Το νήμα για την παιδεία

SBE

¥
Βρε παιδιά, μην ξεφεύγομε. Όταν λέω ότι η αξιολόγηση μπορεί να γίνει από τον καθένα εννοείται εννοώ από τον καθένα του κλάδου. Δεν μπορεί ένας δάσκαλος να δει αν ένας άλλος δάσκαλος κάνει καλό μάθημα; Κι αν ακόμα δεν μπορεί (πράγμα δύσκολο), θα μπορέσει αν του δώσεις μια λίστα με το τι θεωρείται "καλό μάθημα" και του ζητήσεις να ελέγξει αυτά τα σημεία. Έχω παρακολουθήσει τη διδασκαλία συναδέρφων μου και με έχουν παρακολουθήσει κι αυτοί και οι παρατηρήσεις τους ήταν πολύ σωστές. Μπορεί να μην καταλάβαιναν τι έλεγα (ούτε εγώ καταλάβαινα τα δικά τους), αλλά στη μέθοδο διδασκαλίας μπορούσαν να σχολιάσουν.
Με έχει κρίνει επίσης ο προϊστάμενός μου, οι φοιτητές μου, κάποιος από τα κεντρικά και φέτος κάθε γραπτό που βαθμολογώ ελέγχεται από δύο κριτές. Και ναι, μου έχουν βρει λάθη κατά καιρούς και μου έχουν υποδείξει πώς να τα διορθώσω, αλλά αυτό δεν ήταν εμπόδιο στην επαγγελματική μου εξέλιξη, στην ανώτατη βαθμίδα για τη θέση μου είμαι. Κρίση δε σημαίνει άμεση απόλυση ή μπλοκάρισμα προαγωγών. Δεν έχω καβαλήσει τόσο καλάμι ώστε να ζητήσω να δω το βιογραφικό τους για να δω αν μπορούν να με κρίνουν.
 
Αυτό είναι εντελώς εσφαλμένο. Κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μπορέσεις να το διαβάσεις καν (ειδικά αν είναι μικρό σε έκταση). Αλλά και να μπορέσεις να το διαβάσεις, τη μεθοδολογία μπορείς να την αξιολογήσεις μόνο εάν γνωρίζεις το state-of-the-art. Αλλιώς δεν θα μπορούσες να ξέρεις αν π.χ. η "ανακάλυψη" απλώς επαναλαμβάνει κάτι που το ήξεραν μέχρι και οι (ερευνητικές) πέτρες εδώ και 40 χρόνια. (Ο συγγραφέας κατά πάσα πιθανότητα δεν θα πει ότι αυτό που ανακάλυψε είναι τετριμμένο και ήδη γνωστό.)

Αλλά αυτό μας πηγαίνει αλλού. Οι αξιολογητές προφανώς θα γνωρίζουν το αντικείμενο μέσες-άκρες, και ακόμη και να μην γνωρίζουν τις τελευταίες εξελίξεις μπορούν να καλέσουν εξωτερικούς κριτές.

Μπορώ να αναγνωρίσω συστηματικά λάθη στην μεθοδολογία, όσο εξειδικευμένο κι αν είναι το αντικείμενο. Προφανώς κάποια μεθοδολογικά λάθη δεν θα είναι το ίδιο εύκολο να ανιχνευθούν, αλλά υπάρχουν γενικές επιστημονικές αρχές και πρότυπα τα οποία είναι εύκολα ανιχνεύσιμα. Εν τούτοις, αυτό είναι ένα ακραίο παράδειγμα. Εξάλλου, όπως σωστά σημειώθηκε, η αξιολόγηση σε τέτοιες περιπτώσεις γίνεται με κριτήρια που έχουν τεθεί από ειδικούς. Ο ειδικός λέει σε μένα να έχω τον νου μου για το Χ και το Ψ και εγώ απλώς ελέγχω.

Έτσι ακριβώς που το λες, ίσως ακούγεται αστείο, αλλά το τι θα σου επιτρέπεται να καλλιεργείς είναι σχεδόν εδώ. Και ο διάσημος πλέον Καναδός γεωργός που τραβήχτηκε στα δικαστήρια με τη Μονσάντο, πιθανόν στην αρχή να γέλασε, μέχρι να συνειδητοποιήσει τι του συνέβη.

Καλά έκανε η Monsanto και του έκανε μήνυση. Ο Καναδός ήξερε πολύ καλά τι έκανε και παρενέβη τους όρους της εταιρείας. Δεν του έκαναν μήνυση γιατί τάχα μου αθώα ο αέρας έφερε στο χωράφι του σπόρους. Αν συνέβαινε αυτό δεν θα κέρδιζε τις δυο από τις τρεις διαμάχες η Monsanto.

Εξάλλου η ίδια η εταιρεία ποτέ δεν έκανε μηνύσεις για κάτι τέτοιο. Έχει μηνύσει πολλές φορές αγρότες που έχουν χρησιμοποιήσει τους σπόρους της για δεύτερη χρονιά, αλλά αυτό συμβαίνει γιατί οι όροι χρήσης απαγορεύουν την φύλαξη σπόρων και επανασπορά από τον ίδιο τον αγρότη. Και δικαιωματικά, γιατί οι σπόροι σαν τεχνολογία είναι δικό τους προϊόν και όποιος δεν θέλει να υπόκειται σε τέτοιους όρους ας μην αγοράζει. Η Monsanto ξοδεύει χρόνια έρευνας και δισεκατομμύρια δολλάρια τα οποία κάπως πρέπει να πάρει πίσω.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Καλά έκανε η Monsanto και του έκανε μήνυση.
Μηνύσεις κάνει όποιος θέλει, αλλά τελικά τα δικαστήρια δικαίωσαν τον αγρότη, σωστά; Ή, για να είμαι ακριβής, έδωσαν δίκιο και στους δυο:

The Supreme Court issued their decision in May 2004 and one can view the decision as a draw. The Court determined that Monsanto's patent is valid, but Schmeiser is not forced to pay Monsanto anything as he did not profit from the presence of Roundup Ready canola in his fields. This issue started with Monsanto demanding Schmeiser pay the $15/acre technology fee and in the end, Schmeiser did not have to pay. The Schmeiser family and supporters are pleased with this decision, however disappointed that the other areas of appeal were not overturned.
 
Μπορώ να αναγνωρίσω συστηματικά λάθη στην μεθοδολογία, όσο εξειδικευμένο κι αν είναι το αντικείμενο. Προφανώς κάποια μεθοδολογικά λάθη δεν θα είναι το ίδιο εύκολο να ανιχνευθούν, αλλά υπάρχουν γενικές επιστημονικές αρχές και πρότυπα τα οποία είναι εύκολα ανιχνεύσιμα. Εν τούτοις, αυτό είναι ένα ακραίο παράδειγμα. Εξάλλου, όπως σωστά σημειώθηκε, η αξιολόγηση σε τέτοιες περιπτώσεις γίνεται με κριτήρια που έχουν τεθεί από ειδικούς. Ο ειδικός λέει σε μένα να έχω τον νου μου για το Χ και το Ψ και εγώ απλώς ελέγχω.

Το ακραίο παράδειγμα το ανέφερες εσύ, όχι εγώ. Η αξιολόγηση σ' αυτές τις περιπτώσεις γίνεται με κριτήρια που είναι πολύ γενικόλογα. Τα κριτήρια αυτά δεν μπορούν να σου διδάξουν το αντικείμενο. Μπορείς απλά να πεις "εντάξει, έκανα λάθος", δεν χρειάζεται να επιμένεις πάνω σε πράγματα που δεν γνωρίζεις.
 

bernardina

Moderator
Κι εγώ μια ιστορία νίκης του αγρότη διάβασα. Α, και μια παρότρυνση για donation στο κάτω μέρος της σελίδας -επειδή τα δικαστικά έξοδα είναι λέει μεγάλα...

Τέλος πάντων, για να μη φανεί ότι προβοκάρω, ήμουν από τους πρώτους που υπέγραψαν κατά των μεταλλαγμένων. Όμως δεν εννοούσα αυτό λέγοντας για ιστορίες συνωμοσίας. Εννοούσα την γελοία αγανάκτηση και τα τραβηγμένα απ' τα μαλλιά σενάρια που άκουσα φέτος το καλοκαίρι σε πολλές συντροφιές, όπου κάποιοι κατέληγαν στα σοβαρά να υποστηρίζουν ότι θα περνάει ο χωροφύλακας και θα σε μαγκώνει έτσι και βάλεις ντοματούλες στο μπαλκονάκι σου! (ναι, για την οικονομική κρίση μιλούσαμε... :eek: ) ή θα πας να μαζέψεις ρίγανη ή θρούμπι από το βουνό. Μολονότι ο σχετικός νόμος (που δεν ξέρω καν αν έχει περάσει) στόχευε στο να απαγορευτεί η πώληση του κάθε μαντζουνιού ως πανάκεια για πάσα νόσο και μαλακία, και οι άνθρωποι να παρατάνε, ξέρω 'γώ, τα θεραπευτικά πρωτόκολλα του καρκίνου για να πίνουν απόσταγμα μαϊντανού ή φραπελιά (θου Κύριε...)
Όποιος σταθεί ψύχραιμα και παρατηρήσει το τι πραγματικά συμβαίνει, θα δει χωρίς μεγάλο κόπο ότι μάλλον το αντίθετο ισχύει. Δεν είδα κανέναν ως τώρα να μπήκε φυλακή επειδή έσπειρε βλίτα ή ντομάτα από παλιό σπόρο. Τώρα, αν δεν φρόντισε να κρατήσει (ή να βρει) και πήγε κι αγόρασε τα στείρα της Μονσάντο... ε, ας πρόσεχε.
 

Elsa

¥
Καλά έκανε η Monsanto και του έκανε μήνυση. Ο Καναδός ήξερε πολύ καλά τι έκανε και παρενέβη τους όρους της εταιρείας. Δεν του έκαναν μήνυση γιατί τάχα μου αθώα ο αέρας έφερε στο χωράφι του σπόρους. Αν συνέβαινε αυτό δεν θα κέρδιζε τις δυο από τις τρεις διαμάχες η Monsanto.

Κι όμως, ο αγρότης δεν είχε φυτέψει σπόρους της εταιρείας αλλά συμβατικούς. Τουλάχιστον στο βίντεο που έχω παρακολουθήσει έτσι έλεγε ο ίδιος, αν ξέρεις κάτι άλλο, το συζητάμε. Και πράγματι, η απόφαση του δικαστηρίου ήταν Σολομώντεια.
 
Μπορώ να αναγνωρίσω συστηματικά λάθη στην μεθοδολογία, όσο εξειδικευμένο κι αν είναι το αντικείμενο. Προφανώς κάποια μεθοδολογικά λάθη δεν θα είναι το ίδιο εύκολο να ανιχνευθούν, αλλά υπάρχουν γενικές επιστημονικές αρχές και πρότυπα τα οποία είναι εύκολα ανιχνεύσιμα. Εν τούτοις, αυτό είναι ένα ακραίο παράδειγμα. Εξάλλου, όπως σωστά σημειώθηκε, η αξιολόγηση σε τέτοιες περιπτώσεις γίνεται με κριτήρια που έχουν τεθεί από ειδικούς. Ο ειδικός λέει σε μένα να έχω τον νου μου για το Χ και το Ψ και εγώ απλώς ελέγχω.

Το παρακάτω θα έπρεπε να είναι στο προηγούμενο ποστ μου.

Για να το κάνω πιο λιανό, το να χρησιμοποιείς "γενικές επιστημονικές αρχές" όταν προσπαθείς να αξιολογήσεις μια τεχνική εξειδικευμένη εργασία είναι σα να προσπαθείς να αξιολογήσεις διδασκαλία με βάση το κριτήριο "ήρθε στην αίθουσα ο διδάσκων ή έμεινε σπίτι του;".
 
Το ακραίο παράδειγμα το ανέφερες εσύ, όχι εγώ. Η αξιολόγηση σ' αυτές τις περιπτώσεις γίνεται με κριτήρια που είναι πολύ γενικόλογα. Τα κριτήρια αυτά δεν μπορούν να σου διδάξουν το αντικείμενο.

Γιατί, πού είπα εγώ ότι τα κριτήρια αυτά δεν είναι γενικόλογα; Πολύ περισσότερο, πού είπα ότι τα κριτήρια αυτά μπορούν να σου διδάξουν το αντικείμενο;:confused:
 
Κι όμως, ο αγρότης δεν είχε φυτέψει σπόρους της εταιρείας αλλά συμβατικούς. Τουλάχιστον στο βίντεο που έχω παρακολουθήσει έτσι έλεγε ο ίδιος, αν ξέρεις κάτι άλλο, το συζητάμε. Και πράγματι, η απόφαση του δικαστηρίου ήταν Σολομώντεια.

Αυτό ισχυρίστηκε αυτός, το δικαστήριο όμως βρήκε ότι δεν ίσχυε ο ισχυρισμός του. Αρχικά η Monsanto δικαιώθηκε, ο αγρότης έκανε έφεση και η Monsanto ξαναδικαιώθηκε. Στην τρίτη δίκη βγήκε η απόφαση να μην πληρώσει ο αγρότης.
 
Γιατί, πού είπα εγώ ότι τα κριτήρια αυτά δεν είναι γενικόλογα; Πολύ περισσότερο, πού είπα ότι τα κριτήρια αυτά μπορούν να σου διδάξουν το αντικείμενο;:confused:

Αν δεν μπορείς να καταλάβεις καν τι σημαίνουν οι λέξεις στις προτάσεις που διαβάζεις, πόσο μάλλον τα σύμβολα, το να σου πει κάποιος ειδικός "πρόσεξε να δεις αν τα συμπεράσματα προκύπτουν από τις προϋποθέσεις και τα ενδιάμεσα βήματα" είναι παντελώς άχρηστο.

Είναι προφανές ότι δεν έχεις καμία διάθεση να μάθεις ή να μάθεις να σκέφτεσαι, οπότε δεν ξανα-απαντάω.
 
Καλά, είναι όπως τα λες. Για να κάνεις αξιολόγηση πρέπει να έχεις γράψει ο ίδιος το paper αλλιώς δεν θα καταλάβεις τα συμβολάκια που εισάγονται.
 

nickel

Administrator
Staff member
Ελληγεννή, έχεις κάνει σπουδές, έχεις φτάσει σε κάποιο επίπεδο. Αναρωτιέμαι: στην τάξη άκουγες τους καθηγητές σου ή τους έλεγες εσύ τι πρέπει να πούνε;

:s
 
Ελληγεννή, έχεις κάνει σπουδές, έχεις φτάσει σε κάποιο επίπεδο. Αναρωτιέμαι: στην τάξη άκουγες τους καθηγητές σου ή τους έλεγες εσύ τι πρέπει να πούνε;
:s

Και τα δυο (σοβαρά). Θυμάμαι την φιλόλογο που προσπαθούσε να με πείσει ότι η κλιτική του λύκου είναι "λύκο" αντί "λύκε" -έτσι λέει ήταν μόνο στα αρχαία- και ότι δεν υπάρχουν επιρρήματα σε -ως στην δημοτική. Επίσης θυμάμαι έναν καθηγητή που προσπαθούσε να με πείσει ότι η βέλτιστη ταξινόμηση γίνεται με bubble sort κι έναν άλλον που προσπαθούσε να με πείσει ότι δεν υπάρχουν άπειρα μεγαλύτερα από άλλα άπειρα. Εξάλλου ποτέ δεν συμφωνούσα με την ερμηνεία που έδιναν τα βιβλία και οι φιλόλογοι στην ανάλυση ποίησης. Πάντα είχα μια δική μου θεώρηση και πάντα καταλήγαμε σε κόντρες (μια φορά με έβγαλε φιλόλογος από την τάξη γιατί της είπα "καλά, είναι όπως τα λέτε").
 

drazen

New member
Όμως (...) γνωρίζω ως μηχανικός ότι για τα πάντα μπορούν να υπάρχουν διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου. Και μάλιστα, διαδικασίες διατυπωμένες τόσο απλά ώστε να μπορεί να υλοποιούνται από το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού που καλείται να τις υλοποιήσει.
Πάντα μου ζήλευα την ευτυχία των ανθρώπων που εργάζονται με την άψυχη ύλη. Η κούρασή τους φεύγει μ’ ένα μπανάκι κι έναν καλό ύπνο, το έζησα για πολύ καιρό και το γνωρίζω. Το δικό μας, όμως, "υλικό" δεν είναι μείγμα οπλισμένου σκυροδέματος για να κάνεις μια δοκιμή θραύσης. Ούτε καν μπορείς να επιλέξεις ή ν’ αλλάξεις τα υλικά σου (κάτι που μεταφορικά κάνουν τα ακριβά ιδιωτικά σχολεία).

Επίσης, έχω καταλάβει (χωρίς να έχω διαβάσει κάτι ιδιαίτερο σχετικά) ότι σήμερα υπάρχει στην Ευρώπη ένα σύστημα αξιολόγησης της εκπαίδευσης (PISA) που (αυτό φαντάζομαι εννοεί ο Ντράζεν) διατυπώθηκε από συντηρητικές κυρίως κυβερνήσεις και εκπορεύεται από συντηρητικά κέντρα σκέψης, με στόχους που υποθέτω ότι ταιριάζουν στο συγκεκριμένο προφίλ πολιτικής (δηλαδή, να ετοιμάσει το ανθρώπινο δυναμικό σύμφωνα με τις προβλεπόμενες ανάγκες της συγκεκριμένης πολιτικής)
Και πάλι πολύ καλά κατάλαβες. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι, στην εποχή μας, για την λειτουργία του συστήματος είναι απαραίτητο μόνο το 20% του πληθυσμού, όπως σε συγκέντρωση της Λέσχης ανέφερε ο γερο- Brzezinski στους (μη συνωμοτούντες) συνδαιτημόνες του, και ότι το υπόλοιπο του πληθυσμού θα πρέπει να έχει ένα οριακό επίπεδο διαβίωσης και (κάτι σαν) «βυζοδιασκέδαση» (tittienment; Δυστυχώς δεν έχω την παραπομπή, βρίσκεται όμως στο Jean - Claude Michéa, Η εκπαίδευση της αμάθειας, Βιβλιόραμα, 2002) για να ξεχνιέται. Κάθε ομοιότητα με την πραγματικότητα είναι απότοκη συνωμοσιολογίας.

Σχετικά με τους σπόρους, ακόμη κι αν προς το παρόν δεν απαγορεύεται η ελεύθερη καλλιέργεια παραδοσιακών ειδών, όταν στον περίγυρο του μπαχτσέ σου πέφτουν τα φυτοφάρμακα σαν το χαλάζι, φυτοφάρμακα που σκοτώνουν τα πάντα, πλην των τυποποιημένων σπόρων και των απογόνων τους, στην ουσία σού το απαγορεύουν. Αύριο θα σου επιβάλ(λ)ουν την χρήση τους για λόγους δημόσιας υγείας. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, την όχι και τόσο μακρυνή εποχή, κατά την οποία (καί γνωστοί μου) αναγκάστηκαν (αν δεν ήθελαν να τις στεγάσουν και περιορίσουν μέσα στο κοτέτσι) να σφάξουν τις λιγοστές τους κοτούλες, γιατί συνέτρεχαν οι ως άνω λόγοι (και πρόστιμα έως 3000 ευρώ), λόγω μιας “επιδημίας”, που, πέρα από τα οικονομικά της συγκείμενα, χρησίμευσε περισσότερο σαν άσκηση μαζικής υπακοής λόγω πανικού, όπως η αντικαπνιστική υστερία (την ώρα που οι πολιτικές αποθαρρύνουν την χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς είτε βαριακούν στις καταγγελίες για ρυπογόνα φουγάρα ή καρκινογόνες κεραίες είτε ψεκάζουν τον κόσμο χημικά παρά τις γνωματεύσεις των καθ' ύλην αρμοδίων) ή οι επιθέσεις με άνθρακα (αλήθεια, εκείνες οι στολές χρησιμοποιήθηκαν τουλάχιστον σε κανένα καρναβάλι; ).

Σχετικά με τις “συνωμοσίες”, το πρόβλημα είναι τί θα ορίσεις ως τέτοιες. Αν φαντάζεσαι ιππότες με σπαθιά, όρκους σε ακαταλαβίστικες γλώσσες και αίματα παρθένων, θα γελάσω μαζί σου (μολονότι τα τυπικά εισόδου στους βαθμούς της μασονίας περιλαμβάνουν τα δύο πρώτα τουλάχιστον). Αν, αντιθέτως, χαρακτηρίσεις ως συνωμοσία κάθε συννενόηση εξωθεσμικών (και γι’ αυτό ανεξέλεγκτων) ομάδων με θεσμικούς παράγοντες για ανάληψη “δράσεων” που προωθούν συμφέροντα πέρα από αυτά που κρίθηκαν κι εγκρίθηκαν με τον τρόπο που τα κατά τόπους συντάγματα (όχι στρατιωτικά) ορίζουν, ε, τότε, ναι, αυτό είναι συνωμοσία (ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το.) Όταν οι ευρωπαϊκές τράπεζες δεν θέλουν να πληρώσουν την χασούρα από τον τζόγο με τα αμερικάνικα σκουπίδια και στέλνουν τον λογαριασμό στους πολλούς, ανατρέποντας κυβερνήσεις κι επιβάλλοντας μεγαλοστελέχη τους στα τιμόνια της διακυβέρνησης, αυτό πώς να το ονομάσω;
 
Όταν οι ευρωπαϊκές τράπεζες δεν θέλουν να πληρώσουν την χασούρα από τον τζόγο με τα αμερικάνικα σκουπίδια και στέλνουν τον λογαριασμό στους πολλούς, ανατρέποντας κυβερνήσεις κι επιβάλλοντας μεγαλοστελέχη τους στα τιμόνια της διακυβέρνησης, αυτό πώς να το ονομάσω;

Χρηματοπιστωτικό σύστημα.
 
Σχετικά με τους σπόρους, ακόμη κι αν προς το παρόν δεν απαγορεύεται η ελεύθερη καλλιέργεια παραδοσιακών ειδών, όταν στον περίγυρο του μπαχτσέ σου πέφτουν τα φυτοφάρμακα σαν το χαλάζι, φυτοφάρμακα που σκοτώνουν τα πάντα, πλην των τυποποιημένων σπόρων και των απογόνων τους, στην ουσία σού το απαγορεύουν.

Τα φυτοφάρμακα σκοτώνουν έντομα, μύκητες, βακτήρια και ζιζάνια, όχι τους παραδοσιακούς σπόρους. Δεν υπάρχει φυτοφάρμακο που να διακρίνει τον τυποποιημένο σπόρο από τον παραδοσιακό και να καταστρέφει τον δεύτερο.

Και η όλη λογική που κρύβεται πίσω από τα γενετικά τροποποιημένα -κοινώς μεταλλαγμένα- φυτά είναι η εισαγωγή γονιδίων ανθεκτικότητας σε ασθένειες, ώστε να μην χρησιμοποιούνται φυτοφάρμακα, με όλες τις αρνητικές συνέπειές τους.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Πάντα μου ζήλευα την ευτυχία των ανθρώπων που εργάζονται με την άψυχη ύλη. Η κούρασή τους φεύγει μ’ ένα μπανάκι κι έναν καλό ύπνο, το έζησα για πολύ καιρό και το γνωρίζω. Το δικό μας, όμως, "υλικό" δεν είναι μείγμα οπλισμένου σκυροδέματος για να κάνεις μια δοκιμή θραύσης. Ούτε καν μπορείς να επιλέξεις ή ν’ αλλάξεις τα υλικά σου (κάτι που μεταφορικά κάνουν τα ακριβά ιδιωτικά σχολεία).
:) Όμως εσύ ξεκίνησες ήδη τον ποιοτικό έλεγχο, συγκρίνοντας παιδιά του σήμερα με παιδιά των δεκαετιών του 70 και του 80. Και ο sarant μάς είπε ότι στη Γαλλία κρατάνε ανάλογα στοιχεία χρόνων.

Ο ποιοτικός έλεγχος στην απόδοση των ανθρώπων γίνεται με εξετάσεις και στάθμιση των αποτελεσμάτων. Αν, λέμε αν, είχαμε διαχρονικά αποτελέσματα εξετάσεων των παιδιών 1ης δημοτικού (εξετάσεων που θα ελέγχουν αν τα παιδιά έμαθαν αυτό που πρέπει, να προσθέτουν π.χ. τρεις αριθμούς ή να συντάσσουν μια πρόταση με άγνωστα δομικά στοιχεία, και με τον παιδαγωγικά σωστό τρόπο) από όλα τα δημοτικά της χώρας, θα μπορούσαμε να τεκμηριώσουμε αν τα σημερινά παιδιά προσθέτουν καλύτερα ή χειρότερα από ό,τι πριν 30 χρόνια. Επίσης, θα βλέπαμε πόσο χειρότερα ήταν τα αποτελέσματα στα πομάκικα χωριά πριν 30 χρόνια και πόσο σήμερα ή πώς εξελίσσονται διαχρονικά τα αποτελέσματα π.χ. στην Γκράβα. Ακόμη, θεός φυλάξοι, θα ξέραμε πώς εξελίσσονται διαχρονικά τα αποτελέσματα των μαθητών του Δόκτορα Τάδε και, συσχετίζοντάς τα με τα συνολικά των σχολείων, θα βλέπαμε αν βελτιώνεται ή τα γράφει πια στον κόκορα.

Και να πεις ότι δεν υπάρχει τέτοιο τεράστιο κόρπους δεδομένων στην Ελλάδα; Πανελλαδικές. Σαράντα χρόνια αποτελέσματα. Στάθμισέ τα και δες: Τι κάνουν διαχρονικά οι μαθητές των ιδιωτικών και τι των δημόσιων σχολείων; Τι κάνουν τα παιδιά της πρωτεύουσας και τι των άλλων πόλεων; Τι κάνουν τα παιδιά στις Κηφισιές και τι κάνουν τα παιδιά στα Περάματα. Δεν είναι αξιόπιστα τα αποτελέσματα; Ας τα δούμε πρώτα.


(ΥΓ. Δεν δούλεψα ποτέ μου σαν μηχανικός, όχι όπως το φαντάζεσαι τουλάχιστον. Το 75% της τάξης μου ετεροαπασχολήθηκε. Κυρίως το διοικητικό και οργανωτικό κομμάτι των σπουδών μου αξιοποίησα. ;))
 

drazen

New member
Τα φυτοφάρμακα σκοτώνουν έντομα, μύκητες, βακτήρια και ζιζάνια, όχι τους παραδοσιακούς σπόρους. Δεν υπάρχει φυτοφάρμακο που να διακρίνει τον τυποποιημένο σπόρο από τον παραδοσιακό και να καταστρέφει τον δεύτερο.
Φυσικά και τα φυτοφάρμακα (παρασιτοκτόνα ή εντομοκτόνα) δεν σκοτώνουν τους σπόρους, καταστρέφουν, όμως, όλην την μικροπανίδα και μικροχλωρίδα διαλύοντας την ισορροπία του συστήματος. Ακόμη, είναι τόσο δυνατά που μόνο τα τα γενετικά τροποποιημένα φυτά μπορούν να τα αντέξουν. Οι παθογόνοι οργανισμοί, στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν, μεταναστεύουν εκεί που απειλούνται λιγότερο.

Και η όλη λογική που κρύβεται πίσω από τα γενετικά τροποποιημένα -κοινώς μεταλλαγμένα- φυτά είναι η εισαγωγή γονιδίων ανθεκτικότητας σε ασθένειες, ώστε να μην χρησιμοποιούνται φυτοφάρμακα, με όλες τις αρνητικές συνέπειές τους.
Αυτό διατείνονται. Προς το παρόν, η τροποποίηση έχει να κάνει με την ανθεκτικότητα των φυτών (τους) σε συγκεκριμένα φυτοφάρμακα και τις ακόρεστες ανάγκες τους σε λίπανση.

Ψάξε λίγο το τί γίνεται στην Αργεντινή, φερ' ειπείν, στην επαρχία Formosa με τους αεροψεκασμούς και τον πολλαπλασιασμό των καρκίνων (και -γενέσεων) και θα καταλάβεις προς τα πού βαδίζουμε. Άλλωστε, ακολουθούμε τα βήματα της Αργεντινής (στην πτώση της), με την διαφορά ότι δεν έχει εμφανιστεί ακόμη μία κυβέρνηση που θα ξεκόψει με όλη την γάγγραινα του νεοφιλελευθερισμού, ώστε να αρχίσει η επούλωση, όπως γίνεται εκεί.
 

nickel

Administrator
Staff member
δεν έχει εμφανιστεί ακόμη μία κυβέρνηση που θα ξεκόψει με όλη την γάγγραινα του νεοφιλελευθερισμού, ώστε να αρχίσει η επούλωση
Εγώ περιμένω με απίστευτο ενδιαφέρον και περιέργεια τη στιγμή που κάποιος Σύριζα θα έρθει αντιμέτωπος με τον ατόφιο (χωρίς τη γάγγραινα του φιλελευθερισμού) ελληναρισμό του αδιάφθορου Έλληνα πολίτη και του δημιουργικού δημόσιου υπαλλήλου, και θα προσπαθήσουν να φτιάξουν το νέο ελληνικό κράτος. Θεωρώ ότι θα είναι μια υπέροχη πρόκληση που ειλικρινώς θα ήθελα να ζήσω (και ας κλαίω μετά — αλλά μπορεί και να χαίρομαι).

Και προσοχή στα σχόλια: μη φύγει όλο το νήμα και βρεθεί εξόριστο στα Πολιτικά :)
 

SBE

¥
Drazen, μιλάς για ορθολογισμό και διαφωτισμό κλπ κλπ αλλά πολύ φοβάμαι ότι επιβεβαιώνεις μερικώς αυτά που συζητούσε ο Arberlis στο νήμα για την κρίση.
Το 20% που αναφέρεις είναι παρεμπιπτόντως πολύ καλύτερο από το ήδη υπάρχον 10%.
 
Top