α) δεν ξέρω για πέιπερ, αλλά έχω δει προπτυχιακές εργασίες σε βιογραφικό καθηγητή, αρχής γενομένης από την πτυχιακή μου
Άρα έκανες εξαιρετική εργασία υψηλής ποιότητας (και δεν ισχύουν τα περί φτωχομιζέριας του Έλληνα ερευνητή).
β) όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο, ο επιβλέπων πτυχιακής -από ό,τι γνωρίζω- έπαιρνε χρήματα για κάθε πτυχιακή που επέβλεπε.
Συνήθως έτσι γίνεται, αλλά ένας σοβαρός καθηγητής θα αναλάβει όσες εργασίες μπορεί να επιβλέψει επιτυχώς, όχι όσες του χρειάζονται για να αλλάξει ιχ. Μη γελάς, είπα "σοβαρός".
γ) η αγγελία δεν απευθύνεται μόνο σε προπτυχιακούς, αλλά και σε μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς.
Μέχρι και μάστερ κάνεις αντιγραφή. Αλλά πώς γίνεται να σου κάνει άλλος το διδακτορικό ολόκληρο; Γίνεται μόνο στο σύμπαν αυτών που νομίζουν ότι τα διδακτορικά είναι διαβάζω μερικά βιβλία και γράφω μια έκθεση. Ακόμα και στις θεωρητικές επιστήμες που δεν χρειάζονται εργαστήρια πρέπει να βγει ο υποψήφιος διδάκτορας στο δρόμο με το μαγνητόφωνο, να φτιάξει ερωτηματολόγια και να πείσει κόσμο να τα συμπληρώσει, να συνεργαστεί με άλλους φορείς για να έχει πρόσβαση στις πληροφορίες τους κλπ κλπ. Να, για παράδειγμα, μια γνωστή μου έκανε εθνογραφική- γλωσσολογική διατριβή. Για ένα χρόνο είχε πάρει τα βουνά και τα λαγκάδια και μίλαγε με παππούδες και γιαγιάδες στα χωριά. Μετά πλήρωσε κάποιον για απομαγνητοφώνηση και κάποιον να της μεταφράσει τους ξενόγλωσσους διαλόγους. Και μετά στρώθηκε να αναλύσει το υλικό.
Θα μπορούσε να ζητήσει από κάποιον να της κάνει τη χαμαλοδουλειά στα κατσικοχώρια; Ίσως, αλλά γιατί; Αφού ήθελε να κάνει έρευνα σε αυτό τον κλάδο. Και άσε που άμα είσαι παρών όταν καταγράφονται τα διάφορα μπορείς να κάνεις καλύτερη ανάλυση μετά. Αλλά ακόμα κι αν το έκανε, δεν θα ήταν ανήθικο από ερευνητική άποψη: ξέρω ερευνητή που κάνει δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά με έρευνα σε κρατικά αρχεία χωρών που δεν μιλάει τη γλώσσα τους. Προσλαμβάνει κόσμο να κάνει την έρευνα και να του στέλνει υλικό.
Μετά, θα μπορούσε να προσλάβει κάποιον να της κάνει την ανάλυση; Θα μπορούσε, αλλά είχε ήδη πρόσβαση σε κάποιον πολύ έμπειρο στη μεθοδολογία αυτή, και πολύ πρόθυμο να την βοηθήσει: τον καθηγητή της. Και το υπόλοιπο εργαστήριο. Γιατί είχαν το συνήθειο να μαζεύονται όλοι μια φορά το μήνα και να συζητάνε απορίες κλπ. Κι επειδή η σχέση δεν είναι ίδια με τη σχέση του προπτυχιακού, θα ήταν πολύ δύσκολο να προσποιείται ότι κάνει τη δουλειά χωρίς να την κάνει.
Θα μπορούσε ίσως να προσλάβει κάποιον να της γράψει την εργασία με βάση τις σημειώσεις της, αλλά επειδή μέχρι να τελειώσει τη δουλειά οι σημειώσεις θα έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια, θα έχουν υποβληθεί ενδιάμεσες εργασίες κλπ το γράψιμο είναι κυρίως συρραφή και ρετουσάρισμα προϋπάρχοντος υλικού. Δηλαδή δεν θα το έλεγες 100% εξαπάτηση.
Και τέλος, θα έπρεπε να είναι τσίφτισσα και καπάτσα για να εξαπατήσει την επιτροπή ολόκληρη.
Στην καλύτερη, μπορείς να φορτωθείς ή να προσλάβεις κάποιον να σου κάνει μέρος της χαμαλοδουλειάς. Ολόκληρη διδακτορική διατριβή από την αρχή μέχρι το τέλος, δύσκολα...
Και πάμε τώρα στα διδακτορικά με κλινικές έρευνες ή εργαστηριακά πειράματα, ειδικά αυτά που τα εργαστήρια δεν στήνονται στην αποθήκη του σπιτιού μας και πρέπει π.χ. πρέπει να εξασφαλίσεις πρόσβαση για λίγο καιρό στη CERN... :twit: Καλά, ας μην πάμε...
Και τέλος, τα διδακτορικά παίρνουν πολλά χρόνια. Ποιός φοιτητής μπορεί να προσλάβει κάποιον και να του κόψει μισθό για τρία με πέντε χρόνια; Πότε θα κάνει απόσβεση του εξόδου αυτού;
Και ποιός θα δεχτεί να περάσει την ταλαιπωρία ενός διδακτορικού ξανά και ξανά χωρίς αναγνώριση;
ΥΓ Αν υπάρχει κανένας πρόθυμος να με πληρώνει κανονικό (πολύ γερό) μισθό για να του κάνω το διδακτορικό στην ηλεκτρονική, ας στείλει προσωπικό. Η υπηρεσία περιλαμβάνει και φροντιστήριο για να μη φανεί η ασχετοσύνη του. Αλλά δεν περιλαμβάνει εργαστηριακή δουλειά ή χρήση εξειδικευμένου λογισμικού, εκτός αν μπορεί να μου το εξασφαλίσει. Ενδεικτικά, το λογισμικό που χρησιμοποίησα στο διδακτορικό μου για ηλεκτρομαγνητική ανάλυση, το οποίο παραμένει το κορυφαίο της αγοράς, κοστίζει στην απλή βερσιόν $12Κ. Το δωρεάν φοιτητικό πακέτο δεν έχει τις δυνατότητες που απαιτούνται σε διδακτορική διατριβή.
ΥΓ2 Έριξα μια ματιά στον κλάδο μου στο
αρχείο διδακτορικών του ΕΚΤ και πολύ φοβάμαι ότι με το επίπεδο που είδα απογοητεύτηκα. Κλικάρω σε μία τυχαία και η περίληψη ήταν τόσο κακογραμμένη που αν έψαχνα πληροφορίες δεν θα μου έλεγε αν αξίζει να διαβάσω την υπόλοιπη εργασία ή όχι. Δεν έλεγε ούτε τι μεθοδολογία χρησιμοποίησαν, ούτε τι συμπεράσματα έβγαλαν. Και δυστυχώς, ορισμένες (όχι πολλές) μου φάνηκαν όχι ικανοποιητικού επιπέδου (με επιφύλαξη, βέβαια). Και μετά λέμε δεν έχουν τα ελληνικά επιστημονικά προϊόντα citations. Ούτε εγώ προχώρησα την επιστήμη μπροστά έτη φωτός. Αλλά ήταν πρωτότυπη πρακτική δουλειά με επαρκή θεωρητική ανάλυση.