Η χούντα έπεσε το 1974 (και πήρε μαζί της και την Κύπρο)

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Το ίδιο πλαίσιο δεσμεύει (και δέσμευε) και τον δανειοδότη (ή όχι; ).
Κυρίως το δανειοδότη. Όταν όμως παίρνουμε χρήματα, φαντάζομαι αυτό δεν είναι χούντα, κι ας καταστρατηγήθηκε η Συνθήκη της Λισαβόνας. Δηλαδή εντάξει, κατανοώ ότι η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας δεν είναι ασπρόμαυρη και ότι δεν φταίει μόνο ένας, όμως κι εμείς τα θέλουμε μονά ζυγά δικά μας - και δάνεια, και χωρίς όρους.

Γιατί αν ήμασταν μάγκες και καραμπουζουκλήδες, ας πηγαίναμε στους Ευρωπαίους να τους πούμε ότι δεν τα θέλουμε τα λεφτά τους. Αλλά τότε, πώς θα πληρώναμε τους υπαλλήλους της Βουλής 16 μισθούς το χρόνο, ε;
 
Last edited:

bernardina

Moderator
Θα προτιμούσα οι διαφωνούντες (μαζί μου), να επισημάνουν τα λάθη που βρίσκουν στους ορισμούς μου και τα παραδείγματα της "χούντας", τότε και τώρα.

Ορισμούς δεν έδωσες και τα παραδείγματά σου είναι απλοί συμψηφισμοί. Κατά τ' άλλα, σου απάντησε η Παλ.
Ντράζεν, επειδή δεν έχω ούτε την όρεξη αλλά ούτε και τις αντοχές, τέτοια ώρα, να πιάσω λέξη λέξη το σεντόνι σου και να το αποδομήσω, ένα πράγμα θα σου πω μόνο: Σταμάτα να συμψηφίζεις και, κυρίως, σταμάτα να εξισώνεις τη στρεβλά εφαρμοσμένη δημοκρατία αλά ελληνικά με το ολοκληρωτικό πολίτευμα της δικτατορίας. Δεν προσφέρεις καλή υπηρεσία σε τίποτε απ' αυτά που λες ότι πρεσβεύεις.
Ο ναύτης κατουράει στη θάλασσα και το βρίσκει στο αλάτι. Η ανομία ποτέ δεν ήταν θεσμισμένη. Επιβαλλόταν εκ των πραγμάτων, χάρη στην ανοχή (στην καλύτερη περίπτωση) και την απαίτηση της έμπρακτης επιβολής της (στη χειρότερη) του "κυρίαρχου λαού" αρκεί να εξυπηρετούσε το βραχυπρόθεσμο, κοντόφθαλμο συμφέρον του. Σήμερα, ως ένα βαθμό, λαμβάνει τα επίχειρα αυτής της επιλογής του.
 
Αυτό το «τι Πλαστήρας τι Παπάγος» της Αριστεράς θα επιτρέπει κάποια στιγμή στους Μιχαλολιάκους να μας φορτώσουν και κανένα «τι Σαμαράς τι Μιχαλολιάκος». Και να μας λέει ο Μιχαλολιάκος ότι όχι μόνο δεν έχει διαφορά αλλά είναι και καλύτερος.

Για την ώρα πιο πολύ ακούγεται το «τι Παπαρήγα τι Μιχαλολιάκος», σήμερα δε ο Δένδιας είπε και κάτι σαν «Τι Τσίπρας τι Μιχαλολιάκος».
 

nickel

Administrator
Staff member
Για την ώρα πιο πολύ ακούγεται το «τι Παπαρήγα τι Μιχαλολιάκος», σήμερα δε ο Δένδιας είπε και κάτι σαν «Τι Τσίπρας τι Μιχαλολιάκος».
Όχι όμως εδώ μέσα. Εδώ μέσα ακούμε ότι έχουμε χούντα και καλούμαστε άνθρωποι που δεν διαφέρουμε στο όραμα αλλά στον τρόπο που πιστεύουμε ότι μπορεί να επιτευχθεί να εξηγήσουμε ότι βοηθά να μη θεωρούμε χούντες όλα τα αστικά καθεστώτα και ότι κάποιες διαφοροποιήσεις και αποφυγές ισοπεδώσεων θα ήταν χρήσιμες.
 

drazen

New member
Εννοείς πέρα από το ότι η χούντα είναι στρατιωτικό καθεστώς, που επιβάλλεται με πραξικόπημα, στην οποία δεν επιτρέπεται κανενός είδους αντιπολίτευση; Εκτός κι αν δεν τα ξέρω καλά, οπότε ζητώ συγγνώμη εξαρχής.

Πρώτον, καμία χούντα δεν είναι ποτέ μόνον στρατιωτική. Υπήρξαν και χούντες (με αντιπολίτευση) επί "δημοκρατιών", π.χ. στην Βενεζουέλα την δεκαετία του '70 (από μνήμης, θα το ψάξω αργότερσα). Στην Αργεντινή, όπου με καθυστέρηση 30 ετών (νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων), δικάζονται, καταδικάζονται και φυλακίζονται οι συνεργάτες της δικής τους χούντας, είναι πλέον κοινός τόπος ότι το καθεστώς ήταν στρατιωτικοπολιτικό. Από όσα φρικαλέα έκανε, επί του οικονομικού έμεινε η (το 1981) κρατικοποίηση του ιδιωτικού τραπεζικού χρέους, κάτι που όλοι πια συμφωνούν ότι οδήγησε, μέσω των υψηλοπληθωρισμών του 1986-1989 και των ιδιωτικοποιήσεων του '90, στην χρεοκοπία του 2001. Στην Ελλάδα και την Ευρώπη απλώς εφαρμόζεται δια μιας, βελτιωμένη και πιο επιθετική η ίδια ακριβώς συνταγή.

Χούντα (junta) ως λέξη σημαίνει "1. συγκέντρωση διαφόρων προσώπων για να συζητήσουν ή να ενεργήσουν επί ενός θέματος // 2. Κάθε μία από τις συγκεντρώσεις ή τις συνόδους τους (...) 5. Σύνολο ατόμων διορισμένων να διοικήσουν τα θέματα μιας κοινότητας.
Μια αναλογία είναι και τα ρωμαϊκά triumvirata.

Συμφωνώ ότι στην Ελλάδα η λέξη πήρε το δικό της ιδιαίτερο περιορισμένο νόημα, κάτι που βολεύει αφάνταστα όποιον (θέλει να να) δυσκολεύεται να χαρακτηρίσει τα αχαρακτήριστα. Ας είναι. Ας το πούμε "κοινοβουλευτική δικτατορία", "ευρωπαϊκή τριανδρία", "τραπεζικό γιουσουφακισμό", "ευρωπαϊκό χατζηαβατισμό". Στο όνομα θα κολλήσουμε;

Σύμπτωση, όμως, κι αυτή να πηγαίνουν (οι επικεφαλής της) πάντα τρεις-τρεις (εκεί κι εδώ)!
 

bernardina

Moderator
Όχι όμως εδώ μέσα. Εδώ μέσα ακούμε ότι έχουμε χούντα και καλούμαστε άνθρωποι που δεν διαφέρουμε στο όραμα αλλά στον τρόπο που πιστεύουμε ότι μπορεί να επιτευχθεί να εξηγήσουμε ότι βοηθά να μη θεωρούμε χούντες όλα τα αστικά καθεστώτα και ότι κάποιες διαφοροποιήσεις και αποφυγές ισοπεδώσεων θα ήταν χρήσιμες.

Να πω κάτι τελευταίο και να σας αφήσω γιατί σέρνομαι από την κούραση.
Χωρίς να υπαινίσσομαι ότι συμβαίνει συνειδητά, θεωρώ ότι κάθε σύγκριση και ταύτιση του πολιτεύματος που έχουμε σήμερα με τη δικτατορία δεν είναι απλώς παρελκυστική αλλά άκρως επικίνδυνη.
Αυταρχική, στρεβλή, οριακή, άθλια κι απαράδεκτη και ό,τι άλλο θέλετε, ναι... Αλλά κοινοβουλευτική δημοκρατία. Όχι στρατιωτική χούντα.
Όσο κι αν δεν αρέσει σε ορισμένους να το παραδέχονται, υπάρχει διαφορά.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Αγαπητέ Ντράζεν, παρακάμπτω το κομμάτι όπου παίζουμε με τις λέξεις, όχι επειδή δεν μπορώ να παίξω, αλλά γιατί δεν μου αρέσει αυτό το παιχνίδι, και ρωτώ: οι ψηφοφόροι της ευρωπαϊκής τριανδρίας είναι τα κολλητήρια του Χατζηαβάτη;

Και εκτός αυτού, τι είδους μορφής δημοκρατία θα ήθελες να είχαμε; Λαϊκή, όπως στην Κίνα; Άμεση, να ψηφίζουμε και με συνοπτικές διαδικασίες, όπως κάναν στο Χαλάνδρι;
 

drazen

New member
Αγαπητέ Ντράζεν, παρακάμπτω το κομμάτι όπου παίζουμε με τις λέξεις, όχι επειδή δεν μπορώ να παίξω, αλλά γιατί δεν μου αρέσει αυτό το παιχνίδι, και ρωτώ: οι ψηφοφόροι της ευρωπαϊκής τριανδρίας είναι τα κολλητήρια του Χατζηαβάτη;

Και εκτός αυτού, τι είδους μορφής δημοκρατία θα ήθελες να είχαμε; Λαϊκή, όπως στην Κίνα; Άμεση, να ψηφίζουμε και με συνοπτικές διαδικασίες, όπως κάναν στο Χαλάνδρι;

Αγαπητή μου Παλάβρα,
κι εγώ που πίστευα ότι οι ψηφοφόροι προεκλογικά άκουσαν ακριβώς ότι θα τεθεί ένα "όχι" στην (ευρωπαϊκή) τριανδρία"! Αφού τους πίστεψαν, ναι... κι ας αποκτήσει κι ο Χατζατζάρης κολλητήρια.

Παρακαλώ, μην μου ξαναναφέρετε την Κίνα. Επειδή, δηλαδή, εκεί τό 'πανε "Λαϊκή Δημοκρατία", πάει να πει πως αυτό είναι μια λαϊκή δημοκρατία;
Για να αναπτύξω τις απόψεις μου, θα χρειαστώ χώρο και χρόνο. Ίσως σε κανένα νήμα με τίτλο "(ονειρεύτηκα πως ή) πώς έπλασα τον δικό μου δημοκρατικό παράδεισο" .
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Έγραφα πριν:
Πάντως, για την κωλοτούμπα της ΝΔ, που υποτίθεται ότι οδηγεί σε έλλειψη νομιμοποίησής της και σε φιλολογίες περί χούντας, νομίζω ότι δεν λαμβάνεται σοβαρά υπόψη μια παράμετρος: πολλοί την ψήφισαν επειδή απλώς τη θεωρούσαν καλύτερη από την άλλη εναλλακτική, και είμαι σίγουρη ότι δεν είχαν καμία αμφιβολία για την επερχόμενη κυβίστηση.

κι εγώ που πίστευα ότι οι ψηφοφόροι προεκλογικά άκουσαν ακριβώς ότι θα τεθεί ένα "όχι" στην (ευρωπαϊκή) τριανδρία"! Αφού τους πίστεψαν, ναι... κι ας αποκτήσει κι ο Χατζατζάρης κολλητήρια.
Πού το άκουσες αυτό, είναι απορίας άξιον, καθώς προεκλογικά η κωλοτούμπα είχε ήδη γίνει από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ δεν αρνήθηκε τη στάση του υπέρ μνημονίου, και η ΔΗΜΑΡ είχε δηλώσει ότι θα συνεργαστεί για το σχηματισμό κυβέρνησης. Θεωρείς ωστόσο πως όχι, οι Έλληνες ψηφοφόροι που είχαν τη συγκεκριμένη άποψη είναι σίγουρα ηλίθιοι ή κολλητήρια, ενώ ούτε που σου περνάει από το μυαλό ότι μπορεί απλώς να έχουν διαφορετική άποψη από σένα.

Αναμένω τις απόψεις σου για το πώς ονειρεύτηκες τη δημοκρατία, πάντως, όταν βρεις χρόνο - χώρος υπάρχει άφθονος εδώ.
 

bernardina

Moderator
Για να αναπτύξω τις απόψεις μου, θα χρειαστώ χώρο και χρόνο. Ίσως σε κανένα νήμα με τίτλο "(ονειρεύτηκα πως ή) πώς έπλασα τον δικό μου δημοκρατικό παράδεισο" .

Συμφωνώ απόλυτα. Είναι φανερό ότι ο παράδεισός σου υπάρχει μόνο στη σφαίρα της φαντασίας --όπως και όλων μας, άλλωστε, αφού ο καθείς μας έχει τη δική του ουτοπία. Ποιος λογικός άνθρωπος δεν θα ήθελε να ζει σε έναν κόσμο χωρίς ταξικές, φυλετικές ή άλλου είδους διακρίσεις, όπου κάθε πρωί ο καθένας μας θα ξεκινούσε (αν ήθελε, φυσικά!) για τη δουλειά των ονείρων του, όπου θα δούλευε πλάι πλάι με χαρωπούς συντρόφους, χωρίς ανταγωνισμούς, χωρίς ανασφάλειες, χωρίς αγωνίες για το αύριο, χωρίς το φόβο του χαφιέ, χωρίς την ανάγκη ή την παρόρμηση να παρανομήσει. Όπου η τροφή και η στέγη των ονείρων του θα ήταν εξασφαλισμένη έτσι κι αλλιώς με ένα μαγικό τρόπο, όπου θα είχε άφθονο ελεύθερο χρόνο να περνά με τους αγαπημένους του, όπου η πείνα και η αρρώστια θα είχαν καταπολεμηθεί χάρη στα θαυμαστά επιτεύγματα λαμπρών επιστημόνων, όπου, όπου, όπου... Ξέρω ότι εγώ θα ήθελα πολύ να ζω σε έναν τέτοιο κόσμο.

Όμως, αν δεν θέλουμε να καταφεύγουμε σε χιλιαστικά οράματα, είμαστε αναγκασμένοι να παραδεχτούμε ότι κάθε θεωρία αξίζει μόνο όσο η έμπρακτη εφαρμογή της. Κι αυτό ισχύει για όλες τις θεωρίες, χωρίς εξαίρεση.
Μέχρι στιγμής, κατά την ταπεινή μου άποψη, αυτή η ρημάδα η δημοκρατία είναι το μόνο πολίτευμα που παρά τη στρεβλή εφαρμογή της στην πράξη εξασφαλίζει (στη χειρότερη) το μίνιμουμ κάποιων πραγμάτων που προσωπικά θεωρώ εκ των ων ουκ άνευ. Ακόμη και αυτό που φαίνεται ως αδυναμία της (να εγγυάται, δηλαδή, τη δυνατότητα πρόσβασης στην καρδιά της -και να τους δίνει βήμα να ακουστούν- σε πολίτες που τη μισούν και την αρνούνται, αλλά βρίσκονται εκεί χάρη στη δική της ύπαρξη ενώ σε ένα οποιοδήποτε αυταρχικό πολίτευμα, αντίθετο προς την ιδεολογία τους, θα τους είχε φάει η μαρμάγκα) δεν είναι παρά το μεγαλείο που κανένα άλλο πολίτευμα δεν διαθέτει.
Λοιπόν, μέχρι να γίνουμε άγγελοι και να πλάσουμε τον αγγελικό κόσμο των ονείρων μας, ας δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε με αυτό που έχουμε τώρα στα χέρια μας.
 
Καλημέρα σας! Καταλαβαίνω απόλυτα και συμμερίζομαι σε μεγάλο βαθμό αυτά που λέει ο Drazen. Όταν υπάρχουν παρακολούθηση, φακέλωμα, προληπτικές προσαγωγές, απογορεύσεις διαδηλώσεων, τρομονόμοι -το ΄χω πει πολλές φορές πως, πλέον, καλύτερα να κατηγορείσαι για βιασμό παρά για "τρομοκρατία"- κράτηση χωρίς απαγγελία κατηγοριών, βασανιστήρια, ζαρντινιέρες με στολή, μαγείρεμα και φόρτωμα στοιχείων σε συλληφθέντες του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου, δημοσίευση φωτογραφιών προσαχθέντων για προληπτικούς λόγους, άγρια καταστολή διαδηλώσεων για την προστασία των επενδύσεων του Μπόμπολα, κτλ. κτλ. κτλ., όλα αυτά δεν συνάδουν με ένα δημοκρατικό πολίτευμα. Αλλά, και υπάρχει ένα μεγάλο αλλά εδώ, σε τέτοιους καιρούς μεγάλης κρίσης, όπου η κοινοβουλευτική δημοκρατία ασθμαίνει και κάνουν την εμφάνισή τους ναζιστικά μορφώματα σε μεγάλο τμήμα της κοινωνίας, θεωρώ κι εγώ ότι πραγματικά δεν βοηθά να δίνεις άλλη μια κλωτσιά στον ασθενή. Γιατί μεγάλη μερίδα του κόσμου, απογοητευμένη από την κατάντια του πολιτικού συστήματος, στρέφεται προς την ΧΑ με την προσδοκία ότι αυτή θα δράσει σαν σωτήρας και σαν τιμωρός των "κακών" πολιτικών. (Πράγμα που με εκνευρίζει αφάνταστα, πέραν των ευνόητων διαφορών μου με ένα κόμμα ναζιστικής ιδεολογίας, γιατί δείχνει ότι ο κόσμος δεν έχει συνειδητοποιήσει τις ευθύνες αλλά και τη δύναμή του, ούτε και τον ενεργό ρόλο που θα έπρεπε να είχε αναλάβει σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα μέσω της πληροφόρησης, της έκφρασης και, εν τέλει, της ψήφου του). Κλείνω με το εξής: ο πατέρας μου κατά τη διάρκεια της επταετίας πέρασε 4 χρόνια στην εξορία (δύο στη Γυάρο και δύο στη Λέρο), χώρια τις φυλακίσεις και τα λοιπά όμορφα. Είναι τώρα 80 χρόνων. Όταν ακούει να αναφερόμαστε στο σημερινό πολίτευμα ως "χούντα" βγαίνει απ' τα ρούχα του. Όταν άρχισαν οι αποδοκιμασίες, τα γιαούρτια και οι προπηλακισμοί σε πολιτικούς, εγώ μέσα μου χαζοχαιρόμουν -χαχα, με συνοδεία θα πηγαίνουνε, γιούχου- και ο πατέρας μου κόντεψε να βάλει τα κλάματα. Γιατί; Τον ρώτησα. Γιατί, κορίτσι μου, αυτοί οι τραμπουκισμοί γίνονταν στη Χούντα. Όταν οι "αγανακτισμένοι πολίτες" έδερναν τους ομιλητές. Δεν πρέπει να γίνονται τώρα. Τα συμπεράσματα δικά σας.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
+1, Όλι! Ένα μεγάλο ευχαριστώ γι' αυτό το, τόσο συναισθηματικό, ξέσπασμα της λογικής. :)
 

bernardina

Moderator
Τα συμπεράσματά μας; Να μεταφέρεις τα ταπεινά και βαθιά μας σεβάσματα στον πατέρα σου. Ευτυχώς που υπήρξαν και υπάρχουν ακόμη τέτοιοι άνθρωποι.
 
Να δώσω κι εγώ το +1 μου στην Όλι και να ομολογήσω πως

Όταν άρχισαν οι αποδοκιμασίες, τα γιαούρτια και οι προπηλακισμοί σε πολιτικούς, εγώ μέσα μου χαζοχαιρόμουν -χαχα, με συνοδεία θα πηγαίνουνε, γιούχου- και
τώρα αντιλαμβάνομαι το μέγεθος της βλακείας μου.
 
Αλλά, και υπάρχει ένα μεγάλο αλλά εδώ, σε τέτοιους καιρούς μεγάλης κρίσης, όπου η κοινοβουλευτική δημοκρατία ασθμαίνει και κάνουν την εμφάνισή τους ναζιστικά μορφώματα σε μεγάλο τμήμα της κοινωνίας, θεωρώ κι εγώ ότι πραγματικά δεν βοηθά να δίνεις άλλη μια κλωτσιά στον ασθενή. Γιατί μεγάλη μερίδα του κόσμου, απογοητευμένη από την κατάντια του πολιτικού συστήματος, στρέφεται προς την ΧΑ με την προσδοκία ότι αυτή θα δράσει σαν σωτήρας και σαν τιμωρός των "κακών" πολιτικών.
Μια χαρά θα συμφωνήσω κι εγώ, αλλά με μια παρατήρηση: την κλωτσιά στον ασθενή τη δίνει κατά πρώτο λόγο (αυτό το συζητάω δλδ, μπορεί και κατά δεύτερο αλλά νομίζω κατά πρώτο) ο ίδιος ο γιατρός. Διολισθαίνοντας σε πλειοδοσία αυταρχισμού, ατζέντας «δημοσίας τάξης» και αντιδημοκρατικών πρακτικών. Δεν εννοώ τόσο τους νεοναζιστικούς θύλακες στην αστυνομία, όσο το πώς παρακολουθήσαμε την άνοιξη και το καλοκαίρι (και εν μέσω εκλογών!) την ατζέντα της κυβέρνησης να καθορίζεται από την παρουσία της ΧΑ (βλ. Ξένιο Δία, ή τον εξίσου φασιστικής έμπνευσης προπηλακισμό των οροθετικών ιερόδουλων), το πώς κουρελιάζεται το Σύνταγμα κλπ. Μιλάμε συνεχώς για τη Βαϊμάρη και τα άκρα, ξεχνώντας ότι όχι τα άκρα αλλά το λεγόμενο κέντρο με διαρκή κοινοβουλευτικά ή προεδρικά πραξικοπήματα έφερε τον Χίτλερ στην εξουσία, μεταφορικά και κυριολεκτικά.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Μιλάμε συνεχώς για τη Βαϊμάρη και τα άκρα, ξεχνώντας ότι όχι τα άκρα αλλά το λεγόμενο κέντρο με διαρκή κοινοβουλευτικά ή προεδρικά πραξικοπήματα έφερε τον Χίτλερ στην εξουσία, μεταφορικά και κυριολεκτικά.
Εγώ είχα την εντύπωση ότι κυριολεκτικά τον έφεραν οι ψηφοφόροι, δηλαδή ο λαός, κάπως όπως ο ελληνικός λαός τώρα δίνει δημοσκοπικά 14% στη ΧΑ.

Και ενώ δεν αμφισβητώ την παραβατικότητα που σημειώνεται από αστυνομικούς, μην ξεχνάς ότι κατά των μεταναστών δεν στρέφεται πρωτίστως και κυρίως η κυβέρνηση, αλλά πρωτίστως και κυρίως ο ελληνικός λαός - νομίζω ότι ο Ξένιος Δίας ήταν μια σπασμωδική προσπάθεια της κυβέρνησης να μαντρώσει τους χρυσαυγουλίζοντες Έλληνες ψηφοφόρους που «ψηφίζει ΧΑ γιατί το κράτος δεν κάνει τίποτα». Η ΧΑ εκφράζει αυτή τη στιγμή μερίδα της ελληνικής κοινωνίας, δεν μπορείς να την αποσυνδέεις από τον ανεγκέφαλο που την ψηφίζει και να λες ότι η ΧΑ υπαγορεύει την πολιτική της κυβέρνησης: ο ψηφοφόρος υπαγορεύει την πολιτική της κυβέρνησης, όπως έκανε και τόσα χρόνια εξάλλου (σε ψηφίζω να μου διορίσεις το παιδί/να μου δώσεις την επιδότηση/να μου σβήσεις τα πρόστιμα/να με διορίσεις στη Βουλή κλπ κλπ).

Την κλοτσιά στον ασθενή δηλαδή, τη δίνει ο ίδιος ο λαός: αντί να προσπαθήσει ο ίδιος ο λαός να συμμορφώνεται με τους νόμους και να χρησιμοποιήσει τη δημοκρατία για να τιμωρήσει όσους την έχουν παραβιάσει (δεν είναι δα και δύσκολο, από όσο γνωρίζω είμαστε το μόνο ευρωπαϊκό -και ίσως όχι μόνο- κράτος που έχει βάλει τους χουντικούς του φυλακή, οι υπόλοιποι ή παραιτήθηκαν [π.χ. Σαλαζάρ] ή πέθαναν από βαθιά γεράματα [π.χ. Φράνκο]), λέει «εγώ γιατί να σεβαστώ το νόμο αφού δεν τον σέβονται οι πολιτικοί; Να, θα κάνω κι εγώ ό,τι γουστάρω, αλήτες ρουφιάνοι δημοσιογράφοι και πολιτικοί και κλέφτες που μας φέρατε ως εδώ».

Αν και, εδώ που τα λέμε, επειδή κατά τη γνώμη μου ο γιατρός είναι ο λαός, γιατί δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε άνωθεν σωτήρες και να κατηγορούμε αιωνίως εξωτερικούς εχθρούς, ίσως έχεις δίκιο που λες ότι την κλοτσιά τη δίνει ο γιατρός.
 
Εμένα μου είναι σαφές ότι η εγκόλπωση από τον Δένδια (και τον Λοβέρδο, και άλλους) της λογικής «κάθε μετανάστης είναι δυνάμει επικίνδυνος», να το πω έτσι, έστω με στόχο «να μαντρώσει τους χρυσαυγουλίζοντες Έλληνες ψηφοφόρους κλπ» αντί να αφαιρέσει εκλογική επιρροή στη ΧΑ της πρόσθεσε (με τη λογική ορίστε, τώρα που τους φοβούνται ξυπνήσανε).
Περί Βαϊμάρης: κυριολεκτικά τον Χίτλερ τον έφερε ο φον Πάπεν και ο Χίντεμπουργκ (χωρίς να έχει τη δεδηλωμένη), και μεταφορικά οι κυβερνήσεις της δεκαετίας του '20 δεν είναι διόλου αθώες του αίματος. Υπάρχει ένα ωραίο τομίδιο που βγήκε φέτος από το Ινστιτούτο Πουλαντζά (το έδινε και η Αυγή πριν από δυο-τρεις βδομάδες), δες μια περίληψη εδώ.
 

bernardina

Moderator
κατά τη γνώμη μου ο γιατρός είναι ο λαός, γιατί δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε άνωθεν σωτήρες και να κατηγορούμε αιωνίως εξωτερικούς εχθρούς
Amen και alleluiah
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Όπως λέει ο Μαρίνος, το πώς και γιατί έφτασε να θεωρεί ο γερμανικός λαός και η αστική κοινωνία το NSDAP ως εγγυητή της νομιμότητας (πήρε >30% σε τρεις διαδοχικές εκλογές) είναι μια μεγάλη ιστορία, την οποία δεν είναι εύκολο να αποτιμήσουμε επειδή εμείς ξέρουμε και τα όσα φρικτά συνέβησαν μετά. Όταν μπλέκομαι σε σχετικές συζητήσεις, η θέση μου είναι λίγο πολύ η εξής: «Ας σκεφτόμαστε πόσο εύκολα την πάτησε ένας λαός πολύ πολιτικοποιημένος και καθόλου πιο αμόρφωτος από εμάς...»
 
Top