Τα της κρίσης (ό,τι περνάει από την κρησάρα μας)

Η διαφήμιση μπαίνει στο κοστολόγιο όπως κάθε άλλη δαπάνη. Το τι κάνει ο παραγωγός ως προς τη συμπίεση ή μη του κέρδους του δεν έχει να κάνει με συγκεκριμένο κονδύλι, με συγκεκριμένο συντελεστή κόστους.

Φυσικά και μπαίνει στο κοστολόγιο. Πώς είναι δυνατόν να συζητάμε τέτοιο πράγμα; Όλα τα έξοδα είναι μέρος του κόστους. Για το αν επιβαρύνει την τελική τιμή λέμε. Πολλά κόστη προκύπτουν για μια εταιρεία αλλά δεν υπολογίζονται όλα στον ίδιο βαθμό στο τελικό κόστος του προϊόντος, αλλιώς καμμιά εταιρεία δεν θα έμπαινε μέσα από πιέσεις λόγω αύξησης κόστους παραγωγής, διοίκησης, διάθεσης και διανομής ή άλλων εξωγενών παραγόντων.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Δεν μιλάω για την βιοτεχνία του μπαρμπα-Κώστα ούτε της Κυρα-κούλας. Μιλάω για κανονικά προϊόντα που κυκλοφορούν στο εμπόριο, όπως π.χ. γεμιστά μπισκότα Παπαδοπούλου, κρουασάν μόλτο, τάιντ, μπεϊμπιλίνο... τέτοια πράγματα.
Αυτό είναι αντίστροφο φαινόμενο Μπάαντερ Μάινχοφ ή πως το λέγαμε, ρώτα κι εμάς που τα ψάχνουμε. Τα Babylino, Πάμπερς κλπ βγάζουν διαφημίσεις πολύ συχνά, κατά περιόδους ίσως και αρκετές φορές την εβδομάδα. Για την ακρίβεια, όλα αυτά τα προϊόντα που λες εμφανίζονται σχεδον καθημερινά σε τηλεοράσεις και έντυπα. Απλώς ανάλογα με την ώρα που επιλέγεις να δεις τηλεόραση θα δεις και άλλα προϊόντα. Π.χ. στα ημίχρονα του ποδοσφαίρου έχει «αντρικές» διαφημίσεις, ποτά, αυτοκίνητα, τέτοια.

Όσο για τον χοντρέμπορο ναι, είναι καλός άνθρωπος, θα υποστεί μείωση ποσοστού και δε θα τη φορτώσει σε σένα.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Περί διαφημιστικής δαπάνης (γιατί μ' αυτά που διαβάζουμε, θα ξεχάσουμε όσα ξέρουμε):
Α. Συμβατικά μέσα
http://www.advertising.gr/Article/9463/Oi-protagonistes-tis-dapanis/



.
Β. Ψηφιακά μέσα

http://www.sde.gr/wp-content/uploads/2014/08/IABGR_AdExQ1-14.pdf
http://www.sde.gr/wp-content/uploads/2015/02/IABGR_AdEx_Q2-14.pdf
http://www.sde.gr/wp-content/uploads/2015/02/IABGR_AdEx_Q3-14.pdf
 

Zazula

Administrator
Staff member
ΥΓ Και στο αποπάνω δεν έχω συμπεριλάβει το κόστος τού BTLA, το οποίο είναι αναλογικά ΤΕΡΑΣΤΙΟ για ποτά, τρόφιμα, καπνικά κ.ά.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Όπου διαπιστώνουμε από την «Εικόνα σε βασικές κατηγορίες», ότι το 2014 ήταν αναμφίβολα μια χρονιά που έδειχνε ανάγλυφα μια τυπική χώρα σε ανθρωπιστική κρίση: +35% στα σούπερ, +30% στα ιατρικά-φαρμακευτικά, +22% στο Δημόσιο (=ευρωεκλογές!!!), +15% στα ΙΧΕ και +13% στη διασκέδαση (όσο ο μειωμένος ΦΠΑ ;)).
 

Zazula

Administrator
Staff member
Μα γι' αυτό λέω: πρέπει να μιλάμε με νούμερα, όχι με “αίσθηση”.
 
Αυτό είναι αντίστροφο φαινόμενο Μπάαντερ Μάινχοφ ή πως το λέγαμε, ρώτα κι εμάς που τα ψάχνουμε. Τα Babylino, Πάμπερς κλπ βγάζουν διαφημίσεις πολύ συχνά, κατά περιόδους ίσως και αρκετές φορές την εβδομάδα. Για την ακρίβεια, όλα αυτά τα προϊόντα που λες εμφανίζονται σχεδον καθημερινά σε τηλεοράσεις και έντυπα. Απλώς ανάλογα με την ώρα που επιλέγεις να δεις τηλεόραση θα δεις και άλλα προϊόντα. Π.χ. στα ημίχρονα του ποδοσφαίρου έχει «αντρικές» διαφημίσεις, ποτά, αυτοκίνητα, τέτοια.

Εμφανίζονται καθημερινά διαφημίσεις γι' αυτά; Ρε, παιδιά, τι λέμε τώρα; Πού εμφανίζονται καθημερινά διαφημίσεις για πάμπερς και μερέντες; Άλλο ότι οι διαφημίσεις είναι ανάλογες της ζώνης και του προγράμματος. Αλλά όχι ότι παίζουν και συχνά εκτός κι αν εννοείς ότι παίζουν συχνά διαφημίσεις όλων αυτών των προϊόντων γενικά, όχι για κάθε προϊόν χωριστά.

Όσο για τον χοντρέμπορο ναι, είναι καλός άνθρωπος, θα υποστεί μείωση ποσοστού και δε θα τη φορτώσει σε σένα.

Δεν έχει να κάνει με καλοσύνη ούτε με την ψυχή της μάνας του. Έχει να κάνει με τους νόμους του εμπορίου. Ο χονδρέμπορος ξέρει ότι αν μού φορτώσει την αύξηση θα πάω σε άλλον χονδρέμπορο (αυτός είναι ο λόγος π.χ. που το Makro μετατράπηκε σε σούπερ λιανικής: οι τιμές του ήταν παράλογες. Έναν μεγάλο αριθμό προϊόντων μού τα δίνει χοντρική σε τιμή μεγαλύτερη απ' ό,τι πουλάω αυτήν την στιγμή). Γενικά οι νόμοι της αγοράς είναι αδυσώπητοι. Υπάρχουν προϊόντα που μπορείς να παίξεις και άλλα που δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Π.χ. δεν μπορείς να αυξήσεις την τιμή του γάλατος εκτός κι αν είσαι σε σούπερ προνομιακό/μονοπωλιακό μέρος. Κάποιο μέρος της αλυσίδας επωμίζεται το κόστος διάθεσης, πολύ σπανιότερα ο καταναλωτής. Για το γάλα, ας πούμε, εγώ το παίρνω 1,04 και το δίνω 1,10. Όπως καταλαβαίνεις εγώ είμαι αυτός που επωμίζεται το έξτρα κόστος. Ο Μαρινόπουλος το αγοράζει φθηνότερα, δηλαδή την διαφορά την πληρώνει ο παραγωγός (για το προνόμιο να βρίσκεται στα ράφια του Μαρινόπουλου). Πάντως δεν μετακυλίεται στον καταναλωτή.
 
Μα γι' αυτό λέω: πρέπει να μιλάμε με νούμερα, όχι με “αίσθηση”.

Συμφωνώ. Γι' αυτό είπα ότι το κόστος διαφήμισης της κόκα κόλα πρέπει να είναι λιγότερο από 1 λεπτό / λίτρο, σύμφωνα με τους πρόχειρους υπολογισμούς που έκανα. Χαίρομαι που φέρνεις ακριβή στοιχεία που το επιβεβαιώνουν.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Άσε μας, ρε Χέλε, που θα μας πεις και πόσο συχνά παίζουν οι διαφημίσεις των Πάμπερς! Εμείς τρέχουμε να ανεφοδιαστούμε κάθε τρεις και λίγο, όχι εσύ :twit:
 

Zazula

Administrator
Staff member
Συμφωνώ. Γι' αυτό είπα ότι το κόστος διαφήμισης της κόκα κόλα πρέπει να είναι λιγότερο από 1 λεπτό / λίτρο, σύμφωνα με τους πρόχειρους υπολογισμούς που έκανα. Χαίρομαι που φέρνεις ακριβή στοιχεία που το επιβεβαιώνουν.
Αυτό είπαμε είναι το ATL κόστος συμβατικών μέσων (αυτό στο οποίο έχουμε αγγελιόσημο)· όπως βλέπουμε το 2014 ήταν 3.767.302€. Έξοδα για ATL σε digital μέσα και BTL/TTL δεν έχουμε (έχουμε ωστόσο λόγους να πιστεύουμε ότι δεν θα είναι και αμελητέα), αλλά αυτά δεν έχουν αγγελιόσημο (που 'ταν κι η αφορμή για την εν λόγω κουβέντα).

Παρεμπ υπάρχει και η αγορά του ραφιού, που ανέφερες, τα kickbacks στα σημεία πώλησης κττ· και από την οικονομική έκθεση της εταιρίας για το 2013 (και με σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2012) βλέπουμε ότι η 3Ε έδωσε σε κίνητρα προς τους προμηθευτές 27,4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η The Coca Cola Company (TCCC) έδωσε άλλα 4,0 εκατομμύρια ευρώ απευθείας σε προμηθευτές ως κίνητρα πωλήσεων κι επίσης έδωσε και 0,6 εκατομμύρια ευρώ στην 3Ε σχετικά με τα έξοδα προώθησης και 2,9 εκατ. ευρώ σχετικά με το κόστος πωληθέντων. Ήδη δηλαδή έχουμε πιάσει τα 34,9 εκατ. ευρώ — κάπου εννιάμισι φορές το ATL κόστος! Η TCCC συμμετέχει πχ στο κόστος ψυκτικών μηχανημάτων και σε κινήσεις στήριξης της τιμής του προϊόντος· τέλος, συχνά διενεργεί επιπρόσθετες πληρωμές για την προώθηση πωλήσεων και διαφήμιση απευθείας στους προμηθευτές ως μέρος συμφωνιών κοινής προώθησης πωλήσεων (κινήσεις για τις οποίες δεν γνωρίζουμε τα αντίστοιχα ποσά). Αυτές οι κινήσεις πάντως στηρίζουν ένα μέρος και της ATL διαφήμισης των μεγάλων σουπερμάρκετ.
 
Ναι, αλλά δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχουν αυτά τα κόστη με την συζήτηση. Μιλούσαμε για το αγγελιόσημο και κατά πόσο επηρεάζει την τιμή των προϊόντων. Οι προωθητικές ενέργειες, τα μπόνους και τα λοιπά δεν έχουν να κάνουν με την συζήτηση. Υπόψιν ότι οι προωθητικές ενέργειες, οι οποίες λογίζονται σαν κόστος διάθεσης, όχι μόνο δεν αυξάνουν την τελική τιμή του προϊόντος αλλά αντίθετα την μειώνουν. Π.χ. η κόκα κόλα αυτόν τον καιρό τρέχει προωθητική ενέργεια μείωσης της τιμής στο 1,5 για τις 1,5λιτρες. Η εταιρεία καλύπτει την διαφορά από την προηγούμενη τιμή πώλησης του καταστήματος. Δηλαδή αν εγώ την έδινα 1,7 ευρώ, η κόκα κόλα μού δίνει 20 λεπτά ανά τεμάχιο ώστε να την κατεβάσω στην τιμή της προωθητικής ενέργειας. Αν κάποιος την έδινε 1,9, η εταιρεία καλείται να πληρώσει 40 λεπτά ανά τεμάχιο. Αυτά περιέχονται στα έξοδα που παραθέτεις. Είναι έξοδα που βαραίνουν την εταιρεία ενώ παράλληλα μειώνουν την τιμή του προϊόντος για τον καταναλωτή. Φυσικά η εταιρεία δεν το κάνει αυτό από την καλή της καρδιά. Είναι στρατηγική μάρκετινγκ.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Hellegennes, μήπως περνάς κρίση ανακλαστικής αντιδραστικότητας; Πρόσθεσα παρεμπιπτόντως τα στοιχεία της δεύτερης παραγράφου, επειδή στοιχειοθετούν κάτι το οποίο ανέφερες εσύ νωρίτερα.
 

SBE

¥
Έλλη, φιλική συμβουλή: step away from the keyboard, slowly.
Δέκα σελίδες μηνύματα απο χτες, δεν σε προλαβαίνω!
Αποτοξίνωση για ένα 24ωρο, καλύτερα 48ωρο.
Κι οι υπόλοιποι βοηθήστε το το παιδί, κάντε κι εσείς μια αποτοξίνωση από το νήμα.
 

Zazula

Administrator
Staff member
http://www.bankingnews.gr/οικονομία...γής-που-είναι-κατατεθειμένα-στην-ελβετία.html

Αδρανεί και σιωπά η Ελλάδα για τα εκατομμύρια της φοροδιαφυγής που είναι κατατεθειμένα στην Ελβετία

Η Ελβετία έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για τακτοποίηση και νομιμοποίηση αδήλωτων περιουσιακών στοιχείων αναφέρουν ελβετικά ΜΜΕ

Την θέση ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει αδρανήσει στο θέμα των δισεκατομμυρίων ευρώ που είναι κατατεθειμένα στην Ελβετία και αποτελούν προϊόν φοροδιαφυγής διατύπωσε η ελβετική ραδιοτηλεόραση «RTS Info».
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το ρεπορτάζ του «RTS Info» με τίτλο «Η Ελλάδα δεν φαίνεται να "εποφθαλμιά" τα εκατομμύρια της φοροδιαφυγής, τα κατατεθειμένα στην Ελβετία», υπογραμμίζει ότι «παρά τις επείγουσες χρηματικές ανάγκες η Αθήνα αδρανεί».
«Αυτή η αδράνεια μας εκπλήσσει ακόμα περισσότερο, με δεδομένο ότι η Ελβετία έκανε ήδη συγκεκριμένες προτάσεις στην Ελλάδα για την τακτοποίηση και νομιμοποίηση των αδήλωτων περιουσιακών στοιχείων» ανέφερε το ρεπορτάζ της ελβετικής ραδιοτηλεόρασης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η τελευταία συνάντηση μεταξύ Βέρνης και Αθήνας, χρονολογείται από τις 4 Φεβρουαρίου 2014, οπότε η Ομοσπονδιακή Σύμβουλος (σσ: υπουργός Οικονομικών) Eveline Widmer-Schlumpf συναντήθηκε με τον Έλληνα τότε υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, στον οποίο πρότεινε λύση για μια τακτοποίηση του παρελθόντος, λαμβάνοντας υπόψη την εφαρμογή, σε διεθνές επίπεδο, της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών ανάμεσα στα κράτη (για τις τραπεζικές καταθέσεις).
«Παρ' όλα αυτά δεν έχουμε πάρει καμία απάντηση έως σήμερα, ούτε από την προηγούμενη κυβέρνηση, ούτε και από την καινούργια» εξήγησε στην εκπομπή, η Anne Cesar, μέλος του τμήματος Επικοινωνίας, του ελβετικού υφυπουργείου για Διεθνή Οικονομικά Θέματα.
«Για την αποτελεσματική καταπολέμηση της φοροδιαφυγής απαιτείται μια μεγάλη πολιτική βούληση, αλλά και ανθρώπινα, τεχνικά και υλικά μέσα [...].
Αυτό απαιτεί τη χρήση μεγάλων δημόσιων πόρων σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.
Έτσι σήμερα που το ελληνικό κράτος υποφέρει από μεγάλη έλλειψη ρευστότητας, είναι αδύνατο ή πολύ δύσκολο, να εφαρμόσει ένα σχέδιο μεγάλης κλίμακας για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής» υποστήριξε ο Thibaut Mercier, οικονομολόγος στη γαλλική τράπεζα BNP -Paribas.
«Η Αθήνα θα μπορέσει να ασχοληθεί με τη φοροδιαφυγή, όταν αποκτήσει τα μέσα, εκτός εάν ισχύει η θέση των ερευνητών του Πανεπιστημίου του Σικάγου στα τέλη του 2012, σύμφωνα με τους οποίους η φοροδιαφυγή είναι μια πρακτική τόσο διαδεδομένη στην ελληνική ελίτ, που η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορεί να καταπολεμήσει» επεσήμανε το ρεπορτάζ του RTS Info.
 
Τι χρειάζεται η Ευρώπη στην μέση μιας οικονομικής κρίσης; Να προκαλεί ξοδεύοντας 1,3 δις για νέα γραφεία της ΕΚΤ. Είναι και ένα καλό μάθημα για τους οπισθοδρομικούς λαούς του Νότου. Η κατασκευή του κόστισε μόλις δυο-τρεις εκατοντάδες εκατομμύρια παραπάνω από τα διπλά του αρχικού σχεδιασμού και μόλις κάτι λίγο παραπάνω από +50% στο προϋπολογισμένο κόστος. Άσε που το τέλειωσαν σε χρόνο dt, με ούτε καν τρία χρόνια καθυστέρηση.

Ομολογουμένως, η ΕΚΤ ξέρει πώς να δείχνει ότι η λιτότητα και ο περιορισμός της σπατάλης είναι ο δρόμος προς μια καλύτερη κοινωνία. Τα νέα γραφεία θα καλύψουν τις στεγαστικές ανάγκες του προσωπικού της με μόλις μισό εκατομμύριο ευρώ ανά εργαζόμενο. Τζάμπα, λέμε! Αααχ... γιατί να μην είμαστε κι εμείς τόσο οικονόμοι;
 
Οι φόροι υπέρ τρίτων θεσπίζονταν συνήθως στοχευμένα, για την κάλυψη μιας έκτακτης ανάγκης, αλλά στη συνέχεια έμεναν ακλόνητοι και μετά τη λήξη της άμεσης αναγκαιότητάς τους, δημιουργώντας στρώσεις αδιαφάνειας και εκμετάλλευσης του συνόλου από ισχυρές επιμέρους κοινωνικές ομάδες, που δεν τους χρειάζονταν πια για την κάλυψη της άμεσης ανάγκης τους.
Μου 'λεγε χτες ένας Ιταλός ότι ακόμα πληρώνουν ένα φόρο για το σεισμό της Βενέτσια-Τζούλια (Φριούλι) του 1976. Εννοείται ότι δεν ξέρω αν ισχύει.
 
Top