«Η μπούρκα είναι φυλακή» ;

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Και εκεί γεννιέται το πρόβλημα. Το ότι αποδεχόμαστε χωρίς να αναρωτηθούμε ιδιαίτερα ότι κάποιος εφήμερος φορέας και εκφραστής μια ιδέας, πίστης (και λοιπά), ορίζει ο ίδιος κατά πώς το θέλει, υποκειμενικά, πώς πρέπει να γίνεται αυτό ή το άλλο. (π.χ. Άσεμνη περιβολή ορίζεται όχι μόνο αυτή που αφήνει ακάλυπτο μεγάλο μέρος του σώματος, αλλά οτιδήποτε έχει δύο παντζάκια στα πόδια της γυναίκας. Περάστε από το βεστιάριο και αλλάξτε το με κάτι τυλιχτό). Και το υπερασπίζεται σθεναρά, μη και αν βάλει λίγο νερό στο κρασί του θα καταφέρει ανεπανόρθωτο πλήγμα σε αυτό που πρεσβεύει(και θα χάσει τη δύναμή του, πες; ).
Η μετριοπάθεια και ο ψυχρός νους ποτέ δεν ήταν το φόρτε της ανθρώπινης φυλής.
Όταν το γράμμα του νόμου υπερισχύει του πνεύματός του για να εξυπηρετήσει και 'γω δεν ξέρω τι (μεγάλη απορία την είχα πάντοτε), κλάφτα Χαράλαμπε και κλάφτα Αϊσέ.

Συμφωνώ. Διαφωνώ μόνο στο εξής και αυτό είπα: όταν πηγαίνουμε εμείς στο μοναστήρι, μπαίνουμε σε ένα χώρο του οποίου οι κάτοικοι ζουν και αναπνέουν με τις επιταγές της θρησκείας τους (η οποία, στο γράμμα τουλάχιστον, δεν είναι και τόσο φιλελεύθερη όσο θέλουμε να πιστεύουμε). Έτσι, πρέπει να το σεβαστούμε γιατί εμείς πάμε εκεί.

Ας αλλάξω και παράδειγμα: αν μπω σε τζαμί και θέλω να το δω και από μέσα, θα βγάλω τα παπούτσια μου και θα φορέσω τη μαντήλα που μου δίνουν στην είσοδο. Δεν μπορώ όμως να μπω με τη βερμούδα, ακόμα κι αν είναι μακριά, γιατί αυτό δείχνει ότι δε σέβομαι τους ανθρώπους που ασκούν τη θρησκεία τους εκεί. Αν δε μου αρέσει, κάθομαι απ' έξω.

Μην έρθουν όμως παπάδες και λοιποί να μου πουν να φορέσω φούστα/μαντήλα/δενξέρωτιάλλο και στην καθημερινή ζωή μου. Άλλο αυτό.
 

e_Apwn

New member
Συγγνώμη, αλλά γιατί η Γαλλία (και η κάθε Γαλλία) θα πρέπει να δώσει ιθαγένεια σε κάποιον που δεν σέβεται τις βασικές της αρχές; Ζητάω και παίρνω ιθαγένεια σημαίνει σέβομαι, συμφωνώ και ασπάζομαι τις θεμελιώδεις αξίες της χώρας.

Άλλο ιθαγένεια κι άλλο πολιτικό άσυλο.

Έχεις δίκιο σχετικά με τη διαφορά μεταξύ ιθαγένειας και πολιτικού ασύλου. Η ιθαγένεια χορηγείται πολύ πιο εύκολα και πολύ συχνότερα από το πολιτικό άσυλο.

Συνήθως για να γίνει δεκτή μια αίτηση πολιτογράφησης απαιτείται μια δεκαετία παραμονής στη χώρα. Και όχι μια δεκαετία στα τελευταία 30 χρόνια αλλά π.χ. 10 χρόνια παραμονής στα 12 τελευταία χρόνια. Επίσης απαιτείται νόμιμη παραμονή κατά τη δεκαετία και να μην εκκρεμεί απόφαση απέλασης ή να μην έχει καταδικαστεί ο αλλοδαπός σε έναν κατάλογο εγκλημάτων. Ακόμη απαιτείται γνώση της ελληνικής γλώσσας.

Αν αλλοδαπός, κάτοικος Ελλάδας επι δεκαετία, δεν έχει διαπράξει κάποιο σοβαρό αδίκημα, γνωρίζει ελληνικά, δεν αποτελεί κίνδυνο για τη δημόσια τάξη και έχει ζήσει 10 χρόνια στην Ελλάδα χωρίς να έχει δημιουργήσει πρόβλημα σε κανέναν δεν αποδεικνύει ότι σέβεται τις θεμελιώδεις αρχές της χώρας;
Χρειάζεται και πιστοποιητικό νομιμοφροσύνης, έτσι; Το πιστοποιητικό νομιμοφροσύνης του το δίνει άτυπα η επιτροπή του Υπ.Εσ από την οποία περνάει για να εγκριθεί η αίτησή του...

Άραγε θα έπρεπε να αφαιρείται η ιθαγένεια-υπηκοότητα από αυτούς που παύουν να εκφράζουν τις θεμελιώδεις αρχές μίας χώρας;
 
Οι προϋποθέσεις χορήγησης ιθαγένειας μέσω πολιτογράφησης διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Εσύ αναφέρεσαι στα Ελληνικά δεδομένα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με αυτά που συζητάμε. Το σκεπτικό του Γαλλικού δικαστηρίου είναι ξεκάθαρο και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Τέλος, θα παρακαλέσω αν είναι να κάνουμε συζήτηση, να φροντίζουμε πριν απαντήσουμε να έχουμε ακούσει πρώτα τι λέει ο άλλος και μετά να απαντάμε.

La burqa est-elle incompatible avec la nationalité française ? Une Marocaine de 32 ans, mariée à un Français et mère de trois enfants nés en France, vient de se voir refuser la nationalité au motif qu'elle "a adopté, au nom d'une pratique radicale de sa religion, un comportement en société incompatible avec les valeurs essentielles de la communauté française, et notamment le principe d'égalité des sexes".

Pour la première fois en France, le Conseil d'Etat, dans un arrêt du 27 juin, a pris en compte le niveau de pratique religieuse pour se prononcer sur la capacité d'assimilation d'une personne étrangère. Jusqu'à présent, dans la communauté musulmane, seules des personnes jugées proches de mouvements fondamentalistes ou ayant publiquement tenu des propos relevant de l'islam radical se sont vu refuser la nationalité française. Et aucune n'est allée au bout de la procédure.

Dans le cas de Faiza M., ce sont sa tenue vestimentaire et sa vie privée qui sont mises en avant pour confirmer le refus de la nationalité française. Invoquant le principe de liberté religieuse garanti par la Constitution et le fait qu'elle n'a, depuis son arrivée en France en 2000, "jamais cherché à remettre en cause les valeurs fondamentales de la République", Mme M. avait demandé au Conseil d'Etat d'annuler le décret de 2005 refusant sa demande pour "défaut d'assimilation".

GYNÉCOLOGUE HOMME

La commissaire du gouvernement (chargée de donner un avis juridique), Emmanuelle Prada-Bordenave, a insisté sur les entretiens qu'a eus le couple avec les services sociaux et la police. A trois reprises, Faiza M. se serait présentée "recouverte du vêtement des femmes de la péninsule arabique, longue robe tombant jusqu'aux pieds, voile masquant les cheveux, le front et le menton et une pièce de tissu masquant le visage et ne laissant voir les yeux que par une fente".

Le couple reconnaît "spontanément" son appartenance au salafisme. Ce courant de l'islam, qui prône une lecture littérale et rigoriste du Coran, s'inspire du mode de vie des premiers fidèles du prophète Mahomet. Faiza M. a affirmé qu'elle n'était pas voilée quand elle vivait au Maroc et a indiqué "qu'elle n'a adopté ce costume qu'après son arrivée en France à la demande de son mari et qu'elle le porte plus par habitude que par conviction".

"D'après ses propres déclarations, a souligné la commissaire du gouvernement, elle mène une vie presque recluse et retranchée de la société française. Elle n'a aucune idée sur la laïcité ou le droit de vote. Elle vit dans la soumission totale aux hommes de sa famille ." Faiza M. semble "trouver cela normal et l'idée même de contester cette soumission ne l'effleure même pas", a ajouté Mme Prada-Bordenave, estimant que ces déclarations sont "révélatrices de l'absence d'adhésion à certaines valeurs fondamentales de la société française".

Parallèlement, il est apparu que Mme M. "parle bien français", un critère habituellement retenu dans l'attribution de la nationalité et que, durant ses grossesses, elle a été suivie par un gynécologue homme.

Cette décision, qui est prise quelques semaines après l'annulation d'un mariage entre deux époux musulmans, au motif que la femme avait menti sur sa virginité, traduit l'émergence dans la société française de questions liées aux particularismes religieux et culturels. "Cette affaire montre que le droit est de plus en plus amené à se prononcer sur les conflits de valeurs que pose l'islam à la société", constate Didier Leschi, ancien chef du bureau des cultes au ministère de l'intérieur, spécialiste de la laïcité. Sans possibilité de recours, Faiza M. pourra, selon les juristes, renouveler sa demande quand elle aura prouvé qu'elle "a fait siennes les valeurs de la République".

http://www.lemonde.fr/societe/artic...er-la-nationalite-francaise_1072401_3224.html
 
Last edited:

efi

¥
Παρένθεση: Ποια είναι η Πατρίσια, βρε παιδιά, που μου έστειλε πμ με κάτι για το βουδισμό και τον Αΐνστάιν; Έστειλε και σε σας;
 

curry

New member
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Γαλλία αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση. Το ζήτημα των "θρησκευτικών συμβόλων" και ό,τι αυτά συνεπάγονται σε συνάρτηση με τις κοινωνικές και άλλες ελευθερίες είναι πολύ παλαιότερο του Σαρκοζί κι έχει τεράστιες προεκτάσεις στη γαλλική κοινωνία.

Π.χ. μιλάμε για μια χώρα που από τις αρχές της δεκαετίας του '60 συμβιώνει με έναν τεράστιο αριθμό μουσουλμάνων μεταναστών, οι οποίοι ήρθαν και ως γαλλόφωνοι (και σχετικά εξοικειωμένοι ήδη με τη γαλλική κουλτούρα) μετά την πτώση της αποικιοκρατίας.
Μιλάμε για μια χώρα που έχει αληθινά γκέτο ακόμα και σε μικρές επαρχιακές πόλεις, ακριβώς όπως αυτά των ΗΠΑ, πολύ πριν να ξεκινήσει το μεγάλο μεταναστευτικό κύμα από την Ασία και την Αφρική και σίγουρα πολύ πριν από την 11η Σεπτεμβρίου (και όλη αυτή την παράνοια όπου μουσουλμάνος=τρομοκράτης).
Μιλάμε για τεράστιες ευθύνες που βαρύνουν και τις δύο κοινότητες, τη γαλλική/ χριστιανική και την μαγκρέμπ/μουσουλμανική.
Είναι επιεικώς δύσκολο το ζήτημα για τους Γάλλους.

Πάντως, ο μέσος Γάλλος διαφέρει βιωματικά και από άποψη mentalité από τον μέσο Έλληνα και αντιστρόφως, έτσι μας είναι δύσκολο να αντιληφθούμε την πλήρη σημασία τέτοιων αποφάσεων στην Γαλλία, όπως δύσκολα κατανοεί ένας Γάλλος το παρακάτω:
Εδώ, όπου η εκκλησία είναι ακόμα ένα με το κράτος, οι μουσουλμάνοι μετανάστες μόλις πρόσφατα και μετά από τεράστιες πιέσεις (και διεθνή διασυρμό της Ελλάδας) απέκτησαν έναν χώρο να προσεύχονται μέσα στην πρωτεύουσα (λες και δεν έχουμε τζαμιά να αναπαλαιώσουμε και να είναι και σούπερ). Αφήστε που όσοι Έλληνες/χριστιανοί δεν μένουν στη Θράκη, ούτε χοντρικά δεν ξέρουν τι γίνεται με τη μουσουλμανική μειονότητα.

Το είδα χτες στη γιορτή για τη δημοκρατία στο προεδρικό μέγαρο και έμεινα ξερή: ο αρχιεπίσκοπος (απουσίαζε βέβαια, είχε εκπρόσωπο) στο πρωτόκολλο έρχεται μετά τον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο της Βουλής, αλλά πριν από την εκλεγμένη από τον λαό αξιωματική αντιπολίτευση!
 
Και κάτι ακόμα για όσους τους έχει διαφύγει: η συγκεκριμένη γυναίκα ζούσε κι εξακολουθεί να ζει στη Γαλλία, παντρεμένη με Γάλλο. Η ιθαγένεια δεν της δόθηκε, όχι η άδεια εισόδου, παραμονής ή εργασίας.

Τέλος, για να μην θεωρηθώ ρατσιστής και παρεξηγηθώ, δηλώνω πολύ ανοιχτός και φιλικός προς οποιονδήποτε μετανάστη θέλει να πολιτογραφηθεί Έλληνας, γιατί αγαπάει την Ελλάδα και το θέλει. Πρόσφατα, χάρηκα πάρα πολύ όταν διάβασα στην εφημερίδα ότι επιτέλους παιδιά μεταναστών που έχουν γεννηθεί εδώ, θα μπορούν επιτέλους να σπουδάζουν και να ζουν χωρίς τον κίνδυνο της απέλασης.
 

La usurpadora

New member
Συμφωνώ. Διαφωνώ μόνο στο εξής και αυτό είπα: όταν πηγαίνουμε εμείς στο μοναστήρι, μπαίνουμε σε ένα χώρο του οποίου οι κάτοικοι ζουν και αναπνέουν με τις επιταγές της θρησκείας τους (η οποία, στο γράμμα τουλάχιστον, δεν είναι και τόσο φιλελεύθερη όσο θέλουμε να πιστεύουμε). Έτσι, πρέπει να το σεβαστούμε γιατί εμείς πάμε εκεί.

Μάλλον δεν έχεις καταλάβει τι εννοώ. Είπα ότι "π.χ. Άσεμνη περιβολή ορίζεται όχι μόνο αυτή που αφήνει ακάλυπτο μεγάλο μέρος του σώματος, αλλά οτιδήποτε έχει δύο παντζάκια στα πόδια της γυναίκας. Περάστε από το βεστιάριο και αλλάξτε το με κάτι τυλιχτό".
Αν δεν ήταν σαφές, να πω ότι περιορίζομαι στο θέμα της "δικής" μας θρησκείας και των δικών μας μοναστηριών, των δικών μας ηθών και συνηθειών.
Επ' ουδενί δεν υποστηρίζω ότι όλα πρέπει να ισοπεδώνονται ή ότι δεν-θα-μου -πει-εμένα-κανένας-τι-θα-κάνω. Ντροπής πράγματα :)
Ο σεβασμός των άλλων είναι ιερός. Μονάχα να μην τον βοηθούμε με τη στάση μας να γελοιοποιείται. Πού ακριβώς διαφωνούμε;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Μάλλον δε σε κατάλαβα, όντως. Δηλαδή εσύ διαφωνείς με το πώς ορίζουν (τα μοναστήρια εν προκειμένω) το σεμνό και το άσεμνο;
 
Και κάτι ακόμα πάνω σ' αυτό που λέει η Curry για την κατάσταση στη Γαλλία: σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου και δεδομένου ότι όμοιος ομοίω αεί πελάζει, έχουν δημιουγηθεί γκέτο. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται και οι Έλληνες μετανάστες σε χώρες όπως π.χ. η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, Γερμανία κλπ. Εδώ, οι Έλληνες φοιτητές στο Λονδίνο και κάνουν γκέτο, πόσο μάλλον οι υπόλοιποι.

Προφανώς, έχει δημιουργηθεί τόσο άσχημη κατάσταση στη Γαλλία με τα γκέτο που προτού να δεχτούν κάποιον ως Γάλλο, απαιτούν να κάνει βήματα για να ζει ως Γάλλος, αντί να πάει να κλειστεί σ' ένα γκέτο στο έδαφος της Γαλλίας και να ζει ως Μαροκινός. Αυτό φαντάζομαι προσπαθεί να πετύχει ο Σαρκοζύ μετά τα σχετικά πρόσφατα επεισόδια στο Παρίσι και στο πλαίσιο των σχετικών μέτρων που έχει εξαγγείλει για τη βοήθεια σε αυτές τις τάξεις. Άλλωστε, αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σκεπτικό ότι η εν λόγω γυναίκα ζούσε αποκλεισμένη από την υπόλοιπη κοινωνία.

Οπότε, αυτή η κίνηση έχει μάλλον και συμβολικό χαρακτήρα. Λέω εγώ τώρα...
 

nickel

Administrator
Staff member
Τι θέλατε τώρα και βάλατε τα μοναστήρια στη συζήτηση;

Ή μήπως κινδυνεύει ο γαλλικός διαφωτισμός από μία μπούρκα;

Το θέμα είναι το εξής: μπορεί ένας πληθυσμός που για διάφορους λόγους βρίσκεται να φιλοξενεί μειονότητες από άλλους πολιτισμούς (ας μη συζητήσουμε εδώ πώς έγινε αυτό) να αφομοιώσει αυτούς τους πληθυσμούς χωρίς να βάλει νερό στις όποιες δικές του καλές αρχές; Ή, αν δεν τους αφομοιώσει, μπορούν να συνυπάρξουν οι δύο πολιτισμοί με τις θετικές και όχι τις αρνητικές επιρροές στην ώσμωση;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Εγώ θα έλεγα ναι και ναι. Το θέμα είναι, κατά τη δική μου γνώμη, να προσφέρονται επιλογές: αν κάποιος κάνει κάτι από δική του, ελεύθερη βούληση, ας το κάνει. Με γεια του με χαρά του. Όμως όχι να το επιβάλλει και σε άλλους, ούτε και να το κάνει επειδή έτσι πρέπει.

Τώρα θ' ανοίξουμε συζήτηση για το τι πρέπει και τι δεν πρέπει, ε;
 

e_Apwn

New member
Οι προϋποθέσεις χορήγησης ιθαγένειας μέσω πολιτογράφησης διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Εσύ αναφέρεσαι στα Ελληνικά δεδομένα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με αυτά που συζητάμε.

Αλήθεια είναι τόσο διαφορετικά τα τυπικά δεδομένα; Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει διαφορά ίσως στη νοοτροπία της επιτροπής που θα εξετάσει τον αιτούντα αλλά μήπως στη Γαλλία δεν απαιτείται παραμονή κάποιας χρονικής διάρκειας; Υπάρχουν διαφορές αλλά υπάρχουν και ομοιότητες. Οι τυπικές προϋποθέσεις περιστρέφονται γύρω από τα ίδια πράγματα.

Αν υπάρχει κάποιο link με ολόκληρη την απόφαση στα αγγλικά και όχι κάποια αποσπάσματα, σας παρακαλώ να το παραθέσετε.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
αλλά μήπως στη Γαλλία δεν απαιτείται παραμονή κάποιας χρονικής διάρκειας;

2 χρόνων. Συν τοις άλλοις, η Γαλλία είναι γνωστή για το λαϊκό χαρακτήρα της - κοινώς, οι ιερείς δεν πληρώνονται από τους φόρους ΜΟΥ και ΜΑΣ (όσες φορές και να το πω, δεν το χωνεύω :mad:) χωρίς να ρωτήσει κανείς το λαό τους. Η εκκλησία δεν έχει λόγο στα τεκταινόμενα του κράτους, επομένως η θρησκεία δε χωρά, ως στοιχείο επιρροής, σε καμία έκφανση της καθημερινής, δημόσιας ζωής (γι' αυτό και έχουν απαγορεύσει τα θρησκευτικά σύμβολα στα σχολεία).
 

La usurpadora

New member
Μάλλον δε σε κατάλαβα, όντως. Δηλαδή εσύ διαφωνείς με το πώς ορίζουν (τα μοναστήρια εν προκειμένω) το σεμνό και το άσεμνο;

Δεν διαφωνώ, απλώς παρατηρώ ότι μερικές φορές η ερμηνεία που δίνεται στο σεμνό και στο άσεμνο μένει στο γράμμα (για τα δικά μας μοναστήρια πάντα) και παίρνει παραμάζωμα το πνεύμα που από μόνο του είναι κατά πολύ βαθύτερο και άξιο σεβασμού, και τελικά χάνεται το νόημα της πράξης του προσκυνήματος (αχ αυτά τα technicalities).
 

e_Apwn

New member
'Αλλο να μην υπάρχει θρησκευτικό σύμβολο, εικόνα κτλ στον τοίχο της σχολικής τάξης -η ανάρτηση τέτοιων συμβόλων στα ελληνικά σχολείαι παραβιάζει κατ' εμε την ΕΣΔΑ- και άλλο να μην επιτρέπεται σε ένα μαθητή π.χ. να φορά ένα σταυρό στο λαιμό του -απαγορεύση η οποία επίσης παραβιάζει την ΕΣΔΑ κατ' εμέ.
Το λαϊκό χαρακτήρα του κράτους τον επιβεβαιώνεις και διασφαλίζεις με το να μην υπάρχουν θρησκευτικά σύμβολα στις δημόσιες υπηρεσίες ή στους δημόσιους λειτουργούς όχι απαγορεύοντας στους διοικούμενους να φοράνε θρησκευτικά σύμβολα κτλ.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Θέμα ερμηνείας. Το θρησκευτικό σύμβολο δεν πρέπει να φαίνεται, όπως λένε και εκείνοι (εύκολο με το σταυρό, δύσκολο με τη μαντήλα ή το καπελάκι των Εβραίων).

Το σκεπτικό είναι, από ό,τι θυμάμαι, ότι τα εμφανή θρησκευτικά σύμβολα ενδέχεται να επηρεάσουν τους καθηγητές θετικά ή αρνητικά σε σχέση με τους εκάστοτε μαθητές - λογικό, θα έλεγα.

Από την άλλη, όπως είπαμε πολλές φορές σε αυτό το νήμα, έτσι είναι η Γαλλία. Αν σου αρέσει μένεις, αν δε σου αρέσει δε μένεις. Απλό.
 

e_Apwn

New member
Με την ίδια λογική θα έπρεπε να απαγορευθούν και πολλά άλλα, π.χ. το λεκτικό ιδίωμα που αποκαλύπτει τον τόπο καταγωγής, η κατάληξη στα ονόματα που αποκαλύπτουν τον τόπο καταγωγής. Επίσης οτιδήποτε έχει σχέση με εμβλήματα, σύμβολα αθλητικών συλλόγών. Πολλά άλλα μπορούν να επηρεάσουν. Κοινώς μήπως με αυτή τη λογική πρέπει να επανέλθει η στολή στα σχολεία; Επίσης το ίδιο θα πρέπει να ισχύει για τους πολίτες που εισέρχονται σε μια δημόσια υπηρεσία για να εξυπηρετηθούν. Θα πρέπει να φοράνε στολή για να μην επηρεάσουν τη Διοίκηση προς όφελός τους...

Ο φόβος για την επιρροή του καθηγητή και τα όποια αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει αυτή συγκρούονται με πολλά άλλα δικαιώματα. Και το προς ποια κατεύθυνση θα κλίνει κάθε φορά η στάθμιση-σύγκρουση έχει να κάνει και με τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η εκάστοτε χώρα.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Φυσικά. Όπως και το χρώμα του δέρματος, τα ρούχα που φορά κανείς, κτλ κτλ. Συγκεκριμένα όμως συζητάμε για τη θρησκεία και τέτοιες γενικεύσεις δε νομίζω ότι βοηθούν ιδιαίτερα. Επίσης, ευκολότερο είναι να καταργηθεί η επίδειξη θρησκευτικών συμβόλων σε μια χώρα που έχει εντονότατη παρουσία μεταναστών, παρά το να επιβληθεί ενιαία παρισινή προφορά, άσπρισμα στο δέρμα ή αλλαγή επιθέτου (άκυρο το παράδειγμα, παρεμπιπτόντως, γιατί το όνομα μπορεί να είναι παραφθορά, να έχει αποκτηθεί από γάμο κτλ κτλ).

Και μη μου πεις ότι προκαλεί τις ίδιες αντιδράσεις, παραδείγματος χάριν, σε ένα μέσο μισαλλόδοξο Έλληνα το να είναι κάποιος Ολυμπιακός ενώ ο ίδιος είναι Παναθηναϊκός με το να είναι κάποιος Μουσουλμάνος ενώ ο ίδιος είναι Ορθόδοξος Χριστιανός. Όλα πρέπει να κρίνονται υπό ένα συγκεκριμένο πρίσμα.

Φυσικά οι χώρες συμπεριφέρονται κατά το δοκούν ανάλογα με το πώς τις συμφέρει. Εμείς όμως δε συζητάμε αυτό.

Όσο για το ποια δικαιώματα συγκρούονται, να θυμίσω ότι το σκεπτικό ήταν η καταπίεση της εν λόγω γυναίκας και η δυνατότητά της να έχει ή όχι επιλογές. Συγκεκριμένα θεωρείς ότι το σκεπτικό ήταν λάθος; Και αν ναι, για ποιο λόγο;
 

curry

New member
Μια διευκρίνιση:
Χρησιμοποίησα τη λέξη "γκέτο" με την πιο αρνητική της έννοια (πιο αρνητική δεν γίνεται): εννοώ την απαράδεκτη κατάσταση κοινωνικού αποκλεισμού που επιβάλλεται λόγω συγκεκριμένων συνθηκών (περιθωριοποίηση, ρατσισμός κλπ) και γι' αυτό και η σύγκριση με τα αμερικάνικα γκέτο (μιλάμε για ανιχνευτές μετάλλου σε σχολεία του Παρισιού από τα τέλη της δεκαετίας του '80, έτσι; ).
Ποτέ δεν θα έβαζα τις κλειστές, τύπου κλίκας και κατά βάση πλούσιες, ελληνικές κοινότητες του Λονδίνου (τις όποιες έχω ζήσει) στο ίδιο καζάνι με τα ελεεινά γκέτο των Μαγκρέμπ της Γαλλίας, ούτε τις απλές κοινότητες μεταναστών, όπου οι άνθρωποι ζουν κατ' επιλογήν κοντά κοντά για να νιώθουν ότι κάπου εκεί ζει ακόμα η πατρίδα τους.
 
Αν υπάρχει κάποιο link με ολόκληρη την απόφαση στα αγγλικά και όχι κάποια αποσπάσματα, σας παρακαλώ να το παραθέσετε.

Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο θα πρέπει εγώ να ψάξω για να δώσω σε εσάς τον σύνδεσμο που ζητάτε.
 
Top