Μοιράστε λάπτοπ, αλλά μη σταματήσετε εκεί

vasper

New member
Νομίζω ότι το ξέρει αυτό. Μάλλον εννοεί ότι δεν έχουν κάποιο αξιόλογο και αξιοποιήσιμο ψηφιακό περιεχόμενο. Κι εγώ αγόρασα ένα από αυτά τα λάπτοπ, δεν είδα κανένα ψηφιακό περιεχόμενο που έχει μελετηθεί σωστά για να βοηθήσει σε τίποτα τη διεξαγωγή του μαθήματος.

Μπορεί να το ξέρει, και να εννοεί αυτό που λες, αλλά η εντύπωση που δίνει στον μέσο και φυσικά άσχετο γονέα είναι άλλη. Ο υπουργός δεν είναι υπεύθυνος απ'ευθείας για το υλικό. Για το υλικό είναι υπεύθυνος ο σχετικός φορέας. Οπότε η χρήση της γλώσσας ενέχει καθαρά μικροκομματικές σκοπιμότητες (στην συγκεκριμένη περίπτωση). Ότι δηλαδή ο προηγούμενος υπουργός έδωσε... άχρηστους υπολογιστές.

Δεν ήταν όμως άχρηστοι γιατί δεν είχαν υλικό. Ήταν άχρηστοι γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν σωστά από την πλειοψηφία των παιδιών και πάλι όμως όχι με δική τους υπαιτιότητα. Οπότε το να "τιμωρεί" τα καινούρια πρωτάκια γιατί δεν μπορεί να διορθώσει κάτι που είχε 11 μήνες να διορθώσει... είναι για μένα ότι χειρότερο μπορεί να κάνει ένας πολιτικός και μάλιστα υπουργός παιδείας!!! Κρίμα, γιατί η κυρία Διαμαντοπούλου μου ήταν πολύ συμπαθής. Περισσότερο από τον προηγούμενο υπουργό.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Λέει όμως πολύ καθαρά και ότι οι υπολογιστές βγήκαν άχρηστοι στην πράξη επειδή δεν εκπαιδεύτηκαν οι καθηγητές. Όσο για τα καινούργια πρωτάκια, δεν νομίζω ότι πρόκειται για τιμωρία, απλώς δεν υπάρχουν λεφτά για να αγοραστούν κι άλλα λάπτοπ. Ούτε πέρυσι υπήρχαν, βέβαια, αλλά για τον κ. Σπηλιωτόπουλο και την περσινή κυβέρνηση αυτά ήταν ψιλά γράμματα.
 

vasper

New member
Δεν θέλω να γίνω γραφικός, αλλά... Λεφτά υπάρχουν!!! :D

Συγνώμη... δεν κρατήθηκα!!!

Πάντως σοβαρά, τα λεφτά αυτά έρχονται από πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής ένωσης για την Κοινωνία της Πληροφορίας και δεν είναι κονδύλια του κράτους. Απλά το κράτος φέτος προτιμά να δώσει αυτά τα λεφτά σε άλλες δράσεις, ή να μην τα δώσει καθόλου για να μην φανεί ότι για κάποια πράγματα υπάρχουν χρήματα.
 

nickel

Administrator
Staff member
Δεν μπορώ να ασκήσω κριτική «ακριβείας»· μου λείπει η ενημέρωση. Σε άλλη είδηση διαβάζω: «από πολύ νωρίς καταγράφηκαν ελλείψεις, με βασικότερη την απουσία λογισμικού για Μαθηματικά». Ποια λεφτά ζητά πίσω η ΕΕ και με ποιες προϋποθέσεις τα έδωσε; Ωστόσο, ο vasper ξέρει καλά ότι ένας υπολογιστής χωρίς το απολύτως ορθό λογισμικό για την κάθε περίπτωση είναι ένας άχρηστος υπολογιστής. Το πάντρεμα της εκπαίδευσης με την ψηφιακή τεχνολογία πρέπει να γίνεται με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες γιατί πρέπει να δημιουργείς έρωτα για τη μάθηση, άρα έρωτα και για τη μάθηση μέσω υπολογιστή και όχι απέχθεια για τα εργαλεία του μέλλοντος, επειδή κάποιοι βιάστηκαν ή επειδή κάποιοι έκαναν πρόχειρα και αδιάφορα τη δουλειά τους. Δηλαδή, δεν είναι θέμα να υπάρξουν κάποιοι λίγοι μαθητές που θα φιλοτιμηθούν και θα βρουν μόνοι τους τα καλούδια. Δεν είναι πείραμα, άντε να δούμε ποιοι μαθητές έχουν πρωτοβουλία, IQ, σύγχρονους γονείς. Στο χώρο της παιδείας, τα ψηφιακά εργαλεία πρέπει να είναι εργαλεία για όλους, χρήσιμα και προσιτά και αγαπητά σε όλους.
 

vasper

New member
Φυσικά και δεν είναι πείραμα, αν και το ποσοστό σωστής χρήσης (για εκπαιδευτικούς σκοπούς) της νέας τεχνολογίας πιστεύω από αυτά που έχω δει εγώ ότι ήταν αρκετά μεγάλο. Σωστή χρήση δεν γίνεται μόνο μέσα στην τάξη. Από κει και πέρα, είχε 11 μήνες η κυρία υπουργός να διορθώσει τα λάθη και τις παραλείψεις που σίγουρα υπήρχαν την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου. Τελικά αποφάσισε τελευταία στιγμή να ανακοινώσει ότι καταργεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα γιατί έκριναν (ποιοι άραγε) ότι δεν υπήρχε (και γιατί δεν φρόντισαν φέτος να υπάρχει; ) ενημέρωση και το κατάλληλο λογισμικό! Προσπάθησαν να κάνουν κάτι; Αυτό είναι αποτυχία όλων των εμπλεκομένων φορέων.
 

nickel

Administrator
Staff member
Το γεγονός ότι δεν αποφάσισαν εγκαίρως ότι θα πρέπει να στηρίξουν και να βελτιώσουν αυτό που, στραβά κι ανάποδα έστω, ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση είναι η κατάρα που θολώνει τα μυαλά όλων των κυβερνήσεων, συχνά και των υπουργών που διαδέχονται υπουργούς της ίδιας κυβέρνησης. Στο χώρο της παιδείας όπου θα επιβαλλόταν η μέγιστη διακομματική και κοινωνική συναίνεση, το υπουργείο νομίζεις ότι είναι προσωπικό στοίχημα του κάθε περαστικού υπουργού.
 

vasper

New member
Και το αποτέλεσμα να αναρωτιόμαστε γιατί δεν υπάρχει... παιδεία!!!
 
Τα περισσότερα Ελληνόπουλα δεν ζουν στο επίπεδο φτώχειας που συναντιέται στις φτωχογειτονιές της Ινδίας. Πολλά παιδιά από αυτά που πήραν τα λάπτοπ είχαν ήδη κομπιούτερ στο σπίτι τους και αρκετά από αυτά είχαν και μεγάλη εμπειρία. Όσο για τα αγγλικά, τα διδάσκονται από το δημοτικό. Μιλάμε για παιδιά γυμνασίου, δεν είναι εξάχρονα. (Άσε που το λογισμικό αυτών των κομπιούτερ είναι αποκλειστικά ελληνικό, ούτε σ' αυτό δεν τα βοήθησε.)

Νομίζω πως ο βασικός στόχος δεν ήταν να εξοικειωθούν με τα κομπιούτερ παιδιά που δεν τα είχαν ξαναδεί ούτε στον ύπνο τους, αλλά να κάνουν πιο ενδιαφέρον το μάθημα και να ανεβάσουν το επίπεδο με τη βοήθεια του Διαδικτύου. Πώς θα αξιοποιηθεί, όμως, το λάπτοπ στη διάρκεια ενός μαθήματος όπου ο εκπαιδευτικός δεν έχει ιδέα τι είναι αυτό το εργαλείο του διαβόλου, κι ούτε θέλει να μάθει; Αν ο Σπηλιωτόπουλος ήθελε προεκλογικά να χαρίσει ένα λάπτοπ σε κάθε παιδί της Α' Γυμνασίου για να το έχει στο σπίτι του, αυτό έκανε. Αλλά εργαλείο μαθήματος δεν έγιναν.

Νομίζω πως το βασικό συμπέρασμα που βγαίνει από τα πειράματα του Mitra, είναι το δυναμικό που έχουν όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως ηλικίας και κοινωνικού στάτους.

Ο επινοητικός καθηγητής, ακόμη κι αν δεν έχει ιδέα από υπολογιστές, μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτό το δυναμικό και να το βάλει να λειτουργήσει εκπαιδευτικά για όλη την τάξη και, γιατί όχι, και για τον ίδιο.

Αν, για παράδειγμα, ζητούσε από τα παιδιά καθημερινά να του δείξουν (και όχι να τους δείξει) πώς ανασύρεται μια πληροφορία από το διαδίκτυο, αυτά που ήδη έχουν την εμπειρία, θα δίδασκαν -με τον πηγαίο ενθουσιασμό που διακατέχει τα παιδιά- και όλα τα υπόλοιπα που ενδεχομένως δεν είχαν πρότερη επαφή με υπολογιστές. Καθένα θα εξηγούσε τον τρόπο του και όλα μαζί θα διδάσκονταν παίζοντας.

Οι απλές λύσεις, είναι συνήθως και οι πιο λειτουργικές. Αφού δεν μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους καθηγητές, ας αφήσουμε τα παιδιά να το κάνουν. Ο καθηγητής μπορεί να συντονίζει τις ενέργειές τους και να βοηθά να διατηρείται ένα κλίμα συνεργασίας και όχι χάβρας.

Έχω μάλιστα την εντύπωση πως ο μαθητής εύκολα θα εκτιμούσε έναν καθηγητή που παραδέχεται την άγνοιά του, και ζητά από το μαθητή να τον διδάξει. Ίσως να μπορεί η εκπαίδευση να λειτουργήσει αμφίπλευρα, γιατί όχι; Φοβάμαι όμως πως δάσκαλοι και καθηγητές, δεν έχουν μάθει να λένε "δεν γνωρίζω".

Έχουμε "αδιάβαστους" καθηγητές, αλλά στο θέμα της τεχνολογίας, πολύ "διαβασμένους" μαθητές. Γιατί να μην το εκμεταλλευτούμε; Αν μη τι άλλο μοιάζει με εφικτή λύση στους χαλεπούς καιρούς μας...
 

nickel

Administrator
Staff member
Σε όλα (σχεδόν;) τα μαθήματα θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να δίνουν στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν πρωτοβουλίες, να αναζητήσουν τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές τους, να δράσουν ομαδικά, να παρουσιάσουν οι ίδιοι θέματα στους υπόλοιπους μαθητές. Είναι τεράστιο λάθος όταν δεν γίνεται αυτό στο χώρο όπου πολύ συχνά οι «μαθητές» είναι καλύτεροι από τους «καθηγητές». Ταυτόχρονα, επειδή στον συγκεκριμένο τομέα, ο μαθητής πηγαίνει στο σχολείο με τεράστια επιρροή από το σπίτι του (το εξωσχολικό περιβάλλον του μπορεί να έχει επηρεάσει σημαντικά την πρόοδό του σ' αυτόν τον τομέα), το πρόγραμμα του σχολείου πρέπει να προβλέπει την αποκατάσταση κάποιας ισορροπίας. Αυτά σε σχέση με την πληροφορική. Υπάρχει ωστόσο και ο ρόλος των ψηφιακών τεχνολογιών σε σχέση με τα άλλα μαθήματα, ο βοηθητικός και ενισχυτικός ρόλος. Που είναι μια άλλη τεράστια κουβέντα.
 
nickel καταλαβαίνω τον προβληματισμό σου και συμφωνώ μαζί σου, καθώς και με πολλά άλλα που έχουν ήδη ειπωθεί στο θέμα και δεν έχει νόημα να επαναλάβω κι εγώ. Πράγματι λείπουν πολλά για να γίνει πραγματικότητα η ηλεκτρονική εκπαίδευση στην Ελλάδα, όμως η επιρροή από το εξωσχολικό περιβάλλον -είτε αρνητική, είτε θετική- καθώς και οι δυνατότητες των παιδιών, πρέπει να συνυπολογιστούν και να αξιοποιηθούν.

Ο βοηθητικός και ενισχυτικός ρόλος στα άλλα μαθήματα, είναι φυσικά σημαντικός, όμως και εκεί τα πειράματα του Mitra (που δεν το κρύβω με έχουν ενθουσιάσει, επειδή μιλούν για μια πολύ φρέσκια και αδοκίμαστη προσέγγιση) δείχνουν πως τα παιδιά μπορούν να πάρουν πρωτοβουλίες.

Για του λόγου το αληθές, παραθέτω μικρό απόσπασμα από τη δεύτερη ομιλία:

[...]And I set myself and impossible target: can Tamil speaking 12 year-old children in a south Indian village teach themselves biotechnology in English on their own? And I thought, I'll test them. They'll get a zero. I'll give the materials. I'll come back and test them. They get another zero. I'll go back and say, "Yes, we need teachers for certain things."

I called in 26 children. They all came in there, and I told them that there's some really difficult stuff on this computer. I wouldn't be surprised if you didn't understand anything. It's all in English, and I'm going. So I left them with it. I came back after two months, and the 26 children marched in looking very, very quiet. I said, "Well, did you look at any of the stuff?" They said, "Yes, we did." "Did you understand anything?" "No, nothing." So I said, "Well, how long did you practice on it before you decided you understood nothing?" They said, "We look at it every day." So I said, "For two months, you were looking at stuff you didn't understand?" So a 12 year-old girl raises her hand and says, literally, "Apart from the fact that improper replication of the DNA molecule causes genetic disease, we've understood nothing else."

Το θέμα είναι πώς να στρέψεις τα παιδιά, από το MSN και το Facebook, προς άλλες εκπαιδευτικές διαδικτυακές και μη δραστηριότητες και εκεί ο ρόλος του δασκάλου (όπως και το γονιού) πρέπει και μπορεί να είναι καθοριστικός.

Δεν υποστηρίζω την αυτοδιδασκαλία ως αυτοσκοπό, όμως εάν τα παιδιά χωρίς καθόλου καθοδήγηση μπορούν να επιτύχουν τόσα πολλά, σκεφτείτε πόσα μπορούν να επιτύχουν με ελάχιστη -τόση δα- καθοδήγηση, από υπεύθυνους καθηγητές και δασκάλους, που δεν χρειάζεται να ξέρουν πολλά· να είναι εφευρετικοί και δεκτικοί χρειάζεται.

Φαίνεται ότι στην περίπτωσή μας, δεν είναι που τα παιδιά (...ίσως και οι δάσκαλοι) δεν έχουν καθοδήγηση -αφού τότε ίσως να οδηγούμασταν στα αποτελέσματα του Mitra- έχουν μάλλον λάθος καθοδήγηση, που δυσχεραίνει περισσότερο τα πράγματα.

Με εξοργίζει η δικαιολογία ότι οι υπολογιστές αποδείχτηκαν άχρηστοι επειδή χρησιμοποιήθηκαν για οτιδήποτε άλλο πέραν της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με εξοργίζει επίσης που οι μαθητές ρίχνουν το φταίξιμο στους καθηγητές και τούμπαλιν, λες και πρόκειται για δύο εχθρικές παρατάξεις που αντιμάχονται αντί να συνεργάζονται. Με εξοργίζει η ανελαστικότητα του προγράμματος των καθηγητών και η απάθεια των μαθητών. Με εξοργίζει τέλος, που πριν κατακτηθούν τα στοιχειώδη, ζητάμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα που να μην μπάζει από πουθενά.

Η Θέληση είναι αυτή που κυρίως λείπει απ' τους εμπλεκόμενους κάθε πλευράς.
Γιατί όπως είπε ο A. Clarke δια στόματος Mitra: "If children have interest, then education ...happens."


(Ζητώ συγγνώμη για την επιμονή μου με τον Mitra. Καινούργιο κοσκινάκι μου και πού να σε κρεμάσω. Θα μου περάσει. :p
Ζητώ επίσης συγγνώμη για την έκταση της δημοσίευσής μου.)
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Με εξοργίζει η δικαιολογία ότι οι υπολογιστές αποδείχτηκαν άχρηστοι επειδή χρησιμοποιήθηκαν για οτιδήποτε άλλο πέραν της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με εξοργίζει επίσης που οι μαθητές ρίχνουν το φταίξιμο στους καθηγητές και τούμπαλιν, λες και πρόκειται για δύο εχθρικές παρατάξεις που αντιμάχονται αντί να συνεργάζονται. Με εξοργίζει η ανελαστικότητα του προγράμματος των καθηγητών και η απάθεια των μαθητών. Με εξοργίζει τέλος, που πριν κατακτηθούν τα στοιχειώδη, ζητάμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα που να μην μπάζει από πουθενά.
Προσυπογράφω την κριτική σου και πολύ καλά κάνεις που μας ενημερώνεις για το καινούργιο κοσκινάκι σου.:)
 

nickel

Administrator
Staff member
Πολλοί αποκλεισμοί... Ένιωσαν σαν μαύρος της Νότιας Αφρικής στην εποχή του απαρτχάιντ.
 
Top