Αρνητές του Δαρβίνου οι μισοί Έλληνες

Θυμάμαι ότι από αυτή την κραυγαλέα αντίφαση μου είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι τελικά το πρόβλημα δεν είναι τα όσα ξέρουμε ή δεν ξέρουμε για την εξέλιξη, αλλά ότι ένα 30-40% των ερωτηθέντων αδυνατεί να αντιληφθεί το περιεχόμενο μιας απλής πρότασης και να το επεξεργαστεί λογικά, ή αδυνατεί να αντιληφθεί ότι η απάντηση που έδωσε στη μία ερώτηση έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την απάντηση που έδωσε στην αμέσως επόμενη.
Συγγνώμη που βγαίνω εκτός θέματος αλλά εδώ αγγίξατε μια πολύ ευαίσθητη χορδή μου! Για μένα το πιο τραγικό στοιχείο του ελληνικού σχολείου δεν είναι ούτε η παράλειψη της θεωρίας της εξέλιξης από τα σχολικά εγχειρίδια, ούτε ο βομβαρδισμός και η πλύση εγκεφάλου με τα θρησκευτικά από τις τρυφερότερες ηλικίες μέχρι να πάρεις απολυτήριο, μολονότι κι αυτά τραγωδίες αποτελούν. Το χειρότερο που κάνει (ή ΔΕΝ κάνει) το σχολείο είναι αυτή η απαξίωση της λογικής σκέψης, της αυτονομίας στη μάθηση! Να μάθουν στο παιδί/ στον έφηβο πώς να βγάζει συμπεράσματα, πώς να επεξεργάζεται τα δεδομένα που έχει για να πάει μόνος του ένα βήμα παραπέρα... Μόνο μάθημα από καθέδρας και παπαγαλία και πάμε παρακάτω... Έλεος πια!
 
Να μην ανοίγω νέο νήμα...

Ζωή στο κενό
Κουνούπι «επέζησε στο Διάστημα για ενάμισι χρόνο»


Ένα αφρικανικό κουνούπι που έχει τη δυνατότητα να παραμένει για μήνες σε κατάσταση νάρκης κατάφερε να επιζήσει για 18 μήνες στο εξωτερικό του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, ανακοίνωσε ο Ρώσος υπεύθυνος του πειράματος.

«Το φέραμε πίσω στη Γη. Είναι ζωντανό και τα πόδια του κουνιούνται» φέρεται να δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο RIA Novosti ο Ανατόλι Γκριγκόριεφ, αντιπρόεδρος της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών.

Οι προνύμφες του κουνουπιού επέζησαν σε κατάσταση νάρκης εκτεθειμένες στο κενό του διαστήματος και σε θερμοκρασίες που κυμαίνονταν από τους -150 βαθμούς Κελσίου στη σκιά μέχρι τους +60 στον ήλιο, ανέφερε ο Γκριγκόριεφ.

Εκτίμησε μάλιστα ότι το εντυπωσιακό αποτέλεσμα του πειράματος φαίνεται να ενισχύει τη θεωρία της «πανσπερμίας», σύμφωνα με την οποία οι πρώτοι μικροοργανισμοί της Γης είχαν προέλθει από το Διάστημα.


Η συνέχεια εδώ.
 

nickel

Administrator
Staff member
Έχω κι άλλη φορά σχολιάσει, πρόχειρα, το θέμα της πανσπερμίας. Και λέω «πρόχειρα» επειδή δεν γνωρίζω για το θέμα ούτε καν αυτά που γράφει η Wikipedia. Από τα λίγα, ωστόσο, που ξέρω, έχω δίκιο να σκέφτομαι ότι είναι λίγο «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε»; Δηλαδή, η πανσπερμία δεν απαντά στο ερώτημα για τη δημιουργία της ζωής (απλώς το μεταθέτει) και δεν σχετίζεται με τη θεωρία της εξέλιξης (δεν μας ήρθαν τα μοσχάρια από το διάστημα, προφανώς). Οπότε: γιατί σε θέλγει τόσο πολύ αυτή η θεωρία;
 
Βασικά, δεν θέλω ν' ανοίξουμε πάλι τους ασκούς του αιόλου, απλά πέτυχα κατά την καθημερινή μου τσάρκα στο in.gr το αρθράκι και το πόσταρα. Με τραβάει γιατί είναι ένα βήμα πιο κοντά στην αλήθεια απ' ότι είναι ο Δαρβίνος. Επιπλέον, να ξεκαθαρίσω ότι δεν θεωρώ ότι η πανσπερμία, ο Δαρβινισμός και ο ευφυής σχεδιασμός αποκλείονται αμοιβαία.
 

Elsa

¥
Από τα Νέα:
Διακόσια χρόνια μετά τη γέννηση του Δαρβίνου, η Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας της Σχολής Μωραΐτη διοργανώνει την Πέμπτη 5 Μαρτίου ημερίδα για την ιστορική προσωπικότητα.

Η ημερίδα με τίτλο «Δαρβίνος: 200 χρόνια από τη γέννησή του» θα λάβει χώρα στις 18:30 στο Αμφιθέατρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Βασιλέως Κωνσταντίνου 48, τηλ.: 210 6795.000 και 210 3639.979).

Η εξέλιξη της ημερίδας, της οποίας προεδρεύει ο Σάββας Κονταράτος, έχει ως εξής:

-Η ιεραρχική οργάνωση της ζωής: από τα βιομόρια στις βιοκοινωνίες (Ελευθέριος Ζούρος)
-Η εξέλιξη στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο (Σάκης Μυλωνάς)
-Στρατηγικές βιολογικού κύκλου: Παράδειγμα εφαρμογής δαρβινικών αντιλήψεων στην οικολογία (Γεώργιος Στάμου)
-Η βιογεωγραφική διάσταση της σκέψης του Δαρβίνου (Σπύρος Σφενδουράκης)
-Οι επτά σταθμοί του δαρβινισμού (Κώστας Κριμπάς).


Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
 

nickel

Administrator
Staff member
Για παρηγοριά, του είδους «υπάρχουν και χειρότερα»:

Η διευθύντρια του περιοδικού «Bilim ve Teknik» («Επιστήμη και Τεχνολογία») στην Τουρκία έχασε τη δουλειά της επειδή επιχείρησε, με την ευκαιρία των 200 χρόνων από τη γέννηση του Δαρβίνου, να προβάλει στην πρώτη σελίδα του περιοδικού ένα εκτενές αφιέρωμα για τη θεωρία της εξέλιξης των ειδών.

Την είδηση τη βρήκα στη στήλη του Χ. Μιχαηλίδη στην Ελευθεροτυπία:
http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=35746996 ή
http://new.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=27101

Στη σελίδα του Nature γράφονται φαιδρά, όπως:
Everybody in our country knows factually, based on evidence, that - evolution theory is a lie. Turkish people are very intelligent and we will not accept this fabrication. There is not one single transitional fossil, there is not one single evidence to show that graduation has occurred in nature. For 300-400 millions of years, living beings have not changed. We believe our eyes, not Darwin!
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
For 300-400 millions of years, living beings have not changed. We believe our eyes, not Darwin!
Να που βγαίνει αληθινή η Βίβλος! Ο Μαθουσάλας ζει! Και μάλιστα δεν είναι μόνο ένας...
 
Να που βγαίνει αληθινή η Βίβλος! Ο Μαθουσάλας ζει! Και μάλιστα δεν είναι μόνο ένας...
O Αυνάν κι αν ζει! :)

Κάτι δικαστικές περιπλοκές είχαν στην Τουρκία και με το βιβλίο του Ντώκινς.
 
Η συζήτηση στον πολιτισμένο κόσμο έχει προχωρήσει στο ερώτημα αν υπάρχει η 'κοινωνική θεωρία της εξέλιξης' και μόνο οι φονταμελιστές τηλεευαγγελιστές της Αμερικής αμφισβητούν ακόμα τον Δαρβίνο και τους νεοδαρβινιστές, τουλάχιστον είναι οι μόνοι που προσπαθούν να επιχειρηματολογήσουν επί του θέματος.

Βέβαια όταν τίθενται ερωτήματα του τύπου 'Προέρχεται ο άνθρωπος από τον πίθηκο;' που φανερώνουν και την άγνοια του ερωτώντος για την θεωρία του Δαρβίνου, δικαίως λαμβάνουν αντιφατικές απαντήσεις.
 

SBE

¥
Πάντως, για να γυρίσω στο παλότερο, εγώ σχολείο τελείωσαπριν το '99 και στο σχολείο έμαθα και για τη φυσική επιλογή και για την εξέλιξη. Στο μάθημα της βιολογίας. θυμ΄μαιμάλιστα τα παραδειγματα με τις πεταλούδες της Αγγλίας και τη βιομηχανική επανάσταση.
θα ήθελα πάντως να δώ τιςερωτήσεις της δημοσκόπισης πρώτα.Γιατί αν η ερώτηση ήταν ποιός εφτιαξε τον κόσμο, ε, οιπερισ΄σοτεροι θα απαντούσαν ο θεός (ή κάτι που πεφτει στην ίδια κατηγορία π.χ. λένε οι παππάδες ότι τον έφτιαξε ο θεός).

Τώρα, στην Ελλάδα δεν είναι θέμα κι εγώ αυτ΄το θεωρώ δέιγμα πολιτισμού, όπως δεν είναι θέμα στις περισσότερες χώρες, εκτός ΗΠΑ. Γιαίτ να καθόμαστε να προβλήματιζόμαστε για το μη- υπαρκτό πρόβλημα; Κανένας γονιός Έλληνας δεν βγήκε με πανώ να φωνάζει κατά της βιολογίας στα σχολεία (που δεν έχει μόνο Δαρβίνο αλλά κι άλλα πολλά).
BTW, Lierak, όχι στον πολιτισμένο κόσμο αλλά στους ακαδημαϊκούς συγκεκριμένα αναπτύσσονται οι συζητησεις περί κοινωνικής εξελιξής κλπ. Εκτός αν ταυτίζονται αυτές οι έννοιες, που σημαίνει ότι όσοιδενείναι ακαδημαϊκοί είναι απολίτιστοι.
 
Τώρα, στην Ελλάδα δεν είναι θέμα κι εγώ αυτ΄το θεωρώ δέιγμα πολιτισμού, όπως δεν είναι θέμα στις περισσότερες χώρες, εκτός ΗΠΑ.

Στην Ελλάδα βέβαια ούτε η πρωινή σχολική προσευχή είναι θέμα. Κι αυτό δείγμα πολιτισμού είναι;
 
Στην Ελλάδα βέβαια ούτε η πρωινή σχολική προσευχή είναι θέμα. Κι αυτό δείγμα πολιτισμού είναι;

Ούτε και η παρέλαση βεβαίως (επίκαιρο)

BTW, Lierak, όχι στον πολιτισμένο κόσμο αλλά στους ακαδημαϊκούς συγκεκριμένα αναπτύσσονται οι συζητησεις περί κοινωνικής εξελιξής κλπ. Εκτός αν ταυτίζονται αυτές οι έννοιες, που σημαίνει ότι όσοιδενείναι ακαδημαϊκοί είναι απολίτιστοι.

Ήθελα απλά να τονίσω την διαφορά αποδοχής της θεωρίας της εξέλιξης. Βέβαια ο κόσμος που η ακαδημαική του κοινότητα ασχολείται με την κοινωνική εξέλιξη και όχι με τις κουκούλες, ε ναι είναι πολιτισμένος.
 
Οι αναφορές στην παρέλαση και την πρωινή προσευχή, καμία σχέση δεν έχουν με το θέμα. Απορώ γιατί αναφέρθηκαν.

BTW, Lierak, όχι στον πολιτισμένο κόσμο αλλά στους ακαδημαϊκούς συγκεκριμένα αναπτύσσονται οι συζητησεις περί κοινωνικής εξελιξής κλπ. Εκτός αν ταυτίζονται αυτές οι έννοιες, που σημαίνει ότι όσοι δενείναι ακαδημαϊκοί είναι απολίτιστοι.

Πολύ οξυδερκής παρατήρηση. Αυτό που δεν έχει ειπωθεί νομίζω ούτε σε αυτή, αλλά ούτε και στην προηγούμενη συζήτηση ευθέως και σαφώς, είναι η αντίληψη η οποία δυστυχώς κυριαρχεί στους ακαδημαϊκούς, πολιτισμένους κλπ κλπ κύκλους ότι:

Δαρβίνος+εξέλιξη=επιστήμη, πρόοδος, αλήθεια
όλα τα άλλα=πυρ το εξώτερο.

Όποιος διαφωνεί με το ανέσπερο φως της Δαρβίνειας λογικής, αυτομάτως κατατάσσεται με την κυρία Λουκά και τους Νεφιλίμ.
 
Οι αναφορές στην παρέλαση και την πρωινή προσευχή, καμία σχέση δεν έχουν με το θέμα. Απορώ γιατί αναφέρθηκαν.

Τα παιδιά που λένε την πρωϊνή προσευχή έχουν άραγε επιλέξει να την λένε; Οι φαντάροι που παρελαύνουν κάθε χρόνο, κι αυτοί το επέλεξαν; Γίνεται ο παραλληλισμός λοιπόν με αυτούς που γνωρίζουν το περιεχόμενο της θεωρίας του Δαρβίνου και 'επιλέγουν' να διαφωνούν με αυτήν.



Πολύ οξυδερκής παρατήρηση. Αυτό που δεν έχει ειπωθεί νομίζω ούτε σε αυτή, αλλά ούτε και στην προηγούμενη συζήτηση ευθέως και σαφώς, είναι η αντίληψη η οποία δυστυχώς κυριαρχεί στους ακαδημαϊκούς, πολιτισμένους κλπ κλπ κύκλους ότι:

Δαρβίνος+εξέλιξη=επιστήμη, πρόοδος, αλήθεια
όλα τα άλλα=πυρ το εξώτερο.

Όποιος διαφωνεί με το ανέσπερο φως της Δαρβίνειας λογικής, αυτομάτως κατατάσσεται με την κυρία Λουκά και τους Νεφιλίμ.

Κάθε άποψη είναι σεβαστή (της Κας Λουκά συμπεριλαμβανομένης) :). Διατηρώ όμως το δικαίωμα να διαμορφώνω την προσωπική μου εκτίμηση για τα άτομα ανάλογα με τις θέσεις που εκφράζουν. Για παράδειγμα Ambrose, η άποψη σου οτι μπορεί να συνυπάρχει η εξέλιξη με τον ευφυή σχεδιασμό, είναι έσπερο φως για την δική μου λογική.
 
Τα παιδιά που λένε την πρωϊνή προσευχή έχουν άραγε επιλέξει να την λένε; Οι φαντάροι που παρελαύνουν κάθε χρόνο, κι αυτοί το επέλεξαν; Γίνεται ο παραλληλισμός λοιπόν με αυτούς που γνωρίζουν το περιεχόμενο της θεωρίας του Δαρβίνου και 'επιλέγουν' να διαφωνούν με αυτήν.

Από τη στιγμή που τα έχουν στείλει οι γονείς του εκεί, ναι. Το έχουν επιλέξει. Αλλά το ζήτημα δεν είναι αυτό. Το ζήτημα είναι ότι βάζετε στο ίδιο τσουβάλι πολιτισμό, πρόοδο, την εκπαίδευση, την παρέλαση, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα και τον Δαρβίνο. Δηλαδή, αυτό που είπα παραπάνω και στο οποίο δεν απάντησες ουσιαστικά. Ότι Δαρβίνος=επιστημονική αλήθεια και πρόοδος και ό,τι δεν τον δέχεται=συντηρητισμός, αντιδραστικότητα κλπ κλπ.

Έτσι δημιουργείται ένα ολόκληρο πλέγμα ιδεολογιών και καταστάσεων που γίνεται κουβάρι και δημιουργεί πόλωση και στρατόπεδα. Παράδειγμα: μπορεί ένας σύγχρονος επιστήμονας ερευνητής σε ένα ίδρυμα όπως π.χ. το CERN να γράφει σε πολυτονικό και να πηγαίνει τις Κυριακές στην εκκλησία;

Για παράδειγμα Ambrose, η άποψη σου οτι μπορεί να συνυπάρχει η εξέλιξη με τον ευφυή σχεδιασμό, είναι έσπερο φως για την δική μου λογική.

Μα δεν με απασχολεί. Εγώ άλλο ρώτησα. Και δεν απάντησες.
 

curry

New member
Από τη στιγμή που τα έχουν στείλει οι γονείς του εκεί, ναι. Το έχουν επιλέξει.

Μικρό off-topic σχόλιο: όταν σε στέλνουν οι γονείς σου κάπου, δεν το επιλέγεις εσύ, αλλά οι γονείς σου. Και αφού το σχολείο είναι υποχρεωτικό και δεν υπάρχει εναλλακτική λύση (δωρεάν δημόσια εκπαίδευση χωρίς πρωινή προσευχή), δεν υπάρχει καν επιλογή, ούτε για τους γονείς.
 
Μικρό off-topic σχόλιο: όταν σε στέλνουν οι γονείς σου κάπου, δεν το επιλέγεις εσύ, αλλά οι γονείς σου. Και αφού το σχολείο είναι υποχρεωτικό και δεν υπάρχει εναλλακτική λύση (δωρεάν δημόσια εκπαίδευση χωρίς πρωινή προσευχή), δεν υπάρχει καν επιλογή, ούτε για τους γονείς.

Curry: αποδοχή ή συναίνεση, ισούται με επιλογή.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Δαρβίνος=επιστημονική αλήθεια και πρόοδος και ό,τι δεν τον δέχεται=συντηρητισμός, αντιδραστικότητα κλπ κλπ.
Δε νομίζω ότι συνήθως κάποιος που δε δέχεται τη θεωρία της εξέλιξης χαρακτηρίζεται συντηρητικός.

Από την άλλη, νομίζω ότι το θέμα που έχει τεθεί εδώ είναι διαφορετικό. Οι περισσότεροι εν Ελλάδι αρνητές της θεωρίας του Δαρβίνου την αρνούνται χωρίς να ξέρουν τι ακριβώς είναι, αλλά έχοντας μια πολύ ασαφή και ανακριβή εικόνα για αυτήν - κάπου πήγα, κάποιον είδα, κάτι μου 'πε να σας πω. Εκεί βρίσκεται και η ένσταση της αντίθετης πλευράς: πώς απορρίπτεις κάτι χωρίς να ξέρεις τι είναι;

Επίσης, το επιχείρημα των Τούρκων ότι «τα τελευταία 300 εκατομμύρια χρόνια δεν έχουμε δει (αν είναι ποτέ δυνατόν να το δεις!!!) τη θεωρία της εξέλιξης, άρα την απορρίπτουμε» δεν είναι επιστημονικό. Και όμως, το χρησιμοποιούν πολλοί και εκτός Τουρκίας για να υποστηρίξουν τη θέση τους. Ωστόσο, δεν είναι δυνατόν ένα τέτοιο επιχείρημα να έχει την ίδια βαρύτητα με τα επιχειρήματα πολλών επιστημονικών κλάδων που έχουν συμβάλλει στην υποστήριξη της συγκεκριμένης θεωρίας.

Και επίσης, όταν η εναλλακτική είναι σχολείο + προσευχή ή υφίσταμαι τις συνέπειες του νόμου καθώς η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, δεν μπορείς να μιλάς για επιλογή.
 
Top