Εγώ πάντως θυμάμαι στην πέμπτη (ή στην τετάρτη; ) δημοτικού κάναμε με τους συμμαθητές μας διαγωνισμό ποιος θα συμπληρώσει πρώτος το βιβλίο των μαθηματικών ως το τέλος όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, από την αρχή της χρονιάς, και μετά ερχόταν ο δάσκαλος, μας μάλωνε και το έσβηνε, για να το κάνουμε όταν θα ερχόταν η ώρα του στην ύλη. Πόσο πολύ βαριόμασταν μετά, δε λέγεται.
Θέλω να πω, το παιδί στο σχολείο ούτε «ρήμα» ξέρει τι θα πει, αλλά μια χαρά τα καταφέρνει και μαθαίνει να φτιάχνει και να γράφει προτάσεις. Πού το κακό, δεν καταλαβαίνω. Εξάλλου, η εκπαίδευση συνεχίζεται - και εμπλουτίζεται - αργότερα (εκτός κι αν έχετε το φυσικό μου στη Β' Λυκείου, που μας έλεγε «αφού τα κάνετε στο φροντιστήριο, δεν σας τα εξηγώ παραπάνω», και άφηνε όσους δεν πηγαίναμε φροντιστήριο μαλάκες).