Ο νόμος και ο κοσμήτορας

Εγώ προτείνω να καταργηθεί το αστυνομικό άσυλο. Ή η αστυνομική ασυλία. Επίσης, η υπουργική ασυλία. Μετά, βλέπουμε. Ας παίξουμε την κολοκυθιά: γιατί να αρχίσουμε από το πανεπιστήμιο;
 
Κι άλλη μια ασυλία θα μπορούσε να καταργηθεί: αυτή που απολαμβάνουν οι ακροδεξιές ομάδες και η βία τους στα πολυφωνικά δελτία των 8.

Και μια ακόμα παρατήρηση για την κουβέντα: άσυλο, ασυλία και ανεκτικότητα χρειάζονται σε μια κοινωνία οι απόψεις/ομάδες κλπ. που δεν έχουν δύναμη, όχι αυτές που ταυτίζονται με το κατεστημένο. Ο Καρατζαφέρης δεν έχει ανάγκη διάδοσης των ιδεών του γιατί κάθε μέρα χαριεντίζεται αυτός και τα πρωτοπαλίκαρά του με τους μεγαλοδημοσιογράφους στα δελτία. Είναι σαν να παραπονιόμαστε -τηρουμένων των αναλογιών- που στο ορίτζιναλ Πολυτεχνείο δεν αντιπροσωπευόταν ομάδα φασιστών.

Το αν υπάρχει ή όχι ελευθερία επίσης το καταλαβαίνουν αυτοί που διαφέρουν, όχι αυτοί που έχουν ίδιες απόψεις με του Πρετεντέρη. Όσο πετάνε ζαρντινιέρες πάνω σε ανθρώπους επειδή είναι κάπως, και επειδή απ' αυτό συνάγεται ότι πιστεύουν στα χ πράγματα, μια χαρά είναι το άσυλο.
 

nickel

Administrator
Staff member
Κολοκυθιά υπάρχει όταν θεωρούμε ότι είμαστε σε διαφορετικές όχθες. Όμως δεν χρειάζεται κανένας κόπος απολύτως να πείσετε εμένα ή οποιονδήποτε λογικό και ελευθερόφρονα άνθρωπο ότι δεν είναι σωστό να υπάρχει ασυλία πολιτικών για αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου ή ασυλία αστυνομικών. Υπάρχει; Θέλετε να πείτε ότι δεν εφαρμόζονται οι νόμοι; Στην ιεράρχηση, βάλτε το στην κορυφή. Γιατί χρειάζεται να κατατεθεί εδώ σαν επιχείρημα, λες και θα θεωρούσε κανείς ότι δεν θέλουμε οι άλλοι αυτή την πρόοδο;

Ωστόσο, δεν λέτε αν εσείς ενοχλείστε από τον τρόπο που λειτουργεί το πανεπιστημιακό άσυλο. Δεν είπα ποια μπορεί να είναι η καλύτερη λύση, αλλά όσο βάζουμε στην άλλη πλάστιγγα αντεπιχειρήματα για να μη συζητείται το πρόβλημα, απλώς κακοφορμίζει. Έτσι, προτού φτάσουν οι νέοι να γίνουν πολιτικοί (ή απλοί πολίτες) βουτηγμένοι στην παρανομία, εκπαιδεύονται στην ανομία του φοιτητή. Στο πανεπιστημιακό περιβάλλον μαθαίνουν, μαζί με τα όποια γράμματα, και όλα τα τσαλίμια του νεοέλληνα (παράκαμψη κανονισμών, ανέλιξη μέσω κομματικών διασυνδέσεων, παράβαση χωρίς κύρωση, όλα τα καλά).

Αν βέβαια θεωρούμε ότι απάντηση και λύση για τις ζαρντινιέρες αυτής της χώρας είναι οι κουκούλες της άλλης όχθης, εντάξει, αλλά εγώ πρέπει να δηλώνω ότι έχω αλλεργία και στα δύο φαινόμενα. Ομολογώ ότι κι εγώ δεν θα ήθελα να δω τη σημερινή αστυνομία να φυλάει τους χώρους των πανεπιστημίων. Αλλά επίσης δεν θα ήθελα να περιμένω πότε θα λυθούν τα χίλια δυο υπόλοιπα προβλήματα της κοινωνίας μας για να δοθεί μια έξυπνη απάντηση σ' αυτόν το γρίφο. Το να μην κάνουμε τίποτα δεν είναι έξυπνη απάντηση.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Αλλά επίσης δεν θα ήθελα να περιμένω πότε θα λυθούν τα χίλια δυο υπόλοιπα προβλήματα της κοινωνίας μας για να δοθεί μια έξυπνη απάντηση σ' αυτόν το γρίφο. Το να μην κάνουμε τίποτα δεν είναι έξυπνη απάντηση.
Εγώ βλέπω ότι οι δημοσκοπήσεις στο Διαδίκτυο δείχνουν ότι 80% αυτών που επιλέγουν να συμμετάσχουν στη δημοσκόπηση (π.χ. μεταξύ των επισκεπτών του in.gr) πιστεύουν ότι ο νόμος για το άσυλο πρέπει να αλλάξει.

Αλλά εύχομαι σε όσους λένε "Γιατί ν' αλλάξει αυτό πρώτα; Ν' αλλάξει το άλλο πρώτα" να έχουν πολλές μελλοντικές ζωές για να δουν να αλλάζει κάτι, γιατί έτσι όπως το πάνε, μάλλον δεν θα αλλάξει τίποτα στα επόμενα 100 χρόνια. Ή μάλλον προβλέπω να εξελίσσεται ως εξής η τριτοβάθμια εκπαίδευση:
Όποιος θα έχει τη δυνατότητα να πληρώσει πανεπιστήμιο εξωτερικού για να σπουδάσουν τα παιδιά του, θα ξηλώνεται κανονικά, έστω και κάνοντας το σκ... του παξιμάδι. Για όποιον δεν έχει τέτοια δυνατότητα, τα παιδιά του θα φοιτούν σε τρισάθλιες σχολές, με κτίρια που κάθε λίγο θα λεηλατούνται και θα βανδαλίζονται, με περιδεείς (και ψοφοδεείς) καθηγητές, που ικετεύουν γονατιστοί μπροστά σε κάθε χούλιγκαν με κουκούλα, και με φοιτητές που θα ξέρουν ότι μόνο επειδή είναι φτωχοί έχουν τη δυστυχία να φοιτούν σε τέτοιο ίδρυμα.
 

nickel

Administrator
Staff member
Για όποιον δεν έχει τέτοια δυνατότητα, τα παιδιά του θα φοιτούν σε τρισάθλιες σχολές, με κτίρια που κάθε λίγο θα λεηλατούνται και θα βανδαλίζονται, με περιδεείς (και ψοφοδεείς) καθηγητές, που ικετεύουν γονατιστοί μπροστά σε κάθε χούλιγκαν με κουκούλα, και με φοιτητές που θα ξέρουν ότι μόνο επειδή είναι φτωχοί έχουν τη δυστυχία να φοιτούν σε τέτοιο ίδρυμα.
Όχι, ευτυχώς υπάρχουν σχολές που δεν θυμίζουν με κανέναν τρόπο αυτή την πραγματικότητα που μας σερβίρει η ειδησεογραφία, αλλά δεν γνωρίζω αν είναι εξαίρεση ή ποσοστό-έκπληξη. Θα ρωτήσω και θα μάθουμε.
 
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό όλων αυτών που ζητάνε την κατάργηση του ασύλου. Ο νόμος είναι σαφής. Όταν τελούνται κακουργηματικές πράξεις, η αστυνομία έχει το δικαίωμα να επέμβει με εντολή εισαγγελέα. Πού είναι λοιπόν η αστυνομία; Γενικώς, ΠΟΥ είναι η αστυνομία; Πού είναι η αστυνομία όταν τελούνται πάσης φύσεως κακουργήματα και δεν ξέρω κι εγώ τι (από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα) εντός και εκτός ασύλου;

Μήπως ο τίτλος του νήματος θα έπρεπε να γίνει "ο νόμος και τα (ανύπαρκτα ως ακατάλληλα) όργανα της τάξης;" Ας μην κοροϊδευόμαστε. Η κατάργηση του ασύλου τίποτα δεν πρόκειται να λύσει. Οι κουκουλοφόροι δήθεν αντιεξουσιαστές θα κάνουν ό,τι θέλουν, θα τα σπάνε όσο θέλουν, θα τα καίνε όσο θέλουν, ενώ η Ελληνική Αστυνομία θα χαζεύει από ένα μέτρο απέναντι "αναμένοντας οδηγίες".

Και αν θέλουν να αρχίσουμε να τους σεβόμαστε και να τους παίρνουμε περισσότερο στα σοβαρά, ας ξεκινήσουν με τον σεβασμό και την προστασία του πολίτη και μετά το ξανασυζητάμε.

1) Να μου απαριθμήσουν εκείνες τις φορές που το άσυλο χρειάστηκε να προστατέψει την ελευθερία του λόγου και της έκφρασης από εισβολή της αστυνομίας που θα έμπαινε να τους φιμώσει. Και αντιθέτως, να μετρήσουν τις φορές που διαπράχθηκαν εγκλήματα του κοινού ποινικού δικαίου μέσα στον πανεπιστημιακό χώρο.

Το πρώτο πράγμα που μού έρχεται στο μυαλό: τον τελευταίο καιρό τίθεται ζήτημα με το άσυλο στο Πολυτεχνείο και τα Indymedia από τον Άδωνη Γεωργιάδη.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Να σου πω πού είναι η αστυνομία στην Ομόνοια; Πουθενά. Οι έμποροι ναρκωτικών όμως είναι παντού.

Να πω και κάτι άλλο: όχι, δε μου αρέσει που καίγονται τα πανεπιστήμια. Αν μπει μέσα αυτή η αστυνομία που έχουμε δηλαδή, δε θα καούν; Και γιατί αυτούς τους γνωστούς αγνώστους δεν τους συλλαμβάνουν έξω από τα πανεπιστήμια; Πόσο δύσκολο είναι; Γιατί πληθαίνουν οι καταγγελίες για κατάχρηση εξουσίας; Γιατί έχει γεμίσει το διαδίκτυο με φωτογραφίες κουκουλοφόρων δίπλα σε αστυνομικούς; Γιατί βλέπω στο κέντρο αστυνομικούς με εξάρτυση και κουκούλες; Πρέπει να αισθανθώ εμπιστοσύνη και να τους πω «άντε, μπείτε και στα πανεπιστήμια»;

Και δηλαδή το άσυλο τους μάρανε; Έχουν καταφέρει ως τώρα να εμποδίσουν καταστροφές οπουδήποτε αλλού για να τις εμποδίσουν και στις σχολές;
 
Όμως δεν χρειάζεται κανένας κόπος απολύτως να πείσετε εμένα ή οποιονδήποτε λογικό και ελευθερόφρονα άνθρωπο ότι δεν είναι σωστό να υπάρχει ασυλία πολιτικών για αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου ή ασυλία αστυνομικών. Υπάρχει;
Υπάρχει. Σημασία δεν έχει τι θεωρεί κανείς αυτονόητο, αλλά τι προβάλλει κατά προτίμηση μέσα του και προς τα έξω με τα λόγια του. Γιατί το να πιστεύεις κάτι αυτονόητα δεν σημαίνει ότι ασχολείσαι και μ' αυτό. Π.χ. το να θεωρείς αυτονόητα κακή την παράνομη βία και αυθαιρεσία της αστυνομίας δεν συνεπάγεται ότι την ιεραρχείς σωστά ως πρόβλημα, μέσα στο πλήθος των προβλημάτων. Γιατί όλα στη ζωή είναι θέμα ιεράρχησης.

Θέλετε να πείτε ότι δεν εφαρμόζονται οι νόμοι; Στην ιεράρχηση, βάλτε το στην κορυφή. Γιατί χρειάζεται να κατατεθεί εδώ σαν επιχείρημα, λες και θα θεωρούσε κανείς ότι δεν θέλουμε οι άλλοι αυτή την πρόοδο;
Εμείς (μια και χρησιμοποιείς πληθυντικό) το βάζουμε στην κορυφή. "Εσείς"; Όχι. (βλ. παραπάνω)

Ωστόσο, δεν λέτε αν εσείς ενοχλείστε από τον τρόπο που λειτουργεί το πανεπιστημιακό άσυλο. Δεν είπα ποια μπορεί να είναι η καλύτερη λύση, αλλά όσο βάζουμε στην άλλη πλάστιγγα αντεπιχειρήματα για να μη συζητείται το πρόβλημα, απλώς κακοφορμίζει. Έτσι, προτού φτάσουν οι νέοι να γίνουν πολιτικοί (ή απλοί πολίτες) βουτηγμένοι στην παρανομία, εκπαιδεύονται στην ανομία του φοιτητή. Στο πανεπιστημιακό περιβάλλον μαθαίνουν, μαζί με τα όποια γράμματα, και όλα τα τσαλίμια του νεοέλληνα (παράκαμψη κανονισμών, ανέλιξη μέσω κομματικών διασυνδέσεων, παράβαση χωρίς κύρωση, όλα τα καλά).
[Τα έντονα στο παράθεμα δικά μου]. Τι σχέση έχουν αυτά (τα έντονα) με το άσυλο; Όσο για την παράβαση χωρίς κύρωση, τη μόνη που έχει δυνητικά σχέση, πάλι είναι θέμα ιεράρχησης. Για μένα, ο Έλληνας μαθαίνει την παράβαση χωρίς κύρωση από τη συμπεριφορά των πολιτικών, των μεγαλοεργολάβων, των μεγαλορυπαντών, των μπράβων της νύχτας, των μεγαλοδικηγόρων, των μεγαλοδημοσιογράφων, των προέδρων των ΠΑΕ και λοιπών αθλητικών παραγόντων, των αστυνομικών, των δικαστών, κλπ. κλπ. Σιγά μην περίμενε να τη μάθει στο πανεπιστήμιο! Δηλαδή, όσοι δεν πάνε πανεπιστήμιο, δεν τα μαθαίνουν όλ' αυτά;

Αν βέβαια θεωρούμε ότι απάντηση και λύση για τις ζαρντινιέρες αυτής της χώρας είναι οι κουκούλες της άλλης όχθης, εντάξει, αλλά εγώ πρέπει να δηλώνω ότι έχω αλλεργία και στα δύο φαινόμενα. Ομολογώ ότι κι εγώ δεν θα ήθελα να δω τη σημερινή αστυνομία να φυλάει τους χώρους των πανεπιστημίων. Αλλά επίσης δεν θα ήθελα να περιμένω πότε θα λυθούν τα χίλια δυο υπόλοιπα προβλήματα της κοινωνίας μας για να δοθεί μια έξυπνη απάντηση σ' αυτόν το γρίφο. Το να μην κάνουμε τίποτα δεν είναι έξυπνη απάντηση.
Ποιος είπε να μην κάνουμε τίποτα; Όλοι σχεδόν οι πρυτάνεις λένε πως το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο αρκεί, φτάνει να εφαρμόζεται. Ή μήπως και οι πρυτάνεις "χαϊδεύουν τους κουκουλοφόρους";
Όσο δε για τις περίφημες κουκούλες που αναφέρεις, τις φοράνε και ακροδεξιοί πλάι-πλάι με την αστυνομία, τις φοράνε και ασφαλίτες, και, τέλος, τις φοράνε οι ίδιοι οι αστυνομικοί σε περαστικούς ή τέλος πάντων σε ασκεπείς ειρηνικούς διαδηλωτές, ώστε να τους πάνε μετά για κακούργημα με βάση το νόμο για τις κουκούλες. Ή μήπως δεν το άκουσες; Άρα, τι προηγείται; Η είσοδος αυτής της αστυνομίας στα ΑΕΙ, ή η μεταμόρφωσή της προτού έχει μούτρα να παρουσιάζεται στην κοινωνία και στις σχολές; Τώρα, το να μου πεις ότι πρέπει να γίνουν και τα δύο ταυτόχρονα, για μένα είναι καθαρή εθελοτυφλία, συγκεκριμένου μάλιστα πολιτικού... χρώματος. Διότι και οι τυφλοί ακόμα έχουν τρόπο να βλέπουν.

Τέλος, διαβάζοντάς τα όλα αυτά, θα νόμιζε κανείς πως στα πανεπιστήμια επικρατεί χάος βίας. Εκείνο που για μένα επικρατεί στα πανεπιστήμια είναι μια μιζέρια, επιστημονική και εκπαιδευτική πρώτα-πρώτα, η οποία απλώς αντανακλά τη γενικότερη ελληνική μιζέρια, και όχι κάποια κατάσταστη τύπου "Class of 84", παρά τα όποια εγκληματικά περιστατικά, που και πάλι τα πιο σοβαρά (μαχαιριές) είναι από ακροδεξιούς, από τα καρντάσια δηλ. της αστυνομίας που είναι "απέξω". Και όσο ελάχιστα έως καθόλου η αστυνομία κυνηγά τους ναζί έξω στο δρόμο, αφού είναι καρντάσια, άλλο τόσο ελάχιστα έως καθόλου θα τους κυνηγούσε και μέσα στις σχολές. Άρα, ξέρουμε ποιους αποκλειστικά θα κυνηγούσε αν έμπαινε μέσα. Άσε, το έχουμε δει το έργο στην Ελλάδα, δεκαετίες ολόκληρες.

Και αμάν πια με αυτά τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπου όσοι έχουν την ευτυχία να μπορούν να πληρώσουν στέλνουν τα παιδιά τους και ευδοκιμούν. Γνωρίζω αρκετές περιπτώσεις τενεκέδων που δεν πέρασαν στις πανελλήνιες ή δεν έδωσαν καν και πήγαν έξω και ξεζουμίστηκαν πληρώνοντας στις Αγγλίες και τις Σκωτίες και γύρισαν πιο αγράμματοι απ' όσο είχαν πάει στην αρχή, αλλά παντελώς ξεπουπουλιασμένοι. Μια μικρή πρόγευση παίρνουμε από αυτό με διάφορα Κολλέγια εδώ, που επιδίδονται στην ίδια επαίσχυντη εκμετάλλευση πουλώντας φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Ζήτω το ελληνικό πανεπιστήμιο! :D
 
Πού είναι λοιπόν η αστυνομία; Γενικώς, ΠΟΥ είναι η αστυνομία; Πού είναι η αστυνομία όταν τελούνται πάσης φύσεως κακουργήματα και δεν ξέρω κι εγώ τι (από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα) εντός και εκτός ασύλου;
Μα είναι απλό, αγαπητέ μου. Η αστυνομία είναι εκείνη την ώρα απασχολημένη με το να διαπράττει τα δικά της κακουργήματα. Να φορτώσει μια τσάντα μολότοφ σ' έναν περαστικό με πιτζάμες, να γκαζάρει με 50 χιλιόμετρα την ώρα εναντίον μιας 60άρας μαθηματικού, να σκοτώσει στο ξύλο κάποιον με πράσινα παπούτσια, να σύρει στο τμήμα χειροπεδοδέσμια μια αλλοδαπή μαμά που έβγαινε από το σουπερμάρκετ, να περάσει από το "καφενείο" να εισπράξει την προστασία, να πάει στο βουνό να ποτίσει τη φούντα, να πάρει τα ποσοστά από την πορνεία, κλπ...
 

nickel

Administrator
Staff member
Μόνιμα αυτές οι διπολικές συζητήσεις που δεν καταλήγουν πουθενά. Προφανώς η Αλεξάνδρα κι εγώ θέλουμε να μπούνε οι δεξιοί τραμπούκοι στο πανεπιστήμιο. Προφανώς στα τμήματα του πανεπιστημίου που λειτουργούν έτσι που θα έπρεπε να λειτουργούν τα πανεπιστήμια, αυτά που ξέρω εγώ, όλοι οι φοιτητές είναι δεξιοί και απέξω παρκάρουν τα τανκς της χούντας για προστασία.

Πέρα από την πλάκα, αν δεν αποφασίσει η αριστερά να κοιτάξει και αυτά τα φαινόμενα και αφήνει να τα συζητούν άλλοι, αφενός χαρίζει ένα μεγάλο ποσοστό της κοινής γνώμης στον Άδωνη και τον Καρατζαφέρη και αφετέρου, αν δεν κάνει εφαρμόσιμες προτάσεις για λύσεις, δεν αποκλείεται να φορτώσουν στο κεφάλι μας τις χειρότερες. Ίσως όμως το να θέλεις να έχεις αριστερή ματιά στο πρόβλημα του ασύλου αποτελεί οξύμωρο. Η αδράνεια, το μια χαρά είναι έτσι που είναι, το άλλα έχουν προτεραιότητα, το μη χείρον βέλτιστο, ίσως αυτό είναι αριστερή ματιά και δεν το είχα καταλάβει.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Ο 29χρονος βρισκόταν με άλλους φοιτητές στον 5ο όροφο του κτιρίου και σύμφωνα με μαρτυρίες ξαφνικά βγήκε στο παράθυρο και πήδησε στο κενό. Οι φοιτητές ενημέρωσαν τον Πρύτανη, ενώ ειδοποιήθηκε και η Αστυνομία. Αρχικά δημιουργήθηκε πρόβλημα γιατί μερίδα φοιτητών δεν επέτρεπε στους αστυνομικούς να μπουν στον πανεπιστημιακό χώρο που καλύπτεται από το άσυλο. Τελικά, ο πρύτανης συγκάλεσε έκτακτο συμβούλιο και επετράπη η είσοδος στους αστυνομικούς της Ασφάλειας για να διερευνήσουν το συμβάν, προκειμένου να διαπιστωθεί αν πρόκειται για ατύχημα, αυτοκτονία ή εγκληματική ενέργεια.

Θα δεχόμουν να μη θέλουν να μπει η Ελληνική Αστυνομία, αν δέχονταν τη λογική ότι ΚΑΠΟΙΑ αστυνόμευση πρέπει κάποια στιγμή να υπάρξει μέσα στον χώρο του πανεπιστημίου, έστω και από πανεπιστημιακή ιδιωτική αστυνομία. Αλλά αν δεν θέλουν ούτε αυτό, όπως διαφαίνεται, το αποτέλεσμα θα είναι να δολοφονείται ένας άνθρωπος (αν ήταν δολοφονία) και να συγκαλείται συμβούλιο για να επιτραπεί η διευρεύνηση του εγκλήματος και για να συλληφθεί ο δράστης.

Δεν χρειάζεται αλλαγή ο νόμος, απλώς να εφαρμοστεί πρέπει; Μα αφού δεν τον αφήνουν να εφαρμοστεί. Οι φοιτητές που έχουν αντίρρηση να κληθεί η αστυνομία, την ώρα που βλέπουν ένα πτώμα μπροστά τους και δεν ξέρουν αν κάποιος τον έσπρωξε απ' το παράθυρο, παρεμποδίζουν την εφαρμογή του νόμου. Και ο πρύτανης, με το τεράστιο ηθικό ανάστημα, συγκαλεί έκτακτο συμβούλιο, φοβάται να πει στους φοιτητές του "Θα εφαρμόσω τον νόμο και θα καλέσω την αστυνομία". Που κανονικά δεν έπρεπε να χρειάζεται καν να το πει, θα έπρεπε να είναι αυτονόητο ότι θα εφαρμόσει τον νόμο.

Όσο για την περιγραφή των αστυνομικών ως εμπόρων ναρκωτικών, νταβατζήδων, δολοφόνων και γενικώς κακούργων, έχω να πω ότι δεν είναι δυνατόν να χαρακτηρίζονται συλλήβδην χιλιάδες άνθρωποι με μόνο κριτήριο ότι αποφάσισαν να κάνουν ένα επάγγελμα που σε κάθε χώρα είναι τουλάχιστον αναγκαίο κακό. Μπορεί και οι ίδιοι να μην επέλεγαν αυτό το επάγγελμα αν είχαν πολλές άλλες επιλογές, αλλά δεν σημαίνει ότι αποφάσισαν να καταταγούν στην αστυνομία γιατί είναι εγκληματίες.
 
Μόνιμα αυτές οι διπολικές συζητήσεις που δεν καταλήγουν πουθενά.
Ε καλά, βρε nickel, μη μου πεις ότι πιστεύεις ότι θα καταλήξουμε πουθενά. Στα πολιτικά, σπανίως οι άνθρωποι που διαφωνούν στην αρχή δεν διαφωνούν και στο τέλος. Απλά, ανοίγει κάποιος ένα νήμα, σχολιάζει, και μετά, αν συμμετάσχουν οι ομοϊδεάτες/ομοφρονούντες του μόνο, τα βρίσκουν μεταξύ τους και επαυξάνουν. Κάποια στιγμή, κάποιος από τον άλλο πόλο, όπως λες (λες να πάσχει η Λεξιλογία από διπολική διαταραχή; :D), αρχίζει να ενοχλείται από την τόση ομοφωνία, με την οποία διαφωνεί, και αντιδρά προβάλλοντας τις διαφορετικές του απόψεις. Τότε, και άλλοι που παρακολουθούσαν με ελαφρά δυσφορία αλλά βαριόντουσαν να παρέμβουν, σπεύδουν να συμφωνήσουν με τον διαφωνούντα, ώστε να αποκατασταθεί η ισορροπία. Κόκκινη κλωστή δεμένη, στην ανέμη τυλιγμένη, δώσ' της μπάτσο να γυρίσει, παραμύθι ν' αρχινίσει, από καταβολής κόσμου.

Πέρα από την πλάκα, αν δεν αποφασίσει η αριστερά να κοιτάξει και αυτά τα φαινόμενα και αφήνει να τα συζητούν άλλοι, αφενός χαρίζει ένα μεγάλο ποσοστό της κοινής γνώμης στον Άδωνη και τον Καρατζαφέρη και αφετέρου, αν δεν κάνει εφαρμόσιμες προτάσεις για λύσεις, δεν αποκλείεται να φορτώσουν στο κεφάλι μας τις χειρότερες. Ίσως όμως το να θέλεις να έχεις αριστερή ματιά στο πρόβλημα του ασύλου αποτελεί οξύμωρο. Η αδράνεια, το μια χαρά είναι έτσι που είναι, το άλλα έχουν προτεραιότητα, το μη χείρον βέλτιστο, ίσως αυτό είναι αριστερή ματιά και δεν το είχα καταλάβει.
Αν οι πρυτάνεις φρονούν ότι το ισχύον νομικό πλαίσιο αρκεί, φτάνει να εφαρμόζεται, τι εμοί και σοί; Ας δουν γιατί δεν εφαρμόζεται και πώς θα γίνει να εφαρμόζεται και ας αφήσουν τις εκ του πονηρού προτάσεις για κατάργηση του ασύλου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρύτανης την προηγούμενη βδομάδα είπε με νόημα πως οι δρόμοι και τα παρτέρια γύρω από το Πανεπιστήμιο (στα Προπύλαια) δεν καλύπτονται από το άσυλο. Άρα;

Αλεξάντρα, μη μου βάζεις λόγια. Δεν είπα εγώ ότι οι χιλιάδες αστυνομικοί κλπ. είναι κακούργοι. Πώς θα σου φανεί, αντίστοιχα, αν πω εγώ πως είπες πως "οι φοιτητές" (έτσι γενικά αναφέρθηκες σ' αυτούς) είναι άνομοι και εγκληματίες;
Για την ταμπακέρα, όμως: διαπράχτηκαν ή δεν διαπράχτηκαν αυτά τα βαρύτατα αδικήματα κατά της ζωής και της ελευθερίας αθώων πολιτών, μέσα σε δυο εικοσιτετράωρα; Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχαν τα βίντεο; Τι θα γίνει τώρα, που υπάρχουν τα βίντεο;

Πόσο ασχολούνται τα κανάλια με αυτά τα κακουργήματα της αστυνομίας, πόσο τα προβάλλουν και πόσο προβληματίζονται για το δέον γενέσθαι; Με ποιο θράσος βγήκε ο Καρατζαφέρης στο Μέγκα των 8 και είπε ότι "εγώ αυτό που βλέπω σε αυτό το πλάνο είναι ότι η διαδηλώτρια δεν παραμερίζει όταν βλέπει τη μοτοσικλέτα να 'ρχεται καταπάνω της", και δεν τρέχει κάστανο; Γιατί αυτή η ανοχή; Πιστεύεις στα σοβαρά, nickel, ότι το "δικαίωμα" αυτό το έχει κατακτήσει ο αρχηγός του ΛΑΟΣ επειδή κάποιοι σπάνε τα πανεπιστήμια; Οι ατιμώρητοι ξυλοδαρμοί και τα μαχαιρώματα εναντίον μεταναστών, τα κλεισίματα παιδικών χαρών όπου παίζουν μεταναστάκια, το πογκρόμ εναντίον των απεργών της Μανωλάδας, το πογκρόμ εναντίον των ξένων μετά την ήττα της Εθνικής ποδοσφαίρου στην Αλβανία, οι επιθέσεις με λοστούς σε κεντρικές πλατείες, οι οργανωμένες έφοδοι δεκάδων νεοναζί σε μαγαζιά Συρίων, γιατί δεν συγκινούν τα ΜΜΕ, που κατά τα άλλα τόσο κόπτονται για τις περιουσίες των φιλήσυχων πολιτών; Και για όλη αυτή τη σκανδαλωδώς άνιση κάλυψη των γεγονότων φταίει η κατάχρηση του ασύλου; Ας σοβαρευτούμε. Ανδρώνεται ο νεοναζισμός στην Ελλάδα για άλλους, πολύ σοβαρούς λόγους, και εμείς κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ρίχνοντας το φταίξιμο στις "υπερβολές" της άκρας αριστεράς (όχι της αριστεράς γενικά, nickel).
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Άσε, το έχουμε δει το έργο στην Ελλάδα, δεκαετίες ολόκληρες.
Γι' αυτό δεν υπάρχει καμιά ελπίδα, λοιπόν. Γιατί όσες δεκαετίες και να περάσουν, δεν θα πιστέψουμε ότι άλλαξε ή μπορεί ν' αλλάξει ποτέ τίποτα στην Ελλάδα. Τι 1948, τι 2008. Ο εμφύλιος μαίνεται. Δεν πα' να έχουμε δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση, φασιστικά θα μας κυβερνάει πάντα, γιατί Κέντρο και Δεξιά ίσον φασισμός. Από δημοκρατία ξέρει μόνο το 10% του εκλογικού σώματος. Κι όπως πάντα, πάμε στο περίπτερο και αγοράζουμε κρυφά διπλωμένη την εφημερίδα μας. Κι όπως όταν ήμουν μικρή, οι γονείς μου δεν μου έλεγαν ότι είχαν ψηφίσει γερο-Παπανδρέου, για να μη μου ξεφύγει στο σχολείο και έχουν κανένα πρόβλημα με τη χούντα, έτσι και σήμερα. Ούτε να τολμήσεις να πεις τι ψηφίζεις. Δεν είναι εντελώς χιούμορ, όμως. Όντως αυτοί που ψηφίζουν Καρατζαφέρη μάλλον δεν πρέπει να τολμούν να το λένε, ειδικά μέσα στα πανεπιστήμια.

"Διαφωνώ μ' αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες"; Μπα, έχει αντικατασταθεί με καινούρια ρήση: "Εγώ θα σου λέω τι θα λες, κι εγώ θα σου λέω τι θα ψηφίζεις, αλλιώς θα σου κάψω και τα πανεπιστήμια και τα μαγαζιά και τα αυτοκίνητα".
 

nickel

Administrator
Staff member
Προσωρινό:

Ούτε να διαβάσω δεν προλαβαίνω. Πάω να διεκπεραιώσω ένα ραντεβουδάκι με τον Κάμερον και θα τα πούμε στο νήμα του κιν.
 
Όχι, πολλά έχουν αλλάξει, αλλά και πάρα πολλά δεν έχουν αλλάξει. Συγκεκριμένα, η αστυνομία έχει αλλάξει ελάχιστα. Μετά από 30 χρόνια κράτους της δεξιάς και της ακροδεξιάς και μετά από 7 χρόνια δικτατορία, η αποχουντοποίηση στο στρατό, στην αστυνομία, στο δικαστικό σώμα, στις μυστικές υπηρεσίες και στην εκκλησία υπήρξε απειροελάχιστη. Πόσο μάλλον αν μιλήσουμε για "απο-κράτος_της_δεξιάς-οποίηση". Άλλαξε λοιπόν (εν μέρει) το πολιτικό προσωπικό, αλλά όχι το προσωπικό της δικαιοσύνης και των μηχανισμών καταστολής. Αν σε αυτό συνυπολογιστεί η φυσική ροπή αυτών των μηχανισμών προς τον αυταρχισμό, λόγω του ρόλου τους μέσα στο κράτος, καταλαβαίνουμε ποιο είναι το αποτέλεσμα. Το ότι η πολιτική τάξη άλλαξε, όσο άλλαξε, δεν αρκεί. Άλλωστε οι πολιτικοί, λόγω του ρόλου τους και πάλι, είναι μανούλες στο να αλλάζουν, γιατί εξαρτώνται από την ψήφο. Με τους άλλους βραχίονες του κράτους, όμως, που δεν είναι αιρετοί, τι έγινε; Θυμηθείτε το περίφημο "χουντογλέντι".

Όποιος πιστεύει ότι επειδή ψηφίζει μια φορά στα 4 χρόνια, αυτό σημαίνει ότι το σύνολο κράτος μέσα στο οποίο ζει είναι δημοκρατικό, κάνει μεγάλο λάθος. Η δε δημοκρατικότητα ενός κράτους δεν φαίνεται όταν επικρατεί κοινωνική ειρήνη, αλλά όταν επικρατεί κοινωνική οξύτητα. Και βέβαια η κοινωνική οξύτητα δεν οφείλεται στους μπαχαλάκηδες αλλά στην ανεργία, στην οικονομική στασιμότητα ή και οπισθοδρόμηση, στη διαφθορά, στη γενική υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στις πόλεις και στην καταστολή. Οι μπαχαλάκηδες είναι αιτιατό, όχι αίτιο.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Αλεξάντρα, μη μου βάζεις λόγια. Δεν είπα εγώ ότι οι χιλιάδες αστυνομικοί κλπ. είναι κακούργοι. Πώς θα σου φανεί, αντίστοιχα, αν πω εγώ πως είπες πως "οι φοιτητές" (έτσι γενικά αναφέρθηκες σ' αυτούς) είναι άνομοι και εγκληματίες;
Μπορεί να έχω πολλά άλλα ελαττώματα, αλλά ποτέ δεν βάζω λόγια στο στόμα άλλων. Διάβασα πολύ προσεκτικά αυτό που έγραψες. Είτε το έκανες σκόπιμα, είτε όχι, η διατύπωσή σου ήταν:
Μα είναι απλό, αγαπητέ μου. Η αστυνομία είναι εκείνη την ώρα απασχολημένη με το να διαπράττει τα δικά της κακουργήματα. Να φορτώσει μια τσάντα μολότοφ σ' έναν περαστικό με πιτζάμες, να γκαζάρει με 50 χιλιόμετρα την ώρα εναντίον μιας 60άρας μαθηματικού, να σκοτώσει στο ξύλο κάποιον με πράσινα παπούτσια, να σύρει στο τμήμα χειροπεδοδέσμια μια αλλοδαπή μαμά που έβγαινε από το σουπερμάρκετ, να περάσει από το "καφενείο" να εισπράξει την προστασία, να πάει στο βουνό να ποτίσει τη φούντα, να πάρει τα ποσοστά από την πορνεία, κλπ...

Η αστυνομία διαπράττει κακουργήματα, η αστυνομία πάει να εισπράξει την προστασία, η αστυνομία πάει στο βουνό να ποτίσει τη φούντα, η αστυνομία παίρνει ποσοστά από την πορνεία, γενικώς και αορίστως.

Όσο για το αν μπορούσες να πεις ότι είπα "οι φοιτητές είναι άνομοι και εγκληματίες", δεν θα μπορούσες, γιατί κανέναν δεν ονόμασα εγκληματία και άνομο, άρα ούτε τους φοιτητές μπορεί να πάρει η μπάλα. Μίλησα για ψοφοδεείς πρυτάνεις, μίλησα για χούλιγκανς που εισβάλλουν στο πανεπιστήμιο, μίλησα για φοιτητές που παρεμποδίζουν την τήρηση του νόμου για το άσυλο, κανέναν δεν ονόμασα ούτε άνομο ούτε εγκληματία. Αν το ισχυριζόσουν, όντως θα μου έβαζες στο στόμα λόγια που δεν είπα.
 
Δεν έχω να προσθέσω τίποτα στην τελευταία ανάρτησή σου, Αλεξάντρα. Τα παραθέματα ακριβώς που βάζεις, εγώ τα διαβάζω έτσι που σου είπα, εσύ έτσι που μου είπες. Είναι θέμα ερμηνείας. Σε εκτιμώ πολύ για να σου προσάψω "ελαττώματα" τέτοιου είδους.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Μετά από 30 χρόνια κράτους της δεξιάς και της ακροδεξιάς και μετά από 7 χρόνια δικτατορία, η αποχουντοποίηση στο στρατό [...] υπήρξε απειροελάχιστη.
Αν με το «στρατός» εννοείς όλες τις Ένοπλες Δυνάμεις, και επειδή μπορώ να έχω προσωπική άποψη για ένα σεβαστό κομμάτι τους, η άποψή σου δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Και τουλάχιστον εγώ μπορώ να το πω αυτό (1) όντας μη χουντικός και (2) από πρώτο χέρι.
 
1) Εννοώ το Στρατό Ξηράς. Αυτός δεν έκανε το πραξικόπημα;
2) Όταν λες ότι η άποψή μου δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα, εννοείς ότι έγινε σοβαρή αποχουντοποίηση μετά το 1974 στο Στρατό Ξηράς; Γιατί εγώ γι' αυτό μίλησα. Ή εννοείς ότι σήμερα ο στρατός δεν είναι χουντικός; Γιατί εγώ γι' αυτό δεν μίλησα.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Κι εγώ μετά από μακρά εμπειρία στενής επαφής με έναν κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων, το Ναυτικό, έχω να καταθέσω την άποψη ότι δεν υπάρχει σήμερα, 35 χρόνια μετά από την πτώση της χούντας, η έννοια "χουντικός". Οι νεαρότεροι αξιωματικοί έχουν γεννηθεί μετά το 1974. Αυτοί που έζησαν τη χούντα, έχουν προ πολλού αποστρατευτεί, και πεθάνει, οι μεγαλύτεροι. Προφανώς θα υπάρχουν ψηφοφόροι του Καρατζαφέρη, αλλά δεν νομίζω ότι είναι σε μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό που έβγαλε ο Καρατζαφέρης στις εκλογές. Η δική μου εντύπωση ήταν ότι μέσα στο στράτευμα μαίνονται οι ίδιοι πόλεμοι μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων, όπως και σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Κομματικοποιημένες οι ένοπλες δυνάμεις; Ναι. Χουντικές; Κατηγορηματικά όχι. Ονομάζουμε χουντικούς όσους ψηφίζουν ΛΑΟΣ; Ακόμα κι αν θέλουμε να διαιωνίσουμε αυτόν τον όρο, και να ονομάζουμε χουντικούς κάποιους και 100 χρόνια μετά την πτώση της χούντας, πάλι δεν είναι τέτοιο το ποσοστό που να δικαιολογεί χαρακτηρισμό όλου του στρατού.

Κι αν με τον όρο "αποχουντοποίηση" εννοείς να αποστρατεύτηκαν αυτοί που ήταν πιστοί στη Χούντα, ε, νομίζω ότι αυτό το έκανε πια η ίδια η φύση. Έχουν περάσει 35 χρόνια είπαμε, δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ πια εν ενεργεία, αντίθετα έχουν ήδη αποστρατευτεί ακόμα κι αυτοί που μπήκαν στον στρατό αμέσως μετά από την πτώση της χούντας. Είναι λίγο αστείο να συζητάμε το 2009 για "αποχουντοποίηση". Εντάξει, ήταν αίτημά μας το 1974, που απαιτήσαμε ως φοιτητές στο πανεπιστήμιο να παραιτηθούν ή να διωχθούν καθηγητές που ήταν συνεργάτες της χούντας, αλλά τώρα τι σημαίνει αυτό;

Γι' αυτό μίλησα προηγουμένως για απωθημένα που δηλητηριάζουν τη σκέψη μας και μας κάνουν να πιστεύουν ότι βρισκόμαστε ακόμα στο 1950, το '50 και το '70. Αν δεν εννοείς τον σημερινό στρατό, τι νόημα έχει να αναφέρεις ότι δεν έγινε αποχουντοποίηση το 1974;
 
Top