Μικροπωλητές: χρώμα ή ξένο σώμα;

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Θα ήθελα και πάλι να θυμίσω την παρατήρηση του Nickel "Γιατί πρέπει, όταν μιλάμε για κάτι που ενοχλεί, να πρέπει να το ιεραρχήσουμε μέσα σε μια άλλη λίστα πραγμάτων που μας ενοχλούν;"
Θα ήθελα να προσθέσω επίσης "Γιατί πρέπει να μου υποδεικνύεται τι ΠΡΕΠΕΙ να με ενοχλεί και τι δεν πρέπει να μ' ενοχλεί, με κριτήριο την political correctness;"

Με προσβάλλει να χαρακτηρίζεται πολιτικώς ορθή ή μη ορθή η ενόχλησή μου και να πλανάται στην ατμόσφαιρα ο υπαινιγμός ότι αν εκφράζεις τη δυσαρέσκειά σου για την ακαταστασία, τη βρωμιά και την ασχήμια, είσαι κρυπτορατσιστής και βλέπεις τους οικονομικούς μετανάστες ως ζώα. Τίποτα απ' όλα αυτά δεν ισχύει. Οικονομικοί μετανάστες υπάρχουν και στη Γερμανία και στη Βρετανία και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα ίδια προβλήματα επιβίωσης αντιμετωπίζουν παντού, προσπαθώντας να επιβιώσουν χωρίς νόμιμες άδειες παραμονής και εργασίας. Αυτό το μπάχαλο που γίνεται εδώ οφείλεται στο γεγονός ότι ζούμε στη χώρα της απόλυτης ασυδοσίας.
 
Last edited:

Zazula

Administrator
Staff member
Νομίζω ότι πήγαιναν οι μετανάστες στη Γερμανία και δούλευαν στη φάμπρικα όπου τους έβγαινε ο πάτος (κι ενδεχομένως πέφταν και θύματα διακρίσεων κι αδικιών κι εκδηλώσεων μίσους), αλλά δεν καβάλαγαν φορτικά κάποιον Γερμανό που προσπαθούσε ο άνθρωπος να κάνει τη δική του δουλειά, επαιτώντας ή απαιτώντας (λ.χ. να του καθαρίσουν το παρμπρίζ). Δεν είμαι ούτε κυνικός ούτε ρατσιστής, απλά δυσκολεύομαι λιγουλάκι να δεχτώ κείνο το "η επιβίωση πάνω απ' όλα" διότι πολλά πράγματα μπορούν να γίνουν στο όνομα της επιβίωσης. Δε λέω ότι φταίνε οι μετανάστες (βρήκαν και τα κάνουν), λέω ότι φταίει η άναρχη κατάσταση στην Ελλάδα (που επιτρέπει σε όλους να κάνουν ό,τι γουστάρουν, με αποτέλεσμα κάποιοι -περισσότερο κάτι ελληναράδες και λιγότερο οι μετανάστες- να πηδούν ασιέλωτα τους υπόλοιπους).
 
Θα ήθελα και πάλι να θυμίσω την παρατήρηση του Nickel "Γιατί πρέπει, όταν μιλάμε για κάτι που ενοχλεί, να πρέπει να το ιεραρχήσουμε μέσα σε μια άλλη λίστα πραγμάτων που μας ενοχλούν;"
Θα ήθελα να προσθέσω επίσης "Γιατί πρέπει να μου υποδεικνύεται τι ΠΡΕΠΕΙ να με ενοχλεί και τι δεν πρέπει να μ' ενοχλεί, με κριτήριο την political correctness;"

Με προσβάλλει να χαρακτηρίζεται πολιτικώς ορθή ή μη ορθή η ενόχλησή μου και να πλανάται στην ατμόσφαιρα ο υπαινιγμός ότι αν εκφράζεις τη δυσαρέσκειά σου για την ακαταστασία, τη βρωμιά και την ασχήμια, είσαι κρυπτορατσιστής και βλέπεις τους οικονομικούς μετανάστες ως ζώα. Τίποτα απ' όλα αυτά δεν ισχύει. Οικονομικοί μετανάστες υπάρχουν και στη Γερμανία και στην Βρετανία και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα ίδια προβλήματα επιβίωσης αντιμετωπίζουν παντού, προσπαθώντας να επιβιώσουν χωρίς νόμιμες άδειες παραμονής και εργασίας. Αυτό το μπάχαλο που γίνεται εδώ οφείλεται στο γεγονός ότι ζούμε στη χώρα της απόλυτης ασυδοσίας.

Ακριβώς. +1
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Περίεργο, αν σκεφτεί κανείς ότι δεν υπάρχει οικογένεια στην Ελλάδα που να μην έχει συγγενείς στο εξωτερικό.

Η δική μου οικογένεια δεν έχει ούτε έναν για δείγμα. Το σύνδεσμο για το βιβλίο τον έδωσα επειδή ήταν καλή η ευκαιρία, στα υπόλοιπα όμως με καλύπτουν τα 2 τελευταία ποστ της Αλεξάνδρας και του Ζάζουλα.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Η οικογένειά μου έχει πάμπολλα μέλη-μετανάστες στο εξωτερικό, την εποχή της μεγάλης μετανάστευσης. Στις χώρες που πήγαν ούτε επαιτούσαν, ούτε τους επιτρεπόταν να απλώνουν την πραμάτεια τους έξω από τους σταθμούς του μετρό και στην πλατεία Συντάγματος.
Συμφωνώ με τον Ζαζ ότι δεν δικαιολογούνται τα πάντα στο όνομα της επιβίωσης, γιατί τότε θα δικαιολογήσουμε και αυτόν που πουλάει το παιδί του στο όνομα της επιβίωσης.
 

curry

New member
Παιδιά ηρεμία.
Για να αναφερθώ στο δικό μου ποστ, μιλούσα γενικά για τη χώρα μας, όχι για κανέναν εδώ μέσα, οκ; Νομίζω ότι είναι εμφανές.
Κι εγώ σ' αυτή τη χώρα ζω κι έχω ακούσει τα τέρατα από το στόμα συμπολιτών μας, γι'αυτό και έγραψα ό,τι έγραψα. Υπερθεμάτισα το βιβλίο και μόνο, απλά επειδή το έχω διαβάσει και συγκινήθηκα πολύ από το διήγημα του Σουρούνη.

Τέλος, νομίζω ότι όλοι ξέρουμε ότι ο γραπτός λόγος διαφέρει από τον προφορικό ακριβώς επειδή χάνει τους ηχητικούς χρωματισμούς που δίνουμε όταν μιλάμε (όπου ένα απλό "ευχαριστώ" μπορεί να ακουστεί σαν ευχή και σαν κατάρα). Έχοντας πάντα αυτό στο μυαλό μου, δεν είδα σε κανένα από όλα ποστ προσωπική επίθεση, δεν ξέρω πού την βλέπετε εσείς. Κουβέντα κάνουμε. Δεν μας είπε κανένας ρατσιστές, ούτε είδα να υπονοείται κάτι τέτοιο από κάποιον.

@Palavra: καταλαβαίνεις φαντάζομαι ότι η πρόταση "δεν υπάρχει οικογένεια που να μην έχει συγγενή μετανάστη" δεν σημαίνει ότι έκανα γκάλοπ σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας. Ήθελα να τονίσω το τεράστιο ποσοστό που εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία. Μην βγάζουμε κι από τη μύγα ξύγκι.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Βασικά όχι, δεν το κατάλαβα. Πιστεύω ότι δεν είναι πολύ καλό να γίνονται συζητήσεις με γενικεύσεις, γιατί από εκεί ξεκινούν και οι παρεξηγήσεις. Φυσικά και διαφέρει πολύ ο προφορικός από τον γραπτό λόγο, κι έτσι είναι δύσκολο να καταλάβουμε ακριβώς τι εννοεί ο συνομιλητής μας. Εξ ου και επιστρέφω στην αρχή του μηνύματός μου: καλό είναι να μη γίνονται γενικεύσεις.
 

nickel

Administrator
Staff member
Καλό είναι επίσης να διαβάζουμε τα μηνύματα των άλλων με μια «λαρζές» (εξαιρούνται αυτοί που ξύπνησαν στραβά και έχουν ανάγκη να βγάλουν λίγο στραβοξύπνημα σ' ένα νήμα — αυτούς θα πρέπει να τους αντιμετωπίσουν οι υπόλοιποι με τη «λαρζές»).

Να διαβάζουμε τα μηνύματα αξιοποιώντας και χτίζοντας πάνω σε θετικά στοιχεία και αγνοώντας (αυτό που θεωρούμε) «αρνητικές» λεπτομέρειες. Ας θεωρήσουμε τους αναγνώστες των νημάτων νοήμονες ανθρώπους που μπορούν να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα χωρίς να πρέπει να ισιώσουμε κάθε γωνίτσα στο τραπεζομάντιλο.
 

danae

¥
καλοκαιρινή γκρίνια

Χτες πήγα, μετά από πολύ καιρό, στην Αποστόλου Παύλου και θυμήθηκα αυτό το ξεχασμένο νήμα. Παρότι συμφωνώ με το σκεπτικό του nickel όσον αφορά την ιεράρχηση --ή μάλλον τη μη ιεράρχηση-- των πραγμάτων που μας ενοχλούν, πολλά πράγματα με ενόχλησαν και ασυναίσθητα κι αυτόματα ιεραρχήθηκαν...

Ενοχλήθηκα πολύ που κάθισα σε ένα μαγαζί με θέα την Ακρόπολη, όπου μια μερίδα τορτελίνια των 8,5 ευρώ είχε μανιτάρια κονσέρβας (υποθέτω ότι κάποιο ποσοστό από τις εισπράξεις θα πηγαίνει στον Ικτίνο και τον Καλλικράτη). Και που στο ίδιο μαγαζί οι τουαλέτες ήταν μικρές, βρωμούσαν, κι από πάνω περνούσε ένας βρωμερός σωλήνας που έσταζε --δεν θέλω να ξέρω τι.

Που στην, κατά τα άλλα όμορφη, παιδική χαρά είχε ουρά, γιατί πάνω από 20 παιδάκια μοιράζονταν δύο κούνιες για μικρά, δύο κούνιες για μεγάλα, μία τσουλήθρα και μία τραμπάλα (μέσος χρόνος αναμονής για την κούνια: 10 λεπτά). Κατά τα άλλα, στον Άγιο Παντελεήμονα κάποιοι θέλουν να γκρεμιστεί η παιδική χαρά και στη θέση της να γίνει συντριβάνι...

Που ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ αναγκαζόμουν διαρκώς να λέω στον τρίχρονο γιο μου "πρόσεχε, αυτοκίνητο" και "πρόσεχε το μηχανάκι".

Αυτό που με εξόργισε, όμως, δεν ήταν η γκόμενα που ήρθε να παρκάρει στον πεζόδρομο ούτε τα παπάκια που περνούσαν κάθε λίγο. Ήταν το περιπολικό της αστυνομίας που έκοβε βόλτες στον πεζόδρομο, αναπτύσσοντας ταχύτητα και φρενάροντας απότομα --στα μέτρα του δυνατού πάντα-- παραβιάζοντας κατάφωρα τον ΚΟΚ και κάνοντας κατάχρηση εξουσίας. Αν η ίδια η αστυνομία δεν σέβεται το νόμο, τότε τι θα κάνουν οι υπόλοιποι και σε ποιον θα πρέπει να απευθυνθούμε για να μας προστατεύσει; Τα τελευταία τρία χρόνια διαπιστώνω καθημερινά πόσο εχθρική είναι η χώρα μας απέναντι στα παιδιά. Αδυνατώ να το αποδεχτώ, εξοργίζομαι ολοένα και περισσότερο.

Τους μικροπωλητές δεν τους πρόσεξα! Ίσως επειδή δεν αισθάνθηκα να απειλείται το παιδί μου ή εγώ από αυτούς...
 
Τα τελευταία τρία χρόνια διαπιστώνω καθημερινά πόσο εχθρική είναι η χώρα μας απέναντι στα παιδιά. Αδυνατώ να το αποδεχτώ, εξοργίζομαι ολοένα και περισσότερο.
Και στις μανάδες με τα καρότσια, και στους ανάπηρους, και στους ηλικιωμένους, και στους πεζούς, και σε όλους τελικά --ακόμα και στους οδηγούς! Ανομία.
 
Top