Τραγουδιστές και φοροδιαφυγή: μια σχέση πάθους

nickel

Administrator
Staff member
Ξέφυγε πολύ το νήμα, έτσι; Μπήκαμε στην ανηθικότητα του συστήματος ολόκληρου και απέχουμε πολύ από τους Μαραθώνες. [Αυτά τα λέω επειδή τα μηνύματα βρίσκονταν στο νήμα για τους Μαραθώνες.] Ας υπογραμμιστεί ωστόσο πόσο εύκολα μπορούμε να καταδικάσουμε τους ξένους και τους ντόπιους εμποράκους που φοροδιαφεύγουν και είναι παράνομοι, όταν ένας τραγουδιστής μπορεί μέσα σε ένα βράδυ να κρύψει άλλα τόσα ή να καλύψει «νόμιμα» άλλα τόσα. Εγώ δεν προβλέπω να ζήσω τόσα χρόνια που να δω να μπαίνει σε αυτά τα πράγματα κάποια ισορροπία. Ας καταφέρουμε να μην τρώνε οι φτωχοί και ξύλο αποπάνω.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Δεν καταλαβαίνω τη διαφορά ως προς το ηθικό, πολιτικό και οικονομικό αποτέλεσμα. [...] Το ότι ο πρώτος το κάνει παράνομα και ο δεύτερος νόμιμα είναι -επαναλαμβάνομαι- technicality.
Ένας οδηγός σκοτώνει ένα παιδάκι παραβιάζοντας κόκκινο κι ένας άλλος σκοτώνει ένα παιδάκι κινούμενος κανονικά. Το ότι ο πρώτος το έκανε παρανομώντας και ο δεύτερος μη-παρανομώντας είναι τελικά απλώς και μόνον technicality; Για τον γονιό πάντως του μικρού παιδιού δεν βλέπω να υπάρχει διαφορά ως προς το αποτέλεσμα. Όμως ο Νόμος το βλέπει αλλιώς. Και, μετά από τόσα χρόνια που ισχύει αυτό, μάλλον δεν πρέπει να προσκρούει στο κοινό περί δικαίου αίσθημα, υποθέτω.
 

nickel

Administrator
Staff member
Ένας οδηγός σκοτώνει ένα παιδάκι παραβιάζοντας κόκκινο κι ένας άλλος σκοτώνει ένα παιδάκι κινούμενος κανονικά.
Συγγνώμη, Ζαζ, αλλά θα πρέπει να μπορείς και μόνος σου να ανιχνεύσεις ότι δεν συγκρίνεις καθόλου ίδια πράγματα. Χωρίς να μιλήσουμε για πουλημένες ηγεσίες, μπορεί να φταίει μόνο ο ανταγωνισμός, πάντως το ότι βελτιώνεται συνεχώς το φορολογικό καθεστώς των πλουσίων μέσα από διάφορα λογιστικά κόλπα όπως οι όφσορ, είναι μια ανωμαλία. Δεν υπάρχει κάτι το κανονικό εδώ (σαν την κανονική οδήγηση). Δεν σκοτώνονται η ισορροπία και η δικαιοσύνη από κάτι κανονικό. Ούτε βέβαια αποδεχόμαστε αυτή την αδικία επειδή ισχύει όλα αυτά τα χρόνια. Την αποδεχόμαστε επειδή μόνο διεθνώς μπορεί να διορθωθεί κάποτε, και κανένας (υποθέτω, μπορεί να κάνω και λάθος) δεν θέλει να ζήσει στην Αλβανία του Χότζα για να μη ζει αυτή την αδικία.
 

pidyo

New member
Ενδιαφέρον παράδειγμα. Η κύρια διαφορά με τη φορολογία έγκειται στην πρόθεση του νομοθέτη. Στην περίπτωση των οδηγών, ο κανόνας που θεσπίζει το κοινωνικό σύνολο δια των εκπροσώπων του έχει στόχο το γενικό καλό. Στην περίπτωση της φορολόγησης, ο κανόνας (αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα) δεν έχει τον ίδιο στόχο. Με άλλα λόγια, εγώ θα έγραφα τον νόμο με πεζό. :) Lex iniusta non est lex.

Edit: Ωχ, με πρόλαβαν άλλοι.
 

SBE

¥
Ζαζ: Κύπρος. Δεν είναι απαραίτητα οφσόρ εταιρία με έδρα εκεί η εταιρία Κύπριας καλλιτέχνιδος κάτοικου Ελλάδας.

Στο ζήτημα του ηθικού: στα σχόλια του λινκ στο e-lawyer που έδωσα πιο πάνω αναφέρει κάποιος τη μοιχεία, ανήθικη για πολλούς, παράνομη όχι. Αλλά πέρα από αυτό, η Βίσση, μια που την αναφέρουμε, αν είναι εντάξει φορολογικά δεν μπορεί να διωχθεί για φοροδιαφυγή. Τα παράπονά μας θα πρέπει να είναι για το φορολογικό σύστημα που αφήνει παραθυράκια.
Αλλά ας σκεφτούμε πρώτα ότι υπάρχει κάποιος λόγος που το κράτος επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λειτουργούν έτσι και ο λόγος δεν είναι πάντα η κλοπή του δημοσίου χρήματος . Και προφανώς ο νόμος δε φτιάχτηκε για τη Βίσση αλλά για την Έρικσον και την ΑΓΕΤ (υπάρχει ακόμα η ΑΓΕΤ;). Νομίζω κιόλας ότι απλώς έχουμε υιοθετήσει τη νομοθεσία της ΕΕ όπως είχε, με μικροαλλαγές, γιατί το ζήτημα των οφσορ τους απασχολεί όλους.
Κι όπως έχει συμβεί κι άλλες φορές στις συζητήσεις μας, μπορεί να διαπιστώσουμε ότι η νομοθεσία δεν είναι ίσως τόσο παράλογη όσο νομίζουμε, αλλά παρασυρόμαστε από την γενικότερη έλλειψη ενημέρωσης, από τις βλακείες που λέει ο καθένας που έχει ένα μικρόφωνο μπροστά του και άλλα πολλά.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι με αυτή τη λίστα εκτίμησα τον Πλούταρχο κι έχασα πάσα ιδέα για τη Γαλάνη, κι άμα ξανασκάσω έστω και ένα ευρώ να τη δω ζωντανά να μου τρυπήσετε τη μύτη - που οι τιμές στο μπουκάλι στις μουσικές σκηνές ήταν σχεδόν ίδιες με τα μπουζούκια! Και έχει και μούτρα να μιλάει για το πολιτικό σύστημα! :curse:

Όσο για τη Βίσση, θυμάμαι μια ανεκδίηγητη συνέντευξη που είχε δώσει πριν χρόνια σε ένα κλικοειδές περιοδικό, όπου δήλωνε πόσο πππππππππππολύ μισεί τους Τούρκους, κι όταν τη ρώτησαν «τι γίνονται οι εισπράξεις σου από τις πωλήσεις στην Τουρκία;» είχε «κοιτάξει λυπημένη το πάτωμα» και είχε δηλώσει «δεν ξέρω πού πάνε αυτά τα λεφτά, και δεν με ενδιαφέρει».

Όσο για τα περί φοροαποφυγής: προφανώς υπάρχει, ωστόσο είναι γνωστό σε όλους τους μουσικούς και άλλους εργαζόμενους σε νυχτερινά κέντρα ότι οι συναλλαγές γίνονται ως επί το πλείστον μαύρες, και ότι τα συμβόλαια (αν υπάρχουν) των καλλιτεχνών γράφουν ποσά πολύ χαμηλότερα από αυτά που παίρνουν στ' αλήθεια. Πράγματι, δεν έχουμε σωστή εικόνα φορολόγησης της Βίσση (μην κοιτάς, ζαλίστηκα :p), ωστόσο δεν υπάρχει λόγος να αναλωνόμαστε σε συζητήσεις για το προφανές.
 

SBE

¥
Μήπως ο Πλούταρχος δηλώνει τα μισά, νομίζοντας οτι επειδή ήδη δηλώνει αρκετά είναι εντάξει;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Αυτονόμησα τη συζήτηση (αν δεν σας αρέσει ο τίτλος, ακούω προτάσεις :p)
 

Zazula

Administrator
Staff member
Ενδιαφέρον παράδειγμα. Η κύρια διαφορά με τη φορολογία έγκειται στην πρόθεση του νομοθέτη. Στην περίπτωση των οδηγών, ο κανόνας που θεσπίζει το κοινωνικό σύνολο δια των εκπροσώπων του έχει στόχο το γενικό καλό. Στην περίπτωση της φορολόγησης, ο κανόνας (αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα) δεν έχει τον ίδιο στόχο. Με άλλα λόγια, εγώ θα έγραφα τον νόμο με πεζό. :) Lex iniusta non est lex.
Το ίδιο ζητούμενο (δηλ. το γενικό καλό) έχει θεωρητικά κι ο νόμος που επιτρέπει τη δημιουργία οντοτήτων προς επιχειρηματική αξιοποίηση οι οποίες (οντότητες) είναι διακριτές από την περιουσία τού επενδυτή κι επομένως την προστατεύουν σε περίπτωση κατά την οποία το επιχειρηματικό εγχείρημα αποτύχει. Η θεωρία της προαγωγής του γενικού καλού μέσω της τόνωσης της επιχειρηματικότητας είναι ότι έτσι δημιουργούνται θέσεις εργασίας και προστιθέμενη αξία. Στην πράξη, όπως συμβαίνει με κάθε σύστημα, υπάρχουν και αυτοί που το εκμεταλλεύονται παρασιτικά (δηλ. χωρίς να είναι γνήσια δικαιούχοι των συναφών ευεργετημέτων του) ή καταχρηστικά.

Η αλήθεια, ωστόσο, για τον τυπικό bona fide επιχειρηματία είναι τούτη: Το κράτος αυτοανακηρύσσεται μέτοχος στα κέρδη τού επιχειρηματία (μέσω της άμεσης φορολογίας της εταιρικής οντότητας), ενώ αν το εγχείρημα αποδειχθεί ζημιογόνο κι ο επιχειρηματίας χάσει τα λεφτά του τότε το κράτος ΔΕΝ είναι μέτοχος (δηλ. δεν συμμετέχει στη ζημία) αλλά συνεχίζει να φορολογεί τον επιχειρηματία για την υπόλοιπη περιουσία του και εμμέσως για όλη του την κατανάλωση (είτε αυτή γίνεται μέσω προσωπικών είτε μέσω εταιρικών διαύλων) διαμέσου του ΦΠΑ.

Τα ίδια ισχύουν παντού στον κόσμο, κι όποτε ακούω παπαρούνες τού στιλ «εξαγγελίες που θα τα εξαλείψουν όλα αυτά τα δαιμονοποιημένα» πνίγομαι στα γέλια, διότι απλούστατα θα συνεπάγονταν την εγκατάλειψη απ' την Ελλάδα του παγκοσμίου τρόπου επιχειρηματικής λειτουργίας. Το εάν βέβαια αυτός ο τρόπος είναι ο δικαιότερος δυνατός, είναι μια άλλη, μεγάλη συζήτηση — με πολλές παραμέτρους. Επίσης, ούτε το γεγονός ότι στην πράξη υπάρχουν κακόπιστοι ή παμπόνηροι εκμεταλλευτές αυτού του συστήματος σημαίνει ότι η κατάργησή του αποτελεί μονόδρομο — για τον ίδιον ακριβώς λόγο που κανείς σας δεν σκέφτηκε να μην υπάρχουν πχ καθόλου γιατροί ή εφοριακοί επειδή κάποιοι απ' αυτούς είναι απατεώνες ή επίορκοι.

Ζαζ: Κύπρος. Δεν είναι απαραίτητα οφσόρ εταιρία με έδρα εκεί η εταιρία Κύπριας καλλιτέχνιδος κάτοικου Ελλάδας.
Αν πρόσεξες μίλησα γενικά για το πώς χρησιμοποιούνται οι υπεράκτιες εταιρίες στην Ελλάδα, κι όχι μόνον για τη Βίσση. Και στο συγκεκριμένο θέμα τυχαίνει να έχω και μπόλικη προσωπική εμπειρία. Αλλά, ναι — η Βίσση μπορεί κανονικά και με τον νόμο να χρησιμοποιεί το ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς τής Κύπρου χωρίς να μπορεί κανείς τα της προσάψει τίποτα.

Κι όπως έχει συμβεί κι άλλες φορές στις συζητήσεις μας, μπορεί να διαπιστώσουμε ότι [...] παρασυρόμαστε από την γενικότερη έλλειψη ενημέρωσης, από τις βλακείες που λέει ο καθένας που έχει ένα μικρόφωνο μπροστά του και άλλα πολλά.
Ακριβώς έτσι.

Μήπως ο Πλούταρχος δηλώνει τα μισά, νομίζοντας οτι επειδή ήδη δηλώνει αρκετά είναι εντάξει;
Καμία σχέση. Άλλο πράμα η αντικειμενική αξία των περιουσιακών στοιχείων κάποιου, κι άλλο το ετήσιο εισόδημά του.
 

SBE

¥
Περί Πλούταρχου: δεν αναφερόμουν στα ακίνητά του αλλά στα έσοδά του. Μπορεί να βγάζει τα διπλά από αυτά που δήλωσε και απλώς τα υπόλοιπα να είναι κάτω απ'το τραπέζι. Και μ'αυτό θέλω να πω ότι δεν έχουμε αρκετά στοιχεία για να πούμε μπράβο σε κανέναν.

Κι αν ήμουνα φοροτεχνικός κι έβλεπα την είδηση ίσως να πήγαινα να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στον Πλούταρχο με το αζημίωτο, φυσικά.
 

Zazula

Administrator
Staff member
A, OK, τώρα κατάλαβα.

ΥΓ Ούτ' εγώ θα 'λεγα «μπράβο» στον Πλούταρχο, αλλά «ξέρω έναν καλό φοροτεχνικό». ;-)
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Το ίδιο ζητούμενο (δηλ. το γενικό καλό) έχει θεωρητικά κι ο νόμος που επιτρέπει τη δημιουργία οντοτήτων προς επιχειρηματική αξιοποίηση οι οποίες (οντότητες) είναι διακριτές από την περιουσία τού επενδυτή κι επομένως την προστατεύουν σε περίπτωση κατά την οποία το επιχειρηματικό εγχείρημα αποτύχει. Η θεωρία της προαγωγής του γενικού καλού μέσω της τόνωσης της επιχειρηματικότητας είναι ότι έτσι δημιουργούνται θέσεις εργασίας και προστιθέμενη αξία. Στην πράξη, όπως συμβαίνει με κάθε σύστημα, υπάρχουν και αυτοί που το εκμεταλλεύονται παρασιτικά (δηλ. χωρίς να είναι γνήσια δικαιούχοι των συναφών ευεργετημέτων του) ή καταχρηστικά.
Ακριβώς αυτό είναι που χτυπάει άσχημα στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η φορολογία των επιχειρήσεων φτιάχτηκε για να τονωθεί η επιχειρηματικότητα και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, όχι για να χρεώνει η κάθε κυρία Βίσση το χαρτί τουαλέτας του σπιτιού της και τον κηπουρό της ως έξοδα εταιρείας.

Αυτό που δεν μας είπαν πάντως είναι τι δηλώνει ως έσοδα η εταιρεία της. Αφού οι μεγαλύτεροι φοροφυγάδες και από τους τραγουδιστές είναι οι ιδιοκτήτες των νυχτερινών κέντρων, είναι ηλίου φαεινότερο ότι και οι εταιρείες των καλλιτεχνών θα δηλώνουν έσοδα πείνας.
 

SBE

¥
Τα έσοδα θα είναι ανάλογα των εξόδων αλλιώς δεν θα δικαιολογούνται τα έσοδα.
Επίσης η εταιρία μπορεί να έχει έσοδα και από άλλες χώρες. Χώρες που δεν κάνουν ερωτήσεις :)
Δεν έχει όμως μεγάλο κίνητρο να κάνει εξυπηρέτηση στον ιδιοκτήτη του κέντρου, αφού ήδη φορολογείται ελαφρα. Αν κάνει την εξυπηρέτηση την κάνει για άλλους λόγους.
 

bernardina

Moderator
Εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι με αυτή τη λίστα εκτίμησα τον Πλούταρχο κι έχασα πάσα ιδέα για τη Γαλάνη, κι άμα ξανασκάσω έστω και ένα ευρώ να τη δω ζωντανά να μου τρυπήσετε τη μύτη - που οι τιμές στο μπουκάλι στις μουσικές σκηνές ήταν σχεδόν ίδιες με τα μπουζούκια! Και έχει και μούτρα να μιλάει για το πολιτικό σύστημα! :curse:


Πάρε την απάντησή σου και μόκο. Κατάλαβες; Που πας να λασπώσεις υπολήψεις, αανοόητη! Η γυναίκα εξέδωσε εκτενής ανακοίνωση!
Μα τι λες τώρα, ο μέγας και πολύς (pun intended και χέστηκα για την πολίτικαλ κορέκτνες) Κραουνάκης είχε βρει τη φάμπρικα να εισπράττει διπλή επιχορήγηση για την ΜΚΟ (!!!!!) σπείρα σπείρα, μα τι σπείρα, αλλάζοντας θέση στις λέξεις του τίτλου. Και μάλιστα είχε λαδώσει ενώ ήταν, λέει, νόμιμη επιχορήγηση. Τότε γιατί, ρε λεβέντη;
Άντε μη &*/#**@>με τους επαναστάτες του κώλου!

Αλλά γιατί το κουράζετε ρε παιδιά, και ειδικά εσύ βρε Πιδύ'μ' με τις λατινικούρες σου; Δεν το είπε και ο άλλος γίγας της πολιτικής; Ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό. Σικ ρε! (εμότικον: τεράστια σαρκάζουσα φατσάρα)
 

bernardina

Moderator
Και η γυναίκα η οποία έκανε αυτή τη δουλειά μέσα στο υπουργείο Εργασίας και η οποία πια έχει πάθει εγκεφαλικό γιατί και άλλοι έχουν πεθάνει δεν είναι όλοι καλά αυτοί που φάγανε. Διότι έρχεται κάποια στιγμή και η τιμωρία δεν έχει όνομα» είπε μεταξύ άλλων ο Σταμάτης Κραουνάκης.

Πηγή: Κραουνάκης: Έχω δώσει «μίζα» για να πάρω επιχορήγηση | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/54609#ixzz268emexs6

Φτύστε άφοβα. Το άτομο δεν καταλαβαίνει από τέτοια.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Φυσικά και η/οι εταιρία/ες ΔΕΝ είναι προσωπική/ές (άκου εκεί ΟΕ!)...
Κι όμως, η Βίσση έχει ΟΕ (και μια ΕΠΕ). Δεδομένου ότι εμφανίζεται με μηδέν ακίνητη περιουσία στο όνομά της, μάλλον μπορεί να είναι και στην ΟΕ ομόρρυθμος εταίρος. Τι να της πάρει η εφορία; Δεν έχει τίποτα η καημένη.

Είμαι σίγουρη ότι σε όλον τον κόσμο οι πάμπλουτοι καλλιτέχνες έχουν εταιρείες, αλλά είμαι περίεργη για το πώς λειτουργεί η φάμπρικα: Ας πούμε ότι εκατομμυριούχος τραγουδιστής δηλώνει ατομικό εισόδημα μηδέν, όπως οι κυρίες Βίσση και Γαλάνη: Με ποια μορφή λοιπόν εκταμιεύονται τα τεράστια ποσά που ξοδεύει για να ζει πολυτελώς; Αν έχουν βαφτιστεί μισθός, θα έπρεπε να δηλώνεται, σωστά; Πώς βγαίνουν από το ταμείο της εταιρείας τα λεφτά που ξοδεύει η κυρία Βίσση;
 

bernardina

Moderator
Αίσθηση προκάλεσαν τα χτεσινά δημοσιεύματα για τις απολαβές που δήλωσαν ή δεν δήλωσαν γνωστοί καλλιτέχνες, καθώς και οι μεγάλες διαφορές που παρατηρούνται ανάμεσα στα εισοδήματα μεγάλων σταρ της νύχτας. Κι αυτά είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου.

Οι διευκρινίσεις που έσπευσαν να κάνουν γνωστοί καλλιτέχνες όπως η Άννα Βίσση, ο Σάκης Ρουβάς, και ο Γιώργος Μαζωνάκης αποκαλύπτουν ένα μέρος μόνο του προβλήματος. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες, απολύτως νομότυπα, καλύπτουν τις οικονομικές δραστηριότητες τους πίσω από εταιρείες που έχουν συστήσει, οι οποίες εισπράττουν τις αμοιβές τους από τα κέντρα και τα δισκογραφικά δικαιώματα. Στη συνέχεια, τα έσοδα αυτά συμψηφίζονται με κάθε λογής έξοδα και τελικά καταλήγουν να φορολογούνται έως και 25%. Ενώ αν τα δήλωναν στις προσωπικές φορολογικές δηλώσεις, όπως οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, τότε ο φόρος θα έφτανε το 40%.

Επιπλέον, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», το μαύρο χρήμα καλά κρατεί στην ελληνική νύχτα καθώς οι τραγουδιστές και ιδιαίτερα τα «μεγάλα ονόματα» έχουν μια σειρά από έσοδα τα οποία δεν δηλώνονται συνήθως πουθενά. Πρόκειται για μερίδια από τα λουλούδια, τις σαμπάνιες, την γκαρνταρόμπα αλλά και διαφημιστικά και χοροεσπερίδες.

Ειδικότερα, τα πρώτα ονόματα της νύχτας παίρνουν ποσοστά επί των πωλήσεων των λουλουδιών που πωλούνται συνήθως προς 15 ευρώ το πιατάκι από φελιζόλ. Όσο πιο «ζημιάρης» είναι ο καλλιτέχνης, τόσο περισσότερα τα κέρδη του. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ένας καλός πελάτης μπορεί να πληρώσει από 1500 έως 3000 ευρώ για λουλούδια για τα οποία φυσικά ποτέ δεν κόβεται απόδειξη. Μάλιστα -αναφέρουν «Τα Νέα»- οι μεγάλες φωνές έχουν προσωπικούς μετρ που παρακολουθούν πόσα λουλούδια πέφτουν στην πίστα ώστε να μην υπάρξει μετά «πρόβλημα» με τον ιδιοκτήτη του κέντρου.

Αντίστοιχα ποσοστά παίρνουν τα πρώτα ονόματα και από την γκαρνταρόμπα, όπου οι πελάτες δίνουν 5 ή και 10 ευρώ. Αν σκεφτεί κανείς ότι ένα μεγάλο κέντρο χωράει από 1000 έως και 5000 άτομα, τα ποσά είναι τεράστια. Και εδώ η απόδειξη είναι είδος προς εξαφάνιση, καθώς δίδεται μόνο σε όσους πελάτες την ζητήσουν.

Ακόμα, τα μεγάλα μαγαζιά της νύχτας προχωρούν συχνά σε συμφωνίες με εταιρείες για να εμφανίζουν τις διαφημίσεις τους πάνω στα τραπέζια του κέντρου. Από τα σου-πλα ώς τα «καρτελάκια ρεζερβέ» αλλά και σε άλλα αντικείμενα -ειδικά στα πιο ζημιάρικα και προσοδοφόρα πρώτα τραπέζια- που τεχνηέντως εμφανίζονται στα τραπέζια άνθιζε μια νέα βιομηχανία διαφήμισης και φυσικά εσόδων για μαγαζάτορες αλλά και τραγουδιστές που έκαναν προφορική συμφωνία για το μερίδιο τους.

Τέλος, άλλες πηγές αδήλωτων εσόδων είναι οι αρπαχτές -ειδικά σε κέντρα της περιφέρειες που πληρώνουν στο χέρι- αλλά και οι χοροεσπερίδες. Ειδικά για τις τελευταίες, ο καλλιτέχνης που έφερνε στο μαγαζί έναν σύλλογο πληρωνόταν με ποσοστό κατά κεφαλήν. Εξτρα πηγή αδήλωτου εισοδήματος φυσικά είναι η εμφάνιση του καλλιτέχνη (συνήθως μικρότερου βεληνεκούς) σε διάφορες εκδηλώσεις σε μπαρ και εστιατόρια όπου είτε κάνουν τους DJ είτε τα μέλη κριτικών επιτροπών σε διαγωνισμούς είτε απλώς... παραβρίσκονται.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το μέγεθος του μαύρου χρήματος που διακινούνταν ειδικά στις καλές μέρες στα νυχτερινά κέντρα ήταν τέτοιο που το «νυχτοκάματο» του καλλιτέχνη έβγαινε με μορφή τούβλων από 500ευρα.



Πηγή: «Ζημιάρηδες» τραγουδιστές – Φοροδιαφυγή από λουλούδια, σαμπάνιες και αρπαχτές | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/67194#ixzz268j7lLFW
 

pidyo

New member
Είμαι σίγουρη ότι σε όλον τον κόσμο οι πάμπλουτοι καλλιτέχνες έχουν εταιρείες, αλλά είμαι περίεργη για το πώς λειτουργεί η φάμπρικα: Ας πούμε ότι εκατομμυριούχος τραγουδιστής δηλώνει ατομικό εισόδημα μηδέν, όπως οι κυρίες Βίσση και Γαλάνη: Με ποια μορφή λοιπόν εκταμιεύονται τα τεράστια ποσά που ξοδεύει για να ζει πολυτελώς; Αν έχουν βαφτιστεί μισθός, θα έπρεπε να δηλώνεται, σωστά; Πώς βγαίνουν από το ταμείο της εταιρείας τα λεφτά που ξοδεύει η κυρία Βίσση;

Υποθέτω βαφτίζοντας τα πάντα εταιρικά έξοδα, όπως ήδη ειπώθηκε. Πώς λέμε l'état, c'est moi; Ε, κατ' αναλογίαν, la firme c'est moi (ναι, Δαεμάνε, εδώ είναι το κατάλληλο σημείο για να ποστάρεις Φλωρινιώτη...)
 
Top