Μεγάλη κουβέντα άνοιξε, όπως πάντα με τα της παιδείας.
Επίσης εδώ:
http://www.lexilogia.gr/forum/showthread.php?t=4179
κι εδώ:
http://www.lexilogia.gr/forum/showthread.php?t=3675 (Μήπως αυτό εδώ το νήμα θα ήταν καλύτερα να συγχωνευτεί μ' εκείνο, αφού αφορούν το ίδιο θέμα; ) και άλλα που είμαι βέβαιος ότι θα προσθέσει ο Ζαζ
.
Στα γρήγορα, λόγω πίεσης χρόνου:
Ποιοι δάσκαλοι (όποιας ειδικότητας, αν και συνήθως οι φιλόλογοι διακρίνονται για τον συντηρητισμό τους) θα εντάξουν αυτές τις νέες δυνατότητες στη μέθοδο διδασκαλίας, με τι γνώσεις, με τι εφόδια, με ποια όρεξη και ποια φαντασία;
Είδατε πουθενά ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό στα ελληνικά, προσαρμοσμένο στην ύλη και τα τοπικά δεδομένα; Ή πάλι θα το πασαλείψουν κουτσά στραβά μεταφράζοντας αντίστοιχα ξένα; Ή μήπως, το πιθανότερο, αντί να τα διαβάζουν τα παιδιά στο χαρτί, θα τα παίρνουν σε πιντιέφ και τι είχες Γιάννη; τι είχα πάντα;
Άντε και πες ότι λύθηκε το θέμα της ασφαλούς πλοήγησης (που να το δω και να μην το πιστέψω να μπορέσει ο όποιος δάσκαλος να ελέγξει και να περιορίσει τους καταρτισμένους πιτσιρικάδες/επίδοξους χάκερ), με τι σύνδεση θα δουλέψουν τα σχολεία, πώς θα συνδεθούν στο διαδίκτυο, όταν παιδεύονται ακόμα με το σχολικό δίκτυο (pstn και isdn) που προσφέρει τις προϊστορικές, ασύλληπτες ταχύτητες των 56 και 128Κ;
Και επαρκή σύνδεση να είχαν, πού θα τα έστελναν τα παιδιά, σε ποιες ελληνικές ιστοσελίδες σχεδιασμένες για εκπαιδευτικούς σκοπούς; Ή αφήνεται κι αυτό στη διακριτική ευχέρεια του όποιου δασκάλου, που συνήθως δεν μπορεί ούτε τον καιρό να δει μόνος του, κι αν μπορεί δεν πρόκειται να φιλοτιμηθεί να ασχοληθεί με τη δημιουργία υλικού χωρίς πρόσθετα επιδόματα, αφού μέχρι τώρα μια χαρά (και δυο τρομάρες) κάνει τη δουλειά του (που λέει ο λόγος) με τους παραδοσιακούς τρόπους; Και τα επιδόματα να πάρει, σιγά μην ασχοληθεί!
Καλοί οι πίνακες, αλλά:
http://www.lexilogia.gr/forum/showthread.php?t=4179
Για το θέμα των μεταναστών, τα είπατε ήδη, αν και είναι μέρος πολύ ευρύτερης συζήτησης, όπως λέει ο Νίκελ.
Τα νέτμπουκ πλεονεκτούν έναντι των λάπτοπ στην ευκολία μεταφοράς και στη διάρκεια της μπαταρίας, σημαντικό για να μη γεμίσει η τάξη καλώδια και χρειαστούν πρόσθετες υποδομές (πρίζες σε κάθε θρανίο, ηλεκτρολογική εγκατάσταση και συντήρηση), και στις υποδομές γενικά πάσχουμε. Από την άλλη, έχουν μικρή οθόνη (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ευχρηστία τους και τα μάτια των παιδιών) και κατά κανόνα μικρό και άβολο πληκτρολόγιο. Μπορούν όμως να συνδεθούν εύκολα με εξωτερική οθόνη και πληκτρολόγιο στο σπίτι π.χ., για να δουλεύει ο μαθητής πιο άνετα και ξεκούραστα. Όσο για τις δυνατότητές τους, φτάνουν και περισσεύουν για τις δουλειές που (υποτίθεται ότι) θα κάνουν. Αλλά παίζει και αυτό που λέει μεταξύ σοβαρού και αστείου ο Δρ7χ εδώ:
http://www.lexilogia.gr/forum/showpost.php?p=42601&postcount=14
Όσο για το αν εκπαιδεύτηκαν οι δάσκαλοι κάθε βαθμίδας στη χρήση Η/Υ, το σχετικό πρόγραμμα έχει ήδη ολοκληρωθεί (ή πλησιάζει στην ολοκλήρωση, τώρα μαθαίνω ότι επεκτείνεται σε νηπιαγωγούς και βρεφονηπιοκόμους), αλλά όπως έγινε, κλάφτα Χαράλαμπε. Ενδεικτικά μόνο να πω ότι σε 50 ώρες καλούνται να μάθουν τσάτρα-πάτρα (και να εξεταστούν σ' αυτό) ό,τι εγώ διδάσκω σε ιδιωτική σχολή σε 90+ ώρες, χωρίς να αναφέρω τι γίνεται στις εξετάσεις και, το σημαντικότερο, τη στάση των εκπαιδευομένων, τόσο για τα προγράμματα, όσο και για την προοπτική εισαγωγής του Η/Υ στην τάξη ως εκπαιδευτικού εργαλείου.
Μία από τα ίδια, λοιπόν, τσαπατσουλιές και πασαλείμματα να δείξουμε ότι κάτι κάνουμε... Εξάλλου, την άλλη Κυριακή έχουμε εκλογές! Ξέρετε πόσοι θα σκεφτούν πάνω από την κάλπη το καινούριο μηχανάκι που πήρε το παιδί δωρεάν;
Κι ένα ενδεικτικό πρόσφατο περιστατικό: την περασμένη Δευτέρα μου ζήτησε φίλη φιλόλογος κανένα λεξικό για να βρίσκει ετυμολογίες για τη δουλειά της, γιατί έχει το Λίντελ Σκοτ και το Πρωίας οικογενειακά κειμήλια, αλλά είναι παλιά και δύσχρηστα γι' αυτό που τα θέλει, όπως μου είπε. Πάω σπίτι της, καθόμαστε στον υπολογιστή (επιδοτημένο εν μέρει από το προαναφερθέν πρόγραμμα εκπαίδευσης) και πάω να μπω στο διαδίκτυο να της δείξω τα διάφορα ονλάιν λεξικά και πηγές που έχω συλλέξει κατά καιρούς (χάρη και σ' εσάς). Α, μου λέει, πρέπει να συνδεθείς πρώτα! Μετά από μια παύση (εγώ με την έκφραση του χάνου, εκείνη εντελώς ατάραχη), έπεσε το κέρμα στην κούτρα μου. Η σύνδεση ήταν dial-up 56Κ, γιατί τέτοια τους δίνει το σχολικό δίκτυο! Άντε μετά να δουλέψεις ανθρώπινα, όση διάθεση και να 'χεις... Όταν, μετά από μερικά λεπτά αναμονής σε κάθε σελίδα, κατάφερνε να εμφανιστεί το περιεχόμενο, η φίλη έμενε κάθε φορά άναυδη, αναφωνώντας αγανακτισμένη τελικά: αυτά γιατί δεν μας τα έδειξε κανείς;!
ΥΓ: Είπα στα γρήγορα, αλλά πάλι σεντόνι μου βγήκε. Συγγνώμη, αλλά με πονάει το θέμα.
Edit: Βλέπω ότι, όση ώρα έγραφα, συγχωνεύτηκαν τα νήματα και προστέθηκαν κι άλλα μηνύματα... Αγνοήστε τα περιττά δικά μου. Μην τα βάζετε με τους φιλόλογους, η τεμπελιά και η αδιαφορία δεν κάνουν διακρίσεις σε κλάδους.