Μια χαρά μπορεί να τα βάλει με το σύζυγο το κράτος, άμα θέλει. Κατά τη γνώμη μου, επιβάλλεται να το κάνει αν θέλει να πείσει τον κόσμο (που λέει ο λόγος) ότι εκτός από την εμφάνιση και το συμβολισμό ενδιαφέρεται και για την κοινωνική δικαιοσύνη. Και ο σύζυγος διακηρύσσει εμφανώς τη θρησκευτική του πεποίθηση. Μόνο που αυτό δε φαίνεται στα ρούχα του, αλλά στο σπίτι του, δηλαδή εκεί που φαίνεται η θρησκευτική πεποίθηση της γυναίκας. Στο σπίτι της.
Ή όλους να κυνηγήσουν, ή κανέναν.
Όσο για αυτό,
Μπορεί να γεννήθηκε στη Γαλλία. Μπορεί να πήρε υπηκοότητα. Ας το ψάξουμε. Ωστόσο, ένας άντρας μόνος του προφανώς δεν έχει λόγο να δηλώσει ότι αν παντρευτεί θα υποχρεώνει τη γυναίκα του να φορέσει μπούρκα, επομένως οι αρχές που του χορηγούν υπηκοότητα (αν έγινε έτσι) δεν είναι σε θέση να μυρίσουν τα νύχια τους σχετικά.
Φυσικά, όμως τι σχέση έχει αυτό με τη χορήγηση υπηκοότητας;
Έχει, γιατί:
1) οι αρχές τα μύρισαν τα νύχια τους και έστειλαν κοινωνικούς λειτουργούς στο σπίτι, όπου οι ίδιοι διαπίστωσαν ότι και οι δύο ήταν ξεκάθαρα radical muslims, και
2) επειδή στο γαλλικό άρθρο αναφέρεται ότι ακόμη ένας γάμος μεταξύ μουσουλμάνων στη Γαλλία ακυρώθηκε επειδή η γυναίκα είπε ψέμματα για την παρθενία της. Δίνει δίκιο σ' έναν από τους δύο μουσουλμάνους, εννοώ. Πώς γίνεται και στα δύο παραδείγματα, το δίκιο να το έχει ο άντρας μουσουλμάνος; (Παρακαλώ, αν κάποιος ξέρει κι άλλα παραδείγματα ή πληροφορίες υπέρ ή κατά, να μας τα δώσει για να ξεστραβωθούμε.)
και 3) όσο ηρωική και δικαιολογημένη ηθικά κι αν φαίνεται μια συμβολική πράξη, μιλάμε για ανθρώπους αυτή τη στιγμή. Δεν μπορεί, κατά τη γνώμη μου, οποιαδήποτε πολιτική εξουσία, να επιλέγει μεμονωμένα και αυθαίρετα τους πολίτες (
τα παιδιά εννοώ, είναι σαφές ότι η μπουρκοφόρα δεν είναι γαλλίδα πολίτης- φτου, πάλι δεν υπάρχει θηλυκό ουσιαστικό, λέτε να είναι τυχαίο;) τους οποίους θα χρησιμοποιήσει για διάφορες συμβολικές κινήσεις εντυπωσιασμού και παραδειγματισμού.
Επίσης, το να ασκήσει δίωξη το κράτος στο θύτη δε σημαίνει ότι του αναγνωρίζει το
δικαίωμα να καταπιέζει τη γυναίκα του. Σημαίνει ότι τον
υποχρεώνει να μην καταπιέζει τη γυναίκα του. Αλλά, ξέχασα. Το θέμα εδώ δεν είναι η καταπίεση. Είναι η πατρίς, η θρησκεία, η οικογένεια και οι δυναμικές που αναπτύσσονται μεταξύ τους στη Γαλλία του 21ου αιώνα.
Και, τελικά, τι συμβολίζει η συμβολική αυτή η απόφαση (την οποία, ακόμη δεν την είδαμε, την αναλύσαμε κιόλας);
(Είχα ετοιμάσει μια λίστα με τουλάχιστον 10 πράγματα, οπότε, πραγματικά, τι να συμβολίζει άραγε;)
Και για να απαντήσω στην ερώτηση του θέματος (γιατί το ξέχασα, με τα πολλά): Τη φυλακή την κάνουν οι φύλακες και οι φυλακισμένοι, όχι οι τοίχοι.
Έντιτ: Εντάξει, εντάξει, δεν πάτησα Preview. Εντελώς, εκτός, όμως, δεν είμαι (βλ. υπογραμμισμένα).