Το νήμα για την παιδεία

SBE

¥
Ένα πράγμα που μπορεί να γίνει χωρίς έξοδα είναι να καταργηθεί η μονιμότητα των δασκάλων. Αλλά αυτό δεν θα γίνει ποτέ.
Να φέρουν επιθεωρητές από άλλες υπηρεσίες (πανεπιστημιακούς π.χ. ΟΧΙ καθηγητές ΜΕ και δασκάλους) και να τους στείλουν να κάνουν δειγματοληπτική αξιολόγηση κι αν οι μαθητές υστερούν στο δειγματοληπτικό έλεγχο ο δάσκαλος να μετατίθεται σε θέση εκτός σχολείου και να μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά από μετεκπαίδευση.
Να υποχρεώνονται οι δάσκαλοι κάθε χ χρόνια να παρακολουθούν μετεκπαίδευση ΚΑΙ μετά να γίνεται έλεγχος αν εφαρμόζονται στην τάξη αυτά που μαθαίνουν.

Στο γυμνάσιο είναι λίγο πιο πολύπλοκα τα πράγματα. Κι εκεί επιστροφή των επιθεωρητών, αλλά τυχαία. Δηλαδή ο επιθεωρητής να ταξιδεύει σ' όλη τη χώρα και να κάνει ελέγχους σε άλλες περιοχές, όχι στη δική του. Ένα μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι όμως ότι όπου υπάρχει έλεγχος τα κάνουν πλακάκια μεταξύ τους οι ελεγκτές κι οι ελεγχόμενοι.

Να αλλάξει ο τρόπος διορισμού με αναπληρωτές, έκτακτους κλπ. Να υπάρχει σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια λίστα αναπληρωτών μόνιμων υπαλλήλων, οι οποίοι θα είναι έτοιμοι να καλύψουν τις θέσεις την επόμενη της ημέρας που εμφανίζονται. Θα πληρώνονται κανονικά όταν εργάζονται κι ένα μικρο ποσό όταν δεν εργάζονται για να είναι διαθέσιμοι. Αυτοί δεν θα ανακατεύονται με τους μόνιμους. Αν θέλουν να διοριστούν μόνιμοι, θα κάνουν ξεχωριστή αίτηση και θα παραιτούνται με την ανάληψη της μόνιμης θέσης. Ταυτόχρονα καταργούνται αποσπάσεις κλπ - για να ζητήσεις απόσπαση θα πρέπει να έχεις εργαστεί χ μήνες στην θέση σου, και φυσικά αν αποσπαστείς σε θέση με λίγα μόρια δεν θα παίρνεις τα μόρια της θέσης που άφησες (αυτό για να μην έχουμε το φαινόμενο με τα δυσπρόσιτα που αναφέρω σε παλιότερο μήνυμα). Εννοείται ότι καταργούνται οι σχολικές εκδρομές του τύπου "σήμερα έχει καλό καιρό, ας μην κάνουμε μάθημα". Οι μόνες εκδρομές που θα επιτρέπονται θα είναι οι προγραμματισμένες, με ξεκάθαρο εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

Και μερικά που χρειάζονται χρήματα: να ξεκινήσει πλύση εγκεφάλου των γονιών με φυλλάδια κλπ ώστε να στηρίζουν το έργο των δασκάλων και να μην τους σαμποτάρουν.

Να γίνεται επαγγελματικός προσανατολισμός της προκοπής. Σε κάποια τάξη, να μπορεί ο μαθητής να κάνει διάφορα τεστ και να του δίνουν συμβουλές με βάση τα αποτελέσματα για το πώς να συνεχίσει. Τα τεστ αυτά ατομικά, βέβαια, όχι ομαδικά, και να υπάρχει συμμετοχή των γονιών. Οι συστάσεις εννοείται δεν θα είναι δεσμευτικές.

Άμα σκεφτώ θα γράψω κι άλλα, αλλά έχει νόημα; Από ιδέες καλά πάμε. Η εφαρμογή είναι το πρόβλημα.
Και να πω ένα τελευταίο που εμένα με ενοχλεί πολύ: είδα τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ και απλούς καθηγητές σε σχολεία να μιλάνε στην τηλεόραση. Ατημέλητοι, με κάτι ντυσίματα κακόγουστα, αχτένιστοι, κάτι πουλόβερ βρωμιάρικα κλπ. Τι εικόνα δίνουν στους μαθητές όταν πάνε για δουλειά σε αυτό το χάλι; Δε λέω να ντύνονται με κουστούμι και γραβάτα υποχρεωτικά, αλλά όχι και να είναι λες και θα πάνε να σκάψουν στον κήπο.
 
Last edited by a moderator:

SBE

¥

Πρέπει να επισημάνω ότι την εποχή που τελείωσα εγώ το Λύκειο, δεν υπήρχε τέτοια μανία των νέων για διορισμό στο δημόσιο. Μπορεί οι μεγαλύτεροι, γονείς και λοιποί, να σε πίεζαν να διοριστείς στο δημόσιο, αλλά οι νέοι δεν έτρεχαν.

Σωστά. Έχω φίλους που εργάζονται στο δημόσιο, δεν είναι ευχαριστημένοι από τη δουλειά τους και δεν τολμάνε να παραιτηθούν γιατί οι πιέσεις που δέχονται από τους γύρω γύρω είναι τεράστιες.
Από την άλλη έχω φίλους που ξεκίνησαν από τον ιδιωτικό τομέα και μετά από λίγο καιρό αγανάκτησαν και πήγαν τρέχοντας στο δημόσιο.

Αυτό που πρέπει να βρούμε τρόπο να αλλάξουμε στην Ελλάδα είναι οι ορίζοντες. Να ξέρει ο νέος ότι μπορεί να επιλέξει κι άλλους δρόμους, ότι η ζωή δεν είναι ο μονόδρομος γεννιέσαι- πας σχολείο- πας πανεπιστήμιο- πας στρατό- πας για δουλειά (σε γραφείο)- παντρεύεσαι- κάνεις παιδιά- βγαίνεις στη σύνταξη- πεθαίνεις.
Όποιος αλλάζει τη σειρά χωρίς να υπάρχει εμφανές οικονομικό όφελος (η μόνη δυνατότητα για εξαίρεση τη σήμερον) ή όποιος δεν τα κάνει έτσι ακριβώς στιγματίζεται από τον περίγυρό του ή αν δεν του προκύψουν έτσι τον λυπάται ο περίγυρος του.
Από αυτή την αλυσίδα ξεκινάνε και τα προβλήματα της παιδείας και τα προβλήματα της πολιτικής και όλα.
 
Last edited by a moderator:

crystal

Moderator
Νίκελ, τα αίτια λίγο-πολύ τα ξέρουμε όλοι. Το θέμα είναι οι λύσεις...
Πάντως, αναρωτιέμαι αν έχει σκεφτεί κανείς να ρωτήσει και τη γνώμη των άμεσα ενδιαφερόμενων. Μοίρασε ερωτηματολόγια, κάλεσέ τους, προσπάθησε τέλος πάντων να σχηματίσεις μια ιδέα, να καταλάβεις τι σχολείο θέλουν. Και μη μου πείτε για τη σημερινή νεολαία που τα έχει όλα γραμμένα και δεν είναι σε θέση να εκφράσει γνώμη για τίποτα σοβαρό, γιατί θα σας απαντήσω πως τα παιδιά είναι καθρέφτης των γονιών τους κι όποιος τα βάζει με τους νέους, στην ουσία τα βάζει με τον εαυτό του και με την κοινωνία που ο ίδιος έχει φτιάξει για να μεγαλώσουν οι επόμενοι.

Μου φαίνεται τελείως άγονες συζητήσεις που γίνονται έξω και μακριά απ' τα σχολεία κι από ανθρώπους που ήταν μαθητές πριν μισό αιώνα. Όσο καταρτισμένοι, όσο ενημερωμένοι και να είναι, δεν υπάρχουν ένα σωρό χάσματα που πρέπει να γεφυρώσουν πριν πουν στους μαθητές «νάτο, το βρήκαμε, αυτό είναι το καλύτερο σχολείο για σας»;
 
Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι το κυριότερο πρόβλημα είναι (...) αν γράφει [ο Μπ.] με «θ» αντί για «τ».
Ελπίζω το κόψιμο του τσιγάρου να μη σε κάνει να χάσεις και την αίσθηση του χιούμορ!
 

SBE

¥
σοβαρό, γιατί θα σας απαντήσω πως τα παιδιά είναι καθρέφτης των γονιών τους κι όποιος τα βάζει με τους νέους, στην ουσία τα βάζει με τον εαυτό του και με την κοινωνία που ο ίδιος έχει φτιάξει για να μεγαλώσουν οι επόμενοι.

Κι εμείς που δεν έχουμε παιδιά και ίσως αισθανόμαστε νέοι, όταν κάνουμε κριτική με ποιούς τα βάζουμε;

Συμφωνώ πάντως ότι τα παιδιά είναι καθρέφτης των γονιών. Στα ερωτηματολόγια οι απαντήσεις που θα έδιναν θα ήταν στην ουσία οι απαντήσεις των γονιών.
 
Last edited by a moderator:

nickel

Administrator
Staff member
Ελπίζω το κόψιμο του τσιγάρου να μη σε κάνει να χάσεις και την αίσθηση του χιούμορ!
Όχι, καλέ. Άλλωστε, εγώ μόλις τώρα το έκοψα. :)


Το κυριότερο πρόβλημα είναι η εκμηδένιση του εκπαιδευτικού. Κακή κατάρτιση και κακή αμοιβή. Κανείς δεν τον ελέγχει, δεν υπάρχουν άνθρωποι που θα του δείξουν τρόπους να βελτιώσει τη διδασκαλία του. Δεν ενημερώνεται, δεν ξέρει πόσες δυνατότητες προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, είναι τεχνο(λογο)φοβικός (οι όποιες αποτυχίες στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στο ευρωπαϊκό σχολείο οφείλονται κυρίως στους εκπαιδευτικούς). Ούτε μαστίγιο ούτε καρότο. Ποια δημιουργικότητα και ελεύθερη σκέψη θα εμπνεύσει αυτός ο εκπαιδευτικός; Η εύκολη λύση είναι η παπαγαλία. Το σχολικό βιβλίο και η διδακτέα ύλη, υποχρέωση και ασφάλεια. Οι πιπίλες (πατρίδα, οικογένεια, θρησκεία, παράδοση), σταθερές αξίες.

Έστω ότι τρελαίνεται ο υπουργός παιδείας και σχεδιάζει με τους συνεργάτες του το πιο σύγχρονο πρόγραμμα παιδείας. Και έστω ότι υπάρχουν άνθρωποι να δημιουργήσουν την ύλη που θα μαγέψει τους μαθητές. Πόσο πιθανό είναι να εφαρμοστεί σωστά ένα τέτοιο πρόγραμμα από ανθρώπους που τους έχει στύψει το σύστημα; Ποια κυβέρνηση θα μπορέσει να ζητήσει από τους ανθρώπους στην έδρα να ξαναγίνουν δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί και να βρει θετική ανταπόκριση αντί για μερικούς μήνες απεργίας;
 
Παλιό περιστατικό. από φίλη καθηγήτρια στη Μ.Ε. Εξηγεί σε μια μαμά ότι η κόρη, που τρόμαζες να βρεις κάνα διψήφιο στον έλεγχό της, έχει μεγάλες δυσκολίες και θα χρειαστεί προσπάθεια μη χάσει και την τάξη. Με αναστεναγμό η μαμά τής λέει:
Για μοδίστρα, μου είπαν δεν κάνει, για […πες κομμώτρια – δεν θυμάμαι] δεν τα καταφέρνει, ε, είπα κι εγώ να την κάνω δασκάλα. Και μου την κόβετε;
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Για μοδίστρα, μου είπαν δεν κάνει, για […πες κομμώτρια – δεν θυμάμαι] δεν τα καταφέρνει, ε, είπα κι εγώ να την κάνω δασκάλα. Και μου την κόβετε;
Έχω προσωπική εμπειρία από άτομο που η εικόνα του θύμιζε πνευματική υστέρηση και παρουσίαζε περιστατικά στιγμιαίας απώλειας συνείδησης με πλήρη ακράτεια ούρων. Το άτομο αυτό με τη βοήθεια μιας μητέρας συνταξιούχου εκπαιδευτικού που ασκούσε αφόρητη πίεση σε πανεπιστημιακούς καθηγητές κατάφερε να πάρει πτυχίο γαλλικής φιλολογίας, σε ηλικία 32 ετών περίπου. Στη συνέχεια, η μητέρα πήρε από το χέρι την κόρη της και την έφερε στο γραφείο εκπαίδευσης να διοριστεί αναπληρώτρια, και διορίστηκε. Τα περιστατικά που αναφέρω πιο πάνω συνέβαιναν στη διάρκεια της χρονιάς μέσα στην τάξη. Όταν η διευθύντρια του σχολείου κατήγγειλε προφορικά την ακαταλληλότητα της "συναδέλφου", της απάντησαν από το γραφείο ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα αν δεν τους κάνει γραπτή αναφορά. Σύμφωνα με την κλασική ελληνική νοοτροπία τού "Δεν θα καρφώσω εγώ την καημένη τη συνάδελφο για να χάσει τη δουλειά της", αρνήθηκε να κάνει αναφορά. Η "συνάδελφος" έβαλε σε όλα τα παιδιά 19άρια και 20άρια στα γαλλικά, για να μη διαμαρτύρονται οι γονείς τους.

Αυτή ήταν η χειρότερη περίπτωση που έχω ζήσει στα 23 χρόνια της θητείας μου, αλλά υπήρξαν δεκάδες άλλες ελαφρότερες, ακατάλληλων εκπαιδευτικών. Όσο το σύστημα διορίζει τέτοια άτομα στα σχολεία για να διδάξουν παιδιά, τότε με μόνο κριτήριο την επετηρίδα και τώρα την επιτυχία στο ΑΣΕΠ, και δεν αξιολογεί ποτέ κανέναν, δεν υπάρχει καμιά ελπίδα να βελτιωθεί κάτι.
 
Last edited:

Zazula

Administrator
Staff member
Κάτι που δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος: Στη Σχολή Ικάρων (Ιπτάμενοι, Μηχανικοί-ΣΜΑ, κι όλες οι ειδικότητες) όλοι οι καθηγητές αξιολογούνται από τους σπουδαστές. Η δική μου τάξη τής ΣΜΑ κατάφερε, με τις αξιολογήσεις της, να σταματήσει έναν απαράδεκτο τακτικό καθηγητή από το να συνεχίσει να διδάσκει (ΣτΖ: ο τακτικός καθηγητής στη ΣΙ είναι η ανώτατη βαθμίδα διδάσκοντος). Εντούτοις τα καταφέραμε. Δεν μας ένοιαζαν τα άριστα που απλόχερα μοίραζε, μας ένοιαζε να μάθουμε — διότι ανθρώπινες ζωές κρέμονται από τις δικές μας γνώσεις.

Τι γίνεται τώρα στα ΑΕΙ; Δέχονται ή πρόκειται ποτέ να δεχτούν οι καθηγητές των ΑΕΙ να αξιολογούνται από τους φοιτητές; Χα! Σιγά μη δεχτούν! Και το καλύτερο απ' όλα; Το ΤΕΕ δεν αναγνωρίζει το πτυχίο τής ΣΜΑ με το πρόσχημα ότι η Σχολή δεν έχει το αυτοδιοίκητο, όπως τα ΑΕΙ...
 
Έχω προσωπική εμπειρία από άτομο που η εικόνα του θύμιζε πνευματική υστέρηση και παρουσίαζε περιστατικά στιγμιαίας απώλειας συνείδησης με πλήρη ακράτεια ούρων. Το άτομο αυτό με τη βοήθεια μιας μητέρας συνταξιούχου εκπαιδευτικού που εξασκούσε αφόρητη πίεση σε πανεπιστημιακούς καθηγητές κατάφερε να πάρει πτυχίο γαλλικής φιλολογίας, σε ηλικία 32 ετών περίπου. Στη συνέχεια, η μητέρα πήρε από το χέρι την κόρη της και την έφερε στο γραφείο εκπαίδευσης να διοριστεί αναπληρώτρια, και διορίστηκε. Τα περιστατικά που αναφέρω πιο πάνω συνέβαιναν στη διάρκεια της χρονιάς μέσα στην τάξη. Όταν η διευθύντρια του σχολείου κατήγγειλε προφορικά την ακαταλληλότητα της "συναδέλφου", της απάντησαν από το γραφείο ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα αν δεν τους κάνει γραπτή αναφορά. Σύμφωνα με την κλασική ελληνική νοοτροπία τού "Δεν θα καρφώσω εγώ την καημένη τη συνάδελφο για να χάσει τη δουλειά της", αρνήθηκε να κάνει αναφορά. Η "συνάδελφος" έβαλε σε όλα τα παιδιά 19άρια και 20άρια στα γαλλικά, για να μη διαμαρτύρονται οι γονείς τους.

Αυτή ήταν η χειρότερη περίπτωση που έχω ζήσει στα 23 χρόνια της θητείας μου, αλλά υπήρξαν δεκάδες άλλες ελαφρότερες, ακατάλληλων εκπαιδευτικών. Όσο το σύστημα διορίζει τέτοια άτομα στα σχολεία για να διδάξουν παιδιά, τότε με μόνο κριτήριο την επετηρίδα και τώρα την επιτυχία στο ΑΣΕΠ, και δεν αξιολογεί ποτέ κανέναν, δεν υπάρχει καμιά ελπίδα να βελτιωθεί κάτι.

Ξέρω κι εγώ ανάλογες περιπτώσεις ατόμων με ειδικές ανάγκες που για τον άλφα ή βήτα λόγο έχουν πάρει κάποια μορφή ισχύος που θα ήταν ενδεχομένως βλαβερή και επικίνδυνη για τον εαυτό τους και το περιβάλλον τους. Ξέρω π.χ. άτομο που με το ζόρι έχει πάρει δίπλωμα αυτοκινήτου και κυκλοφορεί στους δρόμους.

Αν δεν ήταν τόσο μεγάλη η αδιαφορία του συστήματος ώστε να μεριμνήσει για την σωστή εκπαίδευση και αποκατάστασή τους, θα φτάναμε μέχρι εκεί;

Από την άλλη βέβαια ξέρω και περιπτώσεις εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών που παρόλο που δεν είχαν ειδικές ανάγκες, η βλάβη που προξενούσαν στο περιβάλλον τους εκτεινόταν χιλιόμετρα μακριά...
 
To 2. έλεγε "Ακατάρτιστοι και ανεπιμόρφωτοι εκπαιδευτικοί".
Ας υποβαθμίσουμε λοιπόν κι άλλο τη βαθμίδα που τους εκπαιδεύει χάρη στην συντεχνία των διδασκόντων στα ΤΕΙ που συνεχίζουν ακάθεκτοι ανεξαρτήτως κυβερνήσεων, όπως φαίνεται στον Τύπο από τις αντιδράσεις των ΑΕΙ στο νομοσχέδιο για τη ρύθμιση θεμάτων τεχνολογικού και πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης που υπέβαλε ο Αριστόβουλος. Καταγγέλλουν το νομοσχέδιο ως προς το σκέλος της εξίσωσης ΑΕΙ και ΤΕΙ με τη νέα υποβάθμιση των πτυχίων των πανεπιστημίων, με βάση το επίπεδο-διαρκεια σπουδών και τα επαγγελματικά δικαιώματα που παραχωρεί στους αποφοίτους των ΤΕΙ, και για την «απώλεια διακριτών ρόλων Πανεπιστημίων-ΤΕΙ», που απορρέει από την ίδρυση τμημάτων ΤΕΙ με ειδικότητες παρόμοιες ή ίδιες με αυτές των ΑΕΙ και από την ερευνητική σύμπραξη σε ομοειδή αντικείμενα παρά την ανισότητα των προσόντων που κατέχουν οι εκάτεροι διδάσκοντες.
Γι' αυτό δεν μας ενδιαφέρει να συμφωνούμε στα τετριμμένα αίτια, αλλά στις λύσεις που προωθούνται.
 

SBE

¥
Και στο δικό μου σχολείο είχαμε περίπτωση καθηγήτριας Γαλλικών που δεν επικοινωνούσε με το περιβάλλον. Εμείς την είχαμε δυο βδομάδες, αλλά άλλοι την είχαν όλα τα χρόνια.

Να ξεκαθαρίσουμε πρώτα όμως πόσα παίρνουν οι καθηγητές ΜΕ γιατί ακούω συχνά- πυκνά ότι είναι κακοπληρωμένοι. Γνωστοί μου με μερικά χρόνια διορισμό (όχι πολλά νομίζω πεντέξι) παίρνουν γύρω στα 1500 το μήνα που μου φαίνονται στάνταρ μέσος μισθός.
Το ζήτημα είναι βέβαια πού βρίσκονται σε σχέση με άλλα επαγγέλματα και ποια η αγοραστική τους δύναμη, αλλά μην ξεχνάμε ότι άλλα επαγγέλματα πληρώνουν καλύτερα και τη στιγμή που υπάρχει προσφορά δεν υπάρχει κίνητρο για αύξηση. Επειδή καταλαβαίνω καλύτερα τα νούμερα, ας δούμε μερικές στατιστικές:
Υπάρχει η πρόσφατη έκθεση της Ευριδίκης, αλλά κολλάει και κατεβαίνει το μισό, οπότε ας αρκεστούμε στην παλιότερη έκθεση του 2003 που λέει:
In the majority of European countries, the minimum basic gross salary of teachers in general lower secondary education is less than or equivalent to per capita GDP. The exceptions are Germany, Greece, Spain, Portugal, the United Kingdom (England, Wales and Northern Ireland) and, among the candidate countries, Cyprus and Malta.
Σε αυτές τις χώρες είναι μεγαλύτερο. Επίσης συνεχίζει:
in all European Union countries, the highest salary that individual teachers may earn during their career is above the per capita GDP of their country. It is 1.4 times greater in all Member States except Denmark (where it is 1.15 times greater). It is over twice per capita GDP in Greece and Spain and over three times per capita GDP in Portugal.
Οι διευθυντές κι οι παλιοί δηλαδή καλά τα πάνε.

QED ότι δε φαίνεται να είναι και τόσο κακοπληρωμένοι οι καθηγητές ΜΕ στην Ελλάδα, τουλάχιστον όχι όσο ισχυρίζονται. Αν λάβουμε υπόψη μας και το πόσο αδιαφορούν για τη δουλειά τους, θα έλεγα ότι πληρώνονται ιδιαίτερα πλουσιοπάροχα.
 

SBE

¥
To 2. έλεγε "Ακατάρτιστοι και ανεπιμόρφωτοι εκπαιδευτικοί".
Ας υποβαθμίσουμε λοιπόν κι άλλο τη βαθμίδα που τους εκπαιδεύει χάρη στην συντεχνία των διδασκόντων στα ΤΕΙ που συνεχίζουν ακάθεκτοι ανεξαρτήτως κυβερνήσεων, όπως φαίνεται στον Τύπο από τις αντιδράσεις των ΑΕΙ στο νομοσχέδιο για τη ρύθμιση θεμάτων τεχνολογικού και πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης που υπέβαλε ο Αριστόβουλος. Καταγγέλλουν το νομοσχέδιο ως προς το σκέλος της εξίσωσης ΑΕΙ και ΤΕΙ με τη νέα υποβάθμιση των πτυχίων των πανεπιστημίων, με βάση το επίπεδο-διαρκεια σπουδών και τα επαγγελματικά δικαιώματα που παραχωρεί στους αποφοίτους των ΤΕΙ, και για την «απώλεια διακριτών ρόλων Πανεπιστημίων-ΤΕΙ», που απορρέει από την ίδρυση τμημάτων ΤΕΙ με ειδικότητες παρόμοιες ή ίδιες με αυτές των ΑΕΙ και από την ερευνητική σύμπραξη σε ομοειδή αντικείμενα παρά την ανισότητα των προσόντων που κατέχουν οι εκάτεροι διδάσκοντες.
Γι' αυτό δεν μας ενδιαφέρει να συμφωνούμε στα τετριμμένα αίτια, αλλά στις λύσεις που προωθούνται.

Συγγνώμη, αλλά διαβάζω και ξαναδιαβάζω και δεν καταλαβαίνω τι λες.
Το άρθρο στην εφημερίδα το καταλαβαίνω, βέβαια.
Τα ΤΕΙ είναι μια πονεμένη ιστορία, ούτως ή άλλως. Και δεν ξέρω γιατί ενώ από τα μέσα της δεκαετίας του '90 γινόταν συζήτηση για την Μπολόνια, στην Ελλάδα έγιναν τετραετείς οι τριετείς σπουδές που θα κόλλαγαν μια χαρά στο νέο σχήμα.
Αλλά αυτό είναι απλά ένδειξη του πώς βλέπουν την παιδεία οι πολιτικοί. Βάλε και το ότι τελικά θα κλείσουν τα τμήματα ΤΕΙ που δεν έχουν ζήτηση, που κάνει κανένα να αναρωτιέται γιατί τα φτιάξανε και γιατί ξοδεύτηκαν τόσα λεφτά ΜΑΣ για το τίποτα. Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί τύπου αμερικάνικο κολλέγιο έχουν πολλαπλασιάσει τις θέσεις μαθητών τους και γιατί οι μαθητές τους κάνουν το Διεθνές Απολυτήριο και μετά φεύγουν αμέσως για ξένα πανεπιστήμια (της προκοπής, όχι της πλέμπας από αυτά που στέλνει ο Μήτσος το Μητσακι). Η ελίτ θα βρίσκει πάντα τρόπους να παραμένει ελίτ.
 
+1, με αργίες που ούτε καν ονειρεύονται άλλοι εργαζόμενοι και, μετά από καμιά δεκαριά χρόνια, πολύ λίγες ώρες την εβδομάδα. Τις μαζεύουν μάλιστα όλες σε τρεις μέρες και η μισή εβδομάδα ...αργία. Αν είσαι και γυναστής, τι προετοιμασία να κάνεις για το μάθημα; :)
Αυτό το ποστ για το μισθολογικό. Το άλλο στάσου να δω
 
Χα, ωραία, αφού με σώνει κάπως το άρθρο στην εφημερίδα, μην γράφω αναλυτικά καταμεσήμερο. Αν δεις στο Ίντ., επειδή είναι ζεστό θέμα, βρίσκεις καλύτερη ειδησεογραφία για την αντίθεση των ΑΕΙ στο νομοσχέδιο, αλλά χοντρικά περί αυτού πρόκειται.
Οι 3ετείς έγναν 4ετείς για εσωτερικότατους λόγους - ο λογαριασμός από τη Μπολώνια πήγε φυσικά στους Έλληνες φοιτητές και σπουδαστές - να δικαιολογηθεί η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, μαζί με τη βιομηχανία διδακτοροποίησης των διδασκόντων τους, που ακολούθησε, γιατί μικρό ποσοστό ήταν οι κάτοχοι PhD.
 

SBE

¥
Πάντως ρίχνοντας μια ματιά στο ιντερνέτιο βλέπω ότι στο εξής θα αναγνωρίζονται ως ισότιμα των πτυχίων ΑΕΙ τα πτυχία των ιδιωτικών κέντρων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, τα πτυχία ΤΕΙ κλπ.
Σε μια υγιή αγορά εργασίας αυτό δεν θα ήταν θεωρητικά μεγάλο πρόβλημα. Ο εργοδότης προσλαμβάνει όποιον θεωρεί ότι έχει τα κατάλληλα προσόντα και του δίνει το μισθό που αναλογεί στη θέση (κι ό,τι άλλο συμφωνήσουν). Αυτόματα οι απόφοιτοι με ανεπαρκείς γνώσεις φιλτράρονται.

Αλλά στην Ελλάδα το ζήτημα δεν είναι ο ιδιωτικός τομέας αλλά το δημόσιο. Ο λόγος που φωνάζουν για αναγνώριση όλοι αυτοί είναι γιατί χωρίς αναγνώριση δεν διορίζεσαι στο δημόσιο.
Και ναι μεν υποτίθεται ότι στο δημόσιο όλοι είναι γραφιάδες αλλά υπάρχουν θέσεις δημοσίου εξειδικευμένες. Στο κέντρο κατανομής της ΔΕΗ, στην υπηρεσία που κάνει τα πειράματα και δίνει το σήμα CΕ στα παιχνίδια, στο γενικό χημείο, στον Ασπρόπυργο κλπ.

ΥΓ Και βέβαια υπάρχουν πονηροί ιδιώτες εργοδότες που προσλαμβάνουν προσωπικό χωρίς αναγνωρισμένα πτυχία για να κάνει τη δουλειά και καλυμμένοι πίσω από την έλλειψη ισοτιμίας πληρώνουν μισθούς αποφοίτων Λυκείου, αλλά αυτούς μπορούσαν να τους κανονίσουν με άλλες ρυθμίσεις.
 
Άδειες ίδρυσης σε 33 από τα 38 κολέγια που είχαν κάνει αίτηση έδωσε το υπουργείο Παιδείας παίρνοντας για μια ακόμη φορά σοβαρές αποφάσεις για τον χώρο της Παιδείας, μέσα στο καλοκαίρι, φοβούμενοι τις αντιδράσεις. Τα 33 κολέγια που πήραν την άδεια βρίσκονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Λάρισα. Δείγμα της βιασύνης της κυβέρνησης, να εκδοθούν οι άδειες μέσα στο καλοκαίρι, είναι το ότι οι όροι λειτουργίας των κολεγίων αυτών θα ελεγχθούν αργότερα από την αρμόδια επιτροπή, ενώ το λογικό θα ήταν αυτή η διαδικασία να προηγηθεί της χορήγησης των αδειών.
Aυγή και Καλό Δεκαπενταύγουστο
 

SBE

¥
Μα βρε Τσίου, αν περιμένανε να ελεγχθούν και να δοθούν οι άδειες από την ολομέλεια τότε τα μαγαζιά αυτά δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν από Σεπτέμβριο. ;)

Το μόνο σίγουρο με αυτά τα μαγαζιά είναι πως δεν έχουν πρόβλημα να προσλάβουν καλούς δασκάλους (όχι πως το κάνουν). Κοίταζα κάτι βιογραφικά τέτοιων δασκάλων πρόσφατα και πρόσεξα ότι από προσωπικό πάνε πολύ καλά. Υπάρχει υπερπροσφορά και διδακτόρων με επαγγελματική πείρα σε εξωτερικό κλπ που βρίσκονται στην Ελλάδα και δεν έχουν δουλειά, και αυτών με τις ακαδημαϊκές βλέψεις που πάνε από σύμβαση σε σύμβαση στα πανεπιστήμια και συμπληρώνουν τις ώρες τους στα ΚΕΣ. Τους επεφύλασσε η μοίρα, να διδάσκουν τους αποτυχημένους των εισαγωγικών...
Δυστυχώς, μπορεί να συμβεί σε όλους. Είχα κάποτε φοιτητή που έγραψε 150 σελίδες ανοησίες (ήταν η εργασία του με θέμα τα μη-επανδρωμένα διαστημικά οχήματα) και στο τέλος στα συμπεράσματα κατάληξε στο βαρύγδουπο:
η εξερεύνηση του διαστήματος είναι πολύ δύσκολη γιατί δεν έχει ξεπεραστεί η ταχύτητα του φωτός.
(και μετά εξηγούσε ότι δεν υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον για να ξεπεραστεί)

Αλλά ναι, διαπιστώνω ότι και το θέμα της επιμόρφωσης, σεμινάρια κλπ είναι κι αυτό μια προέκταση των φροντιστηρίων. Να υποθέσω πως όσοι Έλληνες δεν τρέχουν να κάνουν μεταπτυχιακά τρέχουν να κάνουν σεμινάρια;
 
Δυστυχώς, μπορεί να συμβεί σε όλους. Είχα κάποτε φοιτητή που έγραψε 150 σελίδες ανοησίες (ήταν η εργασία του με θέμα τα μη-επανδρωμένα διαστημικά οχήματα) και στο τέλος στα συμπεράσματα κατάληξε στο βαρύγδουπο
Δεν έχω καμιά σχέση με εκπαίδευση, οπότε εξαιρούμαι από τους εκπαιδευτές "ούφο". Ξέρω όμως "Τι σχέση έχουν τα ούφο με τις έξυπνες ξανθιές": Και για τα δύο λέγεται ότι υπάρχουν, αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχει ανεξάρτητη τεκμηρίωση.
 
Φρέσκο, πάνω στη ώρα. :) Και οι Εγγλέζοι το ίδιο κρυφτούλι στην ανώτατη εκπαίδευση: αξιολόγηση – λογοδοσία – και περί «αυτονομίας»
Η έκθεση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για την αγγλική ανώτατη εκπαίδευση διαπιστώνει ευρύτατη ανισότητα στις προδιαγραφές ποιότητας που χαρακτηρίζουν τα πτυχία των αγγλικών ΑΕΙ, κατηγορεί την ακαδημαϊκή κοινότητα για εφησυχασμό και ζητά επειγόντως μέτρα που θα διασφαλίζουν το κύρος των τίτλων που χορηγούν, μεταξύ των οποίων ανεξάρτητο φορέα αξιολόγησης της ποιότητας των σπουδών. Τα βάζει μάλιστα με τις υπεκφυγές της πανεπιστημιακής ηγεσίας να δώσει μια καθαρή απάντηση στο εάν το ίδιο πτυχίο στο ένα ή στο άλλο πανεπιστήμιο αντανακλά και το ίδιο ή διαφορετικό επίπεδο γνώσεων, και αναφέρει την αδυναμία των εκπροσώπων των ΑΕΙ να αιτιολογήσουν τη μεγάλη αύξηση αριστούχων πτυχιούχων.
Η αγγλική ΕΦΕΕ συμμερίζεται το πρόβλημα, που θίγει η έκθεση, της μεγάλης αύξησης διδάκτρων τα τελευταία χρόνια από τα ΑΕΙ για να χορηγούν τελικά πτυχία που δεν αποδίδουν επαγγελματικά στους κατόχους τους.
Αντιδράσεις (έκπληξη και δυσφορία) εκ μέρους των πανεπιστημιακών για την έκθεση όπου βλέπουν πρόθεση περιορισμού της αυτονομίας των πανεπιστημίων.
 
Top