SBE
¥
Mια που λέτε για την προετοιμασία του εκπαιδευτικού, η προετοιμασία είναι προχειρότατη σε κάθε βαθμίδα. Να πω ένα παράδειγμα που μου το είπε γνωστός μου που εργάζεται σε σχολείο και που πριν μερικά χρόνια (τι μερικά, 15) αποφάσισε να κάνει μεταπτυχιακά. Στο μεταπτυχιακό γνωρίστηκε με άλλους συναδέρφους του, ένας εκ των οποίων τώρα έχει θέση συμβούλου στην ίδια ειδικότητα. Και ο σύμβουλος αποφάσισε να φτιάξει ομάδα συζήτησης για την εκπαίδευση, να μαζέψει δηλαδή όσους ενδιαφέρονται και να κάνουν συζητήσεις για την παιδαγωγική, έχοντας διαβάσει πρώτα κάποιο υλικό.
Μέχρι εδώ καλά, και υποθέτω ότι είναι μέσα στα καθήκοντα του σύμβουλου αυτού και το κίνητρο θα είναι ότι παίρνουν ξέρω γω, περισσότερη καλή διαγωγή στο φάκελό τους για μελλοντικές προαγωγές.
Ενόψει λοιπόν της πρώτης συνάντησης, ο σύμβουλος έστειλε στους συμμετέχοντες μερικά πέιπερ παιδαγωγικά, να τα διαβάσουν. Κι εδώ αρχίζει ο προβληματισμός του γνωστού μου, γιατί οι δημοσιεύσεις ήταν όλες των αρχών της δεκαετίας του '80. 1981-1983, συγκεκριμένα. Κι ο προβληματισμός ήταν ότι θα συζητάμε το 2013 παιδαγωγικές θεωρίες τριάντα ετών, ενώ έχει από τότε προχωρήσει η επιστήμη πολύ, ειδικά φαντάζομαι με την εισαγωγή νέας τεχνολογίας στο σχολείο. Τον ρώτησα μήπως πρόκειται για δημοσιεύσεις από αυτές που ήταν τόσο ριζοσπαστικές, που άλλαξαν τη θεώρηση του κλάδου κλπ. Μου είπε όχι. Επειδή όμως πριν 15 χρόνια ακόμα είχαν χρησιμότητα αυτές οι εργασίες, μάλλον πρόκειται για δημοσιεύσεις που χρησιμοποίησε στο μεταπτυχιακό του ο επιθεωρητής και σε αυτές έμεινε και δεν μπαίνει στον κόπο να ψάξει νεότερες. Μ'άλλα λόγια, ο επιθεωρητής, που υποτίθεται ότι είναι πιο ειδικευμένος στα παιδαγωγικά, με περισσότερο επιστημονικό έργο κλπ κλπ εργάζεται με αντιεπιστημονικό τρόπο, προσπαθώντας να κάνει "έργο" με μπακάλικες μεθόδους.
Μέχρι εδώ καλά, και υποθέτω ότι είναι μέσα στα καθήκοντα του σύμβουλου αυτού και το κίνητρο θα είναι ότι παίρνουν ξέρω γω, περισσότερη καλή διαγωγή στο φάκελό τους για μελλοντικές προαγωγές.
Ενόψει λοιπόν της πρώτης συνάντησης, ο σύμβουλος έστειλε στους συμμετέχοντες μερικά πέιπερ παιδαγωγικά, να τα διαβάσουν. Κι εδώ αρχίζει ο προβληματισμός του γνωστού μου, γιατί οι δημοσιεύσεις ήταν όλες των αρχών της δεκαετίας του '80. 1981-1983, συγκεκριμένα. Κι ο προβληματισμός ήταν ότι θα συζητάμε το 2013 παιδαγωγικές θεωρίες τριάντα ετών, ενώ έχει από τότε προχωρήσει η επιστήμη πολύ, ειδικά φαντάζομαι με την εισαγωγή νέας τεχνολογίας στο σχολείο. Τον ρώτησα μήπως πρόκειται για δημοσιεύσεις από αυτές που ήταν τόσο ριζοσπαστικές, που άλλαξαν τη θεώρηση του κλάδου κλπ. Μου είπε όχι. Επειδή όμως πριν 15 χρόνια ακόμα είχαν χρησιμότητα αυτές οι εργασίες, μάλλον πρόκειται για δημοσιεύσεις που χρησιμοποίησε στο μεταπτυχιακό του ο επιθεωρητής και σε αυτές έμεινε και δεν μπαίνει στον κόπο να ψάξει νεότερες. Μ'άλλα λόγια, ο επιθεωρητής, που υποτίθεται ότι είναι πιο ειδικευμένος στα παιδαγωγικά, με περισσότερο επιστημονικό έργο κλπ κλπ εργάζεται με αντιεπιστημονικό τρόπο, προσπαθώντας να κάνει "έργο" με μπακάλικες μεθόδους.