Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα

SBE

¥
Να πω τις εντυπώσεις μου τώρα που είδα το μουσείο: πρώτα πρώτα, το κτίριο φαίνεται ωραίο στις φωτογραφίες, εντυπωσιακό και όλα τα σχετικά, αλλά από κοντά δε με ενθουσίασε και τόσο. Ίσως γιατί από κοντά είναι απλά ένα βουνό από τσιμέντο και γυαλί, τέτοια έχουμε δει πολλά, το αεροδρόμιο π.χ. Μάλιστα το τσιμέντο είναι γκρίζο και βιομηχανικό- φαίνονται οι ραφές του π.χ.- και το ισόγειο μου φάνηκε σκοτεινό και θλιβερό σε σχέση με τους άλλους ορόφους. Επίσης παρά το μέγεθος του μουσείου, δεν είδα να υπάρχει πρόβλεψη για περισσότερα εκθέματα, να υποθέσω ότι είναι πεπερασμένα τα εκθέματα;

Κατά τ' άλλα βλέπω να κατασκευάζονται δημόσια κτήρια και να μην είναι τίποτα το ιδιαίτερο παρά τα λεφτά που ξοδεύονται. Πρακτικό, κατάλληλο για τη χρήση του, ίσως εντυπωσιακό από ψηλά, αλλά από το επίπεδο του δρόμου αδιάφορο.

Πολύ ενδιαφέρον έχει το διαφανές πάτωμα που βλέπεις από κάτω τα αρχαία, αλλά αυτοί οι αρχαίοι τοίχοι μάλλον θεωρούνται ασήμαντοι γιατί πουθενά δεν είδα καμιά εξήγηση για το τί βλέπουμε κάτω από τα πόδια μας. Πολύ θα μου άρεσε το πάτωμα π.χ να έχει γραμμές και επιγραφές, εδώ στέκεστε πάνω από το στάβλο, εδώ είσαστε πάνω από το βόθρο κι εδώ είναι το σαλόνι, κάπως έτσι. Πολύ φοβάμαι ότι η ανασκαφή αντιμετωπίζεται από το μουσείο σαν παράπλευρη απώλεια κι όχι σαν ευκαιρία για ακόμα μεγαλύτερη ενημέρωση του επισκέπτη για την αρχαία Αθήνα. Επίσης, μέσα στο μουσείο παρόλο που δίνονται πολλές ενδιαφέρουσες επεξηγήσεις, κάποια πράγματα αφήνονται φλου. Για παράδειγμα, υπάρχει μια προθήκη με φλουριά κωνσταντινάτα. Καμία εξήγηση για τη σχέση που έχει με το χώρο και πάω στοίχημα ότι κάποιοι ίσως νομίζουν ότι οι ΑΗΠ της εποχής του Περικλή έβαζαν σταυρούς στα νομίσματά τους. Ομοίως κάποιες μακέτες δεν έχουν καμία επιγραφή.
Σχετικά με τα δύο κτήρια: από το μουσείο η σκέψη είναι να τα γκρεμίσουνε γιατί κόβουν τη θέα, κι όχι μόνο την κόβουν αλλά είναι και φοβερά κακόγουστα. Κλασσικοί πίσω χώροι κι ακάλυπτοι ελληνικών σπιτιών. Παρεμπιπτόντως, το ένα τουλάχιστον ήταν ακατοίκητο. Από την άλλη σκέφτεσαι γιατί δεν υπήρξε πρόβλεψη να ενσωματωθούν στο σχέδιο όπως έχει ενσωματωθεί το κτήριο των γραφείων. Θα μπορούσαν άνετα να έχουν μετατραπεί σε βοηθητικούς χώρους ή να στεγάζουν το εστιατόριο του μουσείου. Από την άλλη θα ήθελα να δω να κατεδαφίζονται οι κακάσχημες πολυκατοικίες της δεκαετίας του '70 στο πλάι του μουσείου.
Το πωλητήριο παρεμπιπτόντως είναι πολύ καλό, κι έχει ένα σωρό βιβλία καθώς και πολύ υλικό για παιδιά, που συνήθως τα μουσεία στην Ελλάδα τα αγνοούν. Όσο για το εστιατόριο, εμείς καθίσαμε έξω για έναν χυμό γιατί μέσα μύριζε κουζινίλα και καφετερίλα (κι άμα δεν απαγορευόταν το κάπνισμα...).
Αυτό που μου έμεινε από το μουσείο ήταν πρώτα ότι τα αρχαϊκά γλυπτά δείχνουν πολύ καλύτερα ζωγραφισμένα απ' ό,τι σκέτα και ότι ο Ελγιν δεν άφησε τίποτα- ή μάλλον ότι άφησε μόνο τα κομμάτια που έσπασαν κατά το ξεκόλλημα, κι αν δεν έσπαγαν θα τα είχε πάρει κι αυτά.
 
Πολύ ενδιαφέρον έχει το διαφανές πάτωμα που βλέπεις από κάτω τα αρχαία, αλλά αυτοί οι αρχαίοι τοίχοι μάλλον θεωρούνται ασήμαντοι γιατί πουθενά δεν είδα καμιά εξήγηση για το τί βλέπουμε κάτω από τα πόδια μας. (...) Πολύ φοβάμαι ότι η ανασκαφή αντιμετωπίζεται από το μουσείο σαν παράπλευρη απώλεια κι όχι σαν ευκαιρία για ακόμα μεγαλύτερη ενημέρωση του επισκέπτη για την αρχαία Αθήνα.
Η ανασκαφή προβλέπεται να ανοίξει στο κοινό ως επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος το 2010. Οψόμεθα.
Σχετικά με τα δύο κτήρια: από το μουσείο η σκέψη είναι να τα γκρεμίσουνε γιατί κόβουν τη θέα, κι όχι μόνο την κόβουν αλλά είναι και φοβερά κακόγουστα. Κλασσικοί πίσω χώροι κι ακάλυπτοι ελληνικών σπιτιών. Παρεμπιπτόντως, το ένα τουλάχιστον ήταν ακατοίκητο. Από την άλλη σκέφτεσαι γιατί δεν υπήρξε πρόβλεψη να ενσωματωθούν στο σχέδιο όπως έχει ενσωματωθεί το κτήριο των γραφείων. Θα μπορούσαν άνετα να έχουν μετατραπεί σε βοηθητικούς χώρους ή να στεγάζουν το εστιατόριο του μουσείου.
Τα κτίρια αυτά κατοικούνται. Τι εστιατόρια και βοηθητικοί χώροι; Το "ακατοίκητο" (του Βαγγέλη Παπαθανασίου), δεν τον αφήνει το Υπουργείο Πολιτισμού εδώ και κάτι χρόνια ούτε καν να το βάψει. Έχει βάλει και σχετική ανακοίνωση ο άνθρωπος (στην πρόσοψη, όχι από πίσω). Τα δε χτίρια αυτά είναι διατηρητέα για την πρόσοψη, όχι για το πίσω. Για το πίσω, πάντως, έγινε ειδικός διαγωνισμός με προτάσεις, που εκτέθηκαν και στο Ζάππειο, αλλά μπορεί να τις βρει κανείς και στο Greekarchitects.gr.

Η αίθουσα εισόδου του μουσείου συμφωνώ ότι είναι μάπα. Από τη στιγμή όμως που περνάς την ακύρωση των εισιτηρίων και αρχίζει η ράμπα ανόδου, η επίσκεψη είναι καλή. Το κυριότερο ατού είναι ο φυσικός φωτισμός. Καμία σχέση με όλα τα άλλα μουσεία (μας). Ο Lepicovsky επισημαίνει διάφορα σωστά, αλλά και ο Tschumi του απαντάει με πολλά σωστά. Ισοπαλία.
 

SBE

¥
Η ανασκαφή προβλέπεται να ανοίξει στο κοινό ως επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος το 2010. Οψόμεθα.
Θα μπορούσαν από τώρα να είχαν κάνει κάτι. Το ζήτημα δεν είναι αν είναι επισκέψιμο, αλλά να ξέρουμε τι βλέπουμε πάνω κάτω.

Τα κτίρια αυτά κατοικούνται.

Ειδικά αυτό του Παπαθανασίου ήταν κλειδαμπαρωμένο κι έμοιαζε ακατοίκητο εντελώς. Η ταμπέλα στην είσοδο που εξηγούσε τι γίνεται με το ζήτημα είχε μισοξεκολλήσει και κρεμόταν λοξά. Το διπλανό ήταν σίγουρα κατοικημένο γιατί είχε στον ακάλυπτό του σιδερώστρες, σκουπιδοτενεκέδες κλπ, δηλαδή ήταν ασορτί με όλα τα σπίτια της περιοχής που βλέπει ο επισκέπτης από το μουσείο.

Από την άλλη πιστεύω ότι από τα αρχιτεκτονικά έργα της πρωτεύουσας τα τελευταία χρόνια παρόλο το μεγάλο κόστος τους δεν έχουν αυτό το κάτι που θα τα κάνει αναγνωρίσιμα (εξαιρείται το ολυμπιακό στάδιο).
 
Από την άλλη πιστέυω ότι από τα αρχιτεκτονικά έργα της πρωτέυουσαν τα τελευταία χρόνια παρόλο το μεγάλο κόστος τους δεν έχουν αυτό το κατι που θα τα κανει αναγνωρίσιμα (εξαιρείται το ολυμπιακό σταδιο).

Ακριβώς! Το νέο μουσείο, αρχιτεκτονικά εμένα μού φαίνεται ήδη ξεπερασμένο! Δύσκολο βέβαια έργο για το σκοπό που φτιάχτηκε, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί το γεγονός ότι αρχιτεκτονικά φαίνεται ήδη φοβερά βαρετό και ξεπερασμένο (γκαράζ ή πρεσβεία; )
 

SBE

¥
Ακριβώς! Το νέο μουσείο, αρχιτεκτονικά εμένα μού φαίνεται ήδη ξεπερασμένο! Δύσκολο βέβαια έργο για το σκοπό που φτιάχτηκε, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί το γεγονός ότι αρχιτεκτονικά φαίνεται ήδη φοβερά βαρετό και ξεπερασμένο (γκαράζ ή πρεσβεία; )

Μα άμα ο διαγωνισμός γίνεται σήμερα και η ολοκλήρωση ύστερα από εκατό χρονια, τι άλλο να περιμένει κανείς; Βεβαίως, θα μπορούσε αυττο μουσείο να έχιε χτιστεί τη δεκαετια του '70 π.χ. και τότε θα έκανε άλλη εντύπωση και θα το βλέπαμε σήμερα και θα λέγαμε ότι έιναι δείγμα της εποχής του.
Αυτό που ειναι ασυγχώρητο είναι το αεροδρόμιο πάντως. Περσι περασα αρκετές ώρες στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης λόγω καθυστερήσεων και είχα χρόνο να δω το σχέδιο απ'έξω κι από μεσα και ήταν πάρα πολύ ωραίο. Ενώ ο καινούργιος σταθμός του Χηθροου μπορει να μην έχει την αρχιτεκτονική που σε κάνει να τον θαυμάσεις όπως στη Μαδρίτη, αλλά είναι φοβερά λειτουργικός και ανατρέπει την αρχιτεκτονική αεροδρομίων. Και τα δύο είναι του Ρότζερς.
 
Θα μπορούσαν από τώρα να είχαν κάνει κάτι. Το ζήτημα δεν είναι αν είναι επισκέψιμο, αλλά να ξέρουμε τι βλέπουμε πάνω κάτω.
Έχει πινακίδα με κάτοψη και συνοπτικές πληροφορίες, αλλά δεν την πρόσεξες.
 

SBE

¥
Έχει πινακίδα με κάτοψη και συνοπτικές πληροφορίες, αλλά δεν την πρόσεξες.

Πού; Όντως δεν την πρόσεξα και δε νομίζω ότι θα βοηθούσε πολύ γιατί άλλο να διαβάζεις την πινακίδα κι άλλο να τα βλέπεις όπως περπατάς από πάνω τους.
 
Πού; Εκεί· αν θυμάμαι καλά, μπροστά από το μεγάλο άνοιγμα. Λίγο πιο αριστερά, λίγο πιο δεξιά, πάντως εκεί. Άμα ξαναπεράσεις, δες το.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Η σχετική πινακίδα που αναφέρει ο Costas είναι αρκετά λεπτομερής και βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του ανοίγματος, κοντά σε μία κολόνα. Έχει και σχεδιάγραμμα που περιγράφει τον οικισμό που βλέπουμε να ανοίγεται στα πόδια μας.
 
Ορίστε κι ένα μπλογκοάρθρο μιας φίλης που της αρέσει το Μουσείο, γιατί "εξυπηρετεί το σκοπό του". [Με μια ιστορικού χαρακτήρα αντίρρηση ως προς τα περί σεισμού και Εκατομπέδου, που λέει στο τέλος.]
 

SBE

¥
Το μουσειο της Πάτρας μου αρεσει περισσοτερο αρχιτεκτονικά (απ'έξω, μεσα δεν έχω παει).
 
Εμένα πάλι μ'αρέσει το βυζαντινό της Θεσσαλονίκης, του μακαρίτη Κυριάκου Κρόκου. Νομίζω είχε συμμετάσχει και στο διαγωνισμό για το μουσείο της Ακρόπολης, αλλά πού να τα βάλει με τα ευρωπαϊκά γκλάμορους μεγαθήρια.
http://www.mbp.gr/html/gr/mu_ktirio.htm
 
«Ανοιχτό» στην επιστροφή αρχαιοτήτων στην Αίγυπτο το Μουσείο του Λούβρου

Εκτόνωση της κρίσης με την Αίγυπτο επιθυμεί το Μουσείο του Λούβρου, λέγοντας ότι είναι ανοιχτό σε διαπραγματεύσεις με το Κάιρο για την επιστροφή αρχαιοτήτων. Η Αίγυπτος ανακοίνωσε διακοπή συνεργασίας με το Μουσείο, όσο δεν επιστρέφονται τμήματα φαραωνικής στήλης.

Η Αίγυπτος αποφάσισε να «διακόψει κάθε συνεργασία» στον αρχαιολογικό τομέα με το Μουσείο του Λούβρου, όσο δεν επιστρέφονται τα τμήματα μιας φαραωνικής στήλης, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας του ανωτάτου συμβουλίου αιγυπτιακών αρχαιοτήτων Ζάχι Χάουας.

«Λάβαμε την απόφαση να διακόψουμε κάθε συνεργασία με το Λούβρο εν αναμονή της επιστροφής» των αρχαιολογικών αυτών στοιχείων, τα οποία, σύμφωνα με το Κάιρο, εκλάπησαν και προέρχονται από τάφο που βρίσκεται κοντά στο Λούξορ, πρόσθεσε ο Ζάχι Χάουας.

Η διακοπή της συνεργασίας αφορά τα συμπόσια που οργανώνονται σε συνεργασία με το γαλλικό μουσείο, καθώς και τις εργασίες που πραγματοποιούνται από το Μουσείο του Λούβρου στον αρχαιολογικό τόπο της Σακάρα, κοντά στο Κάιρο.

Ο Ζάχι Χάουας δήλωσε ότι η απόφαση αυτή, η οποία δεν είχε ανακοινωθεί έχει ληφθεί εδώ και δύο μήνες, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν συνδέεται με την απόρριψη της υποψηφιότητας του Αιγυπτίου υπουργού Πολιτισμού Φαρούκ Χόσνι για την διεύθυνση της Unesco.

Διευκρίνισε επίσης ότι το αίτημα επιστροφής διατυπώθηκε πριν από περίπου έναν χρόνο.

Ο Ζάχι Χάουας κατηγορεί το μουσείο του Λούβρου για παράνομη απόκτηση των αρχαιολογικών αυτών θησαυρών. «Με το να αγοράζουν κλεμμένες στήλες, ορισμένα μουσεία ενθαρρύνουν την καταστροφή και την κλοπή αιγυπτιακών αρχαιοτήτων», δήλωσε.

Το γαλλικό μουσείο δηλώνει ότι είναι ανοιχτό στην προοπτική επιστροφής των αρχαιοτήτων.

«Η διαδικασία επιστροφής έχει ξεκινήσει», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) η διεύθυνση του Μουσείου του Λούβρου.

«Αλλα η απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί από το Μουσείο καθότι για να μπορέσουν να επιστραφούν τα έργα πρέπει πρώτα να πάρουμε τη γνώμη της Εθνικής Επιστημονικής Επιτροπής των Συλλογών των Μουσείων της Γαλλίας», πρόσθεσε.

Η επιτροπή θα συσκεφθεί στο τέλος της εβδομάδας για να εξετάσει την πρόταση για αποχαρακτηρισμό των τμημάτων της φαραωνικής στήλης, που αυτή την στιγμή εκτίθενται στο Μουσείο του Λούβρου, πρόσθεσε ο διευθυντής του μουσείου.

Αν ποτέ δεχθεί η επιτροπή ότι τα έργα πρέπει να επιστραφούν, πρέπει στη συνέχεια να δώσει την έγκρισή του και το υπουργείο Πολιτισμού με σχετική απόφαση του να αποχαρακτηριστούν τα έργα.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1061291&lngDtrID=253

Θέλουμε την Αφροδίτη της Μήλου και τη Νίκη της Σαμοθράκης πίσω! :)
 
Σιγά που θα την γλίτωνε ο Παπαϊωάννου:

Ανοιχτό σε αντιδράσεις είναι το ντύσιμο ενός γυμνού ζευγαριού στην παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου «Πουθενά», την οποία συζητά το διοικητικό συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου εν όψει της επίσημης πρεμιέρας
Σαν φωτιά που άναψε σε πολλά μέτωπα διαδόθηκε η χθεσινή πληροφορία των «ΝΕΩΝ» πως ενδέχεται να ντυθούν οι δύο γυμνοί ερμηνευτές της παράστασης του Δημήτρη Παπαϊωάννου «Πουθενά», εν όψει των επίσημων εγκαινίων της ανακαινισμένης κεντρικής σκηνής του Εθνικού θεάτρου, για να μην προσβληθούν οι επίσημοι.

Έκπληκτη η θεατρική κοινότητα περιμένει να διαπιστώσει την ερχόμενη Παρασκευή αν η διεύθυνση του Θεάτρου και ο δημιουργός της παράστασης θα «προστατέψουν» από σκανδαλισμό τους επίσημους προσκαλεσμένους τους. Αν δηλαδή θα αυτολογοκριθούν, φοβούμενοι «ιερές» και υπουργικές αντιδράσεις.

Η πρόταση πάντως «να καλυφθεί το γυμνό» είναι του διοικητικού συμβουλίου του Εθνικού, με το επιχείρημα πως δεν αρμόζει σε έναν κρατικό οργανισμό, όπως είναι το πρώτο θέατρο, να προσκαλεί και να προκαλεί ταυτόχρονα. Ενώ η πιθανότητα να παραστεί στην επίσημη πρεμιέρα της ερχόμενης Παρασκευής και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος πρόσθεσε στο επιχείρημα ένα στοιχείο ηθικής δεοντολογίας. Πολιτικά ορθό ή όχι, το ζήτημα που προέκυψε μοιάζει σκανδαλώδες για ένα θέατρο που εκτός από τον παιδευτικό του ρόλο επιθυμεί να έχει καλλιτεχνική φυσιογνωμία. Και το γυμνό, διάρκειας ενός λεπτού, δεν είναι προσβλητικό, προκλητικό ή πρόστυχο. Την οριστική απόφαση μένει να πάρει ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Γιάννης Χουβαρδάς, ο οποίος σε περίπτωση που συμφωνήσει με το διοικητικό συμβούλιο θα ζητήσει από τον δημιουργό της παράστασης να καλύψει τα γυμνά σώματα των δύο χορευτών. Θα συμφωνήσει όμως ο Δημήτρης Παπαϊωάννου με τον «φερετζέ»;

Η «επίμαχη» σκηνή ωστόσο παίζεται από την Τετάρτη που ξεκίνησε το «Πουθενά», χωρίς να έχει προκαλέσει την αιδημοσύνη των θεατών, ανάμεσά τους και παιδιά του γυμνασίου, του λυκείου, φοιτητές και ηλικιωμένοι. Είναι η καπιτάλε σκηνή της παράστασης, ποιητική, αισθητική, καλλιτεχνική. Δύο αγαλμάτινα κορμιά γυμνά (άλλο το γυμνό και άλλο το γδυμένο). Γι΄ αυτό άλλωστε και η παράσταση είναι κατάλληλη για όλες τις ηλικίες. Πώς λοιπόν ένα κατάλληλο θέαμα για τους κοινούς θεατές μεταβάλλεται σε ακατάλληλο για τους επισήμους θεατές; Είναι ελαστική η ηθική για τους μεν, αυστηρή για τους δε;

Προτάσεις να λυθεί το πρόβλημα με πολύ χαμηλό φωτισμό ή να φορέσουν βρακάκια οι ερμηνευτές για τις υπόλοιπες παραστάσεις που θα ακολουθήσουν - όχι μόνο για την παράσταση των εγκαινίων- θα συζητηθούν ως πιθανές λύσεις.

Ελαστικότητες και σιωπή
Στην ερώτηση «κατά πόσον μπορεί να επεμβαίνει κάποιος σε ένα έργο τέχνης για να προστατεύσει, υποτίθεται, τα χρηστά ήθη σε μια επίσημη πρεμιέρα παρουσία υπουργών και αρχιεπισκόπουν», ο Σταμάτης Κραουνάκης απάντησε λακωνικά: «Νομίζω έχουμε γίνει όλοι τραγικά ελαστικοί και με τα χρηστά ήθη και με τα έργα τέχνης. Ο καθένας ας υπερασπιστεί την τέχνη του».

Ο χορογράφος Δημήτρης Παπαϊωάννου, το έργο του οποίου κατ΄ εξοχήν αφορά τη συζήτηση στους κόλπους του Εθνικού Θεάτρου περί «ντυσίματος» των γυμνών, δεν απάντησε σε σχετική ερώτηση που του έθεσαν επίμονα «ΤΑ ΝΕΑ».
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Παρουσίαση της ζωφόρου του Παρθενώνα σε νέο δικτυακό τόπο

Από το in.gr

Παρουσίαση της ζωφόρου του Παρθενώνα σε νέο δικτυακό τόπο

Η ζωφόρος του Παρθενώνα, ένα μοναδικό έργο τέχνης, παρουσιάζεται σε έναν νέο δικτυακό τόπο, μια εφαρμογή, η οποία αναπτύχθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης. Απευθύνεται τόσο στους ειδικούς επιστήμονες όσο και στο ευρύτερο κοινό, ενώ διαθέτει και ψηφιακά παιχνίδια για παιδιά.

Η ψηφιακή αναπαράσταση της ζωφόρου του Παρθενώνα παρουσιάζει με εύληπτο και κατανοητό τρόπο, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, τη συνολική εικόνα ενός έργου μεγάλης αρχαιολογικής αξίας. Χαρακτηρίζεται, όμως, ταυτόχρονα και από επιστημονική τεκμηρίωση, γεγονός που την καθιστά απαραίτητο εργαλείο τόσο για τον αρχαιολόγο-μελετητή, που έχει τη δυνατότητα να διευρύνει τη σχετική έρευνα, όσο και για τον καθηγητή, που μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ως εκπαιδευτικό βοήθημα.

Στον δικτυακό τόπο της ζωφόρου έχουν συγκεντρωθεί και υπομνηματισθεί φωτογραφίες όλων των σωζόμενων λίθων της ζωφόρου των μουσείων Ακρόπολης, Βρετανικού και Λούβρου, οι οποίες έχουν συμπληρωθεί με τα σωζόμενα σχέδια του J.Carrey (1674) και του J. Stuart (1751), με σκοπό να δοθεί η κατά το δυνατόν πληρέστερη εικόνα του συνόλου.

Συνέχεια εδώ.
 
Αφού περίμενα να καταλαγιάσει ο κουρνιαχτός, αποφάσισα πρόσφατα να επισκεφτώ για πρώτη φορά το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Με έκπληξη ανακάλυψα στην είσοδο ότι τα μέλη του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ) δεν έχουν ελεύθερη ή έστω μειωμένη πρόσβαση. Το Επιμελητήριο είναι -ας πούμε- ο επίσημος φορέας των καλλιτεχνών στην Ελλάδα και τα μέλη του μέχρι πρότινος γίνονταν δεκτά δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο σε όλα τα δημόσια μουσεία της χώρας. Δηλαδή, τώρα όποιος 'Ελληνας καλλιτέχνης θέλει να μελετήσει ή να δουλέψει με βάση τα εκθέματα, δεν μπορεί. Τι ειρωνία που η είσοδος στο Βρετανικό Μουσείο είναι δωρεάν.

Το Δ.Σ του Νέου αυτού Μουσείου θεωρεί ότι προφανώς μειωμένο εισιτήριο ή/και ελεύθερη είσοδο δικαιούνται διάφορες μη σχετικές με την τέχνη ομάδες, όπως π.χ. φοιτητές, συμμετέχοντες στα προγράμματα του Οργανισμού Εργατικής Εστίας, φαντάροι, άτομα με αναπηρίες κλπ (μεταξύ αυτών και τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου), αλλά οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, όχι! Γι' αυτό λέω εγώ ότι στα μικρά πράγματα φαίνεται η ουσία και η αλήθεια.

BTW, στον παραπάνω σύνδεσμο βλέπω τη μετάφραση reduced admission για την μειωμένη είσοδο. Κι αναρωτιέμαι, γιατί όχι concessions;
 
Και τι έχει να πει το ίδιο το ΕΕΤΕ επ' αυτού; Επικοινώνησες μαζί τους;
 
Top