Το νήμα για την παιδεία

Χμμ... Μήπως ΕΦΕΗΒ; Γιατί απ' ό,τι θυμάμαι το τελευταίο Ε σήμαινε "Ελλάδας". Ή δεν εννοούμε την ίδια ΕΦΕΕ;
Φυσικά, την ίδια ΕΦΕΕ εννοούμε, με τις αγωνιστικές περγαμηνές :) - το ανώτατο όργανο των φοιτητικών συλλόγων των ΑΕΙ της χώρας (Εθνική Φοιτ. Ένωση Ελλάδας) - αλλά πρακτικά, για να συνεννοούμεθα. Αφού τα γνωστά ακρώνυμα γίνονται βραχυγραφία-αυτόνομη λέξη για τον οργανισμό που εκπροσωπούν, ο γαλλικός ΟΤΕ, τα ιταλικά ΕΛΤΑ. Τι καταλαβαίνει κάποιος με το ΕΦΕΗΒ χωρίς ανάλυση δίπλα; Λιγότερα και από το NUS(UK).
Αν χρειάζεται και αναλόγως το κείμενο, φτιάχνεις, πάλι, το ακριβές ακρώνυμο-μετάφραση, με την επεξήγησή του.
 

SBE

¥
Χτες με ρώτησε δάσκαλος- κανονικά διορισμένος σε δημοτικό σχολείο- αν κατά την επίσκεψή μου στη Νέα Υόρκη πήγα να δω το Λευκό Οίκο.

Αυτά για τους δασκάλους (και να ήταν η Ουάσιγκτον πόλη που σπάνια ακούγεται στις ειδήσεις, να πω άντε....)
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Χτες με ρώτησε δάσκαλος- κανονικά διορισμένος σε δημοτικό σχολείο- αν κατά την επίσκεψή μου στη Νέα Υόρκη πήγα να δω το Λευκό Οίκο.
Θα ήταν νεοδιορισμένος, φαίνεται, και δεν είχε διδάξει ακόμα σε τάξη που μαθαίνουν παγκόσμια γεωγραφία :D
 

SBE

¥
Θα ήταν νεοδιορισμένος, φαίνεται, και δεν είχε διδάξει ακόμα σε τάξη που μαθαίνουν παγκόσμια γεωγραφία :D

;)
Νομίζω ότι μπορούμε να πούμε ότι έχουμε γίνει πλέον Αμερική στο ζήτημα της Γεωγραφίας.

ΥΓ Όταν απάντησα ότι στο Λευκό Οίκο είχα πάει σε επίσκεψή μου στην Ουάσιγκτον κοίταξε να τα μπαλώσει λέγοντας ότι "κοντά δεν είναι; καμιά ώρα δρόμο;"
Δρόμο ίσως όχι.
Βρίσκονται στο ίδιο ηλιακό σύστημα πάντως.

Και μια που λέμε για αποστάσεις, κάτι από τη Ντέιλι Μέιλ:
Η Ντέιλι Μέιλ μας πληροφορεί ότι η Σκόπελος υποφέρει από τον πολύ τουρισμό λόγω της ταινίας Μάμα Μία, ακριβώς όπως πριν μερικά χρόνια υπέφερε η κοντινή της Κεφαλλονιά.
(nearby Kefalonia)
 
Last edited by a moderator:

SBE

¥
Πονηρή φοιτήτρια βρίσκει τρόπο να βγάλει τα σπασμένα:
Alumna sues college because she hasn't found a job
Μπορώ να σκεφτώ εκατό λόγους που δε βρίσκει δουλεία άσχετους με το πανεπιστήμιο (κι αυτό θα κάνει ο δικηγόρος του πανεπιστημίου).
Στην Ελλάδα αυτοί που πληρώνουν τα μαλλιοκέφαλά τους στα ΙΕΚ υποθέτω είναι ευχαριστημένοι.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Dumb money

Ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον άρθρο στο Newsweek. Μερικά αποσπάσματα:

The biggest error governments are making is to blindly push for more and better everything at all levels of education: more teachers, flashier facilities, more technology in the classroom, and more elite universities. Saudi Arabia, for example, is currently spending $13 billion on a single graduate school. All such efforts may seem sensible, but studies by academics at Munich's IFO Institute and Stanford, among other places, show that simply spending more on education doesn't yield better results. Kids don't necessarily learn more if they sit in smaller classrooms, in more modern and better-equipped schools, or even if their teachers are better-paid (as opposed to just better).
..............................
When the emphasis of testing shifts from outright achievement to relative gains, the results can be stunning. In Florida, for example, school districts that have introduced such testing have found that at some of their "best" schools (by conventional rankings), students' skills actually dropped between grades, while lower-ranked schools were much better at raising students' abilities from their (admittedly lower) starting points. Such analysis may be uncomfortable for some, but it is critical, for once the schools or programs that provide the biggest boost are identified, they can be targeted for spending and their methods replicated.
....................
Teachers' unions also often object to any disruptions in the current system. When the British Education Ministry first tried to introduce value-added testing, it couldn't overcome stiff resistance from teachers and schools until Parliament made it illegal to use the results to determine salaries or budgets. Something similar happened in Belgium, and in Germany it is taboo to compare individual schools' or teachers' performance.
 

SBE

¥
All such efforts may seem sensible, but studies by academics at Munich's IFO Institute and Stanford, among other places, show that simply spending more on education doesn't yield better results. Kids don't necessarily learn more if they sit in smaller classrooms, in more modern and better-equipped schools, or even if their teachers are better-paid (as opposed to just better).


Νομίζω είχα στείλει σε κάποιο σχετικό νήμα εδώ βιβλιογραφία που έλεγε τα ίδια πάνω κάτω για την εκπαίδευση με υπολογιστές- ότι δεν είχε τελικά σημασία το μέσο.
Έχει όμως σημασία το να δείχνεις ότι είσαι στο άκρον άωτον της τεχνολογίας. Έχω βρεθεί σε κάμποσες συσκέψεις που ο κατενθουσιασμένος διευθυντής/ πρύτανης/ υπεύθυνος εκπαίδευσης μας έπρηζε με το πώς ανακάλυψε μόλις το Twitter και ότι το μέλλον της εκπαίδευσης είναι αυτό (δεν έχει ιδέα για τι μιλάει, απλά θέλει να δείξει ότι ο εκπαιδευτικός φορέας του είναι εκσυγχρονισμένος, άκουσε για το Twitter, δεν ξέρει τί είναι, το πετάει κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε). Δυστυχώς μετά από τέτοιες συσκέψεις συνήθως μας έρχεται κι ένα ωραίο και πανάκριβο έντυπο που μας λέει ότι στο εξής θα πρέπει να χρησιμοποιούμε διδασκαλία μέσω SMS αν θέλουμε να δούμε προαγωγή και αύξηση στη ζωή μας. :D:rolleyes::eek:

Πάντως, ακολουθώντας τα λινκ στο άρθρο βρήκα αυτό εδώ, για το ΗΒ, που λέει ότι δεν μπορούν να πάρουν όλοι πτυχίο, όπως είχε υποσχεθεί το κράτος (κι όπως υπόσχεται η Ελλάδα). Το πρόβλημα είναι ότι άμα το κάνεις θέμα προτεραιότητας, δεν μπορείς μετά να κάνεις πίσω.
 
Last edited by a moderator:

SBE

¥
Έπεσαν στα χέρια μου σημειώσεις σεμιναρίου του ΤΕΕ γραμμένες από Έλληνα καθηγητή, που διδάσκει σε ελληνικό πανεπιστήμιο. Το αφήνω φλου μην θίξουμε καμιά οικογένεια, πάντως είμαι σίγουρη ότι πρόκειται για τις σημειώσεις του αντίστοιχου μαθήματος που διδάσκει ο τύπος και η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι και στο πανεπιστήμιο οι αγράμματοι διδάσκουν τους αγράμματους.

Οι σημειώσεις είναι μετάφραση από διάφορες αγγλόφωνες πηγές, ο κύριος καθηγητής δεν μπαίνει στον κόπο να δώσει σωστή βιβλιογραφία, κατά τα κοινώς αποδεκτά πρότυπα, παραθέτει προχειρογραμμένη βιβλιογραφία με ελλείψεις που αν προσπαθήσεις να την ψάξεις την πάτησες. Το κάθε κεφάλαιο έχει διαφορετικό ύφος και τρόπο γραφής και υποψιάζομαι ότι ένα μεγάλο μέρος το μεταφράσανε φοιτητές για δήθεν εργασία στο μάθημα και ότι έπεσε και μεταφραστήρι μέσα.
Βασικά λάθη:
α. αγνοεί σε πολλά σημεία την καθιερωμένη ορολογία και φτιάχνει δική του, μεταφράζοντας (λανθασμένα πολλές φορές) από τα αγγλικά.
β. αγνοεί την ελληνική γλώσσα, δίνοντας σε πολλά σημεία τον όρο στην ελληνική, μετά σε παρένθεση τον όρο στην αγγλική και από κει και κάτω, μόνο στα αγγλικά η επανάληψη.
γ. ένα spellckeck ρε παιδιά! Διαβάζω π.χ ότι είχαμε ύπια μετάβαση
... πετυχαίνουμε ύπια μετάβαση (smooth transition). Αυτό το smooth transition έχει σαν αποτέλεσμα ένα άλλο smooth transition κλπ κλπ κλπ
δ. Τα ξένα ονόματα πότε τα μεταφράζει και πότε όχι.
ε. Τα σχήματα είναι όλα αμετάφραστα (κι εμείς τα ξεπατικώναμε κύριέ μου όταν ήμασταν φοιτητές αλλά βάζαμε στα ελληνικά τα λόγια)
στ. Αφήνει άκλιτες ή αμετάφραστες τις λέξεις σχήμα και figure, δηλαδή:
... όπως δείχνει και η καμπύλη Α του Σχήμα 4.12 και η καμπύλη Β του Fig. 4.13...

Υποψιάζομαι ότι ο κος καθηγητής (που πληρώθηκε για αυτές τις σημειώσεις) ανήκει στην ομάδα αυτών που σπούδασαν στην Αγγλία από τα 18 τους γιατί δεν μπήκε Ελλάδα, γι' αυτό δεν ξέρει την ορολογία (από τις σημειώσεις είναι εμφανές ότι πρόκειται για Αγγλία κι όχι για ΗΠΑ). Και βρέθηκε στο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα με το γνωστό τρόπο και τώρα παραμορφώνει τους φοιτητές γιατί φυσικά το να καθίσει να μάθει λίγη ορολογία ή να διαβάσει κανένα βιβλίο τη γλώσσα διδασκαλίας της χώρας στην οποία επέλεξε να εργαστεί είναι μεγάλη πολυτέλεια.

Κοιτάζοντας λοιπόν αυτές τις σημειώσεις θυμήθηκα τη συζήτηση που κάναμε εδώ για την παιδεία και βλέπω ότι καμία βαθμίδα δεν τη γλιτώνει τελικά από το κύμα της αμορφωσιάς.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Υπάρχει κι ακόμα καλύτερη εξήγηση: έδωσε τις σημειώσεις σ' έναν φοιτητή του να τις μεταφράσει.

Συγγνώμη, τώρα είδα ότι το ανέφερες κι αυτό.
 

SBE

¥
Και δυστυχώς δεν έριξε μια ματιά να κάνει διορθώσεις. Το όνομά του το έχει βάλει πάντως φαρδύ- πλατύ στην πρώτη σελίδα και εισέπραξε κάποια αμοιβή για τις υπηρεσίες του.

Κοιτάζω λοιπόν το βιογραφικό του στη σελίδα του πανεπιστημίου του και βλέπω ότι έχω κάνει λάθος, ο τύπος έχει κάνει όλες τις σπουδές του στο ΕΜΠ. Μας πληροφορεί επίσης ότι είχε απολυτήριο λυκείου με 17 (δυσφήμιση για το ΕΜΠ) πτυχίο με 7 και και τρεις δημοσιεύσεις στις οποίες είναι το όνομά του πρώτο κι άλλες τρεις σαν συν-συγγραφέας (στον κλάδο μου που είναι και κλάδος του αυτό είναι ένδειξη ότι δεν έχει κάνει σοβαρή έρευνα, στη φιλοσοφική ίσως να τον θεωρούσαν πολυγραφότατο).

Μακάρι να εφαρμοζόταν κάποτε σοβαρή και αντικειμενική αξιολόγηση των πανεπιστημίων, να γινόταν ένα ξεκαθάρισμα, γιατί τέτοια βιογραφικά είναι ανησυχητικά.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Άρα καταλήγουμε ότι κατά πάσα πιθανότητα τα έδωσε σε μερικούς φοιτητές να τα μεταφράσουν.
 

daeman

Administrator
Staff member
Ελάτε τώρα κι εσείς, υπερβολικά αυστηρές δεν είστε; ;)
Αυτός τουλάχιστον έχει σπουδάσει σε υπαρκτό πανεπιστήμιο. Όχι σαν έναν άλλο, έναν πολιτευτή, διορισμένο αντιπρόεδρο του ΔΙΚΑΤΣΑ (δεν θυμάμαι καλά θέσεις, προσώπατα και ονόματα, αλλά του είχαν αφιερώσει αποκλειστικά δισέλιδο άρθρο με εκτεταμένη τεκμηρίωση στο Βήμα), αρμόδιο για την αξιολόγηση και αναγνώριση των ξένων πτυχίων στην Ελλάδα, που μόστραρε σε περίοπτη θέση στο βιογραφικό του πτυχίο από επιβεβαιωμένα ανύπαρκτο πανεπιστήμιο, από κείνα που υπάρχουν μόνο στο διαδίκτυο και σου στέλνουν με ηλεμήνυμα ό,τι πτυχίο θέλεις και το τυπώνεις μόνος σου...

Και η ύπια μετάβαση ήταν typo, ύπτια μετάβαση (στην αγκαλιά του Μορφέα), σκεφτόταν ο άνθρωπος και γλώσσα λανθάνουσα τα αληθή λέγει...:D
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Και η ύπια μετάβαση ήταν typo, ύπτια μετάβαση (στην αγκαλιά του Μορφέα), σκεφτόταν ο άνθρωπος και γλώσσα λανθάνουσα τα αληθή λέγει...:D
 
Η οικονομική κρίση θέλει και αναισθητικά λαϊκισμού.

«Χαμηλώνει» ο πήχυς για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, καθώς το βασικό σενάριο που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας είναι όχι μόνον να καταργηθεί το βαθμολογικό όριο του «10», αλλά και να συναρτάται από τις επιδόσεις των πέντε πρώτων εισακτέων σε κάθε πανεπιστημιακό τμήμα. Ομως, σε κάθε περίπτωση, η βάση δεν θα είναι χαμηλότερη από το 8. Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τον χρόνο εφαρμογής της νέας ρύθμισης αν και η πιθανότητα τα νέα όρια εισαγωγής να ισχύουν από φέτος, εμφανίζεται ασθενής.

Ωστόσο, στελέχη του υπ. Παιδείας ανέφεραν με νόημα στην «Κ» ότι η ρύθμιση κατάργησης της βάσης μπορεί να υιοθετηθεί ακόμη και λίγες ημέρες πριν από την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων στα μέσα Μαΐου.

Καθημ.
 
Top