοί, προσωπικά δεδομένα, ακατάλληλο περιεχόμενο
Ξεχνώ τίποτε;

ΟΚ. Να βάλουμε και του Νίκελ. Μια ώρα την εβδομάδα σε μια σχολική χρονιά φτάνει;

Μιλάμε για μαθήματα σχολείου, όχι πανεπιστημιακά. Ένα ή δύο ωριαία μαθήματα καλύπτουν το 1ο, μπορούμε να λέμε όσα θέλουμε για το 3ο (ιδίως αν τα αντιμετωπίσουμε σαν περιεχόμενα μιας σύγχρονης πατριδογνωσίας), από άλλες δύο ώρες για το 4 και το 5.

Μάθημα μπορεί να γίνει στο 2 --αλλά πόσο σοβαρά; Θα μάθουν τα παιδιά να προγραμματίζουν με το σχολικό πρόγραμμα; Άντε να μάθουν να φτιάχνουν αλγόριθμους (που σημαίνει ότι πρέπει να έχουν προχωρήσει αρκετά στη λογική ανάλυση από άλλα μαθήματα) και να τους μετατρέπουν σε πρόγραμμα με ψευτογλώσσα (όπως γίνεται και τώρα, δηλαδή).

Για τα υπόλοιπα μόνο σε πολύ γενική μορφή με σεμιναριακή επιμόρφωση στα εφήμερα έχει νόημα να διδαχτούν.

Εργαστήρια χρειάζονται. Ελεύθερα διδακτικά προγράμματα και αυτονομία από τυπική διδασκαλία και προκατασκευασμένες γνώσεις. Γίνονται αυτά με το συνολικό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;
 

nickel

Administrator
Staff member
Γίνονται αυτά με το συνολικό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;
Αν δεν γίνονται, να αλλάξει το σύστημα. Αλλιώς θα βουλιάξουμε στη μοιρολατρία. Θέλω τους τύπους που θα βγουν και θα λένε «Yes, we can», στα ελληνικά.
 
Ένα ή δύο ωριαία μαθήματα καλύπτουν το 1ο, μπορούμε να λέμε όσα θέλουμε για το 3ο (ιδίως αν τα αντιμετωπίσουμε σαν περιεχόμενα μιας σύγχρονης πατριδογνωσίας), από άλλες δύο ώρες για το 4 και το 5.
Νομίζω ότι μπορείς να προσαρμόσεις το περιεχόμενο στις ώρες διδασκαλίας: καθένα από τα πέντε σημεία μπορεί να παρουσιαστεί μέσα σε μία ώρα ή να γίνει αντικείμενο ολόκληρου πανεπιστημιακού εξαμήνου, ανάλογα με το επίπεδο λεπτομέρειας που θέλεις. Για το 1ο, π.χ. έχεις να πεις για επιτραπέζιους, φορητούς και tablet, να μιλήσεις για επεξεργαστές, οθόνες, μητρικές και άλλες κάρτες, να περιγράψεις τι είναι ο σκληρός δίσκος, η δισκέτα και το CD/DVD, να μιλήσεις για τη διαφορά μεταξύ USB και stick (χεχε), και να βάλεις και σχετικές ασκήσεις. Δεν θα χρειαστείς 8 ώρες για όλα αυτά;

Μάθημα μπορεί να γίνει στο 2 --αλλά πόσο σοβαρά; Θα μάθουν τα παιδιά να προγραμματίζουν με το σχολικό πρόγραμμα; Άντε να μάθουν να φτιάχνουν αλγόριθμους (που σημαίνει ότι πρέπει να έχουν προχωρήσει αρκετά στη λογική ανάλυση από άλλα μαθήματα) και να τους μετατρέπουν σε πρόγραμμα με ψευτογλώσσα (όπως γίνεται και τώρα, δηλαδή).
Η πρόταση διδακτέας ύλης που υποβάλλω :D δεν περιλαμβάνει εκμάθηση ικανοτήτων προγραμματισμού αλλά περιγραφή των γλωσσών προγραμματισμού. Αν υπάρχουν όμως οι διδακτικές ώρες, γιατί να μη γίνουν και μερικά μαθήματα BASIC; Πόσο δύσκολο είναι να γράψεις «10. PRINT "HELLO" 20. GOTO 10»; :-)

Για τα υπόλοιπα μόνο σε πολύ γενική μορφή με σεμιναριακή επιμόρφωση στα εφήμερα έχει νόημα να διδαχτούν.
Τα υπόλοιπα είναι ακριβώς αυτά που τα παιδιά γνωρίζουν ήδη, και άρα θα ενδιαφέρονται και θα έχουν και απορίες!

Α, να συμπληρώσω στο 4. και «βασικές γνώσεις δικτύων υπολογιστών», πριν φτάσουμε στο Διαδίκτυο. Ορίστε, γέμισε η χρονιά!

Εργαστήρια χρειάζονται. Ελεύθερα διδακτικά προγράμματα και αυτονομία από τυπική διδασκαλία και προκατασκευασμένες γνώσεις. Γίνονται αυτά με το συνολικό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;
Καλά, προφανώς και δεν γίνονται - εδώ χρειάζονται 10 χρόνια για να αποφασίσουν να αλλάξουν ένα ξεπερασμένο βιβλίο!
 

bernardina

Moderator
Μισό λεπτό. Να σας κατεβάσω από τα σύννεφα. Και επί τη ευκαιρία να δώσω ακόμα μια σπρωξιά στο φόρουμ προς τη "συντηρητική" κατεύθυνση.









Οκέι. Τώρα μπορείτε να συνεχίσετε. Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
 

Attachments

  • 1383696_599764756729481_859946144_n.jpg
    1383696_599764756729481_859946144_n.jpg
    46.3 KB · Views: 229
Gladly :-)
1. Εξαρτήματα του υπολογιστή, τύποι υπολογιστών, μέσα μεταφοράς δεδομένων
2. Λειτουργικά συστήματα και γλώσσες προγραμματισμού
3. Παραδείγματα χρήσης υπολογιστών: από την καθημερινή ζωή έως την κατασκευή μοντέλων για τα καιρικά φαινόμενα
4. Διαδίκτυο: ιστορία, τρόπος λειτουργίας, χρήσεις
5. Ασφάλεια: ιοί, προσωπικά δεδομένα, ακατάλληλο περιεχόμενο
Ξεχνώ τίποτε;

Ελπίζω να μην τα έβαλες με σειρά προτεραιότητας :)

Μάθημα μπορεί να γίνει στο 2 --αλλά πόσο σοβαρά; Θα μάθουν τα παιδιά να προγραμματίζουν με το σχολικό πρόγραμμα; Άντε να μάθουν να φτιάχνουν αλγόριθμους (που σημαίνει ότι πρέπει να έχουν προχωρήσει αρκετά στη λογική ανάλυση από άλλα μαθήματα) και να τους μετατρέπουν σε πρόγραμμα με ψευτογλώσσα (όπως γίνεται και τώρα, δηλαδή).

Εξαρτάται αν διδάσκεις προγραμματισμό ή αρχές προγραμματισμού. Για το δεύτερο χρειάζεται να έχεις διδάξει μέχρι εξισώσεις ενώ για το πρώτο χρειάζεται να έχεις διδάξει λογική ανάλυση, στατιστική, διαφορικό και ολοκληρωτικό λογισμό και θεωρία μοντέλων (άλλο να φτιάξεις απλό κομπιουτεράκι κι άλλο AI). Αυτό που διδάσκονται τώρα τα παιδιά είναι επιεικώς άχρηστο.

Αν υπάρχουν όμως οι διδακτικές ώρες, γιατί να μη γίνουν και μερικά μαθήματα BASIC; Πόσο δύσκολο είναι να γράψεις «10. PRINT "HELLO" 20. GOTO 10»; :-)

Καθόλου, αλλά είναι τελείως άχρηστο από μόνο του. Σημασία δεν έχει να παπαγαλίσει κανείς πέντε γραμμές κώδικα αλλά να καταλάβει την φιλοσοφία πίσω από την λογική ακολουθία και τον συσχετισμό συνεπειών μεταξύ των γραμμών του κώδικα, γιατί πρόκειται για πλέγμα, όχι για κείμενο. Εξάλλου η μόνη γλώσσα που αξίζει να διδάξει κάποιος είναι η C, όλες οι άλλες μοιραία θα είναι άχρηστες όταν θα αποφοιτήσει το παιδί απ' το σχολείο. Η C είναι δύσκολη γλώσσα, επειδή είναι ανοιχτή, αλλά για τον ίδιο λόγο είναι πάντα επίκαιρη. Ποιος προγραμματίζει σήμερα σε Cobol, Basic, Pascal ή Fortran;

Καλύτερο θα ήταν ένα μάθημα που θα διδάσκονται χρήση γλωσσών πολύ υψηλότερου επιπέδου, με έτοιμα controls (όπως ήταν η Visual Basic) και αυτό στις τελευταίες τάξεις του λυκείου. Σαν ιδέα όμως, όχι σαν κανονική διδασκαλία γλώσσας.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Προς σύννεφο, ενταύθα: Ελληνική παιδεία FAIL

Ο γιος μου (μαθητής Β' Λυκείου), μου παρουσίασε πριν από λίγο ένα πολυτελέστατο βιβλίο 470 σελίδων με ιλουστρασιόν χαρτί, τετραχρωμία και δε συμμαζεύεται, το οποίο φέρει το βαρύγδουπο τίτλο "Τεχνολογία Επικοινωνιών". Το εν λόγω βιβλίο είναι γραμμένο το 1991 (!) από κάποιον Mark Sanders (δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο, ώρα του καλή αν ζει). Στις 470 σελίδες δεν υπάρχει καν αναφορά στο internet...δεν υπάρχει καν η λέξη στο γλωσσάρι του βιβλίου*. Δε μιλάμε βέβαια για κοινωνικά δίκτυα κτλ...εννοείται... Μου διαβάζει λοιπόν ο μαθητής των 17 ετών χαμογελώντας από την ενότητα μέσα αποθήκευσης ..."σήμερα χρησιμοποιούνται οι μαγνητικές ταινίες και οι πλαστικές δισκέτες..." και με ρωτάει: -Ρε πατέρα μήπως σου έχει ξεμείνει καμιά δισκέτα να δω πως ήταν;
[...]​

Πράγματι, βρήκα το βιβλίο αυτό (βλ. παραπάνω) και έμαθα το εξής:

Κατά τρόπο όμοιο, η μαγνητική κεφαλή μπορεί να "διαβάσει" δεδομένα από το μαγνητικό μέσο αποθηκεύσεως και να τα ξαναστείλει στον υπολογιστή. Τα μαγνητισμένα οξείδια παραμένουν όπως ήταν, έκτος αν η μαγνητική κεφαλή γράψει νέα δεδομένα επάνω στα παλαιά. Στην πραγματικότητα, έναν κανονικό μαγνήτη, αν τον φέρομε σε επαφή με το μαγνητικό μέσο, θα καταστρέψει όλα τα δεδομένα που έχουν αποθηκευθεί

Υπάρχουν τρία είδη μαγνητικών μέσων: εύκαμπτοι δίσκοι, σκληροί δίσκοι και μαγνητοταινίες. Παρακάτω περιγράφεται το καθένα από αυτά.

Εύκαμπτοι δίσκοι.

Οι εύκαμπτοι δίσκοι είναι ίσως το πιο απλό και το πιο φθηνό μαγνητικό μέσο αποθηκεύσεως. Ένας κοινός εύκαμπτος δίσκος είναι κατασκευασμένος από λεπτό πλαστικό ιντσών, που έχει επαλειφθεί με οξείδια. Ο δίσκος προστατεύεται από έναν εξωτερικό φάκελο. Επειδή ο δίσκος είναι πολύ λεπτός, είναι πολύ εύκαμπτος. Έτσι πήρε το όνομα εύκαμπτος δίσκος (floppy disk).

Ένας οδηγός δίσκου περιστρέφει αυτόν ενώ η μαγνητική κεφαλή αναγνώσεως-γραφής μετακινείται μπροστά και πίσω επάνω από το δίσκο (σχ. 5.18). Με τον τρόπο αυτό η κεφαλή αναγνώσεως και γραφής μπορεί να εντοπίσει γρήγορα κάθε σημείο του δίσκου. Ένας τυπικός εικόνα

ΣΧΗΜΑ 5.18. Η ηλεκτρομαγνητική κεφαλή αναγνώσεως και γραφής κινείται εμπρός-πίσω επάνω από τον εύκαμπτο δίσκο.
εύκαμπτος δίσκος 5¼ ιντσών μπορεί να περιλάβει μέχρι 1,2 Μ (megabytes) δεδομένων. Ένα megabyte περιέχει 1.000.000 bytes.

Ένας μικρότερος δίσκος (3½ ιντσών) έχει επαλειφθεί και αυτός με οξείδια, αλλά το πλαστικό είναι παχύτερο. Ο δίσκος αυτός συνεπώς είναι λίγο πιο στερεός. Ανεξάρτητα από το μικρότερο μέγεθος του, είναι ικανός να αποθηκεύσει μέχρι 1,4 megabytes (1,4 εκατομμύρια bytes) δεδομένων (σχ. 5.19).


Γουάου, όλα αυτά;!;
 
... η μόνη γλώσσα που αξίζει να διδάξει κάποιος είναι η C, όλες οι άλλες μοιραία θα είναι άχρηστες όταν θα αποφοιτήσει το παιδί απ' το σχολείο. Η C είναι δύσκολη γλώσσα, επειδή είναι ανοιχτή, αλλά για τον ίδιο λόγο είναι πάντα επίκαιρη. Ποιος προγραμματίζει σήμερα σε Cobol, Basic, Pascal ή Fortran;

Μα δεν είναι αυτή η λογική του μαθήματος! Δεν θέλει να σε διδάξει να προγραμματίζεις, αλλά να καταλάβεις τι είναι μια γλώσσα προγραμματισμού. Γι' αυτό δεν χρειάζεται τίποτε από όλα αυτά που αναφέρετε εσύ και ο δόκτορας (εμείς τι ξέραμε όταν αντιγράφαμε γραμμή γραμμή τα προγραμματάκια από το PIXEL; ) :-D
 
Μα δεν είναι αυτή η λογική του μαθήματος! Δεν θέλει να σε διδάξει να προγραμματίζεις, αλλά να καταλάβεις τι είναι μια γλώσσα προγραμματισμού. Γι' αυτό δεν χρειάζεται τίποτε από όλα αυτά που αναφέρετε εσύ και ο δόκτορας (εμείς τι ξέραμε όταν αντιγράφαμε γραμμή γραμμή τα προγραμματάκια από το PIXEL; ) :-D

Μα για να καταλάβεις μια γλώσσα προγραμματισμού πρέπει να αντιληφθείς κάποια πράγματα, όπως ακριβώς είπε και ο Δόκτορας. Η Basic και οι συναφείς γλώσσες δεν είναι καλές για να διδάξεις αυτό το πράγμα. Παρεμπιπτόντως, το μάθημα προγραμματισμού πρέπει να είναι ξέχωρο από την πληροφορική και εγώ θα το ήθελα επιλογής. Γενικά, η άποψή μου για το μάθημα της πληροφορικής είναι αυτή:

Αυτό που είναι προφανώς απαραίτητο είναι να διδάξει:

1. χρήση των εν χρήσει λειτουργικών, των δυνατοτήτων τους και βασικό χειρισμό μιας υπολογιστικής συσκευής
2. συντήρηση, εγκατάσταση προγραμμάτων, επίλυση προβλημάτων. Φυσικά αυτά είναι OS-specific αλλά απ' την μια τα λειτουργικά δεν αλλάζουν τόσο τραγικά γρήγορα, ώστε να υπάρχει θέμα με το εφήμερο της διδασκαλίας, απ' την άλλη οφείλεις να διδάξεις την φιλοσοφία που τα διέπει και όχι τις μηχανικές κινήσεις που κάνεις. Δηλαδή να διδάξεις τον σωστό τρόπο επικοινωνίας του ανθρώπου με το μηχάνημα.
3. netiquette και δικτυακή παιδεία. Πώς να συμπεριφέρεσαι σε διαδικτυακές καταστάσεις, τι να αποφεύγεις, πώς να αναγνωρίζεις τις απάτες, τι να προσέχεις στις συνδιαλλαγές σου, τι πρέπει να ξέρεις σε σχέση με την ανωνυμία-επωνυμία στα δίκτυα, τι είναι νόμιμο, τι είναι παράνομο, με ποιον τρόπο κάνεις τις Χ απλές διαδικασίες, πώς να αναγνωρίζεις αν η Χ πληροφορία είναι έγκυρη, πώς να ψάχνεις κάτι, πώς να βρίσκεις πρωτογενείς πηγές, τι να εμπιστεύεσαι και πώς να διαθέτεις καλύτερα τον χρόνο σου.

Ο προγραμματισμός είναι πιο εξειδικευμένο πράγμα και δεν είναι για όλους. Χρήσιμη είναι η μαθηματική λογική και δομή του, αλλά πιστεύω ότι θα έπρεπε να είναι μάθημα επιλογής (μαζί με τα αρχαία ελληνικά, την αστρονομία, την γεωλογία, την χημεία, την ιστορία της τέχνης, κ.α.)
 
Διαφωνούμε απόλυτα στο τι πρέπει να διδάσκεται στο σχολείο, οπότε ας μην αρχίσουμε να τσακωνόμαστε για τις λεπτομέρειες. Αν ποτέ γίνει κάποιος από εμάς Υπουργός Παιδείας, τα ξανασυζητάμε :-)
Και χρόνια σου πολλά! :-D :-D :-D
 
Διαφωνούμε απόλυτα στο τι πρέπει να διδάσκεται στο σχολείο, οπότε ας μην αρχίσουμε να τσακωνόμαστε για τις λεπτομέρειες. Αν ποτέ γίνει κάποιος από εμάς Υπουργός Παιδείας, τα ξανασυζητάμε :-)
Και χρόνια σου πολλά! :-D :-D :-D

Άντε, καλά, άσ' το αναβάλουμε για όταν εκλεγούμε. :):) Ευχαριστώ για τις ευχές!
 

Zazula

Administrator
Staff member
'Αλλωστε άδικα σκοτώνεστε, καθότι το Υπουργείο Παιδείας & Διά Βίου Μάθησης σκοπεύω να το αναθέσω στην SBE. :)
 
Top