Όχι, δεν σπεύδω να τεκμηριώσω αιτιακή σχέση από μία και μόνη περίπτωση. Απλά έγραψα ότι υπάρχει και αυτή η ανάγνωση της χιλιανής ιστορίας. Και ότι, σε μικρότερο βαθμό, κάτι παρόμοιο έχει συμβεί και στην Κίνα (εκεί βέβαια δεν έχουν παραχωρηθεί ακόμη πολιτικές ελευθερίες, αλλά το σύστημα είναι σαφώς λιγότερο αυταρχικό απ' ό,τι ήταν). Αυτό που δεν μπορώ να δεχτώ είναι το αντίστροφο: ότι ο (νεο)φιλελευθερισμός χρειάζεται τον αυταρχισμό για να επιβληθεί (βλ. Ναόμι Κλάιν, δόγμα του σοκ κλπ). Για μένα, ο αυταρχισμός ακυρώνει εξορισμού τον φιλελευθερισμό.
Τώρα, για τη δήθεν δωρεάν υγεία των ανατολικοευρωπαίων, ίσως θα έπρεπε να λάβεις υπ' όψιν ότι το προσδόκιμο επιβίωσης στο ανατολικό μπλοκ ήταν 15 με 20 ολόκληρα χρόνια μικρότερο από το προσδόκιμο επιβίωσης στη Δύση. Η υγεία στο ανατολικό μπλοκ ούτε δωρεάν ήταν (την πλήρωναν με το αίμα τους οι ανατολικοευρωπαίοι), ούτε υγεία ήταν. Για την παιδεία έχω πολλά να πω, αλλά μιας και αναφέρεις τα μαθηματικά, έχω κρατήσει, από την εποχή που δούλευα στο ΥΠΕΠΘ, αντίγραφο από ένα πτυχίο μαθηματικού από την Αλβανία. Τα μαθήματα του α' εξαμήνου ήταν: Άλγεβρα Ι, Απειροστικός Λογισμός Ι, Αναλυτική Γεωμετρία Ι, Μαρξισμός-Λενινισμός Ι, Διαλεκτικός Υλισμός Ι. Αντίστοιχα στο β' εξάμηνο. Κατά μέσο όρο, ανά δύο μαθήματα που αφορούσαν τα μαθηματικά αντιστοιχούσε ένα μάθημα θρησκευτικής κατήχησης.
Τέλος πάντων, είναι προφανές ότι δεν θα σε πείσω, οπότε ας συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε. :)