Το αφορισμένο σύμφωνο συμβίωσης (Ver 2.0 - The short version)

Κάπως όπως η Αμερική δεν τα αποφασίζει αυτά κεντρικά και τα πασάρει στις πολιτείες. Νάις.

Αν ήμασταν ένα κράτος αντί για μια χαλαρή ένωση, δεν θα ήθελα να συμβαίνει όπως στην Αμερική. Όμως δεν είμαστε ακόμα και πολλές χώρες δεν θέλουν να είμαστε μια ένωση ομόσπονδων κρατών, όπως οι ΗΠΑ. Προσωπικά θα το ήθελα. Θα έλυνε πολλά προβλήματα.
 

SBE

¥
Οι Πολωνοί νομίζω ότι αποφάσισαν με δημοψήφισμα την απαγόρευση των εκτρώσεων, και δε νομίζω ότι ευθύνεται μόνο ο πάπας αλλά και το αντισοβιετικό πνεύμα που είχε πιάσει όλη την Α. Ευρώπη τότε. Αλλά, αφού το αποφάσισαν με δημοκρατικές διαδικασίες, ε, ας λουστούνε και τις συνέπειες.
Οι Ιρλανδοί κι οι Μαλτέζοι από την άλλη απλά δεν έχουν φτάσει εκεί ακόμα.
 
Οι Ιρλανδοί διαβάζω ότι έχουν κάνει κατά καιρούς δημοψηφίσματα για το ζήτημα. Βέβαια είναι λίγο αμφίβολο ηθικά κατά πόσο θα έπρεπε να τίθεται στην γνώμη τρίτων ένα προσωπικό δικαίωμα.
 

SBE

¥
Ναι, αλλά οι Ιρλανδοί δεν ανατρέψανε προηγούμενη νομοθεσία για το ζήτημα. Ενώ στην Πολωνία όταν είχαν τον σοβιετικό ζυγό (που θα λέγανε οι ίδιοι) οι εκτρώσεις ήταν νόμιμες. Καταργήθηκε ο ισχύων σχετικός νόμος με δημοψήφισμά.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Οι Ιρλανδοί διαβάζω ότι έχουν κάνει κατά καιρούς δημοψηφίσματα για το ζήτημα. Βέβαια είναι λίγο αμφίβολο ηθικά κατά πόσο θα έπρεπε να τίθεται στην γνώμη τρίτων ένα προσωπικό δικαίωμα.
Συμφωνώ σ' αυτό. Τι δουλειά έχει μια θεούσα ή ένας άντρας που δεν κινδύνεψε ποτέ από άκαιρη και ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη ν' αποφασίσει αν επιτρέπεται η άμβλωση; Αν γενικά θέταμε σε δημοψήφισμα τα προσωπικά δικαιώματα, οι μειονότητες θα είχαν εξοβελιστεί στο πυρ το εξώτερο. Και γενικότερα, αν θέταμε σε δημοψήφισμα όλους τους νόμους που ψηφίζει η κάθε κυβέρνηση, είναι προφανές ότι δεν θα μπορούσε να περάσει κανένας νόμος, εκτός από εκείνους που σε κάνουν να δουλεύεις λιγότερο, να εισπράττεις περισσότερα, να βγαίνεις στη σύνταξη στα 40 σου, να διορίζεις τα παιδιά σου στο δημόσιο με επετηρίδα και λοιπά.
 
Υποτίθεται ότι γι' αυτό βγάζουμε κυβερνήσεις. Για να διαλέγουμε ποιος μας κάνει να παίρνει αποφάσεις για σωρεία θεμάτων που δεν γίνεται να τα κατέχουμε όλα σφαιρικά και να μην τα βλέπουμε από πλευράς προσωπικού συμφέροντος. Ακούω συχνά ότι στην Ελλάδα δεν κάνουμε δημοψηφίσματα για τίποτα, αλλά η μέση κυβέρνηση της μεταπολίτευσης διαρκεί κάτι παραπάνω από 2,5 χρόνια*, οπότε δεν έχουμε καμμιά δικαιολογία. Επιλέγουμε συχνότερα ίσως από κάθε άλλο κράτος της ΕΕ.


* 14 κυβερνήσεις σε 39 χρόνια, χωρίς να μετράμε τις υπηρεσιακές και τις διπλές εκλογές όπως του 2012 ή την συγκυβέρνηση ΛΑΟΣ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που δεν ψηφίστηκε από τον λαό.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Αν γενικά θέταμε σε δημοψήφισμα τα προσωπικά δικαιώματα, οι μειονότητες θα είχαν εξοβελιστεί στο πυρ το εξώτερο.
Συμφωνώ. Τα δημοψηφίσματα σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αυτοδιάθεσης δεν προστατεύουν τις μειοψηφίες. Να θυμίσω μόνο τι έγινε με την περίπτωση του σχολείου στο Χαλάνδρι.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Και όχι παντού. Η βίκι λέει ότι στο καντόνι Άπεντσελ Ινερόντεν η ψήφος δόθηκε το 1990 με απόφαση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου (!) επειδη The voters of the canton had refused women's suffrage in 1959 by 2050 votes to 105.
 
Βέβαια είναι λίγο αμφίβολο ηθικά κατά πόσο θα έπρεπε να τίθεται στην γνώμη τρίτων ένα προσωπικό δικαίωμα.
Τίθεται βέβαια το θέμα τι είναι "προσωπικό δικαίωμα" και τι δεν είναι, και ποιος θα πρέπει να αποφασίζει επ' αυτού.

Ειδικά στο θέμα των αμβλώσεων, ναι μεν είμαι υπέρ του δικαιώματος των γυναικών στην άμβλωση κατ' επιλογή τους δύο πρώτους μήνες της κύησης, αλλά αντιλαμβάνομαι τη λογική του επιχειρήματος ότι το έμβρυο είναι άνθρωπος που έχει επίσης δικαιώματα, μεταξύ άλλων το δικαίωμα στη ζωή. Βεβαίως τίθεται το θέμα τι είναι "άνθρωπος", από ποια στιγμή και μετά το έμβρυο θεωρείται άνθρωπος κι έχει ίσα δικαιώματα με τους άλλους, με ποιο κριτήριο διαλέγουμε τη στιγμή αυτή και ποιος πρέπει να θέσει τα κριτήρια και να πάρει τις αποφάσεις επ' αυτού.

Χωρίς να θέλω να μπω στη διαδικασία να υποστηρίξω αυτή τη στιγμή τη μία ή την άλλη άποψη, θέλω απλώς να επισημάνω το γεγονός ότι η περίπτωση αυτή, όπου προκύπτει βλάβη στο έμβρυο, δεν είναι ίδια π.χ. με το γάμο των ομοφυλόφιλων, όπου είναι οφθαλμοφανές ότι η τέλεσή του δεν βλάπτει κανέναν.
 
Κατά τον νόμο το έμβρυο δεν έχει δικαιώματα. Δικαιώματα αποκτά με την γέννηση (άρθρο 35 του Αστικού Κώδικα). Τουλάχιστον δεν γνωρίζω να ισχύει κάτι διαφορετικό. Ωστόσο η άμβλωση είναι παράνομη μετά από κάποια εβδομάδα κι έπειτα εκτός κι αν υπάρχει σοβαρός ιατρικός λόγος. Υποθέτω όμως ότι είναι παράνομη γιατί αυξάνεται η επικινδυνότητα κι όχι επειδή αναγνωρίζονται δικαιώματα στο έμβρυο. Θεωρητικά, πριν αρχίσει να χτυπάει η καρδιά, δεν είναι παρά μια μάζα από κύτταρα. Από την βιολογική άποψη, δηλαδή.

Αυτό που πάντως δεν πρέπει σε καμμιά περίπτωση να τίθεται σε δημοψήφισμα είναι η ψυχική και σωματική υγεία του ατόμου. Μια εγκυμοσύνη που μπορεί να προκαλέσει σωματικά ή ψυχικά προβλήματα στην κοπέλα ή και στους συγγενείς της, θεωρείται ανεπιθύμητη. Εξάλλου είναι αμφίβολο κατά πόσο το άτομο που θα γεννηθεί θα έχει μια καλή ζωή υπό αυτές τις συνθήκες. Και σε καμμιά περίπτωση δεν έχει κανείς άλλος λόγο για το τι θα κάνει με το έμβρυο μια κοπέλα που βιάστηκε. Απολύτως κανείς άλλος.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Παράνομη (και πάλι) με δικαστική απόφαση η ομοφυλοφιλία στην Ινδία

Νέο Δελχί, Ινδία
Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ινδίας αποφάνθηκε ότι οι σχέσεις μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου είναι παράνομες, ανατρέποντας την απόφαση που είχε λάβει το Ανώτατο Δικαστήριο του Νέου Δελχί, το 2009.

Πριν από τέσσερα χρόνια το δικαστήριο της πρωτεύουσας είχε αποφανθεί ότι οι σχέσεις μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου δεν μπορούν να ποινικοποιούνται όταν υπάρχει συναίνεση.

Όμως οι δικαστές έκριναν ότι για το θέμα πρέπει να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία από την κυβέρνηση.
Την αποποινικοποίηση του ομοφυλοφιλικού σεξ εξετάζει η κυβέρνηση της Ινδίας

Η διάταξη του νόμου:
Το άρθρο 377 του ινδικού ποινικού κώδικα καθιστά «τη σεξουαλική συνεύρεση παρά φύσιν με έναν άνδρα, μια γυναίκα ή ένα ζώο» αδίκημα που τιμωρείται με δεκαετή κάθειρξη. Το άρθρο αυτό χρονολογείται από το 1861.

(Δηλαδή το μη παρά φύση με ζώο επιτρέπεται; )
 

nickel

Administrator
Staff member
Και όχι παντού. Η βίκι λέει ότι στο καντόνι Άπεντσελ Ινερόντεν η ψήφος δόθηκε το 1990 με απόφαση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου (!) επειδή The voters of the canton had refused women's suffrage in 1959 by 2050 votes to 105.

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι δεν το ήθελαν πολύ οι ίδιες οι γυναίκες. Ή δεν είχαν διαβάσει τη Λυσιστράτη. :)
 

SBE

¥
Την αποποινικοποίηση του ομοφυλοφιλικού σεξ εξετάζει η κυβέρνηση της Ινδίας

Η διάταξη του νόμου:
Το άρθρο 377 του ινδικού ποινικού κώδικα καθιστά «τη σεξουαλική συνεύρεση παρά φύσιν με έναν άνδρα, μια γυναίκα ή ένα ζώο» αδίκημα που τιμωρείται με δεκαετή κάθειρξη. Το άρθρο αυτό χρονολογείται από το 1861.

(Δηλαδή το μη παρά φύση με ζώο επιτρέπεται; )

Για αυτό υπάρχει προφανώς άλλος νόμος.
 

SBE

¥
Υποθέτω όμως ότι είναι παράνομη γιατί αυξάνεται η επικινδυνότητα κι όχι επειδή αναγνωρίζονται δικαιώματα στο έμβρυο. Θεωρητικά, πριν αρχίσει να χτυπάει η καρδιά, δεν είναι παρά μια μάζα από κύτταρα. Από την βιολογική άποψη, δηλαδή.

Όχι ακριβώς. Το όριο για τις εκτρώσεις ακόμα και στις πιο χαλαρές νομοθεσίες είναι η 24η-26η εβδομάδα της κύησης, γιατί σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης είναι δυνατή (αλλά δύσκολη) η επιβίωση του εμβρύου έξω από το σώμα της μητέρας τους.

Τώρα, για τους Ιρλανδούς, νομίζω ότι ο λόγος που ισχυρίζονται ότι μπορούν να αποφασίσουν οι θεούσες κι οι αντρες για το ζήτημα είναι ότι η ελευθερία οδηγεί σε ασυδοσία, άρα το ζητημα γίνεται κοινωνικό. Φυσικά όσοι τα λένε αυτά δεν λαμβάνουν υπόψη τους περιπτώσεις αιμομιξίας ή βιασμού, αλλά αυτό ειναι άλλο ζήτημα.
Προσωπική άποψη: τα ζητήματα ηθικής είναι προσωπικά. Από κει και πέρα, θα ήθελα να υπάρχει δυνατότητα για νόμιμες αμβλώσεις, χωρίς τα καραγκιοζιλίκια των Ιρλανδών ή των Πολωνών. Το πως αποφασίζει ο καθενας να εκμεταλλευτεί ή να μην εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες αυτές είναι δικό του ζήτημα. Αυτό το λέω γιατί υπάρχει μια τάση να θεωρείται η έκτρωση μέθοδος αντισύλληψης ή εφαρμογή αρχών ευγονικής, κι όχι λύση ανάγκης.
Όμως, για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, δε νομίζω ότι πρόκειται για την ίδια περίπτωση με το γάμο μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου. Κυρίως γιατί αφορά έναν ενήλικο (την έγκυο) και τα βασικά φιλοσοφικά ζητήματα του ανθρώπινου είδους- τι είναι ζωή, ποιός αποφασίζει για το σώμα μου κλπ. Ο γάμος από την αλλη είναι κοινωνική σύμβαση.
 
Το να ψηφίζεις εσύ για τα ατομικά μου δικαιώματα δεν είναι ελευθερία, γιατί αφενός καταστρατηγείς την δική μου ελευθερία αυτοδιάθεσης και τρόπου ζωής και αφετέρου δεν καταστρατηγείται καμμιά δικιά σου ελευθερία από την δική μου απόφαση.
 
Πειραιάς: Φιλί ομόφυλων ζευγαριών στον Αγιασμό

06/01/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ
efsyn.gr

Σε μια κίνηση διαμαρτυρίας με... αγάπη, ζευγάρια ομόφυλων «τάραξαν» τα νερά που ευλογούσε ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, γνωστός για τις ομοφοβικές και μισαλλόδοξες απόψεις του.

Το δικό τους μήνυμα αγάπης και αποδοχής έδωσαν ομόφυλα ζευγάρια στον Πειραιά με ένα συμβολικό φιλί κατά τη διάρκεια της τελετής του Αγιασμού των Υδάτων.

Την ώρα που έριχνε το σταυρό στα νερά του λιμανιού ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, ο ιεράρχης που αποκαλεί ο Νίκος Μιχαλολιάκος «διαμάντι» και δε χάνει την ευκαιρία να διακηρύξει τις πιο ακραίες ομοφοβικές και μισαλλόδοξες απόψεις, ζευγάρια κοριτσιών και αντρών γύρισαν και φιλήθηκαν στο στόμα.

«Η αγάπη ΔΕΝ είναι αμαρτία» έγραφε το φυλλάδιο που μοίραζαν στους πιστούς με την υπογραφή #PoustiRiot. Το λογοπαίγνιο παραπέμπει στο γυναικείο πανκ συγκρότημα Pussy Riots, που είχε διαμαρτυρηθεί εναντίον του Ρώσου προέδρου Βλ. Πούτιν με ένα τραγούδι μέσα στον Καθεδρικό Ναό του Σωτήρος στη Μόσχα, με αποτέλεσμα, ορισμένα μέλη του να καταλήξουν στη φυλακή.

«Δεν κρυβόμαστε — Δε σωπάμε — Δεν απολογούμαστε. Απαιτούμε ίσα δικαιώματα», αναφέρουν στα ελληνικά και στα αγγλικά οι PoustiRiot στην ιστοσελίδα τους (poustiriot.blogspot.com).

Παραθέτουν χαρακτηριστικές ομοφοβικές δηλώσεις του μητροπολίτη Σεραφείμ που έχει απειλήσει με αφορισμό όσους βουλευτές συμμορφωθούν με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και ψηφίσουν υπέρ της άρσης του αποκλεισμού των ομόφυλων ζευγαριών από το Σύμφωνο Συμβίωσης.

«Ο κ. Σεραφείμ τονίζει ότι η συγκεκριμένη τροπολογία “θέτει πλέον κατά τρόπο φρικιαστικό στη χώρα μας την θεσμοθέτηση της ανατροπής της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας και την κατοχύρωση της ψυχοπαθολογικής εκτροπής της ομοφυλοφιλίας’».

Νέες προσφυγές για το Σύμφωνο

Ύστερα από τις παλινωδίες της κυβέρνησης που, μετά τις δηλώσεις του κ. Σεραφείμ, αρνήθηκε να νομοθετήσει την άρση του αποκλεισμού των ομόφυλων ζευγαριών από το Σύμφωνο Συμβίωσης και να εναρμονιστεί με την καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, (προφανώς ο υπ. Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου ακόμα περιμένει να… καθαρογραφεί και να ερμηνευτεί από το υπουργείο του η ήδη καθαρογραμμένη και τελεσίδικη απόφαση του ΕΔΔΑ), ομόφυλα ζευγάρια έχουν ήδη έτοιμες προσφυγές προς το Δικαστήριο, σύμφωνα με πληροφορίες της Εφ.Συν.

Δ. Αγγ.
 

SBE

¥
Μου έβγαλε 18 στα 25, τι είμαι;

Σοβαρά πάντως, όσοι λένε ότι ένα παιδί χρειάζεται μάνα και πατέρα για να μεγαλώσει μεταξύ άλλων ξεχνάνε ότι πολλά παιδιά μεγαλώνουν με έναν γονιό*. Οπότε δεν είναι απλά "ρατσισμός κατά των γκέι" αλλά κοινωνικός ρατσισμός κατά των συμπολιτών μας που για οποιοδήποτε λόγο δεν έχουν παραδοσιακή οικογένεια. Χήρους, διαζευγμένους, ανύπαντρους, συγγενείς που μεγαλώνουν ορφανά κλπ κλπ.

*και για κάθε παιδική χαζομάρα που κάνει το παιδί το πρώτο που ακούς είναι "εμ, βέβαια, αφού δεν υπάρχει στο σπίτι πατέρας/ μητέρα", λες και τα παιδιά που μεγαλώνουν με πατέρα και μητέρα είναι αγγελούδια
 
Top