Μοιράστε λάπτοπ, αλλά μη σταματήσετε εκεί

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Update από φίλη που διδάσκει σε γυμνάσιο της Ανατολικής Αττικής:
Τα λάπτοπ δεν χρησιμοποιούνται μέσα στην τάξη. Κανένας εκπαιδευτικός δεν πλούτισε το μάθημά του με εργαλείο το Διαδίκτυο. Κανένας εκπαιδευτικός, απ' αυτούς που δεν χρησιμοποιούσαν υπολογιστή, δεν άρχισε μ' αυτή την αφορμή να εξοικειώνεται με την τεχνολογία. Τα παιδιά τα αφήνουν στο σπίτι τους, αφού δεν υπάρχει βέβαια κανένας λόγος να τα φέρουν στο σχολείο. Προφανώς, και πάλι ο δυστυχής φορολογούμενος-υποζύγιο χρεώθηκε για τα προεκλογικά τερτίπια της προηγούμενης κυβέρνησης (οι φοροφυγάδες τη γλίτωσαν πάλι).
 

nickel

Administrator
Staff member
Υπήρξε, φαντάζομαι, επίσημη εισήγηση για την εφαρμογή του μέτρου και κάποια στιγμή θα δούμε και μια επίσημη έκθεση που θα αξιολογεί τα ευρήματα από την εφαρμογή του.


 

Chimera

New member
Υπήρξε, φαντάζομαι, επίσημη εισήγηση για την εφαρμογή του μέτρου και κάποια στιγμή θα δούμε και μια επίσημη έκθεση που θα αξιολογεί τα ευρήματα από την εφαρμογή του.



Το άλλο με τον Τοτό το έχετε ήδη πει;
Είπαμε να γελάσουμε, όχι να μείνουμε και χωρίς στομάχι! :cool:

(Πάντως η μικρή μου απειλεί πως αν δεν εφαρμοστεί το μέτρο και του χρόνου που θα πάει εκείνη α' γυμνασίου, θα μπει στο υπουργείο παιδείας και θα το κάνει βουλή της Κορέας! Έχει σταμπάρει λέει ένα λαπτοπάκι ροζουλίνι μούρλια! :D )
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Επειδή ανήμερα Καθαράς Δευτέρας ψόφησε το ΗΡ νέτμπουκ που είχα, μπήκα στο διαδίκτυο κι αγόρασα από το www.getitnow.gr ένα κουκλί Asus Eee PC 1101HA (Seashell) μόλις 290 ευρώ. Όταν το πήρα στα χέρια μου διαπίστωσα ότι ο σκληρός του δίσκος περιείχε τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Α' Γυμνασίου. Επίσης διαπίστωσα ότι εξακολουθεί να πουλιέται στα μαγαζιά για τους μαθητές της Α' Γυμνασίου 450 ευρώ! Δεδομένου ότι κι αυτός που μου το πούλησε εμένα έβγαλε κάποιο κέρδος, βγάλτε συμπέρασμα για το πάρτι των εκατομμυρίων που έγινε με τα λεφτά του δυστυχή φορολογούμενου.
 
Τα κλασικά που γίνονται με τις προμήθειες του δημοσίου. Εσύ πας στο μαγαζί και αγοράζεις κάτι 100 ευρώ και το δημόσιο για το ίδιο πράγμα πληρώνει 200. Αποδείξεις μαζεύουνε...;
 

nickel

Administrator
Staff member
Όταν το πήρα στα χέρια μου διαπίστωσα ότι ο σκληρός του δίσκος περιείχε τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Α' Γυμνασίου.
Ελπίζω να τα κράτησες! Ψάχνω παντού να τα βρω.
 

daeman

Administrator
Staff member
Ελπίζω να τα κράτησες! Ψάχνω παντού να τα βρω.

Και γιατί δε μας το λες τον πόνο που 'χεις κι όλο κλαις ;-) :confused:
Τα έχω δει απ' τον Οκτώβρη και θα μπορούσες να τα έχεις ήδη. Τα έδωσαν ζιπαρισμένα στους εισαγωγείς ή μεταπωλητές (κάτι λιγότερο από 5 GB σε πάμπολλα αρχεία) κι έπρεπε κάθε μαθητής ή γονιός ή δάσκαλος ή τεχνικός του καταστήματος πώλησης να τα αποσυμπιέσει μόνος του, ένα-ένα τεύχος. :rolleyes: Χαρακτηριστική τσαπατσουλιά. Κάποιοι ευσυνείδητοι τα αποσυμπίεσαν πριν τα διαθέσουν στην αγορά, αλλά οι περισσότεροι τα έδωσαν έτσι, χύμα. Και να σκεφτείς ότι προορίζονταν για παιδιά που υποτίθεται πως δεν ήξεραν καθόλου από υπολογιστές, πόσο μάλλον από συμπίεση αρχείων...
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Ελπίζω να τα κράτησες! Ψάχνω παντού να τα βρω.
Σόρι, αλλά από τον κάδο ανακύκλωσης, όπου τα είχα πετάξει από χτες, διέσωσα μόνο τον έναν φάκελο που λέγεται "Λογισμικά Γυμνασίου" και περιέχει τα εξής:

ΕΚΠAIΔEYTIKO ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Συμπιεσμένη μορφή των λογισμικών για αντιγραφή σε CD

1. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Α. Αρχαία Ελλάδα - Τόπος και άνθρωποι
Β. Ηροδότου Ιστορίες Α', Β' Γυμν. (Μέγεθος 117MB)
2. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Χημεία Β' - Γ' Γυμνασίου (Μέγεθος 329MB)
3. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Φιλοσοφικά Κείμενα Γ' Γυμνασίου (Μέγεθος 144MB)
4. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Γεωλογία - Γεωγραφία Α', Β' Γυμνασίου (Μέγεθος 122MB)
5. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Αγγλικά για Αρχαρίους α΄, β΄, γ΄ Γυμνασίου (Μέγεθος 54MB)
6. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Αγγλικά για Προχωρημένους α΄, β΄, γ΄ Γυμνασίου (Μέγεθος 55MB)
7. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Φυσική β΄, γ΄ Γυμνασίου (Μέγεθος 226MB)
8. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Ιστορία α΄, β΄, γ΄ Γυμνασίου (Μέγεθος 238MB)
9. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Βιολογία α΄ - γ΄ Γυμνασίου (Μέγεθος 109MB)
10. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Τοπική Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου (Μέγεθος 62MB)
11. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Θρησκευτικά Α', Β', Γ΄ Γυμνασίου (Μέγεθος 610MB)
12. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Γερμανικά α' - β' - γ' Γυμνασίου (Μέγεθος 23MB) (Οδηγίες)
13. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Φυσική Αγωγή Γυμνασίου (Μέγεθος 63MB)
14. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Ομηρικά Έπη Α' - Β' Γυμνασίου (Μέγεθος 103MB)
15. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Γαλλικά α' - β' - γ' γυμνασίου (Μέγεθος 271MB)
16. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Πληροφορική Α' - Β' - Γ' Γυμνασίου (Μέγεθος 46MB)

Τον άλλον φάκελο που λέγεται "Διδακτικά Πακέτα" δυστυχώς πρόλαβε και τον έφαγε η μαρμάγκα.
 

nickel

Administrator
Staff member
Αν βάλω στοίχημα ότι είναι απλά PDF χωρίς καμιά διαδραστικότητα, ψηφιακά βιβλία στη θέση των έντυπων βιβλίων (αλήθεια, μοιράστηκαν και έντυπα;), που ενδεχομένως δεν αξιοποιούν ούτε την άνεση του ψηφιακού μέσου για να δώσουν το κάτι παραπάνω, κι ας είναι μια φωτογραφία ή ένας χάρτης μόνο — μάλλον εύκολο στοίχημα θα βάζω και ίσως να το έχουμε ήδη πει και επιμελώς το λησμόνησα... :(
 

nickel

Administrator
Staff member
Ευχαριστώ πολύ. Κατέβασα ήδη την ιστορία και θα ρίξω μια ματιά.
 

nickel

Administrator
Staff member
Πρόκειται για λογισμικό κλειστού τύπου, με δομή ηλεκτρονικού βιβλίου που συνοδεύεται από πολυμεσικό υλικό (ήχος, βίντεο, εικόνα) με σκοπό τον εμπλουτισμό του μαθήματος. Ο βαθμός διαδραστικότητας επομένως είναι περιορισμένος, ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα παρέμβασης και παραγωγής υλικού από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό (δεν υπάρχουν δυνατότητες παραμετροποίησης).
Αυτό φοβόμουν, ότι δεν έγινε αξιοποίηση του ηλεκτρονικού μέσου. Αλλά έχουμε χρόνια μπροστά μας. Και υπομονή (τα δικά μου παιδιά ξέμπλεξαν...).
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Η φωτογενής ψηφιακή εποχή
Tης Mαρίας Kατσουνάκη
(Καθημερινή, 15.9.2010)

Πριν από ένα χρόνο ο τότε υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος είχε ανακοινώσει ότι θα δοθούν 126.000 φορητοί υπολογιστές στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου «στην προσπάθεια για τη μετάβαση στην κοινωνία της πληροφορίας». Η εξαγγελία υλοποιήθηκε. Ενα χρόνο μετά η Ευρωπαϊκή Ενωση ζητάει από την Ελλάδα να επιστρέψει τα κονδύλια «διότι οι υπολογιστές δόθηκαν χωρίς να υπάρχει ψηφιακό περιεχόμενο, χωρίς να υπάρχει μάθημα και εκπαίδευση των καθηγητών. Πήραν τα παιδιά τους υπολογιστές στο σπίτι και έπαιζαν!», είπε χθες η νυν υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου.

Η πολιτική αντιπαράθεση είναι ορατή. Κάθε υπουργός αποκαλύπτοντας τα ατοπήματα του προκατόχου του επιδιώκει πίστωση χρόνου. Ηταν αυτονόητο ότι χωρίς επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ο ηλεκτρονικός υπολογιστής δεν έχει λόγο ύπαρξης. Ο κ. Σπηλιωτόπουλος έκανε, τότε, το προεκλογικό χρέος του.

Τι μας εγγυάται όμως πως η κ. Διαμαντοπούλου δεν αναπαράγει το ίδιο ακριβώς λάθος τοποθετώντας τους διαδραστικούς πίνακες στη Β΄ Γυμνασίου; Οτι δεν προσφέρει μια τεχνολογική πολυτέλεια χωρίς τις απαραίτητες προϋποθέσεις; Τι μας εξασφαλίζει από το μελλοντικό σενάριο, η επόμενη αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή να απαιτήσει πίσω τα χρήματα για τους διαδραστικούς πίνακες;

Η ψηφιακή εποχή είναι, πράγματι, πολύ φωτογενής. Ειδικά όταν απευθύνεται κανείς στη γενιά των σημερινών εφήβων, δεν μπορεί παρά να ξέρει να χειρίζεται με επάρκεια τη γλώσσα τους και, αν έχει κυβερνητικό αξίωμα, να παρέχει τις απαραίτητες τεχνολογικές διευκολύνσεις. Και, ασφαλώς, τις προοπτικές για την πλήρη ένταξη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στην «κοινωνία της πληροφορίας» (ένα ακόμη δημοφιλές πρόγραμμα). Απαραίτητα όλα αυτά. Οπως ορθά αναρωτήθηκε η κ. Διαμαντοπούλου, «θα αφήσουμε μια γενιά παιδιών πίσω, θεωρώντας ότι πρέπει να κάνουμε πρώτα το τέλειο σχολείο και μετά να βάλουμε τον υπολογιστή;». Ασφαλώς όχι. Ομως, τι νόημα έχει να «βάζουμε τον υπολογιστή» και μετά να ζητάει η Ε. Ε. να επιστρέψουμε τα κονδύλια ή να παίρνουν οι μαθητές το λάπτοπ μαζί τους στο διάλειμμα γιατί το σχολείο δεν έχει ντουλάπια για να το φυλάξουν; Ο διαδραστικός πίνακας μπορεί να είναι συναρπαστικός τρόπος διδασκαλίας, αλλά αν το παράθυρο μπάζει και η θέρμανση δεν επαρκεί έχει τη δύναμη να αναπληρώσει στοιχειώδεις ελλείψεις;

Αν το «τέλειο σχολείο» είναι στόχος ανέφικτος, ας επιχειρήσουμε τουλάχιστον το λειτουργικό σχολείο, εκείνο που έχει λύσει βασικά οργανωτικά προβλήματα και πορεύεται με συντονισμένη, στη σημερινή εποχή, την εκπαιδευτική του κοινότητα. Γιατί και ως προς αυτό οι αποκλίσεις είναι μεγάλες: ορισμένοι εκπαιδευτικοί είναι εξαιρετικοί χρήστες και άλλοι αρνούνται να εμπεδώσουν και τα βασικά.

Το 1970, μεσούσης της δικτατορίας, ο Τάκης Ζενέτος κατασκεύαζε το σχολείο του μέλλοντος. Το περίφημο «Στρογγυλό» στο Μπραχάμι είχε σχεδιαστεί για να υποδεχτεί τις νέες τεχνολογίες, είχε προβλέψει χώρους για εκπομπές βίντεο και ολογράμματα. «Ξέρω πως η κατάσταση δεν θα είναι ιδανική» έλεγε ο πρωτοπόρος αρχιτέκτονας, «απλώς είμαι ήσυχος πως οι δάσκαλοι έχουν ήδη το χνάρι στα χέρια τους»...

Τέσσερις δεκαετίες αργότερα πάνω σε ποιο χνάρι άραγε βαδίζουμε;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Ελαφρώς άσχετη με το κυρίως θέμα παρατήρηση: σιγά να μην δεχτούν οι καθηγητές και οι δάσκαλοι, ιδίως οι παλαιάς κοπής, να τους επιμορφώσουν τεχνολογικώς. Ιδίως εάν η επιμόρφωση γίνεται εκτός του ωραρίου τους.
 
[...]Με τεχνόφοβους εκπαιδευτικούς στην έδρα, δεν ξέρω τι νόημα έχει να είναι ακουμπισμένο ένα λάπτοπ πάνω στο θρανίο.

Νομίζω πως η ομιλία του Sugata Mitra απαντά εύγλωττα σε αυτή την απορία. Ο Mitra παρουσιάζει πώς τα παιδιά από φτωχογειτονιές της Ινδίας -χωρίς να γνωρίζουν καν Αγγλικά σε ορισμένες περιπτώσεις- μαθαίνουν να χρησιμοποιούν από μόνα τους τον υπολογιστή και εκπαιδεύουν ταυτόχρονα και άλλα παιδιά.
Αν σου κινήσει το ενδιαφέρον, υπάρχει και δεύτερη, νεότερη ομιλία του, με την εξέλιξη του πειράματός του.

Παραθέτω ενδεικτικά:
I left the computer there with lots of CDs -- I didn't have any Internet -- and came back three months later. So when I came back there, I found these two kids, eight- and 12-year-olds, who were playing a game on the computer. And as soon as they saw me they said, we need a faster processor and a better mouse. So I was real surprised. You know, how on earth did they know all this? And they said, well, we've picked it up from the CDs. So I said, but how did you understand what's going on over there? So they said, well, you've left this machine which talks only in English, so we had to learn English.
[...]
We found that six- to 13-year-olds can self-instruct in a connected environment, irrespective of anything that we could measure. So if they have access to the computer, they will teach themselves, including intelligence. I couldn't find a single correlation with anything, but it had to be in groups.
[...]
So what was the conclusion over the six years of work? It was that primary education can happen on its own, or parts of it can happen on its own. It does not have to be imposed from the top downwards. It could perhaps be a self-organizing system, so that was -- and the second bit that I wanted to tell you, that children can self-organize and attain an educational objective.
Τέλος, το αγαπημένο μου απόσπασμα, ίσως άσχετο με την παρούσα συζήτηση, εγείρει όμως πολλά ερωτήματα:
-- I have a quotation from Sir Arthur C. Clarke, the science fiction writer whom I met in Colombo, [...]. He said a teacher than can be replaced by a machine should be.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Τα περισσότερα Ελληνόπουλα δεν ζουν στο επίπεδο φτώχειας που συναντιέται στις φτωχογειτονιές της Ινδίας. Πολλά παιδιά από αυτά που πήραν τα λάπτοπ είχαν ήδη κομπιούτερ στο σπίτι τους και αρκετά από αυτά είχαν και μεγάλη εμπειρία. Όσο για τα αγγλικά, τα διδάσκονται από το δημοτικό. Μιλάμε για παιδιά γυμνασίου, δεν είναι εξάχρονα. (Άσε που το λογισμικό αυτών των κομπιούτερ είναι αποκλειστικά ελληνικό, ούτε σ' αυτό δεν τα βοήθησε.)

Νομίζω πως ο βασικός στόχος δεν ήταν να εξοικειωθούν με τα κομπιούτερ παιδιά που δεν τα είχαν ξαναδεί ούτε στον ύπνο τους, αλλά να κάνουν πιο ενδιαφέρον το μάθημα και να ανεβάσουν το επίπεδο με τη βοήθεια του Διαδικτύου. Πώς θα αξιοποιηθεί, όμως, το λάπτοπ στη διάρκεια ενός μαθήματος όπου ο εκπαιδευτικός δεν έχει ιδέα τι είναι αυτό το εργαλείο του διαβόλου, κι ούτε θέλει να μάθει; Αν ο Σπηλιωτόπουλος ήθελε προεκλογικά να χαρίσει ένα λάπτοπ σε κάθε παιδί της Α' Γυμνασίου για να το έχει στο σπίτι του, αυτό έκανε. Αλλά εργαλείο μαθήματος δεν έγιναν.
 

vasper

New member
Η κυρία Διαμαντοπούλου δυστυχώς ψεύδεται όταν λέει ότι : "Οι υπολογιστές δόθηκαν χωρίς να υπάρχει ψηφιακό περιεχόμενο".

Προσωπικά αντέγραψα 3,87 Gigabyte δεδομένων και προγραμμάτων από τέτοιο φορητό υπολογιστή. Βρίσκονταν όλα σε συγκεκριμένο υποκατάλογο, σε ξεχωριστό partition, ώστε να μην μπερδεύονται με το λειτουργικό σύστημα καθώς υπήρχαν δύο προεγκατεστημένα. Τα Windows XP και το Ubuntu (8.10 αν θυμάμαι καλά).

Τα δεδομένα αυτά τα έχω ακόμα στο φλασάκι μου και ιδού και μια εικόνα του... ανύπαρκτου ψηφιακού περιεχομένου:
gymnasium.jpg

Το ότι δεν έγινε μάθημα ή δεν χρησιμοποιήθηκε για το μάθημα (τα οποία είναι άδικες γενικεύσεις) έχει να κάνει με την αδράνεια των γονέων και των δασκάλων. Το περιεχόμενο αυτό το αντέγραψα από μαθήτρια που το χρησιμοποίησε. Έγραφε όλες τις εργασίες της σε αυτό το PC και το είχε μαζί της στην τάξη για να παίρνει σημειώσεις όπως της είχα δείξει και όχι για να παίζει.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Νομίζω ότι το ξέρει αυτό. Μάλλον εννοεί ότι δεν έχουν κάποιο αξιόλογο και αξιοποιήσιμο ψηφιακό περιεχόμενο. Κι εγώ αγόρασα ένα από αυτά τα λάπτοπ, δεν είδα κανένα ψηφιακό περιεχόμενο που έχει μελετηθεί σωστά για να βοηθήσει σε τίποτα τη διεξαγωγή του μαθήματος.
 
Top