Μόλις επέστρεψα και εντυπωσιάστηκα από την έκταση που έχει πάρει η συζήτηση.
Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όσα συγκράτησα καθώς διάβαζα τα posts.
Προειδοποίηση: ό,τι είπα περί σεντονιού, το παίρνω πίσω!
Ναι, αυτή ήταν η ερώτηση, (δεν ήταν ράδιο αρβύλα) από τον διαγωνισμό του 2008 (δε θυμάμαι ποιες ειδικότητες αφορούσε--όχι τη δική μου πάντως). Φυσικά και το σωστό είναι το 4β! Αν πράγματι αποκωδικοποιήσεις την ερώτηση και ακολουθήσεις τη στρατηγική των multiple choice, εύκολα απαντάς. Κάπως έτσι έτυχε να γράψω κι εγώ 82/100 πέρυσι, στη διδακτική και στα παιδαγωγικά, χωρίς να ανοίξω βιβλίο! (Σε καμία περίπτωση δε θέλω να θίξω συναδέλφους που διαβάζουν μήνες και χρόνια, και που πολύ καλά κάνουν--στο κάτω-κάτω αυτοί περνούν κιόλας, ενώ εγώ όχι. Για μία μονάδα όμως μπορεί να είχα περάσει κι εγώ. Τι θα σήμαινε αυτό; Ότι θα ήμουν καλύτερη εκπαιδευτικός/παιδαγωγός από ό,τι είμαι τα τελευταία δύο χρόνια που δουλεύω ως ωρομίσθια; Δε νομίζω...) Ελπίζω να έχετε καταλάβει τι εννοώ για τη φύση του συγκεκριμένου διαγωνισμού. Οι μόνοι που έχουν βγει κερδισμένοι είναι οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων. Άνθισε και άλλη μία κατηγορία: ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών--καταστάσεις για γέλια και για κλάματα.
@nickel: αν με το "επίσημη δήλωση" αναφέρεσαι σε αυτό που μου είπε η δασκάλα, το μόνο επιχείρημα που έχω είναι ότι δεν είχε λόγο να μου πει ψέματα (το ξέρω ότι ίσως να μην αρκεί) Μου το ανέφερε σε μια γενικότερη συζήτηση που είχαμε περί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
@panadeli: Μα δεν θα τους καταργήσει (τους πίνακες)! Απόρροια του ΑΣΕΠ είναι οι πίνακες! Σας το ξαναείπα. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ (μιλάω πάντα για των εκπαιδευτικών) είναι ένας τρόπος για να διορίσει όσους "αντέχει" οικονομικά. Όχι για να καλύψει κενά με καταρτισμένο προσωπικό. Τους ωρομίσθιους και τους αναπληρωτές θα τους κρατήσει. Το είπε και η ίδια η Mrs Diamantopoulos. Διότι έχει ανάγκη από φτηνό εργατικό δυναμικό. Αυτό που έχω την αίσθηση ότι θα κάνει (από τις λίγες ασαφείς, στην κυριολεξία, δηλώσεις της) είναι ότι θα καταργήσει το διορισμό μέσω 24μήνου και 30μήνου--βλ. πρώτο μου σεντόνι. Άρα ίσως μειώσει κι άλλο τις προσλήψεις. Ή απλώς θα της έρθει μία ή άλλη (εφόσον επιστρέψει και τους 10.000 αποσπασμένους στις θέσεις τους--και καλά θα κάνει).
Τους ωρομίσθιους όμως θα τους κρατήσει--το δήλωσε και η ίδια. Της χρειάζονται. Διότι τα κενά είναι πάρα πολλά (δε εγκυμονεί ο μισός γυναικείος πληθυσμός της Ελλάδας κάθε χρόνο!! Νόμιζα ότι είχαμε πρόβλημα υπογεννητικότητας!!) και δεν υπάρχουν λεφτά. Ή και να υπήρχαν, σιγά μην τα έδιναν στην εκπαίδευση. Να πώς στρεφόμαστε στην ιδιωτική σιγά-σιγά.
Αν φωνάζουμε καμιά φορά, δε φωνάζουμε γιατί θέλουμε να παρακάμψουμε τις διαδικασίες και να διοριστούμε για να βολευτούμε. Φωνάζουμε γιατί υπάρχουν χιλιάδες κενά και ζητάμε να καλυφθούν. Ούτως ή άλλως, όλοι οι καθηγητές περνούν από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ πλέον--για να δουλέψεις ωρομίσθιος πρέπει να δώσεις ΑΣΕΠ, δεν έχουν όλοι μπάρμπα στην Κορώνη.
Παιδιά, δουλεύω 23 ώρες την εβδομάδα ωρομίσθια δύο χρόνια τώρα. Και δεν είμαι η μόνη. Δεν γνωρίζω τον ακριβή αριθμό ατόμων με 23 ώρες αλλά φαντάζομαι ότι δεν είναι δύσκολο να τον μάθω. Κάποτε, αν σε καλούσαν να καλύψεις κάποιο έκτακτο/α κενό/ά και ξεπερνούσες τις 11 ώρες, γινόσουν αναπληρωτής και σε έστελναν σε άλλα 2-3 σχολεία για να καλύψεις κανονικό ωράριο. Κανένα πρόβλημα. Έκανες τη δουλειά σου και πληρωνόσουν. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχουν σκεφτεί κάτι καλύτερο. Επειδή οι ανάγκες έχουν αυξηθεί, κάποια στιγμή θα αναγκάζονταν να πάρουν περισσότερους αναπληρωτές ή να προσλάβουν περισσότερους μόνιμους. Τις 21 ώρες λοιπόν, αντί να τις δώσουν σε ένα άτομο τις δίνουν σε δύο. Ο ένας κοστίζει 1100 ευρώ και έχει δικαιώματα, οι δύο κοστίζουν το πολύ 700 ευρώ (και όχι κάθε μήνα, κάποιους μήνες κοστίζουν και λιγότερο) και δεν έχουν κανένα δικαίωμα. (Η σύμβαση που υπογράφεις δε σου επιτρέπει να εργαστείς για πάνω από 11 ώρες--ξέρετε ποιο είναι το τραγικό; Ότι ο μόνιμος έχει το δικαίωμα να κάνει ΠΔΣ, αν θέλει να αυξήσει το εισόδημά του, ενώ ο ωρομίσθιος αν δουλεύει σε σχολείο με 11ωρη σύμβαση για 350 ευρώ το μήνα που θα πάρει τον επόμενο χρόνο, δεν το έχει).
Συνεχίζω: Επειδή όμως με τα αγγλικά και τους γυμναστές υπήρχε ένα θέμα (είναι απαραίτητοι και στις δύο βαθμίδες) σκέφτηκε κάτι ακόμα καλύτερο: τους υποχρεώνει να υπογράφουν δύο διαφορετικές συμβάσεις, των 11 και 12 ωρών αντιστοίχως, για να μη γυρίσει κανείς και πει, "μισό λεπτό, εγώ ξεπερνάω τις 11 ώρες διδασκαλίας, έχω φτάσει τις 23, αν δε σας πείραζε, θα ήθελα να πληρώνομαι κάθε μήνα". Τα στοιχεία που είχαν δοθεί φέτος τον Αύγουστο έκαναν λόγο για 14.000 κενά που θα καλύπτονταν με ωρομίσθιους. Δεν μπορώ να αποδείξω τον αριθμό, τον είχα διαβάσει στις εφημερίδες.
Αν λοιπόν πιστεύετε ότι οι νεοδιόριστοι κάθονται και κοιτούν το ταβάνι, το ίδιο θα πρέπει να πιστεύετε και για τους ωρομίσθιους. Ούτε εμείς αξιολογούμαστε. Ούτε εμάς μας ελέγχει κανείς. Εμείς, μάλιστα, επιλέγουμε να πληρώνουμε και από την τσέπη μας για να κοιτάμε το ταβάνι (συγγνώμη που επαναλαμβάνω αυτή την έκφραση αλλά όταν τη διάβασα, με πόνεσε). Κανείς δε μαθαίνει αν η δουλειά που κάνουμε είναι καλή ή όχι γιατί την επόμενη χρονιά θα βρεθούμε σε άλλο σχολείο. Δεν επιμορφωνόμαστε καν. Δε χρειάζεται. Δεν τους νοιάζει. Ζητάμε να επιμορφωθούμε. Μας λένε:
- "Κόψτε 10-15-35 ευρώ από τα 350 και ελάτε".
-"Μα είναι υποχρέωσή σας να μας επιμορφώσετε".
-"..."
Επαναλαμβάνω: το αν επιλέγει κάποιος να κάνει αυτή τη δουλειά επειδή έχει κάποια καλά δε σημαίνει ότι το επιλέγει για να λουφάξει. Για να μπορέσει να την κάνει επέλεξε να σπουδάσει, να κάνει μεταπτυχιακά, σεμινάρια, κλπ. Κάθε δουλειά έχει τις δυσκολίες της και της ιδιαιτερότητές της. Δε θα κάτσουμε να τις μετρήσουμε (τις δυσκολίες!). Είναι σαν να συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια. Αλλά, μισό λεπτό. Εκεί φτάσαμε; Να συζητάμε για το ποιος δουλεύει περισσότερο, ποιος λιγότερο και με πόσα πληρώνεται; Α, εσύ δουλεύεις τόσες ώρες, πολλά παίρνεις, δε σου μιλάμε. Εσύ τόσες, χμμ, εσύ είσαι εντάξει, σε κάνουμε παρέα. Δηλαδή, αν ο εκπαιδευτικός παίρνει 1100 ευρώ για 21 ώρες την εβδομάδα, πρέπει να νιώθει ένοχος; Μήπως θα έπρεπε να του κόψουμε και το μισθό το καλοκαίρι;
@ Palavra: Όχι, καλύτερα να μην πιάσουμε τα προσωπικά παραδείγματα για καθηγητές που δουλεύουν και δε δουλεύουν. Ας μην καταφεύγουμε στην περιπτωσιολογία για να κρίνουμε τάξεις, κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες. Τώρα, γιατί κάποιοι θεωρούν τον εαυτό τους δυνάμει δημόσιο υπάλληλο, ίσως να ξεκινάει από το υπουργείο παιδείας που έχει φτιάξει έναν πίνακα που ονόμασε "πίνακα διοριστέων".
@panadeli για το τελευταίο σου post: Συμφωνώ με όλα όσα λες. Σε παραπέμπω μόνο σε όσα είπε η anef περί αξιολόγησης και τα οποία με κάλυψαν πλήρως. Τώρα όσον αφορά την ΟΛΜΕ, δυστυχώς, αδιαφορώ, και, ακόμη χειρότερα, δεν περιμένω τίποτα.