Η γλώσσα μας συρρικνώνεται

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Μη λες τέτοια, γιατί φοβάμαι.

Σοβαρά τώρα: η αποστολή επιστολών σε εφημερίδες το μόνο που μπορεί να προκαλέσει είναι την απάντηση κανενός Κουνάδη.
 

bernardina

Moderator
Νομίζω πάντως ότι θα μπορούσαμε να στείλουμε μια επίσημη επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας, με κοινοποίηση και σε όποιον φορέα θεωρούμε σχετικό. Κάτι του τύπου: «Με αφορμή το 323423543515235ό κείμενο που περιέχει ανακρίβειες για τη γλώσα που είδαμε να κυκλοφορεί [κλπ]».

Και να πάρουμε τη γνωστή απάντηση duly noted. Ειδικά τέτοιες εποχές... Και ποιος μας βεβαιώνει ότι και οι ιθύνοντες του υπουργείου δεν είναι της ίδιας άποψης; Όποτε διαπιστώνω πόσο βαθιά και πλατιά έχουν διαδοθεί αυτές οι ηλιθιότητες με πιάνει πανικός.
Χρειαζόμαστε ισχυρές και ηχηρές συμμαχίες κι αυτές πρέπει να αναζητήσουμε. Δυστυχώς ένας Σαραντάκος και μια Λεξιλογία δεν φτάνουν.:(
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Η μικρή μου εμπειρία με υπουργεία μου έχει δείξει ότι η επαναλαμβανόμενη προσπάθεια έχει αποτελέσματα: κάπου, κάποιος θα το έχει ξανακούσει.
 
Θέλω να γράψω για το θέμα στο ιστολόγιό μου, υπάρχει αντίρρηση;

(Εννοώ κυρίως από τον panadeli, μήπως του δημιουργηθεί πρόβλημα).

Και θα ήθελα, αν γίνεται, να προσδιορίζεται επακριβώς το σχολείο (αλλά δέχομαι και πιο ασαφή προσδιορισμό, π.χ. λύκειο της Καλλιθέας, όχι 7ο Λύκειο Καλλιθέας).

Και δεν έχω αμφιβολία πως αν υπήρχε αξιολόγηση τόσο η κυρία του Λερναίου όσο και η δασκάλα της Ραφήνας θα έπαιρναν πολύ καλούς βαθμούς. Οχι όμως η γνωστή νηπιαγωγός της Λευκάδας.
 

nickel

Administrator
Staff member
Και δεν έχω αμφιβολία πως αν υπήρχε αξιολόγηση τόσο η κυρία του Λερναίου όσο και η δασκάλα της Ραφήνας θα έπαιρναν πολύ καλούς βαθμούς. Οχι όμως η γνωστή νηπιαγωγός της Λευκάδας.
Καλημέρα. Επειδή εγώ πιστεύω στην αξιολόγηση, θα ήθελα να είμαι πιο αισιόδοξος. Άλλωστε, εσύ θέλεις να πεις «αξιολόγηση» (ή μήπως πρέπει να γράψω «“αξιολόγηση”»; ), οπότε οφείλω να σε καταγγείλω για ελλιπή χρήση εισαγωγικών!
:)
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Και δεν έχω αμφιβολία πως αν υπήρχε αξιολόγηση τόσο η κυρία του Λερναίου όσο και η δασκάλα της Ραφήνας θα έπαιρναν πολύ καλούς βαθμούς. Οχι όμως η γνωστή νηπιαγωγός της Λευκάδας.
Μα δεν θέλουμε τέτοια αξιολόγηση, θέλουμε από την άλλη, την καλή. Να την έχουμε, όμως, για να μπορούμε να δείχνουμε ποια είναι η καλή και ποια όχι. Και να μπορούμε να εξηγήσουμε το γιατί.
 

bernardina

Moderator
Μα δεν θέλουμε τέτοια αξιολόγηση, θέλουμε από την άλλη, την καλή. Να την έχουμε, όμως, για να μπορούμε να δείχνουμε ποια είναι η καλή και ποια όχι. Και να μπορούμε να εξηγήσουμε το γιατί.

+1:up:
 
Θέλω να γράψω για το θέμα στο ιστολόγιό μου, υπάρχει αντίρρηση;

(Εννοώ κυρίως από τον panadeli, μήπως του δημιουργηθεί πρόβλημα).

Και θα ήθελα, αν γίνεται, να προσδιορίζεται επακριβώς το σχολείο (αλλά δέχομαι και πιο ασαφή προσδιορισμό, π.χ. λύκειο της Καλλιθέας, όχι 7ο Λύκειο Καλλιθέας).

Νίκο γράψε ελεύθερα, πολύ αμφιβάλλω ότι οι συναδέλφισσές μου διαβάζουν το ιστολόγιό σου. Το κάναμε άλλωστε και παλαιότερα χωρίς να δημιουργηθεί θέμα.
Για το σχολείο, σε πειράζει, έτσι για να τηρήσουμε λίγο τα προσχήματα, να γράψεις "Γυμνάσιο της Ανατολικής Αττικής;"
 

pidyo

New member
π.χ. λύκειο της Καλλιθέας, όχι 7ο Λύκειο Καλλιθέας.
Πάλι καλά που έβαλες το 7ο στο παράδειγμα. Παρά ένα και θα είχε άλλος πρόβλημα, για ιστορικούς λόγους. . .
 

bernardina

Moderator
Νίκο γράψε ελεύθερα, πολύ αμφιβάλλω ότι οι συναδέλφισσές μου διαβάζουν το ιστολόγιό σου.

Μην αμφιβάλλεις καθόλου. Αν το διάβαζαν δεν θα έκαναν τέτοιες χαζομάρες. :cry:
 
Εντάξει, ευχαριστώ, γυμνάσιο της Ανατ. Αττικής λοιπόν.

Όσο για την αξιολόγηση, τι να πω, αισιόδοξους σας βρίσκω (ότι θα γίνει μπορετό να εφαρμοστεί η "καλή")
 
Όσο για την αξιολόγηση, τι να πω, αισιόδοξους σας βρίσκω (ότι θα γίνει μπορετό να εφαρμοστεί η "καλή")


Για την αξιολόγηση κρατώ κι εγώ (πολύ) μικρό καλάθι. Πέρα από το υπαρκτό ενδεχόμενο να μετατραπεί σε ένα μέσο βολέματος ημετέρων (οι οποίοι βέβαια ήδη βολεύονται με το υπάρχον καθεστώς, οπότε δεν αντιλαμβάνομαι προς τι η όλη κινδυνολογία —τι το χειρότερο δηλαδή μπορεί να συμβεί απ' όσα ήδη συμβαίνουν;), πιστεύω ότι το πιθανότερο είναι η αξιολόγηση να εκφυλιστεί σε μια ανούσια άσκηση γραφειοκρατίας. Όμως δεν μπορώ, στο όνομα των κινδύνων που αντιπροσωπεύει η πιθανή κακή εφαρμογή της αξιολόγησης, να υπερασπιστώ την παντελή απουσία της.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Πιστεύω ότι το πιθανότερο είναι η αξιολόγηση να εκφυλιστεί σε μια ανούσια άσκηση γραφειοκρατίας.
Ναι, πιθανόν να έχουμε τους διευθυντές σχολείων να βάζουν σε όλους άριστα στα φύλλα ποιότητας, για να μην κακοκαρδίσουν κανέναν, και πρωτίστως τους συνδικαλιστές.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Να λοιπόν μια σαφής ένδειξη ότι η γλώσσα μας πραγματικά συρρικνώνεται. Χάνουμε, φαίνεται, αριθμούς και γράμματα και επιρρήματα κι ο μοναδικός βαθμός που απομένει για τις αξιολογήσεις είναι το άριστα (10, 20, 100 ή 10.000, δεν έχει σημασία).
 

SBE

¥
Για το λερναίο και άλλους μύθους η μέθοδος είναι γνωστή: κυκλοφορία εντύπου από το υπουργείο που καταρρίπτει με απλή, κατανοητή γλώσσα τους μύθους (και ίσως κάνει και μια καλή ενημέρωση για τις άλλες παγίδες του ιντερνέτ), διανομή του εντύπου στα σχολεία, στους μαθητές. Χωρίς άλλες επεξηγήσεις ή διδασκαλία.
Κι ας μην κάνουμε την τρίχα τριχιά. Τα κρούσματα δεν είναι τόσο πολλά.
 

nickel

Administrator
Staff member
Συμφωνώ με την πρόταση που κάνεις προς το υπουργείο, SBE. Για να μη γίνουν πολλά τα κρούσματα, για να το προλάβουν το κακό στην αρχή.
 

SBE

¥
Πώς το ξέρεις αυτό;

Διόρθωση, μια που δεν σου αρέσει η διατύπωση: τα κρούσματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας δεν είναι πολλά.
 
Διόρθωση, μια που δεν σου αρέσει η διατύπωση: τα κρούσματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας δεν είναι πολλά.

Τα κρούσματα αυτών όμως που το πιστεύουν είναι περίπου όσα κι ο πληθυσμός της Ελλάδας. Τα τελευταία 5 χρόνια πρέπει να το έχω συζητήσει με κάθε γνωστό και φίλο, απ' όλα τα μέρη της Ελλάδας.
 
Top