Τα της κρίσης (ό,τι περνάει από την κρησάρα μας)

nickel

Administrator
Staff member
Όπως τώρα έχουν αναδρομική ισχύ κάποιες κρατήσεις, μπορούμε να φανταστούμε ότι σε ένα δίκαιο σύστημα, αν έπαιρναν από εκεί που δεν πρέπει Χ ευρώ παραπάνω, θα μπορούσαν να τα επιστρέψουν καθώς θα έβρισκαν τις απαραίτητες ισορροπίες. Το να ανακοινώσεις ότι θα λειτουργήσεις έτσι (και να σε πιστέψουν) είναι απαραίτητο για να έχεις ευρύτερη αποδοχή των μέτρων ή λιγότερες αντιδράσεις. «Συγγνώμη, είναι απαραίτητο να εφαρμόσουμε μέτρα που δεν τα έχουμε μελετήσει σε βάθος, θα κάνουμε πολλά λάθη, αλλά σας βεβαιώνουμε ότι μέρα με τη μέρα θα τα διορθώνουμε». Όσο κάθεσαι και τα κλωσάς, στο τέλος τα μέτρα που πρέπει να πάρεις είναι χειρότερα.
 
ΟΚ. Αντιλαμβάνομαι τώρα τι εννοείς, αλλά αυτό προϋποθέτει πράγματα κι ικανότητες πολύ προχωρημένες για έναν μηχανισμό που δείχνει να μην έχει κατακτήσει ούτε τα στοιχειώδη.
 

nickel

Administrator
Staff member
Πιθανότατα. Μόνο που έτσι που το λες καταλαβαίνω ότι θεωρείς απαραίτητη την τεχνογνωσία της τρόικας. :eek: Στη δική μου προσέγγιση η τεχνική βοήθεια από τους εταίρους θα ήταν ευπρόσδεκτη και απαραίτητη στο ψείρισμα μετά την άμεση και σαρωτική εφαρμογή των δημοσιονομικών μέτρων. Τα δημοσιονομικά θα έλεγαν: από 0-Χ1 συνολικό ετήσιο εισόδημα από το δημόσιο (μισθούς ή συντάξεις) κόβεται Χ%, από Χ1-Χ2 κόβεται Χ2% και πάει λέγοντας. Συν άλλες περικοπές στα έξοδα και αυξήσεις στα έσοδα φροντίζοντας να μην κάνεις το βίο αβίωτο για τους φτωχότερους, όπως έχει γίνει τώρα. Άμεσα μέτρα για την πιο δίκαιη φορολόγηση και για τη σύλληψη της φοροδιαφυγής — και πάλι με συνεχή επανόρθωση των αδικιών. Όλα αυτά τέλος πάντων που ακούγονται πάντα προεκλογικά και ανεβαίνουν οι κυβερνήσεις και καταλαβαίνεις ότι οι σκιώδεις υπουργοί είναι τουρίστες, ότι δεν έχουν εκπονήσει κανένα πρόγραμμα έτοιμο για εφαρμογή. Εδώ ζούμε τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία μας και παίρνουμε μέτρα σαν την κρυουλιάρα που δεν θέλει να μπει στο νερό και προσέχει μη βραχεί πάνω από τη γάμπα της.
 

nickel

Administrator
Staff member
Σύντομη παρένθεση (ίσως για τα αισιόδοξα μηνύματα):

Τελικά ήταν τόσο απλό. Με μια εφαρμογή της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) για την ηλεκτρονική έκδοση των τελών κυκλοφορίας, η κυβέρνηση πέτυχε διπλό στόχο. Πρώτον, απλοποίησε τη ζωή μας: όλα τελειώνουν με ένα κλικ στον υπολογιστή. Και ναι, το σύστημα δουλεύει στην πράξη, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε με αντίστοιχες πρωτοβουλίες στο παρελθόν. Δεύτερον, εξοικονόμησε για τον προϋπολογισμό περίπου 80 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, εξοικονόμησε περίπου τόσα όσα κόβει το Μνημόνιο από την εκπαίδευση και από τα οικογενειακά επιδόματα το 2013. Αυτή, μάλιστα, είναι διαρθρωτική αλλαγή στη σωστή κατεύθυνση. Και μας υπενθυμίζει πόσα χάσαμε τα τελευταία χρόνια με την ανικανότητα και την ολιγωρία μας να εφαρμόσουμε τέτοιες λύσεις και αλλού στο Δημόσιο.
Της Ειρήνης Χρυσολωρά
http://www.tanea.gr/aixmes/?aid=4768257

Με ευχές για χίλια μύρια τέτοια.
 

SBE

¥
Προς στιγμήν νόμισα ότι θα μπορούμε στο εξής να πληρώνουμε τα τέλη κυκλοφορίας μέσω ιντερνέτ, μπερδεύει κι εκεί που λέει όλα θα τελειώνουν με ένα κλικ στον υπολογιστή. Μετά διαπίστωσα ότι αυτό που γίνεται στον υπολογιστή είναι ότι εκτυπώνεις μόνος σου το χαρτί με τον κωδικό για να πας μετά να πληρώσεις στην τράπεζα ή όπου αλλού. Και λέει στις οδηγίες ότι άμα δεν έχεις το χαρτί με τον κωδικό πληρωμής, πας στην τράπεζα και το αναζητούν αυτοί, δηλαδή το πολύ δυο λεπτά παραπάνω στην επίσκεψή σου στην τράπεζα.
ΟΚ, το κράτος κερδίζει ότι δεν θα ταχυδρομήσει ειδοποιητήρια (αν και θεωρώ ότι είναι υποχρέωσή του να ενημερώνει τον πολίτη με τον πιο σοβαρό τρόπο επικοινωνίας που υπάρχει, δι' αλληλογραφίας). Ο πολίτης τι ακριβώς κερδίζει; Το ότι αντί για 10 την ώρα θα μπορεί η τράπεζα να εξυπηρετεί 12;
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Προς στιγμήν νόμισα ότι θα μπορούμε στο εξής να πληρώνουμε τα τέλη κυκλοφορίας μέσω ιντερνέτ, μπερδεύει κι εκεί που λέει όλα θα τελειώνουν με ένα κλικ στον υπολογιστή. Μετά διαπίστωσα ότι αυτό που γίνεται στον υπολογιστή είναι ότι εκτυπώνεις μόνος σου το χαρτί με τον κωδικό για να πας μετά να πληρώσεις στην τράπεζα ή όπου αλλού.
Η αλήθεια είναι ότι, όπως διαπίστωσα από το internet banking της Εθνικής Τράπεζας, μπορείς να πληρώσεις διαδικτυακά τα τέλη κυκλοφορίας. Έχουν ήδη εγκαταστήσει τη διαδικασία. Το μόνο που δεν ξέρω είναι πώς κατοχυρώνεσαι ότι τα έχεις πληρώσει, όταν το μόνο σου αποδεικτικό είναι αυτό που τυπώνεις από τον υπολογιστή σου. Μήπως πρέπει να πας στην τράπεζα να σου το επικυρώσουν;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Πώς κατοχυρώνεσαι όταν έχεις πληρώσει οτιδήποτε μέσω διαδικτύου; Αρκεί αυτό για αποδεικτικό. Στον τυχόν έλεγχο, θα έχουν (υποτίθεται) οι ελέγχοντες τους αριθμούς όσων δεν έχουν πληρώσει (υποθέτω ότι θα τηλεφωνούν κάπου και θα γίνεται επαλήθευση).

Προς στιγμήν νόμισα ότι θα μπορούμε στο εξής να πληρώνουμε τα τέλη κυκλοφορίας μέσω ιντερνέτ, μπερδεύει κι εκεί που λέει όλα θα τελειώνουν με ένα κλικ στον υπολογιστή. Μετά διαπίστωσα ότι αυτό που γίνεται στον υπολογιστή είναι ότι εκτυπώνεις μόνος σου το χαρτί με τον κωδικό για να πας μετά να πληρώσεις στην τράπεζα ή όπου αλλού.
Αυτή είναι πια η στάνταρ διαδικασία για κάθε πληρωμή προς το δημόσιο μέσω διαδικτύου όταν δεν έχει εκδοθεί λογαριασμός (ΔΕΗ, ΟΤΕ κλπ) αλλά το ποσό υπολογίζεται διαδικτυακά (π.χ. ΦΠΑ). Το αποτέλεσμα είναι ένας ηλεκτρονικός «λογαριασμός» σε pdf που δεν χρειάζεται να τον τυπώσεις καν. Κοπιπαστάρεις τους οικείους κωδικούς, ενημερώνεις τα αντίστοιχα πεδία της ηλεκτρονικής σου τράπεζας, πληρώνεις και τέρμα. Ε, όσοι δεν έχουν ηλεκτρονική τραπεζική, πηγαίνουν με το χαρτί στην τράπεζα. Όσοι δεν έχουν ούτε ίντερνετ, πηγαίνουν κατευθείαν στην τράπεζα. Μια χαρά σύστημα.
 

SBE

¥
Δεν ξέρω από που βγήκαν τα 80 εκατομμύρια, αλλά χοντρικά, αν υποθέσουμε ότι φορολογούμενο όχημα έχει ένας στους δύο Έλληνες*, τότε έχουμε χοντρικά 5 εκ. στην Ελλάδα, που σημαίνει πέντε εκατομμύρια ειδοποιητήρια, επί το κόστος του χαρτιού, της εκτύπωσης, της εμφακέλλωσης κλπ *. Τότε βγαίνει ότι κάθε ειδοποιητήριο κοστίζει στο κράτος 16 ευρώ (80/5). Δεν είδα πουθενά να λέει ότι απολύθηκαν υπάλληλοι στην υπηρεσία έκδοσης ειδοποιητηρίων, οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι το κόστος των εργατικών είναι το ίδιο, είτε σταλούν ειδοποιητήρια είτε όχι. Επομένως, πολλά δεν είναι τα 16 ευρώ;
Ή μπορεί να έχω κάνει λάθος και να αντιστοιχεί ένα όχημα σε κάθε Έλληνα, ακόμα και στα μωρά (πράγμα πρακτικώς αδύνατον), που τότε θα κοστίζει στο δημόσιο κάθε επιστολή 80/10, οχτώ ευρώ.
Σίγουρα από κάπου βγαίνει το 80 εκ., από κάποιο δελτίο τύπου, αλλά το άρθρο των Νέων και άλλα που αναπαράγουν την είδηση αμάσητη δεν δίνουν καμιά άλλη πληροφορία και το μαθηματικό μυαλό μου μένει με την απορία. Και έχω πολύ περιορισμένη ιντερνετοπρόσβαση, οπότε δεν μπορώ να ψάξω τον ισολογισμό του υπουργείου οικονομικών με την ησυχία μου να βρω από που βγαίνει το 80εκ. Πειράζει που χαλάω τη γενική ευθυμία;

* Κατόπιν εορτής ανακάλυψα ότι τα 80 εκ δεν είναι οικονομία μόνο από την αποστολή ειδοποιητηρίων, όπως λέει το άρθρο, αλλά και της διανομής των σημάτων, η οποία λέει γίνεται με εταιρίες σεκιούριτι, αλλά και πάλι το κόστος ανά σήμα είναι μεγάλο.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Το κόστος δεν είναι μόνο για τα ειδοποιητήρια, αλλά και για τα σήματα που έδιναν για να κολλήσεις.

Α, εντάξει, το είδες -- κατόπιν εορτής :)
 

nickel

Administrator
Staff member
Μα γιατί δόθηκε η εντύπωση ότι χάρηκα για το ποσό, τη σταγόνα στον ωκεανό; Η ευχή ήταν για χίλια μύρια τέτοια. Γιατί μόνο οι πολλές τέτοιες άχαρες λεπτομέρειες θα μας δώσουν προκοπή, όχι οι είκοσι απεργίες και οι τριάντα πορείες. Και συγγνώμη δηλαδή που το λέω.
 

SBE

¥
Μάλλον εγώ χάρηκα με την τεχνολογική πρόοδο που τελικά δεν ήταν και τόσο μεγάλη, είμαι τεχνοφασίστρια :-)
 

Zazula

Administrator
Staff member
Αν υποθέσουμε ότι φορολογούμενο όχημα έχει ένας στους δύο Έλληνες*, τότε έχουμε χοντρικά 5 εκ. στην Ελλάδα, που σημαίνει πέντε εκατομμύρια ειδοποιητήρια, επί το κόστος του χαρτιού, της εκτύπωσης, της εμφακέλλωσης κλπ.
Σηματάκι παίρνουν (έπαιρναν) όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα, ανεξαρτήτως φορολογικής ή άλλης αντιμετώπισης (δηλ. σηματάκι είχαν και οι υπόχρεοι μηδενικών τελών): ΙΧΕ, ΔΧΕ, ΦΙΧ, ΦΔΧ, δίκυκλα κλπ. Το σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα κατά το 2010 (μέχρι τότε που έχω στοιχεία, δηλαδή — http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/General/ELLAS_IN_NUMBERS_GR.pdf, σελ. 23) ανερχόταν σε 8.062.085.
 

SBE

¥
Οπότε με τα νεά στοιχεία του κου Ζαζ, το κόστος ανέρχεται χοντρικά σε δέκα ευρώ ανά σήμα.

Αν ήταν αυτό ερώτηση σε συνέντευξη για δουλειά, που κάνουν τέτοιες ερωτήσεις, θα θεωρούσαν ότι την έχω απαντήσει σωστά.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Εντωμεταξύ συνεχίζεται η τάση να θεωρείται πως η αντιμετώπισή μας από τους ξένους είναι απόδειξη προβληματικού ίματζ:
Βέβαια, είναι αλήθεια πως μαζί με τα ξερά καίγονται τώρα και τα χλωρά. Αλλά όχι πως δεν υπήρχαν / υπάρχουν καθόλου ξερά...
 

SBE

¥
To προβληματικό ίματζ το είχαμε πάντα. Απλώς δεν ήμασταν στο επίκεντρο της δημοσιότητας.
 

Elsa

¥
Α, πολύ το ζήλεψα αυτό το βίδεο (την ιδέα, την εκτέλεση αλλά και την ουσία) των Πορτογάλων!
Αντιγράφω από το fb, όπου και το είδα, τον σχετικό σχολιασμό:
"Πρόκειται για το βίντεο, του οποίου την προβολή εμπόδισε η γερμανική κυβέρνηση ως "πολιτικά επιζήμιου", με αποτέλεσμα να διαμαρτυρηθεί ο εμπνευστής και υπεύθυνος για το βίντεο Marcelo Rebelo de Sousa, πρόεδρος των σοσιαλδημοκρατών και τέως υπουργός στην Πορτογαλία στην Γερμανική Πρεσβεία στη Λισαβόνα , δηλώνοντας, πως δεν πρόκειται να κάνει πίσω και πως είναι αποφασισμένος να δείξει το βίντεο στο γερμανικό λαό, στον οποίο και απευθύνεται."

 

nickel

Administrator
Staff member
Πολύ πιο νηφάλιο από πολλά δικά μας που έχω δει. Και είναι και στα γερμανικά, στη γλώσσα του παραλήπτη. Αλλά αναρωτιέμαι πώς εμποδίστηκε η προβολή του. Εδώ δεν μπορούσαν να εμποδίσουν οι μουσουλμάνοι το βίντεο για το οποίο σκοτώθηκαν άνθρωποι. Εννοεί την προβολή στη γερμανική τηλεόραση;
 

SBE

¥
Ενδιαφέρον και όντως νηφάλιο.
Αλλά όσο το έβλεπα σκεφτόμον συζήτηση που είχα προχτές σχετικά με την κατάσταση στην Ελλάδα, κατά την οποία είπαν οι συνομιλητές μου: η ΕΕ δεν είναι αλληλεγγύη, η ΕΕ είναι τρεις χώρες που κυβερνάνε όλες τις άλλες, κι οι υπόλοιποι κάνουμε ό,τι μας λένε και η Πορτογαλία δε λέει τίποτα γιατί είναι μια ασήμαντη χώρα στην άκρη της Ευρώπης, ενώ η Ελλάδα φωνάζει γιατί είναι πιο σημαντική γεωγραφικά και μας ανέχονται, ενώ η Ιρλανδία είπε κι ευχαριστώ γιατί η Ιρλανδία είναι ένα τίποτα, κι εμείς είμαστε σαν τη μαφία, κι ο μόνος τρόπος να εξουδετερώσεις τη μαφία είναι να την πνίξεις και το ξέρουν κι οι άλλοι αυτό γι'αυτό μας φέρονται έτσι και καλά μας κάνουν γιατί μας αξίζει κλπ κλπ.

Έχει πολλά που διαφωνώ το παραπάνω, αλλά το παραθέτω για να υπάρχει. Γιατί δε νομίζω ότι έπεσα στην περίπτωση, σίγουρα πολλοί σκέφτονται έτσι.
 
Top