Κι εγώ την καταλαβαίνω την ΟΛΜΕ. Είναι και το συνδικαλιστικό μου όργανο, άλλωστε, και έχει την πλήρη στήριξή μου.
Δεν νομίζω όμως ότι τα είπατε καλά παραπάνω. Πιστεύω ότι η λογική και δίκαιη άρνηση της ΟΛΜΕ να δεχθεί την αξιολόγηση, βασίζεται στο εξής σκεπτικό:
1. Εμείς οι εκπαιδευτικοί αξιολογούμε καθημερινά τους μαθητές μας. Βαθμολογούμε τις επιδόσεις τους, κρίνουμε τη συμπεριφορά τους, κ.ο.κ. Με άλλα λόγια, όλοι οι εκπαιδευτικοί είμαστε αξιολογητές.
2. Δουλειά του χτίστη είναι να χτίζει, όχι να τον χτίζουν. Του ψήστη να ψήνει, όχι να τον ψήνουν. Του πωλητή να πουλάει, όχι να τον πουλάνε. Του γαμιά να γαμάει, όχι να τον γαμάνε.
3. Άρα δουλειά του αξιολογητή είναι να αξιολογεί, όχι να τον αξιολογούν.
4. Από πού και ως πού λοιπόν ζητάει αυτή η μίνιστερ να μας αξιολογήσει; Και αν το δεχθούμε, τι θα έρθει μετά; Θα χτίζουμε τους χτίστες και θα ψήνουμε τους ψήστες;
5. Όχι μόνο αυτό, αλλά για φαντάσου μετά να προκύψει και η απαίτηση να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, ώστε τα παιδιά να μην πηγαίνουν φροντιστήριο! Τι θα γίνει τότε; Έχει κανείς σκεφτεί τι επίπτωση θα είχε αυτό; Πόσοι άνθρωποι θα έχαναν τη δουλειά τους; Πόσες οικογένειες θα έμεναν χωρίς ψωμί στο τραπέζι; Εμείς οι εκπαιδευτικοί έχουμε κοινωνική αποστολή, και την υπηρετούμε πιστά. Απολαμβάνουμε μεν το δικαίωμα στην εργασία, αλλά δεν μας αρκεί αυτό. Φροντίζουμε να δημιουργούμε και θέσεις εργασίας για τους συνανθρώπους μας.
6. Όσοι αναζητούν τους φταίχτες για τα κακά της εκπαίδευσης, ας κοιτάξουν επιτέλους έξω από το σχολείο, και όχι μέσα σε αυτό. Εξάλλου, όλοι ξέρουν ότι το ελληνικό δημόσιο σχολείο ήταν το καλύτερο του κόσμου, προτού έρθει η τρόικα να το διαλύσει.
Μα να θέλουν να αξιολογήσουν τον αξιολογητή; Πάει, οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους.