Κάνω απόλυτες διατυπώσεις, Ρογήρε, για να σας πειράξω και μόνο. Όπως είπα από την αρχή, περί ορέξεως… Ελπίζω να συμφωνείτε ότι και η διατύπωση για τους «υπερτιμημένους Μπιτλς» δεν είναι παρά η υποκειμενική τοποθέτηση σε σχέση με ένα αντικειμενικό δεδομένο (πωλήσεις δίσκων, διαρκής κάλυψη, αναλύσεις κ.λπ.).
Για τους καλλιτέχνες που συζητάμε οι περισσότεροι κάνατε τις επιλογές σας από κάποιο έτοιμο μενού όπου ήδη βρίσκονταν οι Μπιτλς, οι Ντορς, ο Έλβις, ο Μπομπ Ντίλαν, οι Τζέθρο Ταλ, οι Τζένεσις κ.ο.κ.. Έχει διαφορά όταν ανακαλύπτεις τον έναν καλλιτέχνη μετά τον άλλο, τον καθένα μέσα σε συγκεκριμένες χρονικές, μουσικές, κοινωνικές και γεωγραφικές συντεταγμένες. Ποια είναι η μουσική σου παιδεία; Τι ακούνε στο σπίτι σου και τι ακούνε οι φίλοι σου, η ίδια η χώρα σου; Ποια πρόσβαση έχεις στη μουσική; Από πού ακούς; Πόση μουσική μπορείς να έχεις δική σου; Πόσες ώρες μπορείς να επενδύεις για να ακούς; Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι διαφορετικοί παράγοντες δημιουργούν τεράστιες υποκειμενικότητες. Γι' αυτό θεωρώ ότι είναι άστοχες οι συγκρίσεις που κάνουμε ή οι διατυπώσεις για «υπερτιμημένους», όχι μόνο γιατί Έλβις και Μπιτλς είναι μήλα και πορτοκάλια, αλλά γιατί αυτοί που τους έβαλαν εκεί που τους έβαλαν έκριναν με τρόπους εντελώς διαφορετικούς από τους δικούς μας, τρόπους που συχνά δεν μπορούμε ούτε να υποψιαστούμε.
Θα ήθελα να φτιάξουμε κάποια στιγμή ένα νήμα για τις στιγμές των μουσικών αποκαλύψεων, τις στιγμές που πάθαμε την πλάκα μας καθώς ακούγαμε κάτι εντελώς καινούργιο. Ναι;