Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Καλημέρα.

Στα βιαστικά: στην Ελλάδα τίποτα δε λειτουργεί και τους κακούς τους γεννάει το σύστημα γιατί εμείς οι ίδιοι έχουμε το σύστημα και τους νόμους γραμμένους στα παλιά μας τα παπούτσια. Δε γίνεται να κατηγορούμε αιωνίως το κράτος από τον καναπέ μας. Από τη στιγμή που με οποιονδήποτε τρόπο δικαιολογούμε τα κακώς κείμενα, είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Όσο για τα υπόλοιπα, με κάλυψε απόλυτα η Αλεξάνδρα.
 
Δεν είναι τυχαίο ότι φέτος μια ερώτηση του ΑΣΕΠ στα παιδαγωγικά ήταν παρόμοια. (Δε θυμάμαι σε ποια ειδικότητα τώρα). Μέσες άκρες ρωτούσε ποιος είναι ο ρόλος του σχολείου. Το 90% των υποψηφίων απάντησε την πιο εξιδανικευμένη ίσως απάντηση, που λίγο πολύ έλεγε ότι το σχολείο είναι ένας χώρος γνώσεων, συναναστροφής και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο (μ' άλλα λόγια αυτό που θα ευχόσουν να ήταν ή πιστεύεις ότι πρέπει να είναι). Έλα που η σωστή απάντηση ήταν άλλη (και είχε ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων [sic])! Ότι το σχολείο είναι ένας χώρος φύλαξης!

Σόρι, αλλά αυτό δεν μπορώ να το πιστέψω.
Ράδιο αρβύλα μου μυρίζει.
Ακόμα όμως κι αν στέκει, η πιθανότερη εξήγηση που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι έγινε λάθος κατά την καταχώριση των σωστών απαντήσεων στο ηλεκτρονικό σύστημα. Αποκλείεται οι πανεπιστημιακοί που ορίζουν τις ερωτήσεις να έβαλαν για σωστή απάντηση ότι το σχολείο είναι ένας χώρος φύλαξης. Δεν παίζει με τίποτα.

Εκτός αν κάποιοι από αυτούς έχουν μια διεστραμμένη αίσθηση του χιούμορ, που δεν τους το έχω.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
@Αλεξάνδρα: για τα πρακτικά ζητήματα που λες (αποσπάσεις, εγκυμοσύνες κλπ.) είμαι σίγουρη ότι έχεις δίκιο. Αλλά το γενικότερο ζήτημα εγώ δεν το θεωρώ πρακτικό αλλά πολιτικό. Όταν λέω ότι δεν είναι έκτακτες οι ανάγκες, εννοώ ότι βάσει στατιστικών στοιχείων σίγουρα το ελληνικό κράτος ξέρει πόσες εγκυμοσύνες, πόσες αποσπάσεις κλπ. θα υπάρξουν πάνω-κάτω σε κάθε νομό κάθε χρόνο. Άρα μπορεί να προβλέψει. Γιατί, λοιπόν, ένας νέος, κανονικά διορισμένος καθηγητής, να μην αναπληρώσει τη μια χρονιά μια έγκυο, την επόμενη μια άλλη έγκυο στην ίδια πόλη/νομό, την άλλη έναν αποσπασμένο κλπ.; Δεν θα επιμείνω στα πρακτικά, γιατί δεν τα γνωρίζω καλά, λέω απλά αυτό που μου φαίνεται λογικό.
Να σου πω ένα σενάριο που έχει σχέση με εγκυμοσύνες και ασθένειες:
Ας πούμε ότι προσλαμβάνουν κάποιον ως μόνιμο εκπαιδευτικό με οργανική θέση "στον αέρα", δηλαδή για να αναπληρώνει ασθένειες, εγκυμοσύνες και αποσπάσεις: Πρώτα τον στέλνουν 4 μήνες στο Κορωπί για να αναπληρώσει μια εγκυμονούσα, μετά 1 μήνα στο Λαύριο επειδή εκεί έφυγε ένας εκπαιδευτικός με προσωρινή άδεια, μετά 2 βδομάδες στον Αυλώνα, γιατί κάποιος καθηγητής μπήκε στο νοσοκομείο για να κάνει εγχείρηση. Είναι δυνατόν να έχεις έναν ΜΟΝΙΜΟ εκπαιδευτικό γι' αυτές τις αναπληρώσεις; Καταρρίπτεις την ισότητα των υπαλλήλων που έχουν την ίδια κατάσταση, δηλαδή των μονίμων. Μόνο ωρομίσθιος μπορεί να καλύψει τέτοιες υποθέσεις. Φυσικά, είναι απαράδεκτο να δουλεύει ωρομίσθιος ολόκληρο το χρόνο με πλήρες ωράριο και να μην μετατρέπεται τουλάχιστον σε αναπληρωτή.
 
Νομίζω όλα αυτά τα πρακτικά θα μπορούσαν να ρυθμιστούν κάπως -με εξαίρεση ίσως ελάχιστες περιπτώσεις πραγματικά έκτακτες. Η φίλη μου πάντως που δουλεύει ωρομίσθια δεν καλύπτει τέτοιες ανάγκες. Κανονικές ώρες έχει, ενισχυτικής διδασκαλίας αν δεν κάνω λάθος, για όλη τη χρονιά. Δεν ξέρω δηλ. τι ποσοστό από αυτούς καλύπτει κενά τύπου 2 εβδομάδων και τι ποσοστό καλύπτει 'κενά' έτους και βάλε.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Να πω απλώς ότι σας ευχαριστώ όλες και όλους για τα «σεντόνια» σας, επειδή μου δείχνετε έναν κόσμο που (για διάφορους λόγους) μου είναι εντελώς άγνωστος, με όλα του τα προβλήματα.

Να πω ένα σενάριο... Είναι δυνατόν να έχεις έναν ΜΟΝΙΜΟ εκπαιδευτικό γι' αυτές τις αναπληρώσεις; Καταρρίπτεις την ισότητα των υπαλλήλων που έχουν την ίδια κατάσταση....

Φυσικά όχι. Πρέπει να έχεις μόνιμους αναπληρωτές, με καλύτερο μισθό και ωφελήματα από τους «ακίνητους» μόνιμους. Πρέπει να είναι επίζηλη η θέση, γιατί πραγματικά μόνο λίγοι μπορούν να αποδώσουν σε τέτοιες συνθήκες.

(Και εννοείται βέβαια ότι για να λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα πρέπει λίγο-πολύ τα σχολεία να κάνουν συντονισμένα πράγματα, περίπου τις ίδιες ημέρες κλπ. Άλλο πρόβλημα, φαντάζομαι, αυτό).
 
Ναι, καλά έκαναν και κατάργησαν την επετηρίδα. Κι εγώ ήμουν υπέρ όταν καταργήθηκε. Μόνο που την κατάργησαν για να φτιάξουν 5 νέες. Πέντε καινούριους πίνακες οι οποίοι μάλιστα είναι διαβλητοί.

Μπέλλα, από τα παραπάνω καταλαβαίνω ότι είσαι υπέρ της κατάργησης των 5 νέων, διαβλητών επετηρίδων. Οπότε μάλλον πρέπει να συμφωνείς με την πρόθεση της υπουργού να τους καταργήσει.


@anef: Σόρι για την αλλαγή φύλου!
Κατά τα άλλα, έχεις και πάλι απόλυτο δίκιο για το αντίτιμο της ωρομισθίας, μόνο που, όπως ήδη επισήμανα, ανήκει σε μια εντελώς διαφορετική συζήτηση. Δεν βλέπω τι σχέση έχει με τη νομοθεσία γύρω από τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Σε όσα λες για την πρόβλεψη μιας μεταβατικής περιόδου όταν αλλάζει ένα νομικό πλαίσιο, και πάλι έχεις δίκιο. Πάντοτε όμως προβλέπονται μεταβατικές περίοδοι όταν γίνονται τέτοιες αλλαγές. Όταν καταργήθηκε η επετηρίδα, προβλέφθηκε μεταβατική περίοδος τριών ετών. Τώρα η Διαμαντοπούλου μιλάει για μεταβατική περίοδο δύο ετών. Σε κάθε αλλαγή ενός υφιστάμενου πλαισιού κάποιοι θα ευνοηθούν και κάποιοι θα αδικηθούν. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Αν θέλουμε να μην θίγεται κανείς, τότε δεν πρέπει να αλλάζουμε ποτέ τίποτα.

Το θλιβερό είναι ότι σε δύο χρόνια η Διαμαντοπούλου πιθανότατα δεν θα είναι πια υπουργός παιδείας, και ο διάδοχός της πολύ πιθανόν να επεκτείνει τη μεταβατική περίοδο σε 6, 8, 12 χρόνια, φτιάχνοντας νέους πίνακες, ακόμα πιο διεστραμμένους.
 
Φυσικά όχι. Πρέπει να έχεις μόνιμους αναπληρωτές, με καλύτερο μισθό και ωφελήματα από τους «ακίνητους» μόνιμους. Πρέπει να είναι επίζηλη η θέση, γιατί πραγματικά μόνο λίγοι μπορούν να αποδώσουν σε τέτοιες συνθήκες.

Αρκεί, βέβαια, να μην ξυπνήσουμε μια μέρα και διαπιστώσουμε (εμείς οι απόξω) ότι όλοι ανεξαιρέτως οι καθηγητές έχουν αποκτήσει --στα χαρτιά-- την ιδιότητα του "μόνιμου αναπληρωτή", η οποία έχει καταστεί και κεκτημένο, το οποίο υποστηρίζεται λυσσαλέα από τα συνδικαλιστικά όργανα και πάει λέγοντας.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Αρκεί, βέβαια, να μην ξυπνήσουμε μια μέρα και διαπιστώσουμε (εμείς οι απόξω) ότι όλοι ανεξαιρέτως οι καθηγητές έχουν αποκτήσει --στα χαρτιά-- την ιδιότητα του "μόνιμου αναπληρωτή", η οποία έχει καταστεί και κεκτημένο, το οποίο υποστηρίζεται λυσσαλέα από τα συνδικαλιστικά όργανα και πάει λέγοντας.

Εννοείται... (Δεν το 'γραψα, ε; Δίκιο έχεις.) :D :D
 

SBE

¥
Αρκεί, βέβαια, να μην ξυπνήσουμε μια μέρα και διαπιστώσουμε (εμείς οι απόξω) ότι όλοι ανεξαιρέτως οι καθηγητές έχουν αποκτήσει --στα χαρτιά-- την ιδιότητα του "μόνιμου αναπληρωτή", η οποία έχει καταστεί και κεκτημένο, το οποίο υποστηρίζεται λυσσαλέα από τα συνδικαλιστικά όργανα και πάει λέγοντας.

Κι έτσι ενισχύεται η τρίτη λύση, να καταργηθούν οι προσλήψεις εκτάκτων και ωρομίσθιων από το δημόσιο (και μαζί και τη μοριοδότησή τους κλπ) και να καλύπτει τις ανάγκες της η κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια με γραφεία ευρέσεως εκτάκτων και ωρομισθίων.

Έτσι θα αυξηθούν και οι δαπάνες για την παιδεία, θα πηγαίνουν όλα τα λεφτά στα γραφεία αυτά.
 
Κι έτσι ενισχύεται η τρίτη λύση, να καταργηθούν οι προσλήψεις εκτάκτων και ωρομίσθιων από το δημόσιο (και μαζί και τη μοριοδότησή τους κλπ) και να καλύπτει τις ανάγκες της η κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια με γραφεία ευρέσεως εκτάκτων και ωρομισθίων.

Έτσι θα αυξηθούν και οι δαπάνες για την παιδεία, θα πηγαίνουν όλα τα λεφτά στα γραφεία αυτά.

Kι όμως, μπορεί να υπάρξει και η άλλη λύση: να ισχύσει επιτέλους και στο δημόσιο ό,τι και οπουδήποτε αλλού. Ότι, δηλαδή, δεν είναι αυτονόητο ότι όλοι πρέπει να αμείβονται το ίδιο, με μοναδικό κριτήριο την αρχαιότητα. Ναι, να υπάρχουν διαφορετικές θέσεις/διαβαθμίσεις ανάλογα με προσόντα-αξιολόγηση (ΤΙ ΕΙΠΑ ΤΩΡΑ, ΟΜΑΪΓΚΟΝΤ!) και λοιπά.
 

nickel

Administrator
Staff member
Σαν τον δόκτορα, έτσι κι εγώ, παρακολουθώ να ξεδιπλώνονται εδώ λεπτομέρειες για έναν μαγικό άγνωστο κόσμο. Δύο σχόλια, για να μην πλατειάζουμε:

1. Οπωσδήποτε τεκμηρίωση για εκείνο, ότι «το σχολείο είναι ένας χώρος φύλαξης». Δεν θα έχει σημασία να αναδείξουμε πόσο ανόητο είναι αν δεν είναι επίσημη διατύπωση.

2. Προσπαθώ να αποφεύγω επιχειρήματα του είδους «η κ. Διαμαντοπούλου να ακολουθεί το Σύνταγμα, αλλά όχι επιλεκτικά» ή «ωραία που έπεσε το τείχος του Βερολίνου, αλλά τι γίνεται με το τείχος στην Κύπρο ή τη Δυτική Όχθη». Να γιορτάσουμε, να εγκωμιάσουμε το καλό που γίνεται κάπου. Να μην το ακυρώσουμε επειδή δεν φτιάχτηκαν όλα τα στραβά μαζί. Να αξιοποιήσουμε το σωστό βήμα για να ζητήσουμε μετά να γίνουν σωστά βήματα και παραπέρα. Όταν το σωστό βήμα συναντήσει θετικές αντιδράσεις, όχι γκρίνιες, τότε μπορούμε ίσως να πάμε πιο εύκολα στις άλλες διεκδικήσεις. Θέλει τέχνη η θετική αντιπολίτευση, όχι αδιάκοπη γκρίνια.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Kι όμως, μπορεί να υπάρξει και η άλλη λύση: να ισχύσει επιτέλους και στο δημόσιο ό,τι και οπουδήποτε αλλού. Ότι, δηλαδή, δεν είναι αυτονόητο ότι όλοι πρέπει να αμείβονται το ίδιο, με μοναδικό κριτήριο την αρχαιότητα. Ναι, να υπάρχουν διαφορετικές θέσεις/διαβαθμίσεις ανάλογα με προσόντα-αξιολόγηση (ΤΙ ΕΙΠΑ ΤΩΡΑ, ΟΜΑΪΓΚΟΝΤ!) και λοιπά.
Τιλεςκαλέ! Αυτό θα σημαίνει ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ! Επανάσταση τώρα.
 
2. Προσπαθώ να αποφεύγω επιχειρήματα του είδους «η κ. Διαμαντοπούλου να ακολουθεί το Σύνταγμα, αλλά όχι επιλεκτικά» ή «ωραία που έπεσε το τείχος του Βερολίνου, αλλά τι γίνεται με το τείχος στην Κύπρο ή τη Δυτική Όχθη». Να γιορτάσουμε, να εγκωμιάσουμε το καλό που γίνεται κάπου. Να μην το ακυρώσουμε επειδή δεν φτιάχτηκαν όλα τα στραβά μαζί. Να αξιοποιήσουμε το σωστό βήμα για να ζητήσουμε μετά να γίνουν σωστά βήματα και παραπέρα. Όταν το σωστό βήμα συναντήσει θετικές αντιδράσεις, όχι γκρίνιες, τότε μπορούμε ίσως να πάμε πιο εύκολα στις άλλες διεκδικήσεις. Θέλει τέχνη η θετική αντιπολίτευση, όχι αδιάκοπη γκρίνια.

Εγώ αντιθέτως δεν τα αποφεύγω, nickel, γιατί δεν τα θεωρώ γκρίνια. Αν αυτός που έχτισε το τείχος της Δυτικής Όχθης πανηγυρίζει για το πέσιμο του τείχους του Βερολίνου, αυτό κάτι λέει πολιτικά γι' αυτόν τον ίδιο και για τα κίνητρα για τα οποία πανηγυρίζει, δεν νομίζεις; Κάποια συμπεράσματα μπορούν να εξαχθούν.

Αν κάποιος θέλει να ακολουθήσει το Σύνταγμα, και θέλει να περάσει μια πολιτική του επικαλούμενος αυτό το επιχείρημα, θα πρέπει να με πείσει ότι το εννοεί σοβαρά. Αν παραβιάζει το Σύνταγμα σε άλλες περιπτώσεις, πάλι αυτό κάτι μου λέει, κάποια συμπεράσματα βγαίνουν. (Και πάντως δεν έχω προηγούμενα με την Διαμαντοπούλου για να της γκρινιάζω! Ούτε κάνω θετική ή άλλη αντιπολίτευση. Συζητάμε μόνο εδώ -νομίζω :))

Αντίθετα, εγώ θα απέφευγα ισοπεδωτικές δηλώσεις τύπου "αυτοί δεν δουλεύουν" κλπ. Εγώ δεν είχα στο σχολείο ποτέ κανέναν καθηγητή που δεν δούλευε. Κάποιοι δεν έκαναν όσο καλά έπρεπε τη δουλειά τους, αλλά αυτό, αν δεν κάνω λάθος, συμβαίνει παντού. Έχουμε μιλήσει δεκάδες φορές εδώ μέσα για μεταφραστές (που δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι και άρα δουλεύουν υποθέτω) οι οποίοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Η επίθεση δε στους δήθεν προνομιούχους εργαζόμενους κάθε φορά που μια κυβέρνηση θέλει να καταργήσει κάποια 'κεκτημένα' τους από άλλους εργαζόμενους, μου κάνει πάντα πολλή εντύπωση. Κτγμ θά 'πρεπε όλοι να διεκδικούμε ελεύθερο χρόνο, διακοπές, καλύτερους μισθούς, ασφάλιση κλπ., όχι να χτυπάμε αυτούς που τα έχουν (ακόμα).
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
1. Οπωσδήποτε τεκμηρίωση για εκείνο, ότι «το σχολείο είναι ένας χώρος φύλαξης». Δεν θα έχει σημασία να αναδείξουμε πόσο ανόητο είναι αν δεν είναι επίσημη διατύπωση.

Δεν ξέρω αν πρόκειται για το ίδιο θέμα, αλλά στην Προκήρυξη 3Π/2008 - ΦΕΚ 516/8.10.2008, τεύχος προκηρύξεων ΑΣΕΠ βρήκα ανάμεσα στις ερωτήσεις την εξής:

4. Μία από τις κυριότερες κοινωνικές λειτουργίες του σχολείου είναι:
α) η ομαλή μετάβαση των μαθητών από μία σχολική βαθμίδα σε άλλη.
β) η φύλαξη και η προστασία των μαθητών.
γ) η ομαλή μετάβαση των μαθητών από μία σχολική τάξη σε άλλη.
δ) η μετάδοση και η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.

στην οποία (αν δεν μπερδεύτηκα με τις διαφορετικές προκηρύξεις κλπ) δίνεται από εδώ ως σωστή απάντηση η 4β (προσοχή στις ειδικότητες, έχουν διαφορετικά φύλλα απαντήσεων).

Edit: Και να προσθέσω ως άσχετος τη γνώμη μου, μού φαίνεται και σωστή απάντηση στη συγκεκριμένη ερώτηση, αφού προϋποθέτει ότι η απάντηση δ) δεν είναι σωστή επειδή η μετάδοση και απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων δεν αποτελεί γενικά «κοινωνική λειτουργία του σχολείου» αλλά το βασικό σκοπό του. Επίσης να συμφωνήσω εκ των προτέρων με όποιον θεωρεί ότι είναι ντροπή να μπαίνουν τέτοιες ερωτήσεις-ψιλοπαγίδες.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Δε νομίζω ότι υπάρχει πρόθεση να χτυπήσει κανείς αυτούς που έχουν ακόμα προνόμια. Η συζήτηση ξεκίνησε από το γιατί κανείς θεωρεί τον εαυτό του δυνάμει δημόσιο υπάλληλο από τη στιγμή που ασχολείται με το συγκεκριμένο επάγγελμα, πράγμα που δε συμβαίνει με τους υπόλοιπους υπαλλήλους και ελεύθερους επαγγελματίες.

Επίσης, η αλήθεια είναι ότι προσωπικά έχω μια τάση για ισοπεδωτικές δηλώσεις αλλά ναι, υπάρχουν δημόσιοι υπάλληλοι γενικότερα και καθηγητές ειδικότερα που δεν δουλεύουν. Δεν δουλεύουν, πώς το λένε; Μην πιάσω τα προσωπικά παραδείγματα και θυμηθώ την καθηγήτρια των γαλλικών που έκλεινε τις κουρτίνες και μας άφηνε να παίζουμε επιτραπέζια την ώρα του μαθήματος, π.χ. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν και δυστυχώς δεν είναι λίγες.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Δεν ξέρω αν πρόεκιται για το ίδιο θέμα, αλλά στην Προκήρυξη 3Π/2008 - ΦΕΚ 516/8.10.2008, τεύχος προκηρύξεων ΑΣΕΠ βρήκα ανάμεσα στις ερωτήσεις την εξής:
Την *προκύρηξη την είδες, όμως;

Αν βάλεις στην αναζήτηση του ιστότοπου τη λέξη "προκύρηξη", θα δεις ότι μόνο έτσι τη γράφουν.
http://edu.klimaka.gr/
 
Last edited:

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Την *προκύρηξη την είδες, όμως;

Αν βάλεις στην αναζήτηση του ιστότοπου τη λέξη "προκύρηξη", θα δεις ότι μόνο έτσι τη γράφουν.

Φυσικά, αλλά ας μη βάζουμε και τέτοια θέματα στη συζήτηση τώρα, ποιος ξέρει σε ποιον έχουν αναθέσει τον ιστότοπο.
 

Elsa

¥
Εγώ αντιθέτως δεν τα αποφεύγω, nickel, γιατί δεν τα θεωρώ γκρίνια. Αν αυτός που έχτισε το τείχος της Δυτικής Όχθης πανηγυρίζει για το πέσιμο του τείχους του Βερολίνου, αυτό κάτι λέει πολιτικά γι' αυτόν τον ίδιο και για τα κίνητρα για τα οποία πανηγυρίζει, δεν νομίζεις; Κάποια συμπεράσματα μπορούν να εξαχθούν.
Ακριβώς! Μιας και είμαι εγώ που έκανα -περίπου- αυτό το συσχετισμό, +1 για το παραπάνω!
Δικαίως γιορτάζουν όσοι έριξαν το τείχος με αγώνες και αίμα, αλλά οι ηγέτες που είδαμε στην φετινή υπερπαραγωγή να δακρύζουν από υποκριτική συγκίνηση δεν ανήκουν σε αυτούς...
 
Χμμμμ...
Ας γίνω σαφής:

Οι καθηγητές φυσικά να κάθονται τρεις μήνες, και να παίρνουν και sabbatical, και ό,τι άλλο ωραίο, και να παίρνουν και τα διπλάσια απ' ό,τι παίρνουν σήμερα, άμα λάχει.

Μαζί τους στον αγώνα.

Αλλά να κρίνονται, και -τουλάχιστον- οι πολλάκις κρινόμενοι ως ανίκανοι να πηγαίνουν σπιτάκι τους, ή σε κάποια διοικητική υπηρεσία, μακριά από τα παιδιά, και φυσικά να δουλεύουν 11 μήνες.

(Όπου καθηγητές συμπληρώστε πλήθος άλλα πόστα του δημοσίου, και όπου "κάθονται τρεις μήνες" κλπ συμπληρώστε πλήθος άλλες παροχές, επιδόματα κ.ο.κ)
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Τα επόμενα μάλλον ανήκουν σε άλλο νήμα, περί «κοινωνικών αυτοματισμών», για να μην παραστρατήσει η συζήτηση για τα εκπαιδευτικά εδώ. Αν κρίνετε οι μοντ, ανοίξτε το/αλλάξτε το.
Η επίθεση δε στους δήθεν προνομιούχους εργαζόμενους κάθε φορά που μια κυβέρνηση θέλει να καταργήσει κάποια 'κεκτημένα' τους από άλλους εργαζόμενους, μου κάνει πάντα πολλή εντύπωση. Κτγμ θά 'πρεπε όλοι να διεκδικούμε ελεύθερο χρόνο, διακοπές, καλύτερους μισθούς, ασφάλιση κλπ., όχι να χτυπάμε αυτούς που τα έχουν (ακόμα).
Και πώς προτείνεις να το κάνει αυτό π.χ. κάποιος σαν κι εμένα, που δεν μπορεί να κρύψει τίποτα από το μπλοκάκι του, που είναι δαχτυλοδεικτούμενος μισητός «ελεύθερος επαγγελματίας», που πληρώνει, θέλει δε θέλει, ΤΕΒΕ το μήνα κοντά 400 ευρώ (έναν σταζιέρη, με άλλα λόγια), κι αν τον τσακίσει μια ίωση όπως αυτές τις μέρες καληώρα δεν μπορεί να πάρει πληρωμένη άδεια από τη σημαία (ο γιατρός στη δίνει, αλλά τι να την κάνεις; -20ήμερη αναρρωτική μου έγραψαν μετά από εγχείρηση, δύο μέρες μετά δούλευα) αλλά ψάχνει για δανεικά ή βάζει χέρι σε αυτά που αποταμιεύει, επειδή ξέρει ότι δεν θα πάρει σύνταξη ποτέ;

Δυστυχώς, υπάρχουν προνομιούχοι εργαζόμενοι --ακόμη και με την έννοια ότι έχουν εξασφαλίσει προνόμια με βάση τη ζημιά που μπορούν να κάνουν στην κοινωνία και όχι με το καλό που μπορούν να συνεισφέρουν. Και φυσικά, γίνονται εύκολος στόχος (όπως άλλωστε και οι «μοχθηροί» ελεύθεροι επαγγελματίες, γιατροί και μαστόρια και μπλοκάκηδες, όλοι μαζί ένα κουβάρι).
 
Top