SBE
¥
Ένα πράγμα που μπορεί να γίνει χωρίς έξοδα είναι να καταργηθεί η μονιμότητα των δασκάλων. Αλλά αυτό δεν θα γίνει ποτέ.
Να φέρουν επιθεωρητές από άλλες υπηρεσίες (πανεπιστημιακούς π.χ. ΟΧΙ καθηγητές ΜΕ και δασκάλους) και να τους στείλουν να κάνουν δειγματοληπτική αξιολόγηση κι αν οι μαθητές υστερούν στο δειγματοληπτικό έλεγχο ο δάσκαλος να μετατίθεται σε θέση εκτός σχολείου και να μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά από μετεκπαίδευση.
Να υποχρεώνονται οι δάσκαλοι κάθε χ χρόνια να παρακολουθούν μετεκπαίδευση ΚΑΙ μετά να γίνεται έλεγχος αν εφαρμόζονται στην τάξη αυτά που μαθαίνουν.
Στο γυμνάσιο είναι λίγο πιο πολύπλοκα τα πράγματα. Κι εκεί επιστροφή των επιθεωρητών, αλλά τυχαία. Δηλαδή ο επιθεωρητής να ταξιδεύει σ' όλη τη χώρα και να κάνει ελέγχους σε άλλες περιοχές, όχι στη δική του. Ένα μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι όμως ότι όπου υπάρχει έλεγχος τα κάνουν πλακάκια μεταξύ τους οι ελεγκτές κι οι ελεγχόμενοι.
Να αλλάξει ο τρόπος διορισμού με αναπληρωτές, έκτακτους κλπ. Να υπάρχει σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια λίστα αναπληρωτών μόνιμων υπαλλήλων, οι οποίοι θα είναι έτοιμοι να καλύψουν τις θέσεις την επόμενη της ημέρας που εμφανίζονται. Θα πληρώνονται κανονικά όταν εργάζονται κι ένα μικρο ποσό όταν δεν εργάζονται για να είναι διαθέσιμοι. Αυτοί δεν θα ανακατεύονται με τους μόνιμους. Αν θέλουν να διοριστούν μόνιμοι, θα κάνουν ξεχωριστή αίτηση και θα παραιτούνται με την ανάληψη της μόνιμης θέσης. Ταυτόχρονα καταργούνται αποσπάσεις κλπ - για να ζητήσεις απόσπαση θα πρέπει να έχεις εργαστεί χ μήνες στην θέση σου, και φυσικά αν αποσπαστείς σε θέση με λίγα μόρια δεν θα παίρνεις τα μόρια της θέσης που άφησες (αυτό για να μην έχουμε το φαινόμενο με τα δυσπρόσιτα που αναφέρω σε παλιότερο μήνυμα). Εννοείται ότι καταργούνται οι σχολικές εκδρομές του τύπου "σήμερα έχει καλό καιρό, ας μην κάνουμε μάθημα". Οι μόνες εκδρομές που θα επιτρέπονται θα είναι οι προγραμματισμένες, με ξεκάθαρο εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Και μερικά που χρειάζονται χρήματα: να ξεκινήσει πλύση εγκεφάλου των γονιών με φυλλάδια κλπ ώστε να στηρίζουν το έργο των δασκάλων και να μην τους σαμποτάρουν.
Να γίνεται επαγγελματικός προσανατολισμός της προκοπής. Σε κάποια τάξη, να μπορεί ο μαθητής να κάνει διάφορα τεστ και να του δίνουν συμβουλές με βάση τα αποτελέσματα για το πώς να συνεχίσει. Τα τεστ αυτά ατομικά, βέβαια, όχι ομαδικά, και να υπάρχει συμμετοχή των γονιών. Οι συστάσεις εννοείται δεν θα είναι δεσμευτικές.
Άμα σκεφτώ θα γράψω κι άλλα, αλλά έχει νόημα; Από ιδέες καλά πάμε. Η εφαρμογή είναι το πρόβλημα.
Και να πω ένα τελευταίο που εμένα με ενοχλεί πολύ: είδα τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ και απλούς καθηγητές σε σχολεία να μιλάνε στην τηλεόραση. Ατημέλητοι, με κάτι ντυσίματα κακόγουστα, αχτένιστοι, κάτι πουλόβερ βρωμιάρικα κλπ. Τι εικόνα δίνουν στους μαθητές όταν πάνε για δουλειά σε αυτό το χάλι; Δε λέω να ντύνονται με κουστούμι και γραβάτα υποχρεωτικά, αλλά όχι και να είναι λες και θα πάνε να σκάψουν στον κήπο.
Να φέρουν επιθεωρητές από άλλες υπηρεσίες (πανεπιστημιακούς π.χ. ΟΧΙ καθηγητές ΜΕ και δασκάλους) και να τους στείλουν να κάνουν δειγματοληπτική αξιολόγηση κι αν οι μαθητές υστερούν στο δειγματοληπτικό έλεγχο ο δάσκαλος να μετατίθεται σε θέση εκτός σχολείου και να μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά από μετεκπαίδευση.
Να υποχρεώνονται οι δάσκαλοι κάθε χ χρόνια να παρακολουθούν μετεκπαίδευση ΚΑΙ μετά να γίνεται έλεγχος αν εφαρμόζονται στην τάξη αυτά που μαθαίνουν.
Στο γυμνάσιο είναι λίγο πιο πολύπλοκα τα πράγματα. Κι εκεί επιστροφή των επιθεωρητών, αλλά τυχαία. Δηλαδή ο επιθεωρητής να ταξιδεύει σ' όλη τη χώρα και να κάνει ελέγχους σε άλλες περιοχές, όχι στη δική του. Ένα μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι όμως ότι όπου υπάρχει έλεγχος τα κάνουν πλακάκια μεταξύ τους οι ελεγκτές κι οι ελεγχόμενοι.
Να αλλάξει ο τρόπος διορισμού με αναπληρωτές, έκτακτους κλπ. Να υπάρχει σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια λίστα αναπληρωτών μόνιμων υπαλλήλων, οι οποίοι θα είναι έτοιμοι να καλύψουν τις θέσεις την επόμενη της ημέρας που εμφανίζονται. Θα πληρώνονται κανονικά όταν εργάζονται κι ένα μικρο ποσό όταν δεν εργάζονται για να είναι διαθέσιμοι. Αυτοί δεν θα ανακατεύονται με τους μόνιμους. Αν θέλουν να διοριστούν μόνιμοι, θα κάνουν ξεχωριστή αίτηση και θα παραιτούνται με την ανάληψη της μόνιμης θέσης. Ταυτόχρονα καταργούνται αποσπάσεις κλπ - για να ζητήσεις απόσπαση θα πρέπει να έχεις εργαστεί χ μήνες στην θέση σου, και φυσικά αν αποσπαστείς σε θέση με λίγα μόρια δεν θα παίρνεις τα μόρια της θέσης που άφησες (αυτό για να μην έχουμε το φαινόμενο με τα δυσπρόσιτα που αναφέρω σε παλιότερο μήνυμα). Εννοείται ότι καταργούνται οι σχολικές εκδρομές του τύπου "σήμερα έχει καλό καιρό, ας μην κάνουμε μάθημα". Οι μόνες εκδρομές που θα επιτρέπονται θα είναι οι προγραμματισμένες, με ξεκάθαρο εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Και μερικά που χρειάζονται χρήματα: να ξεκινήσει πλύση εγκεφάλου των γονιών με φυλλάδια κλπ ώστε να στηρίζουν το έργο των δασκάλων και να μην τους σαμποτάρουν.
Να γίνεται επαγγελματικός προσανατολισμός της προκοπής. Σε κάποια τάξη, να μπορεί ο μαθητής να κάνει διάφορα τεστ και να του δίνουν συμβουλές με βάση τα αποτελέσματα για το πώς να συνεχίσει. Τα τεστ αυτά ατομικά, βέβαια, όχι ομαδικά, και να υπάρχει συμμετοχή των γονιών. Οι συστάσεις εννοείται δεν θα είναι δεσμευτικές.
Άμα σκεφτώ θα γράψω κι άλλα, αλλά έχει νόημα; Από ιδέες καλά πάμε. Η εφαρμογή είναι το πρόβλημα.
Και να πω ένα τελευταίο που εμένα με ενοχλεί πολύ: είδα τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ και απλούς καθηγητές σε σχολεία να μιλάνε στην τηλεόραση. Ατημέλητοι, με κάτι ντυσίματα κακόγουστα, αχτένιστοι, κάτι πουλόβερ βρωμιάρικα κλπ. Τι εικόνα δίνουν στους μαθητές όταν πάνε για δουλειά σε αυτό το χάλι; Δε λέω να ντύνονται με κουστούμι και γραβάτα υποχρεωτικά, αλλά όχι και να είναι λες και θα πάνε να σκάψουν στον κήπο.
Last edited by a moderator: