Φθινοπωρινή σοδειά από μερικές ακόμη Ημέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο – εκτός από τους μεταφραστές και κυρίως τους επιμελητές που χάζεψαν από την πλήξη, φαίνεται. Γιατί δεν μας νοιάζουν εδώ π.χ. τα celebrated (ξακουστά) long black hair της Άννας Μπολέιν, τα διαβόητα μαύρα μακριά μαλλιά της, αλλά τέτοια:
Σε ένα ντοκιμαντέρ για τους δεινοσαύρους, πριν διαπιστωθεί επιστημονικά η ύπαρξή τους, είμαστε στη συγκλονιστική στιγμή που δύο φυσιοδίφες τότε έχουν βρει ένα δόντι που τους οδηγεί βάσιμα στη υπόθεση του πρώτου γιγάντιου φυτοφάγου ερπετού. Αν το δόντι, λέει ο ένας, ανήκει σε ένα ζώο στην ίδια κατηγορία με το ιγκουάνα, τότε το δόντι ανήκει σε ένα ζώο a hundred feet long! (τρις), ύψους 30 μέτρων, ύψους 30 μέτρων, 30 μέτρα ύψος. Ο επιμελητής δεν το προσέχει ούτε όταν, δυο λεπτά μετά, το ντοκιμαντέρ μάς πληροφορεί ότι το μήκος του ζώου θα προσδιορισθεί αργότερα αντί από τα 30 στα 9 μέτρα.
Όλο το ντοκιμαντέρ είναι για το πώς ο Εδουάρδος της Αγγλίας ήταν ανένδοτος εξαρχής ότι αν δεν παντρευτεί την Αμερικανίδα αγαπημένη του θα παραιτηθεί από το θρόνο, πράγμα που τελικά έκανε. Βλέπουμε και τη δική της πονεμένη ύστατη προσπάθεια να μην προχωρήσουν για να μην οδηγηθεί ο βασιλιάς σε αυτήν την απόφαση. Το ντοκιμαντέρ τελειώνει με το λόγο παραίτησης που εκφώνησε ο ίδιος: Πρέπει να με πιστέψετε, λέει, that I found it impossible to carry the heavy burden of responsibility and to discharge my duties (άτιμο ρήμα, εκπληρώσω / ασκήσω) as a king as I wished to do without the help and support of the woman I love.
Και η μετάφραση, σαν να μην έχει δει το ντοκιμαντέρ που προηγήθηκε, παρουσιάζει έναν Εδουάρδο να λέει:
...ότι μου ήταν αδύνατο να σηκώσω το βάρος της ευθύνης και να αρνηθώ τα βασιλικά μου καθήκοντα όπως επιθυμούσα χωρίς τη βοήθεια και την υποστήριξη της γυναίκας που αγαπώ (!)
Περλ Χάρμπορ. Πρωί στο ναύσταθμο ο ναύτης έχει στα χέρια τη διπλωμένη σημαία και τη βάζει στο κοντάρι να την υψώσει με τη δέουσα ...έπαρση στην καθιερωμένη flag ceremony, η υποστολή της σημαίας (...σε καταστολή μετάφρ.- επιμέλεια)
Για μια μεγάλη αρχαιολογική-ανθρωπολογική απάτη ενός αρχαιοδίφη-μασκαρά και πώς ξεσκεπάστηκε αυτή μετά από δεκαετίες. Στο τέλος λοιπόν του ντοκιμαντέρ λέει ότι έψαξαν πια και αποδείχτηκαν πλαστά και άλλα «ευρήματά» του περιλαμβανομένου ενός αγαλματιδίου που ο τύπος το είχε πλασάρειει για πανάρχαιο δείγμα κατασκευής στην Ευρώπη but which has since been exposed (αφού για απάτες και ξεμπροστιάσματα μιλάμε!) as a modern copy
και το οποίο από τότε εκτίθεται (μάλλον άλλος εκτίθεται) ως σύγχρονο αντίγραφο.