Ελληγενή, πίστεψέ με, δεν έχω κανένα άγχος για το τι είναι τα Αρχαία. Εγώ ξέρω ότι τα έμαθα, όταν τα έμαθα και για τους λόγους που τα έμαθα και από τότε συνεχίζω να τα βλέπω στη γλώσσα μου, χωρίς να με απασχολεί αν βρίσκονται εκεί ή δεν βρίσκονται. Απλώς διακρίνω ένα άγχος από την "'άλλη" πλευρά, τους αρχαιομάχους που λέει και η SBE, να φύγουν σήμερα, τώρα, χθες από τη ζωή μας ως μιαρά και τρισάθλια, νεκρά, απολιθωμένα και εμετικά. Τόσο πολύ δηλαδή. Λες και αυτό θα λύσει όλα τα προβλήματα, λες και ότι μαθαίνουν και μια "ξένη" έστω γλώσσα οι μαθητές μάς εμποδίζει από την πρόοδο και αποτελεί τροχοπέδη στο να μαθαίνουμε άλλα προοδευτικά και εποικοδομητικά πράγματα, όπως αυτά που προσφέρει αυτή τη στιγμή το ελληνικό σχολείο. (χοχοχο)
Εγώ φωνάζω να αλλάξει το ελληνικό σχολικό πρόγραμμα και κυρίως ο τρόπος διδασκαλίας όλων των μαθημάτων. Αλλά δεν τρελαίνομαι και ούτε κάνω σταυροφορία γι' αυτό, όπως βλέπω από κάποιες θέσεις εδώ μέσα. Χαλαρά αντιμετωπίζω το ζήτημα της γλώσσας και όσο και να μη μου αρέσει κάτι, θα το δεχτώ γιατί δεν αποτελεί το μείζον πρόβλημά μου ούτε ολοκληρώνομαι ως άνθρωπος αν καταργηθεί κάτι ή διατηρηθεί. Αν αύριο μάς περάσουν τα γκρίκλις ως επίσημη γλώσσα, αφού κάνω ένα μήνα εμετούς, μετά θα το δεχτώ και θα βοηθάω και τα παιδιά μου να τα μιλάνε σωστά και πάμε παρακάτω. Δεν έχω απόλυτες θέσεις στο ζήτημα και ούτε ψάχνω να βρω δαίμονες να κυνηγήσω μην έχοντας κάτι άλλο σοβαρότερο να κάνω.
Απλώς, με ενοχλεί τελικά πάρα πολύ το απόλυτο που έχει εκφραστεί σ' ετούτο το νήμα (ίσως για δικούς του σκοπούς ο καθένας). Πρέπει λίγο πιο χαλαρά και σφαιρικά να τα βλέπουμε όλα. Δύσκολο να ξεφύγουμε από τους εαυτούς μας και τις δικές μας προσλαμβάνουσες, τους δικούς μας φόβους, τη δικές μας αντιλήψεις, που εν τέλει ορίζουν αυτό που λέμε γνώμη, το ξέρω. Αλλά όταν το κάνουμε, προχωράμε παρακάτω ή έστω καταλαβαίνουμε και την αντίθετη άποψη και την αποδεχόμαστε και την υπερασπιζόμαστε κιόλας ενίοτε, κατά τη ρήση του Βολταίρου. Και όλοι μαζί φτιάχνουμε κάτι που να ικανοποιεί όλους τελικά. Φυσικά, δεν μιλάω κομματικά, δεν μ' ενδιαφέρει. Απλώς, έχω προβληματισμούς στο συγκεκριμένο θέμα και τους εκφράζω.
Και θα ήθελα ο νίκελ, όταν μαζέψει τις προτάσεις και τα ποστ μας, να βάλει και αυτό το ερώτημα μέσα: μετά τα Αρχαία τι; Έστω ότι αύριο τα εξαφανίζουμε από προσώπου γης και καίμε και τις πηγές και συλλαμβάνουμε όσους έχουν τέτοια βιβλία σπίτι τους (κάτι θα σας θυμίζει αυτό), ποια είναι η αντιπρόταση; Σε τι θα περάσουμε, όταν καλώς ή κακώς τα Αρχαία αποτέλεσαν μέρος της ελληνικής παιδείας επί τόσες δεκαετίες. Θεωρώ ότι αν μείνει χωρίς αντιπρόταση, θα είναι κάπως ημιτελές το νήμα. Κι εδώ θέλω πολύ να ακούσω τις γνώμες σας. :)