Η ομοφυλοφιλία βγαίνει από το ημίφως

δεν θα επιχειρηματολογήσω για πράγματα αυτονοήτως εντελώς διαφορετικά. Ας το κάνει κάποιος άλλος, αν βρίσκει ότι δεν είναι αυτονόητη η διαφορά.
Δεν βρίσκω λόγια να εκφράσω το πόσο, μα πόσο πολύ με τρομάζει η προβολή αυτονόητων και η άρνηση επιχειρηματολογίας βάσει αυτονόητου, σε όποιο θέμα και αν αναφέρεται.

Καθένας θα πρέπει να είναι σε θέση να επιχειρηματολογήσει για τις θέσεις του, όχι μόνον ο "άλλος". Τα δικά μας αυτονόητα δεν είναι κατ' ανάγκην τα αυτονόητα του άλλου. Προβάλλοντάς τα ως αδιαμφισβήτητα, αρνούμαστε το διάλογο. Και πώς θα συνυπάρξουμε χωρίς διάλογο; Πώς θα χτίσουμε μια ισότιμη σχέση ως συνάνθρωποι και συμπολίτες;
...
αν προσπαθείς να εξομοιώσεις τη φυσική τεκνοποίηση με την αίτηση υιοθεσίας, να τα βάλεις στην ίδια ζυγαριά ως προς την εποπτεία του κράτους, λυπάμαι, δεν θα επιχειρηματολογήσω για πράγματα αυτονοήτως εντελώς διαφορετικά. Ας το κάνει κάποιος άλλος, αν βρίσκει ότι δεν είναι αυτονόητη η διαφορά.
Καλό θα είναι όταν τσιτάρουμε για να σχολιάσουμε, να τσιτάρουμε όλη τη φράση, εφόσον το σχόλιο αφορά όλη τη φράση. Εγώ έγραψα το παραπάνω. Και βεβαίως διατηρώ το δικαίωμα να θεωρώ κάποια πράγματα αυτονόητα. Αν μου πει κάποιος να επιχειρηματολογήσω ότι το α είναι διαφορετικό από το β, διατηρώ το δικαίωμα να μην το κάνω (επιτρέπεται;), ακόμα και για λόγους χρόνου ή κόπωσης ή κορεσμού περί το γράφειν και συζητείν, και να το αφήσω σε κάποιον άλλον που θα έχει την όρεξη να το κάνει εκείνος, αντί να μη βρίσκει λόγια για το πόσο τρομαχτικό είναι που δεν το έκανα εγώ και να μου κάνει αφ' υψηλού διάλεξη για διάλογο και συμπολίτες και άλλα ηχηρά παρόμοια. Άλλωστε, αν δεν βρίσκεις λόγια να εξηγήσεις πόσο σε τρομάζει κάτι, πάει να πει ότι το θεωρείς αυτονόητο, έτσι δεν είναι; Συνεχίστε, συμπολίτες μου.

Πράγματι, άλλοτε υπήρχαν άλλες μορφές ανατροφής, που μπορεί να υπάρχουν και σήμερα, αλλά νομικά τώρα η γονική μέριμνα και τα γονεϊκά δικαιώματα είναι προσωποποιημένα στους δύο γονείς. Σήμερα, αν δύο γονείς ανατρέφουν ένα παιδί σε μια κομούνα, και προκύψει κάποιο πρόβλημα, και πάρουν το παιδί και σηκωθούν και φύγουν, κανένας δεν μπορεί να τους σταματήσει, έχουν το νόμο με το μέρος τους. Άλλοτε, τότε, αυτό θα ήταν αδιανόητο. Επομένως είναι διαφορετικές οι καταστάσεις.

Το να θεωρείται η έννοια της "φύσης" αποκλειστικά κοινωνικοϊδεολογικό κατασκεύασμα είναι ολισθηρό μονοπάτι, που έχει οδηγήσει σε απίστευτες αυθαιρεσίες ισχυρών καθεστώτων που θέλησαν να φτιάξουν διάφορους Νέους Ανθρώπους. Μην απορρίπτετε, όσοι το κάνετε, την ίδια την έννοια. Η επίκληση της "φύσης" γίνεται του κόσμου τις φορές, στα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα, στην οικολογία, στο απαραβίαστο του γενετικού κώδικα του ανθρώπου, σε χιλιάδες πράγματα γίνεται επίκληση της φυσικής κατάστασης ως ενός καταφυγίου αναφοράς για ρυθμίσεις που δεν μας αρέσουν. Επομένως ο καθένας μπορεί να αναφέρεται σε αυτήν, και από κει και πέρα μπορεί να του γίνει κριτική, αλλά δεν σημαίνει ότι επειδή ο άνθρωπος πλάθει ο ίδιος τη φύση του και τη γύρω του φύση, φύση δεν υπάρχει. Τώρα, για το ότι "δεν υπάρχουν καθόλου δεδομένα", αυτό γιατί θα πρέπει να είναι επιχείρημα ενάντια στην επίκληση μιας "φύσης"; Ίσα-ίσα, αν δεν υπάρχουν καθόλου δεδομένα, προτιμότερο είναι να κάτσεις στ' αβγά σου μέχρι να υπάρξουν. Συντηρητικό; εντάξει. Και η οικολογία, συντηρητική αντίληψη είναι, να συντηρήσουμε το υπάρχον.

Η ομοφυλόφιλη κατεύθυνση είναι μειοψηφική, και συνοδεύεται από πλήθος κοινωνικά προβλήματα, λόγω των διακρίσεων. Εγώ δεν θα ήθελα το παιδί μου να βγει ομοφυλόφιλο, όχι γιατί είναι κακό καθαυτό ούτε γιατί δεν μπορεί να ευτυχήσει, αλλά γιατί θα έχει να παλέψει ενάντια σε πολύ μεγαλύτερες αντιξοότητες απ' ό,τι η πλειοψηφία, και ποιος θέλει να παλεύει ενάντια σε αυξημένες αντιξοότητες σε σχέση με τους γύρω του; Οι ομοφυλόφιλοι λένε "δεν είναι επιλογή, έτσι γεννήθηκα", πράγμα που πιστεύω κι εγώ, και το πιστεύω και για πλήθος άλλες μειοψηφικές σεξουαλικές ταυτότητες. Αν λοιπόν μια κοινωνία αναρωτιέται μήπως συγκεκριμένες συνθήκες ανατροφής μπορεί να δημιουργήσουν σ' ένα παιδί μια μειοψηφική ταυτότητα που δεν θα την είχε εκ φύσεως, που δεν θα γεννιόταν μ' αυτήν, αλλά θα τη δημιουργούσαν αυτές οι συνθήκες, και δεδομένου ότι στη δημιουργία αυτών των συνθηκών η κοινωνία αυτή θα έχει δώσει την έγκρισή της με την έγκριση της συγκεκριμένης υιοθεσίας, άρα θα έχει αντίστοιχη ευθύνη, είναι λογικό να θέλει να αποφύγει μια τέτοια ευθύνη. Δεν είναι λοιπόν κακό να γεννηθείς κάπως σεξουαλικά, ή έστω να επιλέξεις να είσαι κάπως σεξουαλικά, αλλά είναι κακό να σε φτιάξουν κάπως κάποιοι άλλοι με πράξεις ή παραλείψεις τους. Τώρα, το "αν υπάρχει ή όχι τέτοια περίπτωση", αυτό είναι που συζητάμε! Δεν είπα εγώ ότι όντως υπάρχει, είπα ότι οι απόψεις διίστανται και ότι μου φαίνεται νωρίς για να υπάρξει κοινωνική συναίνεση βασισμένη σε επαρκή στοιχεία πάνω σ' αυτό το θέμα. Όσο για την τροφή για σκέψη, κι εγώ ήθελα να βάλω ένα άρθρο που είχα διαβάσει, άρθρο-μελέτη, δημοσιογραφικό, που εξέταζε διάφορες περιπτώσεις οι οποίες έδειχναν και προς τις δύο κατευθύνσεις, που το είχα διαβάσει στη Νιού Γιορκ Τάιμς πριν από αρκετά χρόνια, αλλά δυστυχώς δεν το βρήκα ως τώρα στο diigo μου (αν το βρω αλλού θα το βάλω). Εκεί πάντως είχα διαβάσει μια περίπτωση δύο λεσβιών που το ένα από τα δύο παιδιά τους έλεγε πως είχε γίνει γκέι για να μην "προδώσει" τις μανάδες του (όχι πως οι μανάδες του του είχαν καλλιεργήσει αυτή τη σκέψη). Δυστυχώς το θυμάμαι τόσο αχνά. Επαναλαμβάνω, το άρθρο δεν ήταν σε "συντηρητικό" έντυπο ρεπουμπλικανικού κλπ. τύπου αλλά στην ΝΥΤ, που είναι γνωστό το φιλελεύθερο προφίλ της σε τέτοια θέματα.

Αυτά, και επειδή κι εγώ υποτίθεται ότι δουλεύω, αποσύρομαι από τη συζήτηση, άλλωστε δεν έχω να πω τίποτα καινούργιο. Απλώς ήθελα να διαχωρίσω τα δύο θέματα, γάμου και υιοθεσίας, στο δικό μου το κεφάλι. Αν βρω το άρθρο που είπα, θα το βάλω. Όβερ.
 
Η ομοφυλόφιλη κατεύθυνση είναι μειοψηφική, και συνοδεύεται από πλήθος κοινωνικά προβλήματα, λόγω των διακρίσεων. Εγώ δεν θα ήθελα το παιδί μου να βγει ομοφυλόφιλο, όχι γιατί είναι κακό καθαυτό ούτε γιατί δεν μπορεί να ευτυχήσει, αλλά γιατί θα έχει να παλέψει ενάντια σε πολύ μεγαλύτερες αντιξοότητες απ' ό,τι η πλειοψηφία, και ποιος θέλει να παλεύει ενάντια σε αυξημένες αντιξοότητες σε σχέση με τους γύρω του;

Το αυτό ισχύει για ένα σωρό ομάδες. Παλιότερα ίσχυε κάργα και για τις γυναίκες. Θα ήθελες να μην κάνεις κορίτσια επειδή θα έπρεπε να παλέψουν περισσότερο για να ανταπεξέλθουν στην κοινωνία; Θα ήθελες το παιδί σου να μην βγει εξαιρετικά έξυπνο γιατί οι απαιτήσεις θα ήταν αυξημένες; Θα ήθελες γενικά να κάνεις παιδί που δεν χρειάζεται να παλέψει για τίποτα; Δεν είναι μέσα στον ορισμό της ανθρώπινης φύσης να πρέπει να παλέψουμε απέναντι σε αντιξοότητες για να εξυψωθούμε και να ωριμάσουμε, να βελτιωθούμε και να προχωρήσουμε πιο πέρα;
 

Zazula

Administrator
Staff member
Συν τοις άλλοις, το να λέμε ότι αν μεγαλώσει ένα γκέι ζευγάρι παιδιά τα παιδιά θα βγουν γκέι, είναι σαν να παραδεχόμαστε εξορισμού ότι το να είσαι γκέι είναι κακό...
Πάντως την τελευταία φορά που κοίταξα, όλοι οι γκέι γεννήθηκαν από ετερόφυλα ζευγάρια. ;)
 

nickel

Administrator
Staff member
Σε σχέση με τη θλιβερή επικαιρότητα (γιατί το ζήτημα της υιοθεσίας θα παραμένει δύσκολο και θα προκαλεί συζητήσεις για πολλά πολλά χρόνια ακόμα) με βρήκε σε όλα σύμφωνο το παρασκευιάτικο ιστολόγημα του Νίκου Σαραντάκου, που μόλις διάβασα, και πρέπει να είναι από τα καλύτερα που γράφτηκαν σχετικά με τον ομοφοβικό Νικολόπουλο (παρέα, στο ιστολόγημα, με τον αδέξιο υφυπουργό και τον αμήχανο αρχηγό κόμματος).

Ο βουλευτής που με κάνει να ντρέπομαι
 
Δηλαδή αν το κόμμα εκείνο που είναι αμετανόητα και ανερυθρίαστα υπέρ μιας 70χρονης μονοκομματικής δικτατορίας και του πιο θηριώδους εκπροσώπου της υποστήριζε το σύμφωνο συμβίωσης για τους ομοερωτικούς, τότε δεν θα ήταν το "κόμμα που απογοητεύει"; θα ήταν το κόμμα της ελπίδας, δικό μας παιδί; μη γένοιτο.

Γλωσσικό (και προς εαυτόν): πρέπει να συνηθίσουμε το "παιδοθεσία/τεκνοθεσία" αντί για το υιοθεσία. Θα μείνει βέβαια η υιική σχέση, εκτός κι αν την κάνουμε...τεκνική σχέση (επικίνδυνο!...)
 
Καλό θα είναι όταν τσιτάρουμε για να σχολιάσουμε, να τσιτάρουμε όλη τη φράση, εφόσον το σχόλιο αφορά όλη τη φράση. Εγώ έγραψα το παραπάνω.
Μου φαίνεται πως όταν θέλουμε να σχολιάσουμε, μπορούμε να απομονώσουμε το τμήμα που μας απασχολεί, αν έτσι δεν αλλοιώνουμε το νόημα. Δεν θεωρώ ότι αλλοίωσα το νόημα, από τη στιγμή που ήθελα να σχολιάσω την επίκληση του αυτονόητου γενικά, και όχι επί της συγκεκριμένης θέσης μόνο. Εν πάση περιπτώσει η προσθήκη του παραθέματος δεν αλλάζει κάτι σε αυτό που είπα,ισχύουν όλα ακριβώς ίδια.


Και βεβαίως διατηρώ το δικαίωμα να θεωρώ κάποια πράγματα αυτονόητα. Αν μου πει κάποιος να επιχειρηματολογήσω ότι το α είναι διαφορετικό από το β, διατηρώ το δικαίωμα να μην το κάνω (επιτρέπεται;), ακόμα και για λόγους χρόνου ή κόπωσης ή κορεσμού περί το γράφειν και συζητείν, και να το αφήσω σε κάποιον άλλον που θα έχει την όρεξη να το κάνει εκείνος,
Μα φυσικά και μπορείς να μην επιχειρηματολογήσεις, δεν είναι θέμα δικαιώματος, ποιος θα σε αναγκάσει άλλωστε και πώς; Απλώς αν δεν επιχειρηματολογείς για μια θέση, σταματάς εκεί το διάλογο, έτσι δεν είναι;

αντί να μη βρίσκει λόγια για το πόσο τρομαχτικό είναι που δεν το έκανα εγώ και να μου κάνει αφ' υψηλού διάλεξη για διάλογο και συμπολίτες και άλλα ηχηρά παρόμοια.
Λυπάμαι που το πήρες έτσι. Αν ο τρόπος που εκφράστηκα έδωσε την εντύπωση ότι μιλώ αφ' υψηλού, λυπάμαι πολύ γι' αυτό. Ήθελα μόνο να πω πώς αισθάνομαι εγώ όσον αφορά την παράθεση αυτονόητων.
Εμένα προσωπικά με δυσκολεύει πολύ στη συζήτηση όταν ο συνομιλητής μου καταφεύγει σε αυτονόητα, γιατί αισθάνομαι ότι δεν με μετρά αρκετά ώστε είτε να καθίσει να εξετάσει τις θέσεις του και να δει πού τις βασίζει, είτε αν ήδη ξέρει πού τις βασίζει να πάρει το χρόνο να μου το εξηγήσει.
Φυσικά μπορεί να είσαι κουρασμένος ή να μην έχεις χρόνο να αναπτύξεις επιχειρήματα, αλλά τότε μπορείς να πεις αυτό ακριβώς, δεν είναι ανάγκη να πεις ότι το θεωρείς αυτονόητο.

Άλλωστε, αν δεν βρίσκεις λόγια να εξηγήσεις πόσο σε τρομάζει κάτι, πάει να πει ότι το θεωρείς αυτονόητο, έτσι δεν είναι;
Καθόλου αυτονόητο. Πρώτον, εκφράζω το συναίσθημά μου, αυτό δεν είναι θέμα επιχειρηματολογίας: νιώθω αυτό που νιώθω και το περιγράφω.
Δεύτερον, σε ό,τι αφορά την άποψή μου ότι η επίκληση στο αυτονόητο δεν προάγει τον διάλογο, την στηρίζω με επιχειρήματα.
 
Ε, ναι, δεν υπήρχε περίπτωση να μην έχει θιγεί αυτό (η λέξη "υιοθεσία") στη Λεξιλογία. Απλά, το ξεχνάμε (ξεχνάω), συνήθεια είναι αυτή...Και στη μεν μεταφορική της χρήση δεν θα το άλλαζα, αλλά στην κυριολεκτική, τα παιδο- τεκνο- επιβάλλονται, νομίζω.
 
Γενικά, οι γυναίκες δεν έχουν πρόβλημα. Γίνονται μητέρες και τελείωσε η υπόθεση. Το μόνο πρόβλημα (που βλέπω εγώ) είναι με δύο άντρες.
 
Γενικά, οι γυναίκες δεν έχουν πρόβλημα. Γίνονται μητέρες και τελείωσε η υπόθεση. Το μόνο πρόβλημα (που βλέπω εγώ) είναι με δύο άντρες.

Νομικά έχουν πρόβλημα οι άντρες γιατί μπορούν να έχουν παιδί μόνο με επιμέλεια μετά από διαζύγιο, κηδεμονία μετά από χηρεία ή υιοθεσία. Σε κάθε περίπτωση, πλην της χηρείας, νομικά είναι πολύ πιο δύσκολο για τον άντρα, εξαιτίας της παρωχημένης νομοθεσίας.

Κατά τα άλλα δεν βλέπω γιατί είναι διαφορετικό για ένα ζευγάρι γυναικών.
 

SBE

¥
Οπότε το ζήτημα είναι γενικότερο: ίσα δικαιώματα στους μπαμπάδες (άσχετα από τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους).
 
Για να δούμε τι θα γίνει φέτος στο Βελιγράδι:

Serbia Gives Green Light to Gay Pride Parade
(Balkan Insight)
Although right-wing organisations have announced protests against the Gay Pride Parade, officials say the march will go ahead, following a pause of three years.
Gordana Andric
BIRN
Belgrade

Momir Stojanovic, the president of parliament's Committee for the Control of Security Services and a member of ruling Serbian Progressive Party, announced that the security risks for Gay Pride Parade were significantly lower this year than in previous years, and that the march will therefore go ahead.

“The Pride Parade will be held because the activities of far-right organisations are meaningless this year. Of course, the relevant authorities will deliver the final decision, but I definitely think the march will held,” he told the Belgrade daily Danas newspaper on Wednesday.

He noted that the EU had insisted that the government enable the march to go ahead.

“General opinion in society is that human rights must be respected, including the right to a different sexual orientation. We have to ensure those rights on our EU path, so there is not much to talk about,” Stojanovic added.

While the march itself is scheduled for September 28, the Pride Week, which includes debates, exhibitions and film screenings, has already kicked off after starting on September 22.

The Interior Ministry also announced it was ready to secure the event if the government decided that the parade could be held. They said an announced police union strike would not affect the event.

“I believe that the Pride will be held, there is no reason for it not to be, but the final decision is with the government,” Milosav Milickovic, state secretary at interior ministry, stated on Tuesday.

Far-right and religious organisations have announced their own protests against the march.

The nationalist movement Dver has scheduled protests for September 27 in defence of “family values.” Another group, called Istinoljublje, led by a former Orthodox Church cleric, Dragan Davidovic, has scheduled a protest for the same day.

In 2009, 2011, 2012 and 2013, the authorities banned the parade altogether just days before it was scheduled to take place, after police declared they could not safeguard marchers from right-wing violence.

Serbia's first Pride march was brought to a halt in Belgrade in June 2001 when protesters clashed with police.

The march went ahead only in 2010, but several thousand young people, including football fans and members of right-wing organisations, caused mayhem on the streets of the capital, throwing stones and missiles, injuring police officers and setting buildings and vehicles on fire.

The Serbian Orthodox Church, SPC, condemned the Pride Parade in a statement that drew criticism.

“If a gay sexual orientation is justified and should be propagated, how come that same rule does not apply to paedophilia, which is massively widespread in the Western world [ΣΣ: λες να ακούει Νεράντζη;], or incest,” the church wrote in a statement signed by Serbian Patriarch Irinej.

The letter also stated that Serbia should not bear the costs of the event and that the organisers should have “learned the lessons from what previous parades have caused”.

According to the Serbian Church, previous attempts of gay activists to stage Pride Parades encountered “the resistance of the vast majority of citizens, causing riots and awakening aggression and destructiveness in some sections of society, especially the youth.”
 
About 20 hooligans caused mayhem on Thursday night at the LGBT centre in Skopje, where the country's gay community was holding an anniversary party.
Meri Jordanovska
BIRN
Skopje

Around 20 hooded hooligans tried to wreck the second birthday party of the centre for support of the LGBT community on Thursday in Skopje, vandalizing the “Damar” cafe in the Old Bazaar area, where the event took place.

A woman was injured after the hooligans threw a bottle at her head.

Witnesses said the attack only lasted around 10 minutes but had devastating effects.

“The hooligans entered the cafe and started throwing everything, like bottles, crates… It was a stampedе. One girl was injured and was taken to the accident and emergency centre. She is fine, but still recovering,” Uranija Pirovska, director of the Helsinki Committee for Human Rights in Macedonia, a host of the event, said.

The victims of the homophobic rampage said they could not see the faces of the hooligans because they wore hoods.

“They were well organized. They had an exact plan of how to enter, what to demolish and when to leave, before the police came,” a witness said.

This is not a first attack on the LGBT Centre in Skopje. On October 24, 2012 when it first opened, the building was attacked and the windows broken.

Last year, a policeman was injured after 10 hooligans in masks threw rocks and bottles at the building.

The centre is financially supported by the Dutch Embassy. The outgoing Dutch Ambassador, Marriët Schuurman, in an interview for BIRN on Tuesday, expressed grave concerns about the rule of law in the country.

The failure of the authorities to react to violence "creates a perception that this is sponsored, or tolerated in the best case, by the government and used as an instrument to make people afraid and try to shut people up”, she said.

Pirovska repeated the same allegation of official complicity to BIRN.

“I will meet representatives of the EU delegation in Skopje and with all the ambassadors. The attackers responsible for previous events were never found - and that means that the institutions tolerate violence," she said.

"In Macedonia, the fundamental rights of the LGBT community have no value. Their right to live is endangered,” Pirovska added.
 
Husband's Arrest in India Tests Colonial-Era Sex Law (ΝΥΤ)
By RAKSHA KUMAR and ELLEN BARRY
A man accused of having extramarital sex with men was charged with violating an 1861 law that India's Supreme Court reinstated last December.

Επίσης σήμερα στο BBC είχε ένα ρεπορταζάκι για τους Σύριους γκέι πρόσφυγες στο Λίβανο. Ένας έλεγε πως τον είχαν βασανίσει οι του Ισλαμικού Κράτους για να τους δώσει τους ομοφυλόφιλους που γνώριζε. Έλεγε επίσης πως και στο Λίβανο δεν είναι ρόδινα τα πράματα, και υπάρχει και η φήμη ότι τους κάνει η αστυνομία του Λιβάνου πρωκτικό έλεγχο, πράγμα που η αστυνομία διαψεύδει.
Την ίδια στιγμή, στην "ιμπεριαλιστική" πλην φιλελεύθερη Δύση ο Τιμ Κουκ της Άππλ δήλωσε πως είναι γκέι.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Το άουτινγκ του Τιμ Κουκ πρόσθεσε άλλη μια φράση στη γνωστή λίστα* όπου συνευρίσκονται όπισθεν, δελφίνια και κουραμπιέδες: «το λυγίζει το άιφον»[SUP]‡[/SUP].

______________
* Η λίστα στο σλανγκρ: http://www.slang.gr/lemma/show/tin_trizei_tin_opisthen_4520· ίχνη της σε εμάς: http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?7849-slip-her-the-old-Pringles-can
[SUP]‡[/SUP] Περί Bendgate, βλ. http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?15315-Watergate-and-other-gates
 
Την πλήρωσε ο Jobs τη νύφη!
(μα κι αυτός ο Cook, με την αμερικανιά του: considers being gay “among the greatest gifts” God had given him. Εγώ σιχαθεί ν' ακούω αναφορές στο Θεό από τους Αμερικανούς για το οτιδήποτε, από την όποια σεξουαλική ταυτότητα ως το πόσο πρόκοψαν οι κολοκύθες στο μποστάνι τους...)
 
Top