Το νήμα για την παιδεία

Zazula

Administrator
Staff member
Όχι εγώ, ο Ζαζ έδωσε δείγματα μελετών για την PISA
Το ότι ο Δόκτωρ μάς μπερδεύει εμάς τους δύο είναι ανησυχητικό για κείνον ή για μας; :p
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Για εμένα. Ανέφερα ήδη ότι τα κοίταξα όλα διαγώνια και έκανα διακριτική μνεία στην παλαιολιθική ηλικία μου. :p
 
Παρεμπιπτόντως, οι συγκρίσεις που προσπαθείτε να αποφασίσετε να κάνετε είναι προκαταβολικά καταδικασμένες και βαρετές γιατί τόσα μηνύματα και ακόμα δεν αποφασίσατε τί θέλετε να συγκρίνετε. Τί κοιτάζουμε; Πόσες εφευρέσεις έχουν γίνει σε μια χώρα (δηλαδή πόσες ευρεσιτεχνίες κατοχυρώθηκαν); Πόσες δημοσιεύσεις διεθνούς εμβέλειας; Πόσες εμπορικές εφαρμογές; Πόσα χρήματα έχει βγάλει μια χώρα; Τί ζητάμε να συγκρίνουμε;

Εγώ νομίζω ότι είμαι ξεκάθαρος στο τι ζητάω. Επιστημονική και τεχνολογική πρόοδο. Οι εμπορικές εφαρμογές είναι κι αυτές στο παιχνίδι αλλά τις βάζω σε δεύτερη μοίρα.

Κι επιπλέον, γιατί νανοτεχνολογία; Γιατί όχι κάποιον άλλο κλάδο; Και γιατί την τελευταία πενταετία μόνο, αφού ξέρουμε ότι η τελευταία πενταετία είναι πενταετία οικονομικής κρίσης με μεγάλες περικοπές στην επιχειρηματική δραστηριότητα, την καινοτομία και την έρευνα στην Ευρώπη.

Ω, υπάρχουν πολλοί κλάδοι που θα μπορούσα να αναφέρω αλλά είπα να πιάσουμε ενδεικτικά αυτά πού είναι εύκολο να αναζητήσεις, αν δεν έχεις σκοπό να φας ατέλειωτες ώρες σε αναζητήσεις. Γιατί την τελευταία πενταετία; Γιατί πιο πριν δεν θα ήταν οικονομικά ενεργοί οι πρώτοι που έδωσαν το τεστ PISA.

Δεν έχω τίποτα με το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας. Τουναντίον, κουμπώνει αρκετά καλά στις δικές μου απόψεις για το εκπαιδευτικό. Αλλά είμαι ο τελευταίος που θα περιμένει να επιβεβαιωθούν ακόμα και οι δικές του απόψεις από ένα τεστ. Θέλω πρακτική επιβεβαίωση. Ο καθένας έχει τις δικές του απόψεις και καλά κάνει και τις υπερασπίζεται. Αλλά σαν άτομο που επιζητώ και προσπαθώ να σκέφτομαι επιστημονικά, θεωρώ εκ προοιμίου όλες τις απόψεις ως εμπεριέχουσες ανθρώπινο bias και για να τις θεωρήσω έγκυρες θα πρέπει να δω αριθμήσιμα και επιστημονικώς αξιολογήσιμα αποτελέσματα.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Μα γιατί επιμένεις να βλέπεις το τεστ ως επιβεβαίωση και όχι ως πειραματική διάταξη;
 
Εγώ δεν το βλέπω ως τίποτα απ' τα δυο.

Μια και είδα ότι αναφερόμαστε στους αριθμούς των Ελλήνων μεταναστών, να προσθέσω δυο στοιχεία. Από τους πίνακες της ΕΛΣΤΑΤ για την ανεργία, προκύπτει ότι από το 2009 μέχρι το 2014, ο αριθμός των ατόμων που εμπεριέχονται στην στατιστική ανεργίας μειώθηκε κατά 300.000 (δηλαδή το άθροισμα των απασχολούμενων, ανέργων και οικονομικά μη ενεργών είναι που μειώθηκε). Να και ο σχετικός πίνακας:



Τέτοια απότομη αύξηση δεν δικαιολογείται απλά από μαζικές συνταξιοδοτήσεις. Θα πρέπει να υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός μεταναστών. Βέβαια τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δεν τα εμπιστεύομαι ιδιαίτερα γιατί οι αναλύσεις που κάνει είναι περίεργες. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, προκύπτει ένας αριθμός της τάξης των 100 χιλιάδων*.


* ο αριθμός αυτός αναφέρεται στις μετρήσεις αυξομείωσης πληθυσμού λόγω εισόδου και εξόδου μεταναστών, Ελλήνων ή μη (net migration // population change).
 

Attachments

  • 2jea6f5.jpg
    2jea6f5.jpg
    50.6 KB · Views: 212

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Αυτά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ερμηνεύονται συνήθως (από άρθρα στα ΜΜΕ που έχω δει) ως μείωση των αλλοδαπών μεταναστών στην Ελλάδα, πάντως. Χρειάζονται ειδικότερα στοιχεία (μάλλον από στατιστικά των συχνότερων χωρών υποδοχής Ελλήνων).
 
Δεν ξέρω, είπα ότι δεν τα θεωρώ απολύτως αξιόπιστα. Αλλά όπως και να το κάνουμε είναι μεγάλος αριθμός για να οφείλεται σε ένα μόνο πράγμα. Με δεδομένο πάντως ότι συνεχίζουν να έρχονται μετανάστες στην Ελλάδα, ο αριθμός αυτών που φεύγουν θα είναι ακόμα μεγαλύτερος για να προκύπτει διαφορά της τάξης των 300.000.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Πάντως πολλοί οικονομικοί μετανάστες έχουν εγκαταλείψει την Ελλάδα· στην απογραφή τού 2011 απογράφτηκαν 912.000 μετανάστατες, αλλά τον Ιούνιο του 2014 οι ενεργές άδειες παραμονής ήταν 450.000: www.eliamep.gr/wp-content/uploads/2014/10/Migration-in-Greece-Recent-Developments-2014_2.pdf
 
Είναι συγκρίσιμοι αυτοί οι αριθμοί; Δηλαδή πόσες ήταν οι ενεργές άδειες παραμονής το 2011;
 
Γιατί αυτήν την στιγμή δεν έχω χρόνο για τόσο διάβασμα και ζητάω την μπουκιά στο στόμα μου. :)
 
Ο πειρασμός να βγάλω συμπεράσματα για τον δημόσιο διάλογο και τα επιχειρήματα με τα οποία τροφοδοτείται είναι προφανώς τεράστιος, αλλά μου αρκεί ως εδώ.
Συγνώμη που θα οφτοπικίσω, θα είμαι σύντομος, όποιος θέλει ας δει τα λινκ: αθωώθηκε ο Θέμος Αναστασιάδης με βούλευμα για τα 5 εκατ. ευρώ στο Κολονάκι κλπ., γνωστή υπόθεση. Η ΕφΣυν έχει τέσσερις παραγράφους που απαξιούν να εξηγήσουν στο αξιότιμο αναγνωστικό κοινό της γιατί το δικαστήριο τον αθώωσε, απλώς με πόνο καρδιάς υπάρχει η κρυπτική παραδοχή "Ακολούθησε η ποινική δίωξη σε βάρος του, η οποία όμως ασκήθηκε πριν από την έκδοση απόφασης από φορολογικό δικαστήριο". Χρειάστηκε να ψάξω για ώρα (πολλοί αναπαρήγαν τάλε κουάλε το ΟΘΝΤΚ άρθρο της ΕφΣυν, στην Καθημερινή δεν βρήκα τίποτα) και να αναγκαστώ εντέλει να πάω στο άρθρο του Πρώτου Θέματος (ποιανού άλλου;) για να βρω ψήγματα, έστω, του σκεπτικού των δικαστών (ότι δηλ. ήταν δηλωμένα εισοδήματα). Δεν είμαι ούτε ντετέκτιβ ούτε φαν του Θέμου, αλλά διαπίστωσα οριστικά ότι και η ΕφΣυν υπηρετεί την όποια δική της αλήθεια και όχι την ενημέρωση. Τι δεοντολογίες και κουραφέξαλα. Κρίμα.
ΕφΣυν / Πρώτο Θέμα
 

nickel

Administrator
Staff member
Είσαι βέβαιος ότι θέλεις να οφτοπικίσεις τόσο πολύ; Στο νήμα για την εκπαίδευση; Επειδή προσπαθούμε να τους διδάξουμε δημοσιογραφία; :)
 

SBE

¥
Αυτό με τους γονείς έχει φοβερή πλάκα.
Για τη Φιλλανδία δεν είμαι και τόσο σίγουρη, θέλω κι άλλες πληροφορίες. Γιατί ναι μεν είναι χρήσιμο και απαραίτητο να γίνεται διασύνδεση των γνώσεων, αλλά δεν ξέρω πώς θα εφαρμοστεί.
 
Για τη Φιλλανδία δεν είμαι και τόσο σίγουρη, θέλω κι άλλες πληροφορίες. Γιατί ναι μεν είναι χρήσιμο και απαραίτητο να γίνεται διασύνδεση των γνώσεων, αλλά δεν ξέρω πώς θα εφαρμοστεί.

Άλλο ένα πόιντ που ονειρευόμουν κάποια στιγμή να υλοποιηθεί στα εκπαιδευτικά συστήματα. Κατάργηση του παλαιολιθικού συστήματος εκμάθησης, τώρα!:clap:
 

nickel

Administrator
Staff member
Καλό είναι να πιάνεις κάποια «φαινόμενα» διαθεματικά, να τα βλέπεις από κάθε γωνιά, αλλά και το κάθε θέμα (μάθημα) θέλει τη σειρά του για να καταλαβαίνεις πώς χτίζεται η γνώση σε κάθε περίπτωση, πώς το κάθε τουβλάκι πατά πάνω στο προηγούμενο. Δεν μπορείς να χάσεις αυτή τη διάσταση.
 
Top