Costas
¥
Απόψε είδα τον "Αττίλα '74" του Κακογιάννη, με γαλλικό σπικάζ. Στην Ταινιοθήκη δεν είχαν ελέγξει την (ελληνική, όπως μου είπαν) κόπια, κι έτσι όποιος κατάλαβε κατάλαβε! Αλλά, θα μου πεις, μικρό το κακό, αφού αφενός το 95% τουν ντοκιμαντέρ ήταν συνεντεύξεις και πλάνα από την Κύπρο, κι έτσι άκουγες ελληνικά, με εξαίρεση κάτι πολύ γριές που μιλούσαν βαριά κυπριακά κι εκεί βοηθούσαν οι γαλλικοί υπότιτλοι· αφετέρου, μικρό το κακό γιατί ο αριθμός των θεατών στην αίθουσα συμποσούνταν στο συγκλονιστικό...4. Μάλιστα· τέσσερα άτομα ήρθαν να δουν την ταινία, που παίχτηκε στη μεγάλη αίθουσα. Κάτι μου λέει πως αν ήταν για την Παλαιστίνη ή για τα νησιά Σαμόα θα ήταν τριάντα τέσσερα. Ο εξωτισμός καλά κρατεί. Το έργο μου άρεσε, γιατί είχε πολλά πλάνα από τους πρόσφυγες και τους καταυλισμούς τους, και φυσικά τις αφηγήσεις τους. Επίσης είχε συνεντεύξεις με Εοκαβητατζήδες και με τον Σαμψών. Εννοείται και με τον Μακάριο, ο οποίος περιέγραψε μάλιστα την οδό διαφυγής του από το Προεδρικό Μέγαρο. Επίσης αναφέρεται σε δολοφονίες το Σεπτέμβρη του '74 από Εοκαβητατζήδες που πυροβόλησαν από ένα καμπαναριό επάνω ενάντια στον κόσμο που συμμετείχε σε μια φιλομακαριακή διαδήλωση.
Βγαίνοντας από το σινεμά είδα ανακοίνωση ότι η τελευταία ταινία του Νίκου Αλευρά, σκηνοθέτη του περίφημου "Πέφτουν οι σφαίρες σαν το χαλάζι κι ο τραυματισμένος καλλιτέχνης αναστενάζει" του 1977 (ωραία ταινία! ολόκληρη εδώ), με τίτλο "Χαιρετίσματα στην Ευρώπη - Klain Main Puts", που απορρίφθηκε από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, θα προβληθεί το επόμενο Σάββατο, ώρα 18.15.
Βγαίνοντας από το σινεμά είδα ανακοίνωση ότι η τελευταία ταινία του Νίκου Αλευρά, σκηνοθέτη του περίφημου "Πέφτουν οι σφαίρες σαν το χαλάζι κι ο τραυματισμένος καλλιτέχνης αναστενάζει" του 1977 (ωραία ταινία! ολόκληρη εδώ), με τίτλο "Χαιρετίσματα στην Ευρώπη - Klain Main Puts", που απορρίφθηκε από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, θα προβληθεί το επόμενο Σάββατο, ώρα 18.15.