Επεισόδια θρησκευτικής μισαλλοδοξίας

nickel

Administrator
Staff member
Fearless disrepect

Salman Rushdie, whose book “The Satanic Verses” prompted Iran’s Ayatollah to issue a fatwa on him in 1989, responded to Wednesday’s shooting attack at the Paris offices of French satirical magazine Charlie Hebdo. His statement:

“Religion, a mediaeval form of unreason, when combined with modern weaponry becomes a real threat to our freedoms. This religious totalitarianism has caused a deadly mutation in the heart of Islam and we see the tragic consequences in Paris today. I stand with Charlie Hebdo, as we all must, to defend the art of satire, which has always been a force for liberty and against tyranny, dishonesty and stupidity. ‘Respect for religion’ has become a code phrase meaning ‘fear of religion.’ Religions, like all other ideas, deserve criticism, satire, and, yes, our fearless disrespect.” –Salman Rushdie


http://blogs.wsj.com/speakeasy/2015/01/07/salman-rushdie-i-stand-with-charlie-hebdo-as-we-all-must/
 
Ο Plantu, γελοιογράφος της εφημερίδας Le Monde, δήλωσε στο δελτίο των 8, μέσα στο στούντιο: "C'est un nouveau onze septembre pour la pensée libre".
 

Earion

Moderator
Staff member
Ένα δάκρυ για τον ογδοντάχρονο έφηβο εικονοκλάστη, τον αθεράπευτα αναιδή, τον μ ε γ ά λ ο Ζωρζ Βολενσκί



Georges David Wolinski (28 Ιουνίου 1934—7 Ιανουαρίου 2015)

 
Δεν ακούμε πολλούς Τζαϊνιστές ή Μπαχάι να γαζώνουν κοσμάκη στο όνομα της θρησκείας τους. Εντάξει, τα άτομα είναι υπεύθυνα για τις πράξεις τους, αλλά τα διάφορα δόγματα δίνουν ή δεν δίνουν έδαφος για δικαιολόγηση συγκεκριμένων πράξεων.

The latest flare-up began with an outbreak of sectarian rioting in 2012, in which hundreds of Rohingya were killed and dozens of their villages burned to the ground by radical Buddhists.
 
Ναι είδες; Γι' αυτό δεν ανέφερα Βουδιστές. Βέβαια είμαι η πρώτη που θα παραδεχτώ ότι και οι Μπαχάι και οι Τζαϊνιστές τραβάνε τα δικά τους κολλήματα, και ποιος ξέρει τι θα έκαναν αν είχαν τη διάδοση άλλων θρησκειών (ίσως βέβαια να μην είναι τυχαίο ότι δεν έχουν τέτοια διάδοση - ίσως πάλι και να είναι, μάλλον καλύτερα να μην επεκταθούμε στο παρόν νήμα σε τέτοιες αναλύσεις)

Ένα δάκρυ για τον ογδοντάχρονο έφηβο εικονοκλάστη, τον αθεράπευτα αναιδή, τον μ ε γ ά λ ο Ζωρζ Βολενσκί
Ναι ρε γαμώτο.
 

nickel

Administrator
Staff member
Charb : «Je préfère mourir debout que vivre à genoux»

Ξεχώρισα αυτό το σκίτσο, αυτό το αιώνιο μήνυμα, για να ξέρουν οι σκοταδιστές ότι το δικό τους μήνυμα με τις σφαίρες δεν έχει καμιά μακροπρόθεσμη ελπίδα. Ήδη σήμερα άρχισε να συζητιέται η αυτολογοκρισία, το «μήπως το παράκαναν;». Όμως οι προσβολές στον «προφήτη» που αυτοί οι ισλαμοφασίστες έχουν στο μυαλό τους πρέπει να πολλαπλασιαστούν. Είναι κακός προφήτης, είναι ψεύτικος προφήτης, είναι προφήτης-δολοφόνος, είναι προφήτης που πρέπει να εκλείψει από κάθε πολιτισμό.

 
(Le Monde)
Dans un communiqué publié ce matin, l’ensemble des organisations musulmanes de France (FGMP, RMF, UOIF, CCMTF, FFAICA, Mosquée de l’lle de la Réunion, CIMG France), réunies à la Grande Mosquée de Paris et "profondément choquées et attristées par l’assassinat de nos compatriotes journalistes et policiers" :

"invitent les citoyens musulmans de France à observer ce jour à midi une minute de silence" en hommage aux victimes de l'attentat d'hier
"appellent les imams de toutes les mosquées de France à condamner avec la plus grande fermeté la violence et le terrorisme d’où qu’ils viennent, lors du prône de la grande prière du vendredi"
"appellent les fidèles musulmans à l’issue de la prière du vendredi à observer un rassemblement digne et silencieux à la mémoire de nos compatriotes, victimes du terrorisme"
"appellent les citoyens de confession musulmane à rejoindre massivement la manifestation nationale [de dimanche] pour affirmer leur désir de vivre ensemble en paix dans le respect des valeurs de la République".

Όσον αφορά την αυτολογοκρισία, θέλω να πω ότι την καταλαβαίνω απόλυτα, όχι απλά και μόνο ως προϊόν φόβου αλλά και ως μη διάθεση να θίξω τον άλλον, ως civilité. Αυτό το κάνω και στην προσωπική μου ζωή, και στη ζωή αυτού του φόρουμ, όσο μπορώ. Ωστόσο η βία ως απάντηση στις προσβολές είναι no-no. Όπως είπε ένας εκπρόσωπος των μουσουλμάνων της Γαλλίας, "ναι, σαφώς και πήγαμε στα δικαστήρια για να απαγορευτεί το φύλλο του Charlie Hebdo, αλλά όταν χάσαμε σιωπήσαμε, υπακούσαμε στην απόφαση της γαλλικής Δικαιοσύνης". Σωστή τοποθέτηση.

Επίσης, ένας δημοσιογραφικός οργανισμός με εκατοντάδες συνεργάτες σε όλο τον κόσμο έχει ευθύνη να μην τους εκθέσει σε κίνδυνο ζωής με κάποια απόφασή του παρμένη στη (σχετική...) ασφάλεια του γραφείου της αρχισυνταξίας. Τώρα, το common sense που επικαλέστηκε ο αρθρογράφος της FT αφορά όχι την ίδια την FT ("γιατί δεν δημοσιεύουμε τα σκίτσα") αλλά ένα άλλο έντυπο (το Charlie Hebdo), άλλους ανθρώπους, οπότε καλά θα έκανε ο κύριος αυτός να εκφράσει την αλληλεγγύη του χωρίς αστερίσκους, τουλάχιστον την ημέρα του θανάτου τους. Μου θύμισε αυτούς που, όταν κάποιος σκοτώνεται στη διάρκεια ενός παράτολμου εγχειρήματος, προτού καλά-καλά δώσουν τα συλλυπητήρια αρχίζουν να κουτσομπολεύουν δημοσίως ότι "ήθελε και το 'φαγε το κεφάλι του". Ε, εξίσου uncivil το βρίσκω.
 

nickel

Administrator
Staff member
Όσον αφορά την αυτολογοκρισία, θέλω να πω ότι την καταλαβαίνω απόλυτα, όχι απλά και μόνο ως προϊόν φόβου αλλά και ως μη διάθεση να θίξω τον άλλον, ως civilité. Αυτό το κάνω και στην προσωπική μου ζωή, και στη ζωή αυτού του φόρουμ, όσο μπορώ...
Συμφωνώ με τις λεπτομέρειες της τοποθέτησής σου και οπωσδήποτε έχω υπόψη μου και την αυτολογοκρισία που ζητάμε σ' έναν κοινό χώρο με κοινές επιδιώξεις όπως το φόρουμ. Στη χειρότερη περίπτωση θα διαγραφεί ένα μήνυμα ή ένα μέλος που με ανοίκειο τρόπο προσβάλλει την προσωπικότητα ενός άλλου μέλους αντί να επιχειρηματολογεί και να αντεπιχειρηματολογεί. Ακόμα κι αν έρθει κάποιος φασίστας να χύσει εδώ μέσα το δηλητήριό του, στη χειρότερη περίπτωση θα τον αποκλείσουμε, όχι γιατί φοβόμαστε μήπως μας επηρεάσει, αλλά κυρίως γιατί δεν θέλουμε να χάσουμε ώρα να του εξηγήσουμε απλές αρχές του πολιτισμού μας. Αυτό είναι όλο. Και δεν μπορεί να συγκριθεί με την τρομοκρατία των ισλαμοφασιστών, που θέλουν με τα όπλα να τιμωρήσουν όσους προσβάλλουν το ιδεολόγημά τους και να περιορίσουν δικαιώματα που χύθηκε αίμα στη Δύση για να τα κερδίσουμε. Και φαίνεται πια ότι θα χυθεί κι άλλο αίμα για να τα διατηρήσουμε.
 
Πιο κοντά σε μας:

Le grand mufti de Bosnie, pays européen où les musulmans représentent 40 % de la population, a condamné jeudi "l'attaque terroriste brutale" contre Charlie Hebdo.

"J'exprime mon entière solidarité avec le peuple et l'État français", a écrit le grand mufti Husein Kavazovic dans un message de condoléances. "Je condamne dans les termes les plus vigoureux ceux qui planifient et pratiquent la terreur et qui sèment la peur. La liberté (...) est plus forte que la peur et par conséquent indestructible", a ajouté le grand mufti exprimant l'espoir de voir les "assassins et leurs complices traduits en justice".

Οι ανακοινώσεις του Μπαχρέιν και της Σαουδικής Αραβίας ήταν αντιθέτως ναι μεν αλλά: καταδικάζουμε την τρομοκρατία αλλά καλούμε στο σεβασμό των "θεϊκών θρησκειών" (και ποιες είναι οι μη θεϊκές;)
 

rogne

¥
Τώρα, το common sense που επικαλέστηκε ο αρθρογράφος της FT αφορά όχι την ίδια την FT ("γιατί δεν δημοσιεύουμε τα σκίτσα") αλλά ένα άλλο έντυπο (το Charlie Hebdo), άλλους ανθρώπους, οπότε καλά θα έκανε ο κύριος αυτός να εκφράσει την αλληλεγγύη του χωρίς αστερίσκους, τουλάχιστον την ημέρα του θανάτου τους. Μου θύμισε αυτούς που, όταν κάποιος σκοτώνεται στη διάρκεια ενός παράτολμου εγχειρήματος, προτού καλά-καλά δώσουν τα συλλυπητήρια αρχίζουν να κουτσομπολεύουν δημοσίως ότι "ήθελε και το 'φαγε το κεφάλι του". Ε, εξίσου uncivil το βρίσκω.

This.
 
Πορτρέτο των εκτελεστών από την Le Monde. Απομονώνω κάποια σημεία σχετικά με τις διαδικασίες ριζοσπαστικοποίησης και τη νοοτροπία:

(...)
A la mosquée, il rencontre le futur chef de la filière irakienne, Farid Benyettou. A peine plus âgé que lui, le jeune homme se vante d’une connaissance approfondie de l’islam et joue les prédicateurs à la sortie de la prière. Avec lui, les jeunes gens suivent des cours de religion, à leur domicile et dans un foyer du quartier. Certains s’y rendent presque tous les jours et coupent, peu à peu, les ponts avec leurs familles. Leur mode de vie change radicalement. Ils arrêtent de fumer, cessent les trafics, visionnent des vidéos sur le djihad. Les images de l’intervention américaine et britannique, en mars 2003, en Irak, les fascinent. « C’est tout ce que j’ai vu à la télé, les tortures de la prison d’Abou Ghraib, tout ça, qui m’a motivé », raconte, lors du procès de 2008, l’un des proches de Chérif Kouachi.
(...)
Dans cette affaire, les policiers confirment cependant « l’ancrage radical » de Chérif Kouachi grâce aux perquisitions menées à son domicile de Gennevilliers (Hauts-de-Seine). Au milieu d’images pornographiques, voisinent des ouvrages tels que « Déviances et incohérences chez les prêcheurs de la décadence », un livre qui dénonce l’existence d’un islam démocratique. Les policiers ont aussi mis la main sur « Les savants du Sultan, Paroles de nos prédécesseurs » qui stigmatise les compromis des religieux avec le pouvoir et sur d’autres écrits justifiant le djihad et le martyre et rendant obligatoire le « djihad défensif ».
(...)
« Nous allons revenir et tuer plusieurs d’entre vous. Vous ne vivrez pas en paix tant que la Tunisie n’appliquera pas la loi islamique »
(...)
Vingt quatre heures après l’irruption sanglante des frères Kouachi dans les locaux de Charlie Hebdo, la DGSI s’interrogeait, jeudi, sur les liens pouvant exister entre tous ces hommes – Kouachi, en France, Benghalem en Syrie et Al-Hakim en Tunisie. Depuis le début de la crise syrienne, les services de renseignement craignaient que les jeunes recrues djihadistes formées sur le sol syrien organisent des attentats terroristes sur le sol français. Finalement, l’attaque spectaculaire tant redoutée n’est pas venue de ces novices mais de l’ancienne garde déjà passée en Irak que l’on croyait, à tort, assagie.
 
Και δεν μπορεί να συγκριθεί με την τρομοκρατία των ισλαμοφασιστών, που θέλουν με τα όπλα να τιμωρήσουν όσους προσβάλλουν το ιδεολόγημά τους και να περιορίσουν δικαιώματα που χύθηκε αίμα στη Δύση για να τα κερδίσουμε. Και φαίνεται πια ότι θα χυθεί κι άλλο αίμα για να τα διατηρήσουμε.
Α ναι! Το έγραψα κι εγώ αυτό.

Ωστόσο η βία ως απάντηση στις προσβολές είναι no-no.
Η ένοπλη βία (απ' όπου κι αν προέρχεται, να μην ξεχνιόμαστε) είναι no-no. Επίσης η προπαγάνδα υπέρ της ένοπλης βίας σε συνθήκες ελευθεριών και κράτους δικαίου είναι από πολιτικώς απερίφραστα καταδικαστέα έως ποινικά κολάσιμη, κατά τη γνώμη μου πάντα.
 

nickel

Administrator
Staff member
Θυμόμουνα πως από τη δημοσίευση των σκίτσων στη δανέζικη εφημερίδα (30 Σεπτ. 2005) ως τις μαζικές αντιδράσεις στις αραβικές χώρες είχαν περάσει κάμποσοι μήνες, αλλά δεν ήξερα ότι ένα αιγυπτιακό περιοδικό είχε δημοσιεύσει τα σκίτσα στην πρώτη του σελίδα, και μάλιστα στο Ραμαζάνι (Le Monde):

Dans le monde arabe, la colère a été lente à monter. Les manifestations ne commencent véritablement que cinq mois après le « coup » du Jyllands-Posten. Pourtant, le 17 octobre 2005, Al-Fagr, un hebdomadaire à sensation égyptien, publie les caricatures honnies, en critiquant leur « mauvais goût ». Le dessin du Prophète enturbanné, un cimeterre [γιαταγάνι, scimitar] à la main, entouré de deux femmes voilées, est reproduit en « une ». C’est la période du ramadan, le mois le plus sacré du calendrier islamique, propice à toutes les indignations au nom de la religion. Mais la publication ne suscite aucune réaction, ni politique ni religieuse.
 
Top