Μικροπωλητές: χρώμα ή ξένο σώμα;

Με χαλάνε οι πλανόδιοι πωλητές που έχουν κάνει το ιστορικό κέντρο της πόλης την αγορά του Αλ-Χαλίλι.

Με χαλάνε οι δημοτόμπατσοι, οι οποίοι κυνηγάνε τους πλανόδιους πωλητές, που δίνουν μια ξεχωριστή νότα στο κατ' ευφημισμόν ιστορικό κέντρο της πόλης.
 
Για να προβοκάρω λιγάκι, για μένα οι συμπαθείς πλανόδιοι στην Πανεπιστημίου, φερ' ειπείν, μπροστά στα Προπύλαια δίνουν μια αρνητική νότα. Το σίγουρο είναι ότι αναγκάζομαι να κάνω σλάλομ για να μην πατήσω κανένα τσαντάκι (ή ό,τι άλλο είναι αυτό που πουλάνε).
Συμφωνώ πάντως ότι ο τρόπος που τους αντιμετωπίζει η (δημοτική και μη) αστυνομία είναι σκέτο καραγκιοζιλίκι. Όταν τα όργανα λιώσουν πια από το ξύσιμο (pun intended) και θελήσουν να ξεπιαστούν, κάνουν ένα "επιβλητικό" πέρασμα, οι ταλαίπωροι πλανόδιοι τα μαζεύουν άρον-άρον, και σε λίγη ώρα όλα είναι όπως πριν. Σε δουλειά να βρισκόμαστε, και προπάντων το θε-αθήναι...
 
Last edited:
Μπορείς να φανταστείς αυτό το "ιστορικό κέντρο" απογυμνωμένο από πλανόδιους πωλητές, μουσικούς, κ.λπ.;
Αν ήσουν στη θέση τους, πώς θα σου φαινόταν να σε αντιμετωπίζουν με τόση δυσπιστία;
Αν πας στην Αίγυπτο ή στην Τουρκία, θα πεις στους φίλους σου ότι σε ενοχλούσαν οι πλανόδιοι; Ή μήπως θα περιγράψεις την καταπληκτική εμπειρία που έζησες (έστω κι αν δεν συγκρίνονται οι αγορές);
Γενικώς, μου φαίνεται ότι όλοι θέλουμε να βλέπουμε εξωραϊσμένο το κέντρο, για δύο λόγους: Αφενός, στις εξόδους μας, θέλουμε να μας περιβάλλει πλούτος και να αισθανόμαστε κοσμοπολίτες. Αφετέρου, αυτοί οι άνθρωποι μάς υπενθυμίζουν ότι έχουμε κάποιες υποχρεώσεις σε σχέση με τα κοινά, αλλά εμείς περιοριζόμαστε στην ευθυνοφοβία μας. Κι όλα καλά, όλα ωραία...
Νόου οφένς (τζαστ ντιφένς).
 
Μπορείς να φανταστείς αυτό το "ιστορικό κέντρο" απογυμνωμένο από πλανόδιους πωλητές, μουσικούς, κ.λπ.;
Όχι, δεν θέλω το κέντρο απογυμνωμένο από πλανόδιους και μουσικούς, ούτε με ενοχλούν όλοι συλλήβδην, απλώς αναφέρθηκα σε μια συγκεκριμένη περίπτωση. Ωστόσο (για να προβοκάρω κι άλλο), θα ήμουν ευτυχής αν μπορούσα να κάτσω σε ένα καφέ του κέντρου χωρίς να πρέπει να προσπαθώ κάθε δύο λεπτά να αποκρούσω οργανοπαίκτες, ανθοπώλες, τσιγγανάκια, τρακαδόρους και λοιπούς. Θέλω να πιστεύω ότι αυτό δεν με κάνει ρατσιστή, ευθυνόφοβο, κοινωνικά ανάλγητο ή ντεμέκ κοσμοπολίτη.

Αν πας στην Αίγυπτο ή στην Τουρκία, θα πεις στους φίλους σου ότι σε ενοχλούσαν οι πλανόδιοι; Ή μήπως θα περιγράψεις την καταπληκτική εμπειρία που έζησες (έστω κι αν δεν συγκρίνονται οι αγορές);
Δεν έχω πάει στην Αίγυπτο ή στην Τουρκία, οπότε δεν ξέρω αν θα ζούσα όντως μια καταπληκτική εμπειρία, αλλά προφανώς τα παζάρια του Καΐρου, π.χ., δεν έχουν μεγάλη σχέση με το αράδιασμα σαγιονάρων στα πεζοδρόμια της Πανεπιστημίου (το είπες κι εσύ άλλωστε). Δεν είναι εκεί το θέμα όμως...

Γενικώς, μου φαίνεται ότι όλοι θέλουμε να βλέπουμε εξωραϊσμένο το κέντρο, για δύο λόγους: Αφενός, στις εξόδους μας, θέλουμε να μας περιβάλλει πλούτος και να αισθανόμαστε κοσμοπολίτες. Αφετέρου, αυτοί οι άνθρωποι μάς υπενθυμίζουν ότι έχουμε κάποιες υποχρεώσεις σε σχέση με τα κοινά, αλλά εμείς περιοριζόμαστε στην ευθυνοφοβία μας. Κι όλα καλά, όλα ωραία...
Πολύ σωστά αυτά που λες, μόνο που δεν ισχύουν σε όλες τις περιπτώσεις (βλέπε παραπάνω).

Νόου οφένς (τζαστ ντιφένς).
Ουφκόρς!
 
Μπορείς να φανταστείς αυτό το "ιστορικό κέντρο" απογυμνωμένο από πλανόδιους πωλητές, μουσικούς, κ.λπ.;
Αν ήσουν στη θέση τους, πώς θα σου φαινόταν να σε αντιμετωπίζουν με τόση δυσπιστία;
Αν πας στην Αίγυπτο ή στην Τουρκία, θα πεις στους φίλους σου ότι σε ενοχλούσαν οι πλανόδιοι; Ή μήπως θα περιγράψεις την καταπληκτική εμπειρία που έζησες (έστω κι αν δεν συγκρίνονται οι αγορές);
Γενικώς, μου φαίνεται ότι όλοι θέλουμε να βλέπουμε εξωραϊσμένο το κέντρο, για δύο λόγους: Αφενός, στις εξόδους μας, θέλουμε να μας περιβάλλει πλούτος και να αισθανόμαστε κοσμοπολίτες. Αφετέρου, αυτοί οι άνθρωποι μάς υπενθυμίζουν ότι έχουμε κάποιες υποχρεώσεις σε σχέση με τα κοινά, αλλά εμείς περιοριζόμαστε στην ευθυνοφοβία μας. Κι όλα καλά, όλα ωραία...
Νόου οφένς (τζαστ ντιφένς).

Τώρα *μην τρελλαθούμε* εντελώς, που όποιος γουστάρει πάει κι αμολιέται μέσα στη μέση του δρόμου, επειδή έτσι γουστάρει σε αυτή την τριτοκοσμική μπανανία. Αν εσένα σου αρέσει να πηγαίνεις στην Αποστόλου Παύλου - Διονυσίου Αεροπαγίτου (που αυτή τη στιγμή είναι το πιο όμορφο σημείο της Αθήνας) και να μην μπορείς να περάσεις από τα ψεύτικα τσαντάκια, ή ακόμα χειρότερα στην Αδριανού, την Ερμού και την Πανεπιστημίου, δικαίωμά σου. Εμένα με χαλάει.

Τα αισθητικά και ιδεολογικά μου πρότυπά μου δεν είναι Ανατολίτικα.

Όσο για τους μπάτσους και τη συμπεριφορά τους, συμφωνώ μαζί σου. Ας φτιάξουν για τους εν λόγω πωλητές έναν ειδικό χώρο (μια ωραία αγορά) κι ας πάνε εκεί να πουλήσουν ό,τι θέλουν και να βγάλουν το ψωμί τους νόμιμα. Κι εγώ μαζί τους.

Αλλά όχι μεσ' στη μέση του δρόμου και δη στα καλύτερα κομμάτια να αναγκάζεσαι να κάνεις σλάλομ με το ζόρι.
 
Ούτε τα δικά μου αισθητικά και ιδεολογικά πρότυπα είναι ανατολίτικα, αγαπητέ. Το αντίθετο, μάλιστα.
Με χαλάει, όμως, να βλέπω κακόγουστα κοριτσάκια να μπαινοβγαίνουν στο Hondos, χακί ράμπο με γυαλί Ray-Βan, και νεοέλληνες πελάτες που διώχνουν ενοχλημένοι από την καφετέρια το τσιγγανάκι που ζητάει χρήματα.
Δεν είμαι υπέρ της επαιτείας και της κατακόρυφης φιλανθρωπίας (άσχετα αν δεν είμαι κατά της στήριξής τους), αλλά υπέρ της οριζόντιας αλληλεγγύης.
Χωρίς να απευθύνομαι προσωπικά σε κανέναν (το τονίζω, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις), για μένα αυτές οι απαξιωτικές συμπεριφορές είναι δείγματα ψευτοκοσμοπολιτισμού και ευθυνοφοβίας.
 

curry

New member
Αν εσένα σου αρέσει να πηγαίνεις στην Αποστόλου Παύλου - Διονυσίου Αεροπαγίτου (που αυτή τη στιγμή είναι το πιο όμορφο σημείο της Αθήνας) και να μην μπορείς να περάσεις από τα ψεύτικα τσαντάκια...

Εντάξει, στην Αποστόλου Παύλου και στην Αρεοπαγίτου δεν συμβαίνει αυτό που λες, περνάω δύο φορές την ημέρα και παραπάνω (πλανόδιοι υπάρχουν στο ύψος του -έτσι κι αλλιώς ανεκδιήγητου- Θησείου και οι πιο πολλοί είναι με άδεια από τον Δήμο).

Αυτό που συμβαίνει όμως είναι άπειροι κάφροι Ελληναράδες που περνάνε με τις τζιπάρες/ μηχανάρες/ αμαξάρες τους και θεωρούν ότι πρέπει να κάνω και στην άκρη για να περάσουν από τον πεζόδρομο. Ορισμένοι μάλιστα γκαζώνουν κιόλας!

Και εκεί, όπως έχω ξαναγράψει, οι μπάτσοι λάμπουν δια της απουσίας τους - α, ναι, μπορεί να περάσει κανένας Ζητάς και να κυνηγάει κανέναν κακομοίρη με παπί (όχι ότι αυτός δεν είναι παραβάτης, απλά ως συνήθως, η αστυνομία εξαντλεί την αυστηρότητά της στον τελευταίο τροχό της αμάξης).
 
Είμαι από τους ανθρώπους που όταν κάθονται να πιουν έναν καφέ ή μια μπίρα δεν αντέχουν, πλέον, καθόλου, τσιγγανάκια, πωλητές, μουσικούς και άλλους τέτοιους ωραίους. Κάποτε, που έσκαγε ένας στο δίωρο, κάτι παλευόταν. Τώρα είναι αδύνατο να αντισταθείς στην πλημμυρίδα. Και ας πούμε ότι δίνεις σε όλους. Για να πιεις μια μπίρα στο Θησείο θέλεις τουλάχιστον ένα 20άρικο για ζητιανιές.

Και προσπαθώ να μη τους διώχνω μόνος μου. Ζητάω από τα γκαρσόνια να το κάνουν. (Ακόμα πιο κατάπτυστος, ε; )

Εγώ δεν βλέπω καμία οριζόντια αλληλεγγύη. Βλέπω εκμετάλλευση (μας) από μέρους τους και το λέω ξεκάθαρα.
 
Και εκεί, όπως έχω ξαναγράψει, οι μπάτσοι λάμπουν δια της απουσίας τους - α, ναι, μπορεί να περάσει κανένας Ζητάς και να κυνηγάει κανέναν κακομοίρη με παπί (όχι ότι αυτός δεν είναι παραβάτης, απλά ως συνήθως, η αστυνομία εξαντλεί την αυστηρότητά της στον τελευταίο τροχό της αμάξης).

Η απλώς εκείνη τη μέρα η εντολή είναι να κυνηγάνε ταλαίπωρους με παπιά. Όπως την επομένη θα κυνηγάνε μόνο, π.χ. αυτοκίνητα χωρίς δεξί έξω καθρέφτη, ή χωρίς άδεια για κοτσαδόρο.
 
Count Baltar, αν διάβαζες προσεκτικότερα, θα έβλεπες ότι ΔΕΝ ορίζω αυτό ως οριζόντια αλληλεγγύη (ακριβώς το αντίθετο). Ούτε είπα ότι θα δίνεις σώνει και καλά σε όλους. Με ενοχλεί η αντίληψη που λέει ότι, όταν πίνω τον καφέ μου, θέλω να ξεχνάω σε ποια χώρα ζω.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Οριζόντια αλληλεγγύη είναι όταν ο επαιτών κουβεντιάζει πρώτα μαζί σου τη δική σου οικονομική κατάσταση, και κατόπιν από κοινού αξιολόγησης συναποφασίζετε εάν εσύ έχεις να του δίνεις ή είναι εκείνος που πρέπει να σου δώσει (επειδή λ.χ. σε κυνηγούν το ΤΕΒΕ, το ΙΚΑ, η Εφορία, η Μιχαλού και δέκα τράπεζες). Εφόσον δεν το κάνει, βλ. σχόλιο Κόμη ανωτέρω.
 
Zazula, επαναλαμβάνω ό,τι είπα και στον Count Baltar. Άλλο γράφω, άλλο λέτε.
 

nickel

Administrator
Staff member
Με ενοχλεί η αντίληψη που λέει ότι, όταν πίνω τον καφέ μου, θέλω να ξεχνάω σε ποια χώρα ζω.
Ωχ (ή Οχ). Εγώ που πίνω καφέ όλη την ημέρα; Και θέλω συνέχεια να ξεχνάω σε ποια χώρα ζω; Είναι κακό, ε;
(Έχω να δω κι άλλα νήματα, έχω να δω κι άλλα νήματα.)
 
Ούτε τα δικά μου αισθητικά και ιδεολογικά πρότυπα είναι ανατολίτικα, αγαπητέ. Το αντίθετο, μάλιστα.
Με χαλάει, όμως, να βλέπω κακόγουστα κοριτσάκια να μπαινοβγαίνουν στο Hondos, χακί ράμπο με γυαλί Ray-Βan, και νεοέλληνες πελάτες που διώχνουν ενοχλημένοι από την καφετέρια το τσιγγανάκι που ζητάει χρήματα.
Δεν είμαι υπέρ της επαιτείας και της κατακόρυφης φιλανθρωπίας (άσχετα αν δεν είμαι κατά της στήριξής τους), αλλά υπέρ της οριζόντιας αλληλεγγύης.
Χωρίς να απευθύνομαι προσωπικά σε κανέναν (το τονίζω, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις), για μένα αυτές οι απαξιωτικές συμπεριφορές είναι δείγματα ψευτοκοσμοπολιτισμού και ευθυνοφοβίας.

Φίλε Ζέφυρε,

μπορείς να έχεις ό,τι αισθητικά και άλλα πρότυπα θέλεις. Είμαστε όλοι διαφορετικοί.

Αλλά δεν είναι δυνατόν να πηγαίνει ο κάθε ένας και να κάνει Ό,ΤΙ του αρέσει και όπου του άρεσει. Έλεος.

Τον " ψευτοκοσμοπολιτισμό και την ευθυνοφοβία" δεν ξέρω πού την βλέπεις... σχέση με εμένα και το σχόλιο που έκανα για κάτι που *εμένα* χαλάει, δεν έχει.

Ωστόσο, συμφωνώ ότι η πολιτεία και ο κάθε ένας από εμάς ατομικά έχει ευθύνη για τον διπλανό του και δη γι' αυτούς που δεν είναι τόσο προνομιούχοι όσο εμείς.

Κάθε τι όμως θα πρέπει να γίνεται με τον τρόπο που του αρμόζει και με στοιχειώδη τάξη και ευπρέπεια. *Στοιχειώδη*. Δεν μιλάμε για το απόλυτο. Η Ελλάδα Αγγλία, Γαλλία ή Αυστρία, δεν πρόκειται να γίνει.
Δες όμως οι Γάλλοι πώς το προσέχουν το πολύτιμο Παρίσι τους. Σαν κόρη οφθαλμών. Και πολύ καλά κάνουν γιατί τους αποφέρει τεράστια και πολλαπλά οφέλη. Δηλαδή, έπεσαν ένα σωρό χρήματα (και πέφτουν) για ουσιαστική ανάπλαση της Αθήνας (η οποία έχει συντελεστεί και όλοι το βλέπουν) και πρέπει αυτό να χαλαστεί;

Ας μεριμνήσει η πολιτεία αναλόγως γι' αυτούς τους ανθρώπους και όσοι από εμάς υποστηρίζουμε αυτούς τους ανθρώπους τώρα, θα το κάνουμε και τότε.

Αυτό που είναι ευθυνοφοβία, είναι να στέλνουν τους μπάτσους για τα μάτια του κόσμου να διώχνουν και καλά τους πωλητές ή να φολιάζουν (sic) τα αδέσποτα λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ τις ανάλογες επιδοτήσεις τις μασάνε ακόμα (που λέει ο λόγος).

Αυτά είναι ευθυνοφοβία.
 
Εντάξει, στην Αποστόλου Παύλου και στην Αρεοπαγίτου δεν συμβαίνει αυτό που λες, περνάω δύο φορές την ημέρα και παραπάνω (πλανόδιοι υπάρχουν στο ύψος του -έτσι κι αλλιώς ανεκδιήγητου- Θησείου και οι πιο πολλοί είναι με άδεια από τον Δήμο).

Κι εγώ περνάω καθημερινά σχεδόν από την Αποστόλου Παύλου και συμβαίνει συχνά. Και στην Αδριανού.
 
@Ζεφ: Επειδή προφανώς δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις, και δεν έχω όρεξη να ασχοληθώ αυτή τη στιγμή με το ζήτημα, παρακαλώ διάγραψε το σχόλιό μου περί οριζόντιας αλληλεγγύης και κράτα όλα τα υπόλοιπα.

In brief:

πλανόδιοι: οκ, απλώστε τη σαβούρα σας (διότι περί σαβούρας απίστευτης πρόκειται), αλλά με μέτρο -- να περνά και κάνας άνθρωπος.

μουσικοί: στηθείτε στις άκρες στην Ερμού (ή όπου αλλού) και παίχτε ό,τι γουστάρετε. Κατά πάσα πιθανότητα θα σας δώσω κάτι. Μη στέκεστε πάνω απ' το κεφάλι μου εκει που τρώω/κάθομαι να χαλαρώσω.

ζητιάνοι: μακριά. Έτσι απλά. Μακριά. Ιδίως όσοι έχουν ΚΑΙ μακρύ χέρι.
 
Με ενοχλεί η αντίληψη που λέει ότι, όταν πίνω τον καφέ μου, θέλω να ξεχνάω σε ποια χώρα ζω.
Δεκτόν και κατανοητόν. Και μένα με ενοχλεί όμως να προβάλλεις αυτή τη νοοτροπία πάνω μου.
 
Ξεκαθάρισα ότι ΔΕΝ απευθύνομαι προσωπικά σε κανέναν. Δεν καταλαβαίνω από πού προσβάλλεσαι. Από τη γενικότερη άποψή μου; Αφού τη γνωρίζεις, ούτως ή άλλως. Αν θεωρείς ότι είσαι μέρος αυτού που κατηγορώ, μη μου λες ότι το προβάλλω πάνω σου.
 
Top