Αυτό τον καιρό προσπαθώ να δω όσες ταινίες έχασα στο σινεμά τα τελευταία δυο-τρία χρόνια, είτε με τη βοήθεια της τηλεόρασης είτε με τη βοήθεια του ντιβιντιού. Δυστυχώς μόνο απογοήτευση μέχρι στιγμής:
α. Μαύρος κύκνος: γιατί δε με προειδοποίησε κανείς ότι θα δώ $^%$%#&@; Το ξέρω ότι όπου ακούς πολλά΄Όσκαρ κρατάς μικρό καλάθι, αλλά άλλο να παίρνει βραβεία μια ταινία εύπεπτη, γενικής χρήσεως και παντός κοινού, κι άλλο να βραβεύεται μια βλακεία που είχε και σενάριο εξωπραγματικό γραμμένο προφανώς από άνθρωπο που δεν έχει ιδέα πως λειτουργεί ένας επαγγελματικός θίασος και που βάζει το ένα κλισέ μετά το άλλο. Υποψιάζομαι ότι απευθύνεται σε κορίτσια κάτω των 15 που ενθουσιάζονται με την ιδέα της μπαλαρίνας, όχι του μπαλέτου. Όσο για την πρωταγωνίστρια σε μία μόνο σκηνή παίζει κάπως.
β. Το δέντρο της ζωής: θέλει σινεμά. Μου άρεσε, αν και δεν είδα τις ερμηνείες που λένε οι κριτικές, κυρίως γιατί δεν είχε πολλά σημεία που χρειαζόταν να ερμηνεύσει ο ηθοποιός.
γ. Το δέρμα που κατοικώ: λοιπόν, ο Μπαντέρας παίζει καλύτερα στη γλώσσα του και μπορεί να τον περάσεις και για ηθοποιό. Σιγά τη διαπίστωση. Κατα τ'άλλα η ταινία ήταν αηδιαστική και έπρεπε να είχα διαβάσει προσεκτικά το κουτί του ντιβιντιού που έγραφε contains sexual violence, gore and strong language. Η σκέψη ήταν σιγά τώρα, έχω δει κι έχω δει. Κανονικά έπρεπε να γράφει: σουρεαλιστικό ψυχολογικό θρίλερ, με εξωπραγματικά στοιχεία, αλλά με καλύτερη ατμόσφαιρα από αυτό που είδες τις προάλλες με τις μπαλαρίνες, οπότε ετοιμάσου να σου χαλάσει τη διάθεση.
δ. The Runaways: Τα πιτσιρίκια έχουν ταλέντο. Δεν αναγνώρισα καθόλου την πρωταγωνίστρια του Twilight, ίσως γιατί σε εκείνες τις ταινίες έχει το ίδιο ύφος συνέχεια, ενώ εδώ αλλάζει ύφος που και που. Η δε Ντακότα Φανινγκ είναι πολύ καλή. Η πλοκή εξελίσσεται σε εποχή που εγώ ήμουνα πολύ μικρή για να δίνω σημασία στη μουσική, μόνο τον απόηχο των σουξέ που ακούγονται στην ταινία θυμάμαι, αλλά τα κουρέματα, ντυσίματα, βαψίματα κλπ τα θυμάμαι γιατί μέναμε κοντά σε σχολείο και είχαμε δις ημερησίως παρέλαση έξω από την πόρτα μας.
ε. Αδωξοι μπάσταρδη: αυτό το είδα στην τηλεόραση ενώ έκανα άλλες δουλειές και ίσως φταίει που δεν πρόσεχα, αλλά περίμενα να είναι ψυχαγωγική παρωδία-χαζομάρα, του στυλ καθίσαμε μια παρέα να δούμε τηλεόραση και να κάνουμε πλάκα, με καλή μουσική και με κανέναν εδώ- εκεί να πεθαίνει με εξωπραγματικό τρόπο σε αργή κίνηση. Κατάληξα ότι είναι από τις λίγες ταινίες που ο καθένας μιλάει τη γλώσσα του ρόλου του και δεν συνεννοούνται με τον αυτόματο μεταφραστή του Σταρτρεκ. Διαπίστωσα ότι χαραμίζει η ταινία ένα σωρό καλούς ηθοποιούς, και ότι αξίζει μόνο για τις ερμηνείες των γερμανόφωνων. Που τελικά και γι' αυτούς ισχύει ότι και για τον Μπαντέρας: στη γλώσσα τους είναι πολύ καλύτεροι, ειδικά η Κρούγκερ που σε όλους τους Αγγλόφωνους ρόλους της είναι απλώς μια ανέκφραστη γλάστρα που μουρμουρίζει. Θα μου πεις τη διεθνή καριέρα ουδείς εμίσησε. Παρεμπιπτόντως, πολύ μου άρεσε ο πολύγλωσσος που έπαιζε τον αξιωματικό και που τον είδα πρόσφατα στην τελευταία του Πολάνσκι. Ειδικά στη σκηνή που αρχίζει να μιλάει και ιταλικά.
Και για να τελειώσω με πιο ευχάριστη νότα, είδα πρόσφατα στο σινεμά την τελευταία Μαπετοταινία και πολύ συγκινήθηκα. Η ταινία δε λέει και πολλά πράγματα μέχρι το σημείο που ξεκινάει το σώου, αλλά ακούγεται τόσες πολλές φορές στην ταινία "σας θυμάμαι από μικρός", που έ, ναι, κάτι σε πιάνει όταν το ακούς.