Όχι πως φταίνε μόνο τα γκρίκλις, αλλά...

daeman

Administrator
Staff member
Αυτό το παλαβό ήρθε τώρα στο ηλεταχυδρομείο μου. Δεν ξέρω την προέλευση της εικόνας, αλλά εδώ νομίζω ότι είναι η θέση της.
...
Όχι στη φενάκη της αντιστρεψιμότητας, από την ανάποδη; :p «ΥΠΕΡΧΦΑΝΟΣ ΓΟΥΣ ΕΛΛXΝ»; :rolleyes:
 

daeman

Administrator
Staff member
MA, ΚΑLΗ MOY, AYTA T' AYGA EINAI GIA ESWTERIKH KATANALWSH KAI MALISTA LHGMENA PRO POLLOY.

ΜΑ, ΚΑΛΧ ΜΟΪ, ΕΪΤΑ Τ' ΕΪΓΚΑ ΕΪΝΕΪ ΤΖΙΑ ΕΣΓΤΕΡΙΚΧ ΚΑΤΑΝΑΛΓΣΧ ΚΕΪ ΜΑΛΑΪΣΤΑ ΛΧΤΖΜΕΝΑ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΪ.
 

Zazula

Administrator
Staff member
(Η εισαγωγή του κου Σηφακάκη περιέχει και ανακρίβειες —τις οποίες έχουμε σχολιάσει κατά καιρούς— και λογικές πλάνες· αλλά το αποκορύφωμα είναι ότι στο 16:32 ο κος Σηφακάκης αναπαράγει και την είδηση του Κουλουριού για εισαγωγή μαθήματος γκρίκλις σε μεγάλο κολέγιο σαν να είναι πραγματικότητα!)

H εισήγηση του κου Βαλεοντή:
http://www.eleto.gr/download/OtherEvents/2014-12-20_ODEG_Greeklish_ValeontisK_Document.pdf
http://www.eleto.gr/download/OtherEvents/2014-12-20_ODEG_Greeklish_ValeontisK_Presentation.pdf
 

Zazula

Administrator
Staff member
Και δεν τον διόρθωσε κανείς;
Όχι, δεν το διόρθωσε κανείς — πιθανότατα επειδή το ακροατήριο ήταν ήδη πεπεισμένο για το αληθές του συγκεκριμένου ισχυρισμού. Ούτε σχολίασε κανένας κάποια άλλη απ' τις υπόλοιπες ανακρίβειες που ανέφερε ο κος Σηφακάκης· ούτε, τέλος, τον στρίμωξε κάποιος για τις λογικές πλάνες που χρησιμοποίησε στην επιχειρηματολογία του.

Στο μόνο σημείο στο οποίο το ακροατήριο αμέσως επενέβη ήταν στο 1:13:44 για να πει ότι τα αγγλικά επιχειρήθηκε να γίνουν δεύτερη (ή και πρώτη, σύμφωνα με κάποιους), και σίγουρα ισότιμη, επίσημη γλώσσα της χώρας μας — κάτι το οποίο έχουμε ήδη γράψει πως δεν ισχύει: http://lexilogia.gr/forum/showthrea...-δεύτερη-επίσημη-γλώσσα-του-ελληνικού-κράτους
 

Zazula

Administrator
Staff member
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας:
Ραλλία Θωμά: «Διερεύνηση επιπτώσεων των greeklish στη γλωσσική επίγνωση μαθητών»
36η Ετήσια Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας (Τμήμα Φιλολογίας ΑΠΘ)
Προσυνεδριακή Μεταπτυχιακή Ημερίδα, Πέμπτη 23/04/2015, Αίθ. 113, 16:50-17:10

http://www.lit.auth.gr/amgl36/amgl36-Program.pdf
 

Earion

Moderator
Staff member
Και πολλά άλλα ενδιαφέροντα. Ευχαριστούμε, Ζάζουλα. Για παράδειγμα:


  • Παναγιώτης Γιαννούδης. «Οι ψευδόφιλες λέξεις ανάμεσα στη νέα ελληνική και την ισπανική και η συσχέτισή τους με την διδακτική: μία πρώτη προσέγγιση»
  • Ευαγγελία Διαμαντίδου. «Μια απόπειρα προσέγγισης του επιθήματος —ούρα της νέας ελληνικής»
  • Παναγιώτης ∆. Κατσαρός. «Η χρήση του υποκορισμού σε γλωσσικές καταστάσεις με επίκεντρο Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Μέσα Κοινωνικής ∆ικτύωσης»
  • Γεράσιμος Σοφοκλής Παπαδόπουλος. «Από την αργκό του ρεμπέτη στο καθημερινό λεξιλόγιο του Νεοέλληνα»
  • Παναγιώτης Ασημόπουλος. «Μορφολογικές και σημασιολογικές παράμετροι του φρασεολογικού πλούτου της στρατιωτικής κοινωνιολέκτου»
  • Μαρία Κάλφα. «Εκπαίδευση και Διάλεκτοι: μια κοινωνιολογική προσέγγιση της πρότυπης γλώσσας»
επιπλέον: ποντιακά, καππαδοκικά, τσακώνικα, κυπριακά, «μοντρεαλικά»!!, συν τρεις παρακαλώ ανακοινώσεις για το Ιστορικό Λεξικό της Ακαδημίας:

  • Θανάσης Νάκας. «Προσθήκες στα τυπωμένα λήμματα (α έως δαχτυλωτός) του «Ιστορικού Λεξικού της Νέας Ελληνικής» της Ακαδημίας Αθηνών
  • Ιώ Μανωλέσσου. «Ο νέος τόμος του Ιστορικού Λεξικού της Νέας Ελληνικής της Ακαδημίας Αθηνών: διαχρονικές προοπτικές»
  • Γεωργία Κατσούδα. «Ο νέος τόμος του Ιστορικού Λεξικού της Νέας Ελληνικής της Ακαδημίας Αθηνών: συγχρονικές προοπτικές»
Να πιστέψω ό,τι διαβάζω; Να το πάρω τοις μετρητοίς; ΝΕΟΣ ΤΟΜΟΣ του Ιστορικού Λεξικού :woot:
 

Zazula

Administrator
Staff member
«Τα παιδιά που έγραψαν τις λέξεις στο τεστ ορθογραφημένα, χρησιμοποιούν Greeklish όταν επικοινωνούν με ψηφιακά μέσα.
Αυτή η προτίμηση δεν φαίνεται να επηρεάζει την ορθογραφική τους ικανότητα. [...]
Από την ανάλυση του corpus προέκυψε ότι τα Greeklish και κυρίως η technolect είναι δημοφιλή στους εφήβους, καθώς όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες χρησιμοποιούν κάποιο είδος technolect. Η χρήση τους όμως, δεν φαίνεται να επηρεάζει την ορθογραφική τους ικανότητα. Δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ της χρήσης technolect και/ή των Greeklish και της ορθογραφικής ικανότητας των παιδιών.
»

Α. Καββαδία, Technolect, Greeklish και ορθογραφία: έρευνα σε μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 35 (2015) σελ. 632-642.
http://www.ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_35_632_642.pdf
 

Earion

Moderator
Staff member
Δεν έχω την ίδια γνώμη. Δεν μπορώ να προβάλω τον εαυτό μου ως γνώστη του θέματος, άλλωστε το δείγμα των παρατηρήσεών μου έχει περιορισμένο εύρος (έχει όμως αρκετή χρονική διάρκεια πίσω του).
 

Zazula

Administrator
Staff member
Εννοείς ότι η προσωπική σου εμπειρία δείχνει ότι κάποιος μαθητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νομοτελειακά ξεχνά την ορθογραφία που ήδη γνωρίζει μόλις αρχίσει να χρησιμοποιεί γκρίκλις;
 
Top