Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα

Στις άλλες χώρες όμως έχουν γενικότερη αγάπη προς τους σκύλους.

Εμένα το μόνο που μου δείχνει όλο αυτό (και τα άλλα που έχουν προηγηθεί με αυτό το μουσείο) είναι απειρία, αμηχανία και ερασιτεχνισμός. Το αν σε άλλες χώρες έχουν γενικότερη αγάπη προς τους σκύλους, δε σημαίνει τίποτα. Ο συγκεκριμένος είναι εκπαιδευμένο ζώο υπηρεσίας. Αλλά στο νέο μουσείο ούτε φωτογραφίες δεν μπορείς να τραβάς τα αντίγραφα. Γενικά, τους χαρακτηρίζει η στάση που χαρακτηρίζει τα πάντα σ' αυτή τη χώρα. Βαρέθηκα!
 

SBE

¥
Λογικά θα περιμέναμε να υπάρχει κανονισμός από το ΥΠΠΟ σχετικά με όλα τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία μουσείων και να καλύπτει κάθε ενδεχόμενο (και να είναι η άμυνα του προσωπικού σε περίπτωση διαφωνίας). Πολλά ζητάμε;
 
Italy focuses on a Princeton curator in an antiquities investigation. Από τη NYT.

The document from the prosecutor’s office said that Mr. Padgett “put the structure of Princeton University Museum of Art and his scientific expertise at Almagià’s disposal, increasing the value of the objects with the attribution of authorship, despite the fact that he knew the illicit trade of the artifacts he examined.” It went on to say that he “also put at Almagià’s disposal his important contacts in other museums and American collections.”
 

SBE

¥
Αυτή την εποχή διαβάζω το βιβλίο The Lost Chalice του Vernon Silver το οποίο ασχολείται με τη διαδρομή ενός αρχαίου αντικειμένου από τη παράνομη ανασκαφή μέχρι τη νομιμοποίησή του στα μουσεία και τον επαναπατρισμό του. Το βιβλίο δινει πάρα πολλές πληροφορίες (με ονόματα και μεθόδους) για την αρχαιοκαπηλία και τους αρχαιοκάπηλους και διαβάζεται πολύ άνετα.
Δυστυχώς, όσο ορισμένες χώρες κατοχυρώνουν νομικά την ιδιοκτησία στον ευρέτη και αξιολογούν οικονομικά τα αρχαία, δεν πρόκειται να βρεθεί άκρη στο ζήτημα.
 
New Opportunity to Preserve Archaeology in Greece: Join the AIA in Writing to the Cultural Property Advisory Committee (CPAC)
August 30, 2010

On October 12, 2010, the State Department's Cultural Property Advisory Committee (CPAC) will consider establishing a new Memorandum of Understanding with Greece (the Hellenic Republic) by which the United States will help preserve the country's rich archaeological heritage. This is an important opportunity for archaeologists and the general public to show their support as CPAC has called for written comments and it is extremely important that archaeologists, students, and the general public send in letters showing their support. Your voice is essential! The deadline for submitting a letter is September 22, 2010 so please act quickly! This page gives you information about CPAC, lets you download templates for letters, and gives a few suggestions for further reading.
 
Ως γνωστόν, το Ίδρυμα Λάτση έχει εκδώσει κάτι υπερπολυτελείς (και υπέροχους) τόμους για διάφορους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Ελλάδας, που όμως διατίθενται μόνο σε καλούς πελάτες της Eurobank και πάντως όχι στο ευρύ κοινό (άλλωστε τα άπαντα θα ήταν πολύ ακριβά και χωροβόρα). Τέλος πάντων, εδώ υπάρχει το Μουσείο Ολυμπίας, που είναι θαμπωτικό. Δυστυχώς, εμένα τουλάχιστον μου φόρτωσε ως τη σελ. 189, και μετά το σάιτ τα 'φτυσε, αλλά και μέχρι εκεί να φτάσει κανείς, πρόκειται για πανδαισία. Οπότε δεν ξέρω πόσους άλλους τόμους έχει (π.χ. έχει τον θεσπέσιο τόμο για τη Δήλο; )
 

nickel

Administrator
Staff member
Αν σου λέει κάτι αυτό...



Σ' αυτή τη σελίδα είναι οι θησαυροί.
http://www.latsis-foundation.org/gr/elibrary/1/O_kyklos_ton_mouseion.html
 

nickel

Administrator
Staff member
Και, αλήθεια, μ' εκείνα τα ντιβιντιά στα σχολεία, τι γίνεται;
http://www.latsis-foundation.org/gr...pshfiakh_morfh_se_ola_ta_elhnika_sxoleia.html

Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του για την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, θα προβεί εντός του 2009, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και με σχετική έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού, στην παραγωγή και δωρεάν διανομή σε όλα τα γυμνάσια της χώρας μας κασετίνας με τους κάτωθι αφιερωματικούς τόμους του «Κύκλου των Μουσείων» σε μορφή ψηφιακών δίσκων (CDs).
  1. Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας
  2. Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
  3. Το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών
  4. Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
  5. Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
  6. Δήλος
  7. Ελευσίνα: Ο Αρχαιολογικός Χώρος και το Μουσείο
  8. Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιώς
  9. Το Μουσείο Ακροπόλεως
 
Η κα Λώρη Κέζα (ή Κεζά; ), στο Βήμα:

Στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο φυλάσσονται 140.000 εκθέματα, στα οποία συγκαταλέγονται άγνωστα αριστουργήματα. Είναι ακραίο να κρατήσουμε τα πιο σπάνια και πολύτιμα και να προωθήσουμε στην αγορά τα υπόλοιπα; Η δαψίλεια αρχαιοτήτων στις αποθήκες της επικράτειας επιτρέπει τέτοιες σκέψεις.

Σιγά μη χρειάζονται όλα αυτά για τεκμηρίωση, μελέτη κλπ. Στο σφυρί!
 
Οπότε η δαψίλεια θα παρουσιαστεί σαν φάρμακο στην αψιλία;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Με ένα λεξικό στο χέρι,
παν οι γραφιάδες μας μπροστά,
ακόμη κι αν δαψίλεια φέρει,
που ποιος την είχε α-κουστά;


Θυμάμαι την Ελληνίδα ξεναγό στο Λούβρο, που περνώντας τροχάδην από τα ρωμαϊκά, είπε στο γκρουπ μας: «Εμείς αυτά εδώ ούτε τα βγάζουμε από τα κασόνια στην Ελλάδα». Ελληναραδισμοί; Πιθανότατα. Πού να ξέρω;

Στα σοβαρά: Ένας δωρεάν δανεισμός πέντε-δέκα αντικειμένων για 1-3-5 χρόνια (αφού μελετηθούν πρώτα, ΟΚ, Κώστα) σε διάφορα μουσεία και μουσειάκια με την προϋπόθεση ότι θα έχουν σωστή προβολή κλπ κλπ, πόσο μεγάλη απήχηση θα έχει σε μια κοινωνία που έχει ξεχάσει πια τι σημαίνει αρχαίος ελληνικός πολιτισμός; Γιατί να μη δημιουργηθούν διαρκείς μικροεκθέσεις με τέτοια αντικείμενα και να λειτουργούν σαν τοπικοί μικροπρεσβευτές μας;

Ήταν τόσο χαρακτηριστική η σκηνή χτες με τον ρεπόρτερ που ρωτούσε τη Λιθουανή νικήτρια του Μαραθωνίου και προσπαθούσε να της εκμαιεύσει κάτι για το μεγαλείο της διαδρομής και της συμμετοχής κλπ --καλά, δεν του έχουν πει ότι οι κορυφαίοι πληρώνονται για να έρθουν να τρέξουν εδώ; «Και πώς σας φάνηκε η ιστορική διαδρομή;» «Δύσκολη, με πολλή ζέστη και ανηφοροκατηφόρες», απαντούσε εκείνη. «Πόσο σημαντικό είναι για έναν αθλητή να έχει τρέξει στη διαδρομή της πρώτης Ολυμπιάδας;» το βιολί του εκείνος. «Πολύ κουραστική, εξαντλητική», το δικό της βιολί εκείνη....
 
Δόκτορ, η κυρία δεν μίλησε για δανεισμούς, εκθέσεις και τέτοια: για πούλημα μίλησε. Ξέρεις, στο δρόμο που χάραξε η Bild: πουλήστε κάνα νησί, κλπ.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Archaeology Magazine's
Top 10 Discoveries of 2010


Επίσης, στην Ελευθεροτυπία, εδώ.

Με δύο ευρήματα με άμεσο ελληνικό ενδιαφέρον (όχι ότι τα υπόλοιπα δεν είναι ενδιαφέροντα, να μην παρεξηγηθούμε κιόλας :)):

Ο τάφος του σατράπη Εκατόμνου, πατέρα του Μαύσωλου, στη σημερινή Μίλας, αρχαία Μύλασα της Τουρκίας.

Τα παλαιολιθικά εργαλεία που ανακαλύφτηκαν στον Πλακιά, στην Κρήτη, και οδηγούν την αρχή της ναυσιπλοΐας στα 100.000 πΧ.
 

Raiden

New member
Kαμπάνια για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα

www.bringthemback.org/
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Στα σημερινά επετειακά της, η αγγλική γουίκη αναφέρεται στη μερική καταστροφή του Παρθενώνα κατά τη διάρκεια «ένοπλης σύρραξης» {πόσο πιο NPPOV θα γίνει επιτέλους;} μεταξύ των Βενετών του Μοροζίνη και οθωμανικών δυνάμεων.



(Και γκολ... Η εικόνα κόπηκε σκοπίμως εκεί που κόπηκε... :inno:)
 

Attachments

  • Parthenonas.JPG
    Parthenonas.JPG
    43.3 KB · Views: 294

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Το «Ναυάγιο των Αντικυθήρων» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Καθημερινή με πληροφορίες από ΑΜΠΕ)

Ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά γεγονότα της τρέχουσας χρονιάς, η έκθεση για το Ναυάγιο των Αντικυθήρων, εγκαινιάζεται στις 5 Απριλίου 2012 στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (ΕΑΜ). Με διάρκεια ενός έτους, δηλαδή έως τις 28 Απριλίου 2013, το αφιέρωμα στο συγκλονιστικό ναυάγιο θα παρουσιάζει για πρώτη φορά σχεδόν το σύνολο των αρχαιοτήτων, που ανασύρθηκαν από τη θάλασσα των Αντικυθήρων.

Το ναυάγιο εντόπισαν σφουγγαράδες από τη Σύμη, η δε μερική ανέλκυσή του συνιστά την πρώτη μεγάλης έκτασης ενάλια έρευνα παγκοσμίως. Κατά την πρώτη φάση (1900-1901), την επιχείρηση ανέλαβαν οι Σύμιοι σφουγγαράδες με τη συνδρομή πλοίων του Βασιλικού Ναυτικού. Η δεύτερη φάση (1976) πραγματοποιήθηκε από την Αρχαιολογική Υπηρεσία με τη βοήθεια του ωκεανογραφικού πλοίου του J.Y. Cousteau «Καλυψώ».

Ως «ένα κέλυφος διεπιστημονικής έρευνας διαχρονικά» θα μπορούσε να οριστεί επιγραμματικά το Ναυάγιο των Αντικυθήρων, καθώς τα ευρήματά του δεν αποτελούν ένα κλειστό σύνολο, αφού το φορτίο του χρονολογείται από τον 4ο έως και τον 1ο αι. π.Χ., η ανέλκυσή του σηματοδοτεί την αυγή των ενάλιων ερευνών παγκοσμίως, ο δε μηχανισμός εκπλήσσει διαρκώς τους ειδικούς που τον μελετούν.

Τα 378 εκθέματα της έκθεσης, λόγω των παραπάνω ιδιαιτεροτήτων, εντάχθηκαν σε τέσσερις ενότητες, μέσα από τις οποίες τίθενται, αλλά και απαντώνται ερωτήματα. Η πρώτη ενότητα αφορά το ιστορικό της ανέλκυσης και έχει τίτλο «H Αυγή της ενάλιας αρχαιολογίας». Στην εισαγωγική αυτή ενότητα παρουσιάζονται το χρονικό των επιχειρήσεων της ανέλκυσης και των πρώτων συντηρήσεων των πολύτιμων αρχαιοτήτων, καθώς και σχετικά κρατικά έγγραφα και δημοσιεύματα του Τύπου της εποχής.

Η δεύτερη ενότητα είναι υπό τον τίτλο «Το πλοίο του ναυαγίου. Το μέγεθός του, το πλήρωμα και οι επιβάτες του». Παρουσιάζονται σπαράγματα από το κύτος του πλοίου με τη μολύβδινη επένδυση στο εξωτερικό του, καθώς και άλλα εξαρτήματα από τον εξοπλισμό του (σύστημα παροχέτευσης νερού από το κύτος, μετρητές-ανιχνευτές βυθού κλπ.). Από τα σωζόμενα λείψανα, αλλά και από το φορτίο του, προκύπτει ότι πρόκειται για φορτηγό πλοίο (αρχ. ολκάς, λατ. navis oneraria), εκτιμώμενης χωρητικότητας 300 τόνων. Εκτίθενται επίσης αντικείμενα που ήταν στην υπηρεσία του πληρώματος και των επιβατών του (π.χ. αγγεία, λυχνάρια, παιχνίδια), τα οποία ανακαλούν την καθημερινότητα και τις συνήθειες των ανθρώπων του πλοίου.

Η τρίτη ενότητα «Η πορεία και το φορτίο του πλοίου» θα προσπαθήσει να απαντήσει σε ερωτήματα που αφορούν το είδος των προϊόντων που μετέφερε η ολκάδα, τον τόπο από τον οποίο ξεκίνησε, πού φορτώθηκε, καθώς και το μέρος προορισμού της. Τα χάλκινα και μαρμάρινα αγάλματα, τα γυάλινα αγγεία και τα χάλκινα σκεύη, καθώς και τα χρυσά κοσμήματα που εκτίθενται στην ενότητα αυτή, είναι αντιπροσωπευτικά των έργων που ανασύρθηκαν από το ναυάγιο και αποτελούν ένα μέρος μόνο του φορτίου του. Το υπόλοιπο φορτίο καταποντίστηκε μαζί με το πλοίο σε πολύ μεγάλο βάθος.

Τα έργα αυτά μαρτυρούν τις αισθητικές προτιμήσεις των παραγγελιοδοτών ή υποψήφιων αγοραστών, αλλά πρωτίστως αντικατοπτρίζουν το νέο ιστορικό φαινόμενο της εμπορίας έργων τέχνης, της πρώτης στην ιστορία του δυτικού πολιτισμού. Η μελέτη του φορτίου θα συνεισφέρει σημαντικά στην έρευνα για το θαλάσσιο εμπόριο και τη διακίνηση έργων ελληνικής τέχνης στο τέλος της ελληνιστικής εποχής και της δημοκρατικής περιόδου της Ρώμης, υπό το φως των εμπορικών δραστηριοτήτων και των αισθητικών επιλογών της ανερχόμενης ρωμαϊκής αριστοκρατίας.

Η τέταρτη ενότητα αφορά τον «Μηχανισμό». Το ένα τρίτο της έκθεσης αφιερώνεται σε αυτήν την εκπληκτική, μοναδική και παγκοσμίου ενδιαφέροντος συσκευή μαθηματικής και αστρονομικής επιστήμης. Πρόκειται για ένα αστρονομικό υπολογιστικό μηχάνημα (computer), ένα αστρονομικό δηλαδή ημερολόγιο, που προσδιόριζε τον χρόνο με βάση τις κινήσεις του ήλιου, της σελήνης και τις μεταξύ τους σχέσεις, δηλαδή τις εκλείψεις και τις κινήσεις άλλων γνωστών για την εποχή πλανητών.

Στην ενότητα αυτή θα εκτεθούν όλα τα σωζόμενα θραύσματα, 82 στον αριθμό, συμπεριλαμβανομένων των τριών γνωστών και μεγαλύτερων τμημάτων του, ήδη εκτεθειμένων στη μόνιμη έκθεση. Θα πλαισιώνεται και με εποπτικό υλικό που θα αναφέρεται στην ιστορία της ταύτισης και τα έως τώρα συμπεράσματα της διεπιστημονικής μελέτης του, τα σχέδια, τις ραδιογραφίες, τις τομογραφίες, τις ψηφιοποιημένες προσομοιώσεις, καθώς και στα αντίγραφα των κατά καιρούς προτεινόμενων ανακατασκευών του. Στο τέλος της ενότητας θα προβάλλεται ολιγόλεπτη 3D ταινία, παραγωγής του Ph. Nocolet. Επιπλέον, στο αμφιθέατρο του Μουσείου θα προβάλλεται σε καθορισμένες ημέρες και ώρες το ντοκιμαντέρ για το ναυάγιο και το μηχανισμό, παραγωγής Images First Ltd., σε συνεργασία με την ΕΡΤ και την Arte.

Στην έκθεση συμμετέχουν με εκθέματα το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, η Διεύθυνση Εθνικού Αρχείου Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, το Νομισματικό Μουσείο, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, καθώς και το Πρόγραμμα Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδακτικής των Επιστημών και της Τεχνολογίας του ΕΙΕ. Επίσης, θα εκτεθούν ομοιώματα του Μηχανισμού που δημιούργησαν η Ομάδα Μελέτης του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, η Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας και ο Μάικλ Ράιτ, πρώην έφορος μηχανολογίας μηχανικής του Μουσείου της Επιστήμης του Λονδίνου.

Η έκθεση συνοδεύεται από ειδικό κατάλογο-μονογραφία, στον οποίο διακεκριμένοι Έλληνες αρχαιολόγοι και επιστήμονες των φυσικών επιστημών παρουσιάζουν κείμενα, τόσο των ενοτήτων της έκθεσης όσο και επιμέρους θεμάτων σχετικών με το ναυάγιο. Ο κατάλογος περιλαμβάνει, επίσης, τις φωτογραφίες και τα λήμματα των αντικειμένων.

Επίσης, με τη χορηγία της Alpha Bank δημιουργήθηκαν και θα διεξάγονται από το Μουσείο καθ' όλη τη διάρκεια της έκθεσης εκπαιδευτικά προγράμματα -κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης- για μαθητές της Πρωτοβάθμιας και των πρώτων τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ένα τρίτο πρόγραμμα για εφήβους προγραμματίζεται να ξεκινήσει από τις 2 Οκτωβρίου 2012, με τη μορφή διαδικτυακού διαγωνισμού/έρευνας, το οποίο θα εστιάζει στον Μηχανισμό και τις λειτουργίες του και θα συνδυάζει γνώσεις από την Αστρονομία και τη Μηχανική. Tη δημιουργία του έχει αναλάβει το «Πρόγραμμα Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδακτικής των Επιστημών και της Τεχνολογίας».
 
Top