Η γλώσσα μας συρρικνώνεται

crystal

Moderator
Στην Β' Λυκείου, σε μια έκθεση, είχαμε θέμα την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα. Ζήτησα από την καθηγήτρια να με αφήσει να γράψω ελεύθερα, σε πιο δημοσιογραφικό στιλ, να φύγω λίγο από το επιβεβλημένο πλαίσιο. «Εντάξει», μου είπε, «είμαι περίεργη να δω τι θα κάνεις». Πήρα 19. Όταν μου την επέστρεψε με τον βαθμό, μου είπε «αν γράψεις έτσι στις Πανελλήνιες, δεν θα πιάσεις ούτε τη βάση». Διορθώτρια και η ίδια.
Καλοί και κακοί, οι καθηγητές είναι εκεί για να προετοιμάσουν τα παιδιά για την εξέταση του Ιουνίου. Όταν το ίδιο το σύστημα τους επιβάλλει τη νόρμα, τι μπορούν να κάνουν; Ιδιαίτερα μέσα στο δίωρο που προβλέπει το πρόγραμμα ανά βδομάδα. Απλά ο ευσυνείδητος, την ώρα που μοιράζει το μάτσο τις φωτοτυπίες, θα ξεκαθαρίσει στην τάξη πως «αυτό είναι, μας αρέσει δεν μας αρέσει, πρέπει να προετοιμαστείτε έτσι».
 
Αυτή εδώ πάντως για την ίδια έκθεση, την βλέπω να κόβεται πανελλαδικά. :D :D :D

 
Αυτή ήταν η πρώτη "άγνωστη" λέξη που έμαθα από τον Παπανούτσο!
Αααρργκ!! Παλιάνθρωπε, γιατί μου θύμισες αυτό το όνομα;

Κάτω ο Παπανούτσος, ζήτω ο Πανούτσος!
Οργάνωση για την Ποδοσφαιροποίηση του Δοκιμιακού Λόγου
 
This sort of confusion and misinformation pervades every subject taught at school, and the teachers are certainly not aware of it. To them, there are two kinds of knowledge: the empirical knowledge acquired in everyday experience and the 'abstract' knowledge taught at school. These are the two sets of viewpoints, two manners of seeing things, and they are not necessarily related or interdependent. The knowledge acquired at school may contradict actual experience (or vice versa), but school learning is 'better' because it is 'civilised' knowledge.
[/COLOR]
Και σε σχέση με αυτό που λέει η SBE
Έχω μια απορία όμως: δεν μπορεί ο μαθητής που διαφωνεί να γράψει έκθεση για το γιατί διαφωνεί; Μπορεί.
Γιατί δεν το κάνει;
Γιατί ... δεύτερον δεν έχει επιχειρήματα, ώστε να στηρίξει τη διαφωνία του, γιατί δεν είχε λάβει βοήθημα με επιχειρήματα
,
νομίζω ότι φιλόλογοι και διορθωτές στις εξετάσεις προσδοκούν να διαβάσουν εκθέσεις μαθητών που, όπως για παράδειγμα αυτό το απόσπασμα που παραθέτει ο Philip, θα έδειχναν ξεκάθαρο μυαλό και κριτική άποψη για το θέμα που πραγματεύονται. Δηλαδή δεν είναι αλήθεια ότι όποιος δεν γράφει υπνωτιστικά κλισέ δεν έχει τύχη. Απλώς είναι απαιτητικότερο το εγχείρημα γιατί η αποτυχημένη και συνθηματική αμφισβήτηση ενοχλεί διπλά σαν αναίδεια και εξυπνακισμός, και αυτό κοστίζει στα γραπτά. Ενώ με τις πάγιες βαρεμάρες εξασφαλίζεις μια μέση επίδοση, ούτε του ύψους ούτε του βάθους.
 
Όσο κι αν απεχθάνομαι τη λογική ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, θα είχα ελάχιστες αντιρρήσεις αν μιλούσαμε για προετοιμασία μαθητών για τις πανελλήνιες. Να υπενθυμίσω μόνο ότι το θέμα δόθηκε στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ' Γυμνασίου.


Υ.Γ. Νίκο, να το αναδημοσιεύσεις με τις ευλογίες μου. Το πολύ πολύ να παρεξηγηθεί η καθηγήτρια αν τύχει να το διαβάσει (πράγμα απίθανο). Θα το αντέξω.
 

nickel

Administrator
Staff member
Αναγνώστης του ιστολογίου πρόσθεσε εκεί σύνδεσμο σε άρθρο του Βήματος (με ημερομηνία 9/5/1999), που τα λέει όλα και από μέσα. Το αντιγράφω:

Η Έκθεση Ιδεών ως κλάδος της λογοτεχνίας του τρόμου
Δ. ΦΥΣΣΑΣ | Κυριακή 9 Μαΐου 1999

1. Το νεοελληνικό φροντιστηριακό φαινόμενο έχει προφανώς συμβάλει στη μορφή που έχουν λάβει τα σχολικά μαθήματα τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τη διδακτική και τον τρόπο εξέτασης. Το φροντιστήριο έχει στη χώρα μας αποβεί συνδιαμορφωτής της εκπαίδευσης, μαζί με το υπουργείο Παιδείας και τα σχολεία.

2. Όσον αφορά όμως την Έκθεση Ιδεών δεν πρόκειται για συνδιαμόρφωση, αλλά για σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα γέννησή της στα φροντιστήρια.

3. Διδάσκω όσο μπορεί να διδαχθεί ­ το μάθημα αυτό σε αθηναϊκά φροντιστήρια επί 21 χρόνια. Μελετώ και σχολιάζω γύρω στα 1.000 μαθητικά γραπτά τον χρόνο. Παρακολουθώ τα «εκθεσιολόγια» που κυκλοφορούν στην αγορά. Η βασική μου παρατήρηση μπορεί να συνοψιστεί στο εξής: κυρίαρχες τάσεις είναι η τυποποίηση, η αποστήθιση και η καταστροφολογία. Η τυποποίηση και η αποστήθιση («αυτό είναι το σχεδιάγραμμα που θα ακολουθήσεις»... «αυτοί είναι δύο-τρεις πρόλογοι· να τους μάθετε απέξω και να διαλέξετε, ανάλογα με το θέμα, όποιον ταιριάζει») είναι η λογική κατάληξη ανθρώπων που θεωρούν ότι έχουν βρει τη μία και μοναδική αλήθεια (τη δική τους, βέβαια) και συνεπώς ο μαθητής, που «δεν ξέρει», αυτά «πρέπει» να γράψει.

4. Περιεχόμενο του μέσου φροντιστηριακού μαθήματος, άρα και της μέσης γραφόμενης στο φροντιστήριο Έκθεσης, είναι η καταστροφολογία.

Οι ρίζες της, από όσα έχω αντιληφθεί, μπορούν να αναζητηθούν στα εξής:

α) Δοκίμια του Ευ. Παπανούτσου (το νεότερο των οποίων είναι 25 ετών).

β) Εκθεσιολόγια τριών-τεσσάρων (γνωστών στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ) μεγαλοφροντιστών, αναλλοίωτα ουσιαστικά από τις δεκαετίες του '60 και του '70 ή από τις αρχές του '80.

γ) Συγγράμματα ορισμένων άλλων διανοητών, κυρίως θεολόγων και νεοορθοδόξων.

δ) Κείμενα του ΚΚΕ, της Greenpeace (και άλλων οικολογικών οργανώσεων), της Ορθόδοξης Εκκλησίας, της άκρας Δεξιάς.

5. Τα βασικά ιδεολογήματα, που ­ παρά τις εν πολλοίς διαφορετικές αφετηρίες ­ προκύπτουν από τα παραπάνω κυριαρχούν στον χώρο και τελικά γράφονται από τους μαθητές έχουν ως εξής:

α) Ο πολιτισμός και η κοινωνία μας περνούν κρίση.

β) Αναπτύσσονται συνεχώς άπειροι κίνδυνοι και προβλήματα: άγχος, βία, ναρκωτικά, μηχανοποίηση της ζωής, καταναλωτισμός, εγκληματικότητα, ανεργία, καταστροφή της φύσης, πόλεμος, απομόνωση, τεχνοκρατία κτλ.

γ) Οι θεσμοί μας πάνε από το κακό στο χειρότερο (ιδίως η εκπαίδευση, η οικογένεια, το πολιτικό σύστημα, οι παραδόσεις).

δ) Οι ηθικές και οι ανθρωπιστικές αξίες εξέλιπαν· η επιστήμη και η τεχνολογία αναπτύσσονται χωρίς όρια προς την καταστροφή.

ε) Η Ελλάδα, η Ορθοδοξία, η ελληνική γλώσσα, οι ιδιαιτερότητες της χώρας κινδυνεύουν, ιδίως μέσα στην ανθελληνική και φιλοτουρκική Ευρωπαϊκή Ένωση.

στ) Κάποτε υπήρχε ένα ιδανικό παρελθόν, οπότε όλα τα παραπάνω δεν ίσχυαν, το οποίο όμως πέρασε ανεπιστρεπτί.

ζ) Τέλος (εδώ διαχωρίζονται): είτε κλαίνε τη μοίρα τους προφητεύοντας την επερχόμενη καταστροφή (του κόσμου, της Ελλάδας...) είτε προτείνουν ως «λύση» την «ανθρωπιστική παιδεία» (άλλο πασπαρτού ιδεολόγημα αυτό).

6. Συζητώντας με τα παιδιά προσπαθώ να δείξω ότι πολλά από τα παραπάνω είναι υπερβολικά (π.χ., η αύξηση των διαζυγίων δεν δείχνει κρίση της οικογένειας εν γένει, αλλά συγκεκριμένων γάμων ­ και γι' αυτό οι περισσότεροι διαζευγμένοι ξαναπαντρεύονται)· άλλα πάλι αποτελούν ανύπαρκτες αιτιάσεις (π.χ., όσον αφορά το πολίτευμά μας, για πρώτη φορά η Ελλάδα έχει 25 χρόνια αδιάλειπτη δημοκρατία και 50 χωρίς πόλεμο)· ή ότι σε κάποιους τομείς υπάρχει πράγματι η επισημαινόμενη αλλαγή, αλλά είναι προς το καλύτερο (π.χ., η μηχανοποίηση του οικιακού νοικοκυριού ή των επικοινωνιών)· ακόμη, λέω στα παιδιά ότι κάποια πράγματα είναι όντως ενοχλητικά, αλλά έτσι ήταν πάντα (π.χ., η συμπεριφορά των Μεγάλων Δυνάμεων απέναντι στις μικρές χώρες παρουσιάζει διαχρονικές ομοιότητες από την αρχαιότητα ως σήμερα). Τέλος, το σημαντικότερο: επιμένω να υποστηρίζω ότι ουδέποτε υπήρξε το ιδανικό παρελθόν που τα εκθεσιολόγια και οι ιερεμιάδες τους φαντάζονται, παρελθόν κατά το οποίο όλα ήταν καλύτερα από ό,τι σήμερα. Απλώς σε κάθε εποχή υπήρχαν γκρινιάρηδες, κλαψιάρηδες και Κασσάνδρες, που θρηνούσαν τις «χαμένες» αξίες του παρελθόντος (κατά το οποίο βεβαίως κάποιοι άλλοι θρηνούσαν άλλες... χαμένες αξίες κτλ.) και που αντιστρατεύονται κάθε εξέλιξη και νέα τάση, π.χ. τη φωτογραφία (ως αντίπαλο της ζωγραφικής), το γενικό εκλογικό δικαίωμα (ως παράγοντα διαφθοράς), το στυλό μπικ, την τεχνητή γονιμοποίηση κτλ.

7. Τα παιδιά στο σύνολό τους δεν έχουν καταστροφολογική άποψη. Δεν θεωρούν ότι ζουν τη φρικτή ζωή των εκθεσιολογίων. Έχουν όμως πειστεί ότι «αυτά ζητούν στις εξετάσεις», γιατί «έτσι είναι η Έκθεση», άρα όσο περισσότερο το γραπτό τους θυμίζει άρθρο του «Ριζοσπάστη», της «Χρυσής Αυγής», της Λιάνας Κανέλλη ή ομιλία του Χριστόδουλου (όνομα και αυτό· να είσαι δούλος κάποιου ­— οποιουδήποτε...) τόσο καλύτερο βαθμό θα πάρουν.

Ωστόσο ενθαρρυνόμενοι ­ και εφόσον φυσικά θέλουν ­ οι ίδιοι οι μαθητές γράφουν και διαφορετικά, δίνοντας μια εικόνα του κόσμου όπως τον βιώνουν πραγματικά, με αντιφάσεις, με εναλλαγές, με αισιοδοξίες και απαισιοδοξίες συγχρόνως κτλ. Οι δε βαθμοί που παίρνουν όσοι γράφουν ατυποποίητα και μη καταστροφολογικά δείχνουν ότι οι βαθμολογητές των εξετάσεων αποδέχονται (όπως άλλωστε λένε και οι επίσημες οδηγίες του υπουργείου προς αυτούς) «κάθε άποψη, αρκεί να είναι τεκμηριωμένη».

Άρα η πλειονότητα των «εκθεσάδων» εγκληματεί: παίρνοντας ένα μάθημα, που θεωρητικά αποτελεί δοκιμή ελευθερίας, το μετατρέπουν σε προκρούστειας λογικής καταστροφολογική κλάψα. Το ταυτίζουν με την γκρίνια και την απαισιοδοξία. Έτσι όμως η Έκθεση δεν είναι γι' αυτούς ένα εξεταζόμενο μάθημα κριτικής σκέψης. Είναι ένας κλάδος της λογοτεχνίας τρόμου, αντάξιος του Λάβκραφτ, του Κινγκ, του Μπέρκερ. Και ως τέτοιος δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση. Αλλά ούτε και στη λογοτεχνική κριτική εμπίπτει, γιατί είναι κακή λογοτεχνία τρόμου (ευτυχώς τα εκθεσιολόγια δεν είναι επισήμως λογοτεχνικά βιβλία). Άρα τι; Με το φιλολογικό αυτό παράδοξο, σας χαιρετώ.


Ο κ. Δημήτρης Φύσσας είναι φιλόλογος· διδάσκει Εκθεση και Νέα Ελληνικά στα φροντιστήρια.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Το ότι η Έκθεση (Συγκεκριμένων Τυποποιημένων Φοβικών) Ιδεών έχει εξελιχθεί σε λογοτεχνία τρόμου, έχει κι άλλη μία αρνητική επίπτωση: Στερεί από τα νέα παιδιά την ελπίδα. Σου τα δίνω όλα, εκτός από την ελπίδα:
«Ίσως το να στερούμε από τα παιδιά τη θετική ματιά, την ελπίδα για το μέλλον, είναι η χειρότερη μορφή βίας που μπορεί να ασκήσουν οι γονείς σε βάρος τους.» Και να ’ταν μόνο οι γονείς...
 
Αναβιώνω το νήμα λόγω ενός δεύτερου κρούσματος, τριάμισι χρόνια μετά από το πρώτο, από το ίδιο σχολείο αλλά, φευ!, από άλλη συνάδελφο.

Ως υποκλοπέας εφάμιλλος των υπαλλήλων της HSBC, μεταφέρω το θέμα αυτούσιο, φωτοτυπημένο από την κόλλα των θεμάτων (μαζί με τα ενοχλητικά τυπογραφικά του: διπλές τελείες, κενά πριν από σημεία στίξης, κακή χρήση του κόμματος —το επισημαίνω για να μη νομίσετε ότι τα λάθη αυτά είναι δικά μου):

Επαναληπτικό διαγώνισμα α' τριμήνου στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας

Κείμενο


Σήμερα η ελληνική γλώσσα αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο παγκοσμίως. Αυτό φαίνεται από πολλά πράγματα.. Πρώτον ,από την διανομή παγκοσμίως από το CNN του " Hellenic Quest " ενός προγράμματος ηλεκτρονικής εκμάθησης της Ελληνικής το οποίο όμως προορίζεται σε πρώτο στάδιο για αγγλόφωνους και ισπανόφωνους.. Το πρόγραμμα αυτό παράγεται από τη μεγάλη εταιρεία Η/Υ "Apple " και προωθήθηκε επειδή ,όπως είπε ο πρόεδρός της ,η κοινωνία χρειάζεται ένα εργαλείο που θα της επιτρέψει να αναπτύξει τη δημιουργικότητά της, ,να εισάγει νέες ιδέες αλλά και θα της προσφέρει γνώσεις περισσότερες από όσες ο άνθρωπος μπορούσε ως τώρα να ανακαλύψει " . {Δεύτερον, η σημαντικότητα της ελληνικής φαίνεται και από το γεγονός ότι Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα στελέχη τους να μάθουν αρχαία ελληνικά επειδή εμπεριέχουν μια φιλοσοφία με ξεχωριστή σημασία για τους τομείς οργάνωσης και διαχείρισης επιχειρήσεων.} Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν από διαπιστώσεις Βρετανών επιστημόνων ότι η ελληνική γλώσσα ενισχύει τη λογική και τονώνει τις ηγετικές ικανότητες . Γι' αυτό εξάλλου η αρχαία ελληνική έχει μεγάλη αξία όχι μόνο στην πληροφορική και στην υψηλή τεχνολογία αλλά και στον τομέα της οργάνωσης και της διοίκησης .

Αυτές ακριβώς οι ιδιότητες της ελληνικής ώθησαν το πανεπιστήμιο Ιρβάιν της Καλιφόρνια να αναλάβει την αποθησαύριση του πλούτου τους .Στον Η/Υ " Ίβυκο" αποθησαυρίστηκαν 6 εκατομμύρια λέξεις και 78 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι της γλώσσας μας . Στον " Ίβυκο " ταξινομήθηκαν 8.000 συγγράμματα 4.000 αρχαίων Ελλήνων και το έργο συνεχίζεται . Επίσης τα πιο τέλεια προγράμματα Η/Υ "Ίβυκος", "Γνώσις " και "Νεύτων " αναπαριστούν τους λεκτικούς τύπους της ελληνικής σε ολοκληρώματα και σε τέλεια σχήματα παραστατικής , πράγμα που αδυνατούν να κάνουν για τις άλλες γλώσσες. . Και αυτό γιατί η ελληνική έχει μαθηματική δομή που επιτρέπει την αρμονική γεωμετρική της απεικόνιση .

Το ενδιαφέρον για την ελληνική προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται ως "νοηματική" γλώσσα μόνο την ελληνική, δηλαδή τη μόνη γλώσσα στην οποία η λέξη και αυτό που εκφράζει (πρόσωπο, κατάσταση κ.λ.π.) έχουν μεταξύ τους πραγματική πρωτογενή σχέση .

Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν οι Ισπανοί ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η ελληνική ως η επίσημη της Ε.Ε. διότι " το να μιλά κανείς για Ε.Ε. χωρίς την ελληνική είναι σαν να μιλά σ'έναν τυφλό για χρώματα ".

από τον καθημερινό τύπο

Ερωτήσεις
1) Να γράψετε την περίληψη του κειμένου (100-110 λέξεις ).

2) " Σήμερα η ελληνική γλώσσα ... της οργάνωσης και της διοίκησης. "
"Να γράψετε τον τρόπο με τον οποίον αναπτύσσεται η πρώτη παράγραφος του κειμένου και να δικαιολογήσετε την απάντηση σας.

3) "Δεύτερον, η σημαντικότητα .... οργάνωσης και διαχείρισης επιχειρήσεων"

Ι. να γράψετε τις προτάσεις της περιόδου που σας δίνεται .
ΙΙ. να γράψετε τον τρόπο σύνδεσης τους .
ΙΙΙ. να βρείτε και να αναγνωρίσετε το είδος των ονοματικών προτάσεων της περιόδου που σας δίνεται .
ΙV. να γράψετε το συντακτικό ρόλο των ονοματικών αυτών προτάσεων .
V. να γράψετε τη λέξη εξάρτησης των ονοματικών αυτών προτάσεων .

4 ) Η υπογραμμισμένη λέξη που σας δίνεται (λόγους/λόγος) μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με άλλες σημασίες πέραν αυτής που χρησιμοποιείται στο παραπάνω κείμενο. Γράψτε τρεις προτάσεις με τη λέξη αυτή όπου σε κάθε πρόταση να φαίνεται μια διαφορετική σημασία από αυτή που σας δίνεται .

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!!!

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

Σε ένα άρθρο σου στην εφημερίδα του σχολείου σου να αναπτύξεις το θέμα :
"Αρκετοί είναι αυτοί που λένε ότι οι νέοι στην Ελλάδα σήμερα μιλούν μια δική τους γλώσσα "
Ποιοι είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση αυτής της γλώσσας; Ποιες επιπτώσεις έχει αυτό το φαινόμενο για την ελληνική γλώσσα ;και με ποιους τρόπους πιστεύετε ότι θα μπορούσε να εξαλειφθεί ;
Το κείμενο σου (300-330 λέξεων )να δοθεί σε δύο παραγράφους.




Δεν σχολιάζω ακόμα.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Να αξιολογηθεί πάραυτα ο θεματοθέτης με μπόνους βαθμούς!
 

Earion

Moderator
Staff member
Σχόλιο: κάποιος διόρθωσε το «Ιρβάιν» και το «Ίβυκος». Δεν χωρεί καμιά αμφιβολία: διαβάσανε Σαραντάκο!
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Θυμάμαι σίγουρα το «Ιμύκος». Από το Μιμίκος > Μη μήκος > Η μήκος κ.λπ.
 

nickel

Administrator
Staff member
Λόγω τιμής, δεν ξέρω πώς να αντιδράσω, γι’ αυτό δεν έχω σχολιάσει τόση ώρα. Θα έλεγα ότι πέρασα τα γνωστά πέντε στάδια (άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, κατάθλιψη, αποδοχή), αλλά δεν θα ήταν αλήθεια. Φοβάμαι ότι η βελόνα έχει μείνει στο θυμό. Μένουν τα ερωτήματα: τι κάνεις με ένα συνάδελφο που στραβώνει παιδιά; Μήπως το υπουργείο θα πρέπει επιτέλους να στείλει μια απανταχούσα για διάφορους μύθους που οι διδάσκοντες της κατηγορίας χάννοι είναι έτοιμοι να χάψουν;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Να τα στείλει και στα υπουργεία. Εκεί που εντός ρέουν :( διάφορα πράγματα...
 
Βλέπω ότι το κείμενο προοδεύει. Δεν θυμάμαι εκδοχή με ολοκληρώματα. Ευτυχώς που δεν ανακάλυψαν ακόμα ότι ο Ζάκερμπεργκ (ο δημιουργούς του FB) ξέρει αρχαία ελληνικά.

Λόγω τιμής, δεν ξέρω πώς να αντιδράσω, γι’ αυτό δεν έχω σχολιάσει τόση ώρα. Θα έλεγα ότι πέρασα τα γνωστά πέντε στάδια (άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, κατάθλιψη, αποδοχή), αλλά δεν θα ήταν αλήθεια. Φοβάμαι ότι η βελόνα έχει μείνει στο θυμό. Μένουν τα ερωτήματα: τι κάνεις με ένα συνάδελφο που στραβώνει παιδιά; Μήπως το υπουργείο θα πρέπει επιτέλους να στείλει μια απανταχούσα για διάφορους μύθους που οι διδάσκοντες της κατηγορίας χάννοι είναι έτοιμοι να χάψουν;

Εσείς οι πιο σχετικοί με την γλώσα, που μπορείτε να επηρεάσετε κάπως τα πράγματα, γιατί δεν βομβαρδίζετε το υπουργείο με αιτήσεις; Συντάξτε ένα κείμενο που να περιγράφει το φαινόμενο των απανταχού μύθων και ζητήστε να γίνει ακριβώς αυτό που λες.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Βλέπω ότι το κείμενο προοδεύει. Δεν θυμάμαι εκδοχή με ολοκληρώματα. Ευτυχώς που δεν ανακάλυψαν ακόμα ότι ο Ζάκερμπεργκ (ο δημιουργούς του FB) ξέρει αρχαία ελληνικά.
Σ'αυτά βάζουμε οπωσδήποτε χαμογελάκια. Θα περάσει κανείς και θα το πάρει στα σοβαρά.
 

bernardina

Moderator
Λόγω τιμής, δεν ξέρω πώς να αντιδράσω, γι’ αυτό δεν έχω σχολιάσει τόση ώρα. Θα έλεγα ότι πέρασα τα γνωστά πέντε στάδια (άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, κατάθλιψη, αποδοχή), αλλά δεν θα ήταν αλήθεια. Φοβάμαι ότι η βελόνα έχει μείνει στο θυμό. Μένουν τα ερωτήματα: τι κάνεις με ένα συνάδελφο που στραβώνει παιδιά; Μήπως το υπουργείο θα πρέπει επιτέλους να στείλει μια απανταχούσα για διάφορους μύθους που οι διδάσκοντες της κατηγορίας χάννοι είναι έτοιμοι να χάψουν;

Τι κάνεις με ένα συνάδελφο που στραβώνει τα παιδιά (νομίζοντας ότι τα ξεστραβώνει κι από πάνω ; ) Τι κάνεις με έναν καλό φίλο που είναι εκπαιδευτικός και αριστερός και χρησιμοποιεί τις "ετυμολογήσεις" της Τζάνη για να αποδείξει το μεγαλείο της τρισχιλιετούς; Τι κάνεις όταν σοβαροί άνθρωποι ανοίγουν συζήτηση περί γλώσσας ανταλλάσσοντας λερναία ως αποδεικτικά; Τι κάνεις όταν σε τζαμαρίες δημόσιων υπηρεσιών βλέπεις τυπωμένες και κολλημένες με σελοτέιπ τις σοφίες της κάθε ελληνοβαρεμένης; Τι κάνεις πέρα από το να απελπίζεσαι, να φέρνεις αντίλογο, να συγκρούεσαι, να χαλάς σχέσεις και φιλίες για να υπερασπιστείς την αλήθεια; Και ποιος φωτεινός εγκέφαλος μέσα στο υπουργείο θα βρει την όρεξη, το κίνητρο, τα όπλα, να στείλει αυτή την απανταχούσα; Χωρίς να στοχοποιηθεί αμέσως από μια κοινωνία που γέρνει ολοσούμπιτη προς τον συντηρητισμό είτε λόγω άγνοιας είτε λόγο σκοπιμότητας;

Εμείς, που η γλώσσα δεν είναι απλώς το ψωμάκι μας μεροδούλι μεροφάι, αλλά το μεράκι μας, μια από τις μεγάλες μας αγάπες, τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί; Κάτι για να σπάσει, ή έστω να κλονίσει, επιτέλους, αυτό το σαθρό οικοδόμημα που πάει να αντικαταστήσει τα αποτελέσματα της επιστήμης (αν δεν τα έχει αντικαταστήσει ήδη); Η ερώτηση δεν είναι ρητορική.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Νομίζω πάντως ότι θα μπορούσαμε να στείλουμε μια επίσημη επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας, με κοινοποίηση και σε όποιον φορέα θεωρούμε σχετικό. Κάτι του τύπου: «Με αφορμή το 323423543515235ό κείμενο που περιέχει ανακρίβειες για τη γλώσσα που είδαμε να κυκλοφορεί [κλπ]». Πού ξέρεις, μπορεί να είμαστε και τυχεροί και να στείλουν καμιά εγκύκλιο.
 
Top