Κόψε κάτι. Ούτε το χρώμα δεν βοηθάει εδώ (εκτός αν δεν θέλεις να πιστέψουμε ούτε τα προηγούμενα..) ;)SBE said:Από την έκδοση του '67 είχα μάθει όλες τις πρωτεύουσες, καμία δεν ισχύει σήμερα
Μπορεί να εννοεί του 1867.
Κόψε κάτι. Ούτε το χρώμα δεν βοηθάει εδώ (εκτός αν δεν θέλεις να πιστέψουμε ούτε τα προηγούμενα..) ;)SBE said:Από την έκδοση του '67 είχα μάθει όλες τις πρωτεύουσες, καμία δεν ισχύει σήμερα
«Απλώς» performer; ΑΠΛΩΣ; Sacrilege, κύριοι — SACRILEGE! Ακούς εκεί «σκεύος»... Εγώ σας έδειξα το τι γράφει η Μπριτάνικα, το πώς αντιμετωπίζει τρεις εμβληματικούς καλλιτέχνες και το πώς τους χαρακτηρίζει. Και, για να μην αλλάζει η συζήτηση, εγώ ΔΕΝ είπα αν οι Μπιτλς μου αρέσουν ή δεν μου αρέσουν — είπα πως είναι ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΜΕΝΟΙ. Που είναι, τι να κάνουμε δηλαδή!... :)Ο Έλβις ήταν απλώς performer (σκεύος, vessel).
Τώρα, εννοείς ότι δεν είχες ακούσει το Elvis the Pelvis ή ότι η γραφή στα ελληνικά προκαλεί εναλλαγή συνειρμών στο ίδιο θέμα;Το Πέλβις, πολύ μου άρεσε!
«Απλώς» είπα, όχι «απλός». Θες να ανοίξω νήμα για τη διαφορά;«Απλώς» performer; ΑΠΛΩΣ;
Μα, οι παρενθέσεις που έβαλες αμέσως μετά τα λένε όλα. Τι παναπεί ήταν «σκεύος»; Την όποια συνεισφορά του συζητάμε εδώ! Δηλαδή είναι σαν να λες ότι λ.χ. ο Μάικλ Τζόρνταν ήταν απλώς «σκεύος» κάποιων προπονητικών οδηγιών, ότι δεν του οφείλει τίποτα το μπάσκετ, ότι δεν το προήγαγε ο ίδιος, ότι δεν ενέπνευσε άλλους παίκτες και προπονητές.«Απλώς» είπα, όχι «απλός». Θες να ανοίξω νήμα για τη διαφορά;
Τώρα, Δόκτωρ, αυτό το λες επειδή πιστεύεις πραγματικά πως ίσχυε για τα χρόνια στη δεκαετία του 1950 που ξεκίνησε ο Έλβις; Ειλικρινά, έτσι; Διότι είναι τουλάχιστον άκυρο να μιλάμε για τον Έλβις ότι προβάλλεται σήμερα επειδή «κράτησε λευκό» το R'n'R — αν μιλούμε δε για το τότε, φυσικά και υπήρχε μεγάλη αντίδραση στο ότι έβαζε τη μαύρη μουσική στα σπίτια των λευκών. Ο Έλβις ήταν η προσωποίηση του Εωσφόρου για πολλούς Αμερικανούς, μην το ξεχνάμε. Άνοιξε δρόμο εκεί όπου δεν υπήρχε. Μετά από αυτόν, όλοι μπορούσαν να κάνουν πια μουσική αυτού του είδους — τα πράγματα είχαν πάρει τον δρόμο τους.Ζαζ, καταλαβαίνεις βέβαια ότι ένα μεγάλο μέρος της προβολής του Έλβις οφείλεται στο ότι «έσωσε» και διατήρησε «λευκό» το αμερικάνικο ροκ εντ ρολ;
Ίσως να το είχα ακούσει, και τώρα να το ξανάκουσα αφού το είχα πρώτα ξεχάσει, ίσως όχι. Δεν κρατάω πια ρέκορντς για τέτοια πράματα, κι αυτό έχει το καλό ότι τα διασκεδάζω δυο φορές!Τώρα, εννοείς ότι δεν είχες ακούσει το Elvis the Pelvis ή ότι η γραφή στα ελληνικά προκαλεί εναλλαγή συνειρμών στο ίδιο θέμα;
Ο λόγος που είμαι τόσο αλλεργικός στο ότι οι Μπιτλς είναι υπερεκτιμημένοι είναι επειδή το γεγονός αυτό αφήνει στη σκιά τη συνεισφορά άλλων καλλιτεχνών της εποχής τους. Τώρα, για το το εάν «η προσφορά τους στην συνολική εξέλιξη της μουσικής είναι απείρως βαθύτερη και ουσιαστικότερη απ' οποιονδήποτε Έλβις», δεν θα με παρεξηγήσεις που βάζω τα γέλια, έτσι; Διότι είναι σαν να λέμε ότι η συνεισφορά του Στιβ Τζομπς είναι απείρως βαθύτερη και ουσιαστικότερη απ' ό,τι του Ντένις Ρίτσι — μα, αν δεν είχε προϋπάρξει ο Ρίτσι με το Unix (και με ΠΟΛΛΑ άλλα), δεν θα μπορούσε να έχει ο Τζομπς το OS X! Χωρίς την καταλυτική συνεισφορά τού Έλβις, δεν μπορούμε να ξέρουμε πώς θα ήταν το ροκ (και το πανκ) σήμερα. Αυτό ακριβώς λέει κι η Μπριτάνικα, κι απορώ γιατί αρνείστε να το δείτε. Πιθανολογώ ότι κάποιοι επηρεάζονται από το μήνυμα διαμαρτυρίας της γενιάς εκείνης, όχημα για το οποίο αποτέλεσαν μεταξύ άλλων και οι Μπιτλς. Αλλά υπήρχε ήδη ένας στρωμένος δρόμος. Τον διεύρυναν, ναι· τον οδήγησαν κι αλλού, μάλιστα. Αλλά, καλώς ή κακώς, είχε προηγηθεί ο Βασιλιάς. :)Συμφωνώ με τ' ότι οι Μπιτλς είναι υπερεκτιμημένοι, αλλά η προσφορά τους στην συνολική εξέλιξη της μουσικής είναι απείρως βαθύτερη και ουσιαστικότερη απ' οποιονδήποτε Έλβις.
Τραγούδησε αρκετές και ωραίες μπαλάντες ο Πρίσλεϊ (σας θυμίζω ότι αυτά τα έχω ζήσει σε πρώτη έκδοση), αλλά δεν τις έγραφε ο ίδιος. Και κάποιες μπαλάντες των Μπιτλς είναι Μότσαρτ.Ξέχωρα απ' αυτό, δεν θυμάμαι τον Έλβις να έχει τραγουδήσει κάτι σαν το... ας πούμε... Eleanor Rigby (έτσι πρόχειρα ;) )
Εμένα μ' αρέσουν οι Πινκ Φλόιντ περισσότερο από τους Μπιτλς αλλά τόσο άστοχη δήλωση δεν θα έκανα ποτέ.Μπορώ να απαριθμήσω τουλάχιστο μια ντουζίνα συγκροτήματα με σημαντικότερη προσφορά απ' ό,τι οι Μπιτλς, που όμως κατά κανόνα επισκιάζονται από αυτούς.
Πόσο χρειάζεται ακόμη το νήμα για να αυτονομηθεί;
Πόσο χρειάζεται ακόμη το νήμα για να αυτονομηθεί;
Μα, γιατί; Αυτός που ριγά στη σκέψη τού πόσο έχουν συνεισφέρει οι Μπιτλς στη μουσική συχνά βλέπει τα πράγματα δυαδικά (δεν μιλώ για σένα, όπως αντιλαμβάνεσαι) κι είναι σαν να μην υπήρξε σχεδόν τίποτ' άλλο τέτοιου μεγέθους. Όταν εγώ όμως ακούω Sabbath δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω το τι συνεισέφεραν αυτοί οι άνθρωποι, αλλά ούτε και να μην δω τους Cream στο μουσικό γενεαολογικό τους δέντρο· κι όταν ακούω Sex Pistols ή Clash ή Dead Kennedys ή Ramones δεν μπορώ να μην σκέφτομαι τους Velnet Underground, τους New York Dolls, τον Iggy — και τους Who. Τελοσπάντων, ό,τι και ν' ακούσω μπορώ να σκεφτώ οποιοδήποτε συγκρότημα ή καλλιτέχνη άφησε το στίγμα του... εκτός απ' τους υπερεκτιμημένους της κουβέντας μας. :twit:Ζαζ, ξανά: Δεν αμφισβητεί κανείς τη συνεισφορά των Who, ή των όποιων Who (άγγλων και/ή αμερικανών) οι οποίοι ήταν έτσι κι αλλιώς σε τελείως άλλο στιλ από του Μπιτλς. Είναι σαν να μου συγκρίνεις τους Black Sabbath με τον Frank Zappa. Ασχέτως τσουβαλιάσματος στην ομπρέλα του ροκ, μιλάμε για τελείως άλλη μουσική.