Καλημέρες. Πολλά συνηθισμένα «λάθη» μαζί, τρία σε δυο γραμμές.
Το να μπαίνουν κενά διαστήματα ένθεν και ένθεν του απλού ενωτικού είναι μια κακή συνήθεια που ευνοήθηκε στο διαδίκτυο από την επιθυμία να αποφύγουμε μεγάλες λέξεις που δεν σπάνε σωστά στο τέλος των γραμμών. Τα ιστοπλοϊκά δεν σπάνε το «παιδί-θαύμα» σε
παιδί-
θαύμα
Το στέλνουν όλο στην αρχή της επόμενης σειράς. Οπότε, κατ' εξαίρεση, κάποιοι μπορεί να κοτσάρουν κανένα περίσσιο διάστημα γύρω από το ενωτικό. Εδώ, μάλιστα, το ενωτικό μετατράπηκε σε παύλα (την κάνει το Word αυτή την αυτόματη αλλαγή).
Τα κόμματα γύρω από το «δε» είναι άλλη γνωστή αρρώστια. Αντί να το κάνει «μάλιστα» ο συντάκτης ή κάτι άλλο, βάζει «δε», φοβάται μη νομίσουμε ότι είναι αρνητικό (αν και δεν υπάρχει τέτοιος φόβος εδώ), οπότε το περικλείει σε δύο κόμματα και πιστεύει ότι το έσωσε.
Αλλά το κύριο ζήτημα (και το παρόν νήμα) αφορά την ακλισιά (sic). Μαθήματα πιάνο, μαθήματα βιολί, μαθήματα αγγλικά... Π.χ.
Όταν ο Παναγιώτης ήταν 12 ετών ξεκίνησε μαθήματα βιολί και όταν ήταν ηλικίας 15 ετών άρχισε να παίζει βιολί στην ορχήστρα νέων της Κύπρου.
Είμαι βέβαιος ότι οι περισσότεροι που βάζουν το άκλιτο μετά τα μαθήματα, δεν θα έλεγαν «δάσκαλος βιολί», «δάσκαλος πιάνο», «δάσκαλος αγγλικά». Υποψιάζομαι ότι βλέπουν τα μαθήματα σαν τη... «μερίδα»: τρεις μερίδες κοτόπουλο και τέσσερα μαθήματα χορό.