Σε εκτενή αδημοσίευτη επιγραφή του 3ου αι. π.Χ. από την αρχαία Κύρρο (βορειοδυτικά της Πέλλας)
Άραγε αυτή η Κύρρος έδωσε το όνομά της στην Κύρρο της Συρίας, απ' όπου καταγόταν ο Ανδρόνικος Κύρρηστος, ο κτήτορας του "Πύργου των Ανέμων" στους Αέρηδες;
Εδιτ: Ναι: Cyrrhus in Syria (Mouhafazat of Aleppo) was founded by Seleucus Nicator shortly after 300 BC, and was named for the Macedonian city of Cyrrhus.
--------------------------
Οι Ιησουίτες ήταν άνθρωποι του κόσμου, ταξιδεμένοι, διψασμένοι για επιρροή και δράση. Αφού οι άνθρωποι δεν έρχονται σε μας, στη θρησκεία, θα πάμε εμείς και η θρησκεία σε αυτούς. Θα προσαρμοστούμε στις αδυναμίες τους, στα πάθη τους, στις αξίες τους, όποιες κι αν είναι αυτές, και θα τους προσεγγίσουμε καταλαβαίνοντάς τους και προσαρμοζόμενοι σε όλα τα παραπάνω. Δεν θα προσπαθήσουμε να τους επιβάλουμε αυστηρά και άκαμπτα τις δικές μας άτεγκτες αξίες, παρά θα μελετάμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Η κατάλυση κάθε σταθερής ηθικής αξίας μέσα από τη σχετικοποίηση αυτή είναι προφανής. Αυτό έχει αποτελέσματα και θετικά και αρνητικά. Στα αρνητικά αναφέρθηκα τελείως δειγματοληπτικά προ ημερών. Στα θετικά, σήμερα: ο Πασκάλ ήταν γιανσενιστής, πολύ αυστηρών ηθών, και μάλιστα πίστευε ότι ο πραγματικός χριστιανός περνά τη ζωή του με βάσανα και απαραιτήτως με αρρώστια. Δεν επεκτείνεται στα παραδείγματα της καζουιστικής των Ιησουιτών στον τομέα των ηθών των γυναικών και της ερωτοτροπίας γενικότερα, λόγω σεμνοτυφίας, στερώντας μας δυστυχώς απ' όλα τα υπέροχα που προφανώς έγραφαν οι Ιησουίτες για να συχωρέσουν κάθε είδους ατόπημα με βάση την ηθική της εποχής εκείνης (όπως το έκαναν για να συχωρέσουν το φόνο, την τοκογλυφία, την ψευδορκία, τη γαστριμαργία κλπ. κλπ.) Ωστόσο αξίζει να αναφέρω ένα που δείχνει πόσο μοντέρνα πράγματα μπορεί να έλεγαν εν τη ανηθικότητί τους, και τα οποία βεβαίως έκαναν τον Πασκάλ να φρίττει:
[Όταν η απώλεια της παρθενιάς] γίνεται με τη συναίνεση της κοπέλας, έστω και αν ο πατέρας έχει λόγους να παραπονιέται, δεν σημαίνει ότι η περί ου ο λόγος κοπέλα, ή εκείνος με τον οποίον αυτή εκπορνεύτηκε, τον αδίκησαν με κάποιον τρόπο ή παραβίασαν το δίκαιο απέναντί του: διότι η κοπέλα είναι κύρια της παρθενιάς της, καθώς και του κορμιού της– μπορεί να το κάνει ό,τι της αρέσει, με εξαίρεση το θάνατο ή την αποκοπή των μελών της".
Les Provinciales,
Ένατη Επιστολή, σ. 175 (οθόνη 178/447).
Παρακάτω στην ίδια Επιστολή έχει μια ωραία "διευκόλυνση ευλάβειας" για τους βιαστικούς φιλακόλουθους, όπου μπορούν να πάνε σε μια εκκλησία με τέσσερις διαφορετικές Λειτουργίες που γίνονται ταυτοχρόνως αλλά η κάθε μια τους βρίσκεται σε διαφορετικό σημείο, στην αρχή, στη μέση, στο τέλος, οπότε έτσι ο βιαστικός φιλακόλουθος παρακολουθεί τη Λειτουργία στο ένα τέταρτο του κανονικού χρόνου.