Όμως δεν χρειάζεται κανένας κόπος απολύτως να πείσετε εμένα ή οποιονδήποτε λογικό και ελευθερόφρονα άνθρωπο ότι δεν είναι σωστό να υπάρχει ασυλία πολιτικών για αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου ή ασυλία αστυνομικών. Υπάρχει;
Υπάρχει. Σημασία δεν έχει τι θεωρεί κανείς αυτονόητο, αλλά τι προβάλλει κατά προτίμηση μέσα του και προς τα έξω με τα λόγια του. Γιατί το να πιστεύεις κάτι αυτονόητα δεν σημαίνει ότι ασχολείσαι και μ' αυτό. Π.χ. το να θεωρείς αυτονόητα κακή την παράνομη βία και αυθαιρεσία της αστυνομίας δεν συνεπάγεται ότι την ιεραρχείς σωστά ως πρόβλημα, μέσα στο πλήθος των προβλημάτων. Γιατί όλα στη ζωή είναι θέμα ιεράρχησης.
Θέλετε να πείτε ότι δεν εφαρμόζονται οι νόμοι; Στην ιεράρχηση, βάλτε το στην κορυφή. Γιατί χρειάζεται να κατατεθεί εδώ σαν επιχείρημα, λες και θα θεωρούσε κανείς ότι δεν θέλουμε οι άλλοι αυτή την πρόοδο;
Εμείς (μια και χρησιμοποιείς πληθυντικό) το βάζουμε στην κορυφή. "Εσείς"; Όχι. (βλ. παραπάνω)
Ωστόσο, δεν λέτε αν εσείς ενοχλείστε από τον τρόπο που λειτουργεί το πανεπιστημιακό άσυλο. Δεν είπα ποια μπορεί να είναι η καλύτερη λύση, αλλά όσο βάζουμε στην άλλη πλάστιγγα αντεπιχειρήματα για να μη συζητείται το πρόβλημα, απλώς κακοφορμίζει. Έτσι, προτού φτάσουν οι νέοι να γίνουν πολιτικοί (ή απλοί πολίτες) βουτηγμένοι στην παρανομία, εκπαιδεύονται στην ανομία του φοιτητή. Στο πανεπιστημιακό περιβάλλον μαθαίνουν, μαζί με τα όποια γράμματα, και όλα τα τσαλίμια του νεοέλληνα (παράκαμψη κανονισμών, ανέλιξη μέσω κομματικών διασυνδέσεων, παράβαση χωρίς κύρωση, όλα τα καλά).
[Τα έντονα στο παράθεμα δικά μου]. Τι σχέση έχουν αυτά (τα έντονα) με το άσυλο; Όσο για την παράβαση χωρίς κύρωση, τη μόνη που έχει δυνητικά σχέση, πάλι είναι θέμα ιεράρχησης. Για μένα, ο Έλληνας μαθαίνει την παράβαση χωρίς κύρωση από τη συμπεριφορά των πολιτικών, των μεγαλοεργολάβων, των μεγαλορυπαντών, των μπράβων της νύχτας, των μεγαλοδικηγόρων, των μεγαλοδημοσιογράφων, των προέδρων των ΠΑΕ και λοιπών αθλητικών παραγόντων, των αστυνομικών, των δικαστών, κλπ. κλπ. Σιγά μην περίμενε να τη μάθει στο πανεπιστήμιο! Δηλαδή, όσοι δεν πάνε πανεπιστήμιο, δεν τα μαθαίνουν όλ' αυτά;
Αν βέβαια θεωρούμε ότι απάντηση και λύση για τις ζαρντινιέρες αυτής της χώρας είναι οι κουκούλες της άλλης όχθης, εντάξει, αλλά εγώ πρέπει να δηλώνω ότι έχω αλλεργία και στα δύο φαινόμενα. Ομολογώ ότι κι εγώ δεν θα ήθελα να δω τη σημερινή αστυνομία να φυλάει τους χώρους των πανεπιστημίων. Αλλά επίσης δεν θα ήθελα να περιμένω πότε θα λυθούν τα χίλια δυο υπόλοιπα προβλήματα της κοινωνίας μας για να δοθεί μια έξυπνη απάντηση σ' αυτόν το γρίφο. Το να μην κάνουμε τίποτα δεν είναι έξυπνη απάντηση.
Ποιος είπε να μην κάνουμε τίποτα;
Όλοι σχεδόν οι πρυτάνεις λένε πως το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο αρκεί, φτάνει να εφαρμόζεται. Ή μήπως και οι πρυτάνεις "χαϊδεύουν τους κουκουλοφόρους";
Όσο δε για τις περίφημες κουκούλες που αναφέρεις, τις φοράνε και ακροδεξιοί πλάι-πλάι με την αστυνομία, τις φοράνε και ασφαλίτες, και, τέλος, τις φοράνε οι ίδιοι οι αστυνομικοί σε περαστικούς ή τέλος πάντων σε ασκεπείς ειρηνικούς διαδηλωτές, ώστε να τους πάνε μετά για κακούργημα με βάση το νόμο για τις κουκούλες. Ή μήπως δεν το άκουσες; Άρα, τι προηγείται; Η είσοδος
αυτής της αστυνομίας στα ΑΕΙ, ή η μεταμόρφωσή της προτού έχει
μούτρα να παρουσιάζεται στην κοινωνία και στις σχολές; Τώρα, το να μου πεις ότι πρέπει να γίνουν και τα δύο ταυτόχρονα, για μένα είναι καθαρή εθελοτυφλία, συγκεκριμένου μάλιστα πολιτικού... χρώματος. Διότι και οι τυφλοί ακόμα έχουν τρόπο να βλέπουν.
Τέλος, διαβάζοντάς τα όλα αυτά, θα νόμιζε κανείς πως στα πανεπιστήμια επικρατεί χάος βίας. Εκείνο που για μένα επικρατεί στα πανεπιστήμια είναι μια μιζέρια, επιστημονική και εκπαιδευτική πρώτα-πρώτα, η οποία απλώς αντανακλά τη γενικότερη ελληνική μιζέρια, και όχι κάποια κατάσταστη τύπου "Class of 84", παρά τα όποια εγκληματικά περιστατικά, που και πάλι τα πιο σοβαρά (
μαχαιριές) είναι από ακροδεξιούς, από τα καρντάσια δηλ. της αστυνομίας που είναι "απέξω". Και όσο ελάχιστα έως καθόλου η αστυνομία κυνηγά τους ναζί έξω στο δρόμο, αφού είναι καρντάσια, άλλο τόσο ελάχιστα έως καθόλου θα τους κυνηγούσε και μέσα στις σχολές. Άρα, ξέρουμε ποιους αποκλειστικά θα κυνηγούσε αν έμπαινε μέσα. Άσε, το έχουμε δει το έργο στην Ελλάδα, δεκαετίες ολόκληρες.
Και αμάν πια με αυτά τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπου όσοι έχουν την ευτυχία να μπορούν να πληρώσουν στέλνουν τα παιδιά τους και ευδοκιμούν. Γνωρίζω αρκετές περιπτώσεις τενεκέδων που δεν πέρασαν στις πανελλήνιες ή δεν έδωσαν καν και πήγαν έξω και ξεζουμίστηκαν πληρώνοντας στις Αγγλίες και τις Σκωτίες και γύρισαν πιο αγράμματοι απ' όσο είχαν πάει στην αρχή, αλλά παντελώς ξεπουπουλιασμένοι. Μια μικρή πρόγευση παίρνουμε από αυτό με διάφορα Κολλέγια εδώ, που επιδίδονται στην ίδια επαίσχυντη εκμετάλλευση πουλώντας φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Ζήτω το ελληνικό πανεπιστήμιο!