Κάποιοι θα γελάνε με την ασχετοσύνη μας. Δεν υπάρχει «αγιοποίηση» αλλά «αναγνώριση της αγιότητας που υπάρχει και αναγνωρίζεται από την Εκκλησία». [Από εδώ: Ποια διαδικασία υπάρχει ώστε να γίνει αγιοκατάταξη στην Εκκλησία;]
Αχ, αυτά τα "δικά μας" τα παιδιά... εγώ τουλάχιστον πάει καιρός που δεν θεωρώ κατά καμμία έννοια "δική μου" την Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία του Χριστού (aka Εκκλησία της Ελλάδος), ούτε καν σε επίπεδο "τρόπος του λέγειν βρε παιδί μου", "από συνήθεια το λέω", "ε πώς να το κάνουμε είναι η επικρατέστερη στην Ελλάδα" κ.ο.κ....της δικής μας εκκλησίας...
Να σου θέσω ένα ερώτημα. Αν έπαιρνα την φωτογραφία του πατέρα σου ή της μητέρας σου ή του παιδιού σου κι έκανα καλλιτεχνίες με παστίτσιο ώστε να την βγάλω στο διαδίκτου και να γελάει ο κόσμος θα σου άρεσε; Κάποια πράγματα είναι ιερά και όσια και χρήζουν σεβασμού.Στην τελική η σάτιρα δεν έγινε μέσα σε θρησκευτικό χώρο ώστε να προσβάλει τους πιστούς. Θέλεις μπαίνεις στη σελίδα, δεν θέλεις δεν μπαίνεις στη σελίδα. Κι από πότε ο Παίσιος έγινε ιερή μορφή της ορθοδοξίας και έγινε έγκλημα καθοσιώσεως η σάτιρά του; Με την ίδια λογική να κάψουμε και την Πάπισσα Ιωάννα γιατί κοροϊδεύει αυτές τις αγυρτείες. Αγνοούσα ότι υπήρχαν σχετικές διατάξεις στον ποινικό κώδικα και λυπάμαι πολύ. Δεν βρίσκω λόγια αρκετά βαριά να καταδικάσω τη συγκεκριμένη σύλληψη.
Πριν ευαισθητοποιηθεί η πολιτεία για την ΧΑ θα πρέπει να ευαισθητοποιηθεί για κάποιους άλλους που δεκαετίες τώρα δέρνουν, σπάνε καίνε και μένουν στο απυρόβλητο.Θα περίμενα τουλάχιστον την ίδια ευαισθησία από την πολιτεία για τις δημόσιες δηλώσεις του Γ. Λαγού της Χρυσής Αυγής στο Πέραμα για τους Αιγύπτιους ψαράδες, όταν λίγες ώρες μετά έγιναν οι γνωστές επιθέσεις στη μονοκατοικία με τους πέντε Αιγύπτιους.
Δεν είνα θέμα μπλεξίματος. Όποιος παραβιάζει τον νόμο να υφίσταται τις συνέπειες, άνευ διακρίσεων.Τι τα μπλέκεις, θα μου πείτε...Ναι, τι τα μπλέκουμε...
Η αμφισβήτηση απάντων των δογμάτων είναι δικαίωμά σου. Η προσβολή όμως είναι τιμωρητέα πράξη.Εγώ που αμφισβητώ όλα τα δόγματα όλων των θρησκειών, δηλαδή, είμαι κάργα βλάσφημη, προφανώς. Και το αν είμαι κακόβουλη ή όχι, θα το κρίνει ο εκάστοτε δικαστής, θρησκόληπτος ή μη. Ωραία.
Ερώτηση: υπάρχουν όρια μεταξύ σάτυρας και προσβολής;Και στο αναμεταξύ συζητάμε πού οδηγεί μια κοινωνία όπου δεν τολμάς να πεις κουβέντα για τα πιστεύω ορισμένων, επειδή είναι εύθικτοι. Αυτό που πρέπει να αλλάξει δεν είναι το ύφος της σάτιρας, αλλά η αντίληψη ότι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις οφείλουν να απολαμβάνουν κάποιο είδος ασυλίας από σάτιρα, ακόμη και από αμφισβήτηση. Να κατανοήσουν οι θρήσκοι ότι δεν μπορούν να απαιτούν να είναι στο απυρόβλητο επειδή πληγώνονται βαθιά όταν σατιρίζει κάποιος τα "ιερά και όσιά" τους. Δυο μέτρα και δυο σταθμά δεν έχει.
Σαφώς και προφανώς όμως, η ποινικοποίηση της σάτιρας, καλόγουστης ή όχι, σκληρής ή όχι, είναι απαράδεκτη. Η όλη συζήτηση παραπάνω δείχνει ότι δεν διαφωνεί κανείς σε αυτό.
Συμφωνώ απόλυτα με αυτό. Να επισημάνω κάτι. Το παστίτσιο γιατί το έβαλε στον Άγιο Παΐσιο; Δεν θά ήταν σωστός αν το έβαζε στους θαυματοκάπηλους;Τον Παΐσιο θα μπορούσα ακόμα και να τον καταλάβω και να τον συμπονέσω. Τους θαυματοκάπηλους, αυτή την ψυχική και πνευματική πανούκλα που εμπορεύεται ελπίδα εξαργυρώνοντας την απόγνωση των ανθρώπων, τούς σιχαίνομαι και τους μισώ.
Αν έχω κάτι μαζί σου θα τα βάλω μαζί σου. Δεν θα επιτεθώ στον πατέρα σου ή στο παιδί σου προκειμένου να πλήξω εσένα.@ Archangelos: Καταλαβαίνεις ότι η σάτιρα λειτουργεί συνεκδοχικά, έτσι; Ο Παστίτσιος, ή, ξέρω 'γω, η... συνουσιαζόμενη Αγία Τριάδα του Charlie Hébdo, είναι φιγούρες που χρησιμοποιούν τον Παΐσιο ή την Αγία Τριάδα για να τα βάλουν με τους θαυματοκάπηλους, την οργανωμένη χριστιανική θρησκεία κλπ.
Δεν είναι ακριβώς το ίδιο, αλλά ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι είναι, υπάρχει οδός αποκατάστασης της βλάβης και αυτή είναι των πολιτικών δικαστηρίων. Αν για κάθε προσβολή του εντελώς υποκειμενικού αισθητηρίου του καθένα καταφεύγαμε στα ποινικά δικαστήρια ζητώντας στερητικές της ελευθερίας ποινές, τότε θα έπρεπε αυτό να ισχύει για όλες ανεξαιρέτως τις θρησκείες και τις μη θρησκείες - όπως λέει παραπάνω ο rogne. Η αφορμή την οποία αναφέρεις είναι εξάλλου υποκειμενική.Να σου θέσω ένα ερώτημα. Αν έπαιρνα την φωτογραφία του πατέρα σου ή της μητέρας σου ή του παιδιού σου κι έκανα καλλιτεχνίες με παστίτσιο ώστε να την βγάλω στο διαδίκτου και να γελάει ο κόσμος θα σου άρεσε; Κάποια πράγματα είναι ιερά και όσια και χρήζουν σεβασμού.
Η πολιτεία καλά έκανε και ευαισθητοποιήθηκε για τη ΧΑ, όπως καλά κάνει και ευαισθητοποιείται για όλους όσοι σκοτώνουν, δέρνουν και βρίζουν όπως οι εν λόγω - αυτό δα έλειπε.Πριν ευαισθητοποιηθεί η πολιτεία για την ΧΑ θα πρέπει να ευαισθητοποιηθεί για κάποιους άλλους που δεκαετίες τώρα δέρνουν, σπάνε καίνε και μένουν στο απυρόβλητο.
Ο νόμος όμως δεν είναι πάντα δίκαιος και σωστός και γι' αυτό ο νομοθέτης τον επικαιροποιεί. Ας πούμε δεν μπαίνουν πια οι μοιχοί στη φυλακή ούτε απαλλάσσεται ο βιαστής μιας γυναίκας από το έγκλημά του αν την παντρευτεί.Δεν είνα θέμα μπλεξίματος. Όποιος παραβιάζει τον νόμο να υφίσταται τις συνέπειες, άνευ διακρίσεων.
Καταλαβαίνεις όμως ότι στην περίπτωση του Παστίτσιου ΔΕΝ παραβιάστηκε κανένας νόμος, αφού ακόμα κι ο παλαιολιθικός νόμος περί βλασφημίας δεν καλύπτει τα πρόσωπα που ειρωνευόταν ο Παστίτσιος. Ο Λοΐζος καταδικάστηκε μόνο και μόνο για να ικανοποιηθεί η αγανάκτηση των θρησκευόμενων και για να επιδείξει τη δύναμή της η εκκλησία.Όποιος παραβιάζει τον νόμο να υφίσταται τις συνέπειες, άνευ διακρίσεων.
Προφανώς και όχι: μόνο τα πρόσωπα αξίζουν σεβασμό, εφόσον τον έχουν κερδίσει. Οι απόψεις, οι ιδέες και οι πεποιθήσεις πρέπει πάντοτε να κρίνονται και ενίοτε να καταδικάζονται - και ιδίως οι θρησκείες, που επιδιώκουν να ρυθμίσουν τη ζωή των ανθρώπων σύμφωνα με αυθαίρετες «θεϊκές» εντολές.Η αμφισβήτηση απάντων των δογμάτων είναι δικαίωμά σου. Η προσβολή όμως είναι τιμωρητέα πράξη.
Ερήτηση (δις): αναγνωρίζεις ιερά και όσια τα οποία χρήζουν σεβασμό, ναι ή όχι;
Η προσβολή των δογμάτων κτγμ δεν είναι τιμωρητέα πράξη.Η αμφισβήτηση απάντων των δογμάτων είναι δικαίωμά σου. Η προσβολή όμως είναι τιμωρητέα πράξη.
Όχι.Ερώτηση: υπάρχουν όρια μεταξύ σάτυρας και προσβολής;
Όχι.Ερήτηση (δις): αναγνωρίζεις ιερά και όσια τα οποία χρήζουν σεβασμό, ναι ή όχι;
Αν μου επιτρέπεις να απαντήσω, αν και δεν με ρώτησες: δεν ξέρουμε γιατί το έβαλε, θα πρέπει να ρωτήσουμε τον ίδιον.Το παστίτσιο γιατί το έβαλε στον Άγιο Παΐσιο;
Και πάλι δεν με ρώτησες, αν μου επιτρέπεις όμως απαντώ:Οι θαυματοκάπηλοι πρέπει να στηλιτεύονται, ο Άγιος όμως χρήζει σεβασμού.
Συμφωνείς ή διαφωνείς;