Το επιχείρημα για πληγωμένες ψυχές είναι δικό σου, πάντως, και κινείται στο σκεπτικό «Το θέμα που διαβάζω είναι [αυτό], αυτός που μιλάει [έχω καταλήξει ότι είναι έτσι], άρα θέλει να πει [αυτό]». Αυτό που λέω πιο πάνω, είναι ότι ένα βιβλίο είναι καλό να εκσυγχρονίζεται, συμβαδίζοντας με σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους, και στην προκειμένη να μην διατηρείται ο υπερπατριωτικός χαρακτήρας του. Αν μπορούσε να συνδυαστεί και με προγράμματα όπως αυτά που υπάρχουν στον
Ελληνικό Κόσμο, θα ήταν ακόμα καλύτερα. Αλλά τι είδους επιχείρημα είναι το να μείνει το βιβλίο και η σχολική ύλη ως έχει επειδή «δεν πληγώθηκε καμία παιδική ψυχή» (που δεν το ξέρεις κιόλας);
Επίσης, αντικρούεις τον εαυτό σου. Πρώτα λες αυτό:
Και το πιο πιθανό είναι ότι θα δει και μερικά ντοκυμανταίρ, θα ακούσει και κανέναν μεγάλο να συζητάει σχετικά, θα διαβάσει και λίγη λογοτεχνία, μπορεί να διαβάσει και κανένα βιβλίο ιστορίας, οπότε θα έχει κι άλλες πηγές πληροφόρησης μέχρι τα 18 του για την ιστορία. Και μέσα σε όλες αυτές τις πηγές το βιβλίο της έκτης δημοτικού θα γίνεται όλο και πιο ασήμαντο.
...δηλαδή ότι ο ρόλος του σχολείου είναι δευτερεύων, και τα σχολικά εγχειρίδια γίνονται σιγά σιγά ασήμαντα, και μετά λες αυτό:
Κι όλα αυτά με τον δάσκαλο/ καθηγητή αδιάφορο στο βάθος, να μην συνδέει αυτά που ακούγαμε ή μαθαίναμε με την τοπική ιστορία ή την τοπική οικονομία.
Δηλαδή ο ρόλος του δασκάλου, και κατ' επέκταση του σχολείου, θα έπρεπε να είναι κάπως πιο ενισχυμένος.
Ε, αποφάσισε πρώτα τι από τα δύο ισχύει, και μετά να το συζητήσουμε.