Αρνητές του Δαρβίνου οι μισοί Έλληνες

Zazula

Administrator
Staff member
Το πρόγραμμα είναι το ευλόγως αναμενόμενο για το (επιστημονικό) μάθημα της Βιολογίας.

Η «σχέση» είναι ότι πρόκειται για ακριβώς το ίδιο πράγμα: Είναι εντελώς ασύνδετο με τη Βιολογία το τι αναφέρει η ΠΔ για τον Αδάμ και τον Νώε — κι η (χωρίς καμία κριτική διάθεση) συμπερίληψή τους σ' ένα διδακτικό βιβλίο συνιστά εμμέσως αποδοχή της αλήθειας/βασιμότητάς τους. (Εξίσου άσχετο με τα Οικονομικά θα ήταν και το τι πιστεύει ο κος Αν. Ατολίτης, κι επίσης η χωρίς κριτική συμπερίληψή του σ' ένα βιβλίο θα συνιστούσε έμμεση αποδοχή του.)
 

nickel

Administrator
Staff member
Τώρα, αυτά τα βιβλία δεν περιλαμβάνουν αυτό που μας δείχνει το άρθρο. Μήπως πρόκειται για άλλο βιβλίο ή για παλιότερη έκδοση; Αλλά, ακόμα κι αν είναι η τρέχουσα έκδοση, δεν βλέπω πού είναι το πρόβλημα. Η ερώτηση δεν λέει ότι η ΠΔ είναι αλήθεια. Ένας δάσκαλος μπορεί να προσπεράσει το παράδειγμα άμα θέλει.
Αν το παράδειγμα ήταν από άλλη θρησκεία θα είχαμε την ίδια αντίδραση; Π.χ.: σύμφωνα με τη θρησκεία Τάδε της Πολυνησίας, ο θεός Δείνα έδωσε στον πρώτο άνθρωπο τη δυνατότητα να ονομάσει όλα τα είδη. Γιατί είναι σημαντικό να έχουν όλα τα είδη όνομα;
Θα διαφωνήσω με το τελευταίο επιχείρημα. Δεν πρόκειται για βιβλίο ανθρωπολογίας. Αν δεν παρατίθενται, για ξεκάρφωμα, και άλλες θεωρίες για τη δημιουργία του κόσμου, η συγκεκριμένη αναφορά δεν έχει θέση σε βιβλίο Βιολογίας.

Ωστόσο, εγώ δεν βρήκα βιβλίο με αυτό το περιεχόμενο, οπότε διατηρώ επιφυλάξεις, μέχρι να μας βεβαιώσει κάποιος φίλος από την Κύπρο ότι υπάρχουν τέτοιες κουταμάρες στο σημερινό βιβλίο που διδάσκονται τα παιδιά.
 

nickel

Administrator
Staff member
Μπράβο. Κατά βάση είναι το ίδιο βιβλίο αλλά μια από τις καίριες αλλαγές που έχουν γίνει είναι η αφαίρεση των δύο επίμαχων πλαισίων και των δύο εικόνων.
 

SBE

¥
Δηλαδή με καθυστέρηση μερικά χρόνια διαπιστώνουμε ότι μια χρονιά το βιβλίο είχε μία άσκηση- δραστηριότητα, η οποία την επόμενη χρονιά αφαιρέθηκε.
Μιλάμε δηλαδή για φοβερά επίκαιρο ζήτημα.


Έντιτ:και μην ξεχνάμε ότι αυτό το σημείο μπορούσε να το πηδήξει ο δάσκαλος ή να το υποβαθμίσει στην τάξη.

ΥΓ Στο ίντερνετ τίποτα δεν πεθαίνει. Η είδηση του 2011 μπορεί να σου δώσει αφορμή για μπλογκοπόστ το 2015 και κάτι που δεν ισχύει πλέον μπορεί να κάνει τη γύρα του ίντερνετ μια πενταετία μετά σα να ήταν χτεσινή είδηση.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Το μπλογκοπόστ που λινκάρησα είναι ούτως ή άλλως του 2012 — γι' αυτό και μου ήταν εύκολο να εντοπίσω το βιβλίο. Αλλά το ότι μπορούμε και το συζητούμε (εσύ λχ αφήνεις να εννοηθεί ότι δεν θα σε ενοχλούσε το αν έμενε έτσι το βιβλίο, κάποιοι άλλοι είχαμε εντελώς αντίθετη άποψη) δείχνει ότι η χρησιμότητα κάποιου περιστατικού δεν λήγει αναγκαστικά μαζί με εκείνο.
 
Δεν μπορείς να δεις το περιστατικό σαν κάτι μεμονωμένο. Είναι ενδεικτικό μιας κουλτούρας, μιας νοοτροπίας, μιας επικρατούσας αντίληψης για την παιδεία. Θα μπορούσε άνετα να είναι και στο νήμα για την παιδεία.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Είναι ενδεικτικό μιας κουλτούρας, μιας νοοτροπίας, μιας επικρατούσας αντίληψης για την παιδεία. Θα μπορούσε άνετα να είναι και στο νήμα για την παιδεία.
Hellegennes, αν με αναγκάσεις να συμφωνήσω άλλη μια φορά μαζί σου, ο nickel θα με στείλει για επείγουσες εξετάσεις!
 

SBE

¥
Σε γενικές γραμμές, έχω πει πολλές φορές ότι δεν με ενοχλεί το περιεχόμενο κάποιων βιβλίων, γιατί τον τελικό λόγο για το πώς θα διδάξουν τον έχουν οι δάσκαλοι, μεγάλη επιρροή έχουν οι γονείς και το περιβάλλον και τέλος μεγαλώνοντας μαθαίνουμε ένα σωρό πράγματα που στο σχολείο τα είχαμε μάθει αλλιώς. Δεν με ενόχλησε ούτε το βιβλίο ιστορίας της έκτης δημοτικού για τον ίδιο λόγο- προσωπικά πιο πολλά έμαθα για τη Μικρασιατική καταστροφή από τη λογοτεχνία, που έχουμε μπόλικη και θα έπρεπε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να τη διαβάζουν.

Δεν αντιλαμβάνομαι τη λογική που λέει ότι επειδή το λέει το σχολικό βιβλίο είναι "επίσημη" αλήθεια. Χρησιμοποιεί κανένας σχολικά βιβλία και εγκυκλοπαίδειες σαν απόλυτο σημείο αναφοράς της ανθρώπινης γνώσης;

Τα βιβλία αυτά όπως τα βλέπω με γρήγορο ξεφύλλισμα μου φαίνονται πολύ καλύτερα από αυτά που κάναμε εμείς στο σχολείο από την άποψη ότι δίνουν μεγάλη έμφαση στην μεθοδολογία και την κριτική σκέψη. Αυτό βοηθάει για να μάθει ο μαθητής να κάνει μετα-ανάλυση αυτών που μαθαίνει.

Από την άλλη, το περίφημο αμερικάνικο σχολικό διαγώνισμα που αρνιόταν την εξέλιξη θα μπορούσε να το βάλει κι ένας δάσκαλος στην Κύπρο με οποιοδήποτε βιβλίο βιολογίας.
 

SBE

¥
Ελληγενή, ενδεικτικό της κουλτούρας που λες είναι και το ότι την επόμενη χρονιά αφαιρέθηκε αυτό το σημείο.
 
Δεν αντιλαμβάνομαι τη λογική που λέει ότι επειδή το λέει το σχολικό βιβλίο είναι "επίσημη" αλήθεια. Χρησιμοποιεί κανένας σχολικά βιβλία και εγκυκλοπαίδειες σαν απόλυτο σημείο αναφοράς της ανθρώπινης γνώσης;

Όχι, αποτελούν όμως θεμέλιο όχι μόνο των συγκεκριμένων γνώσεων αλλά και όλου του σκεπτικού της παιδείας που θα κουβαλήσεις για την υπόλοιπη ζωή σου. Κάποιοι προχωράνε παρακάτω, μορφώνονται περισσότερο, ξεπερνάνε αγκυλώσεις, μαθαίνουν να σκέφτονται κριτικά και αντιλαμβάνονται τι είναι μύθος, τι μερική αλήθεια και τι γεγονός, απ' αυτά που διδάχθηκαν. Όμως δεν μπορείς να παραγνωρίσεις ότι πολύς κόσμος θα δυσκολευτεί να κάνει κάτι τέτοιο, έχοντας πάρει τόσο λανθασμένες βάσεις και αρκετοί θα συνεχίσουν να πιστεύουν κουραφέξαλα (αυτολογοκρισία) ή/και, με τις βάσεις που έχουν πάρει, θα συνεχίζουν να κατρακυλάνε. Ούτε μπορείς ελαφρά τη καρδία να πεις "έλα μωρέ, είναι μόνο για το σχολείο", λες και δεν έχει καμμιά μελλοντική επίπτωση πόσο ορθές βάσεις θα πάρει το παιδί κατά την εκπαίδευσή του. Λες και η εκπαίδευση είναι κάτι επιπόλαιο που το κάνουμε από παράδοση ή για να περνάνε τον χρόνο τους τα παιδιά όσο οι γονείς δουλεύουν.
 

SBE

¥
Πώς είναι δείγμα συνολικής φιλοσοφίας τη στιγμή που μιλάμε για ένα βιβλίο;
 
Δεν μιλάμε μόνο για ένα βιβλίο. Μπορώ να σου βρω πλείστα όσα παραδείγματα από τα ελληνικά βιβλία. Εσύ το βλέπεις σαν τυχαίο περιστατικό, σαν μεμονωμένο γεγονός. Δεν είναι.
 
Top