Κεράκι τρίτο
Αξιολόγηση
«Τί; Μωρέ, τί μας λένε; Ποιοί είναι αυτοί που αρνούνται να αξιολογηθούν; Στον ιδιωτικό τομέα αξιολογούμαστε κάθε δευτερόλεπτο. Δεν κοιτάν που κάθονται τρεις (τέσσερεις, πέντε, έξι, επτά κ.ο.κ.) μήνες τον χρόνο;»
Ε, λοιπόν, ναι. Να αξιολογηθούν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές. Γιά να δούμε τώρα και κάποιες λεπτομέρειες. Θα μιλήσω σαν δάσκαλος πρώτης, κατά κανόνα, δημοτικού, αναλαμβάνοντας όλη την ευθύνη για αποτυχίες, αστοχίες, ελλείψεις, αλλά μόνο όση μου αναλογεί.
Ερωτήσεις:
Αξιολογήθηκε ποτέ κανείς εκ των «κορυφαίων» για τις επιλογές του αναλυτικού προγράμματος (ΑΠ); Όταν βοούν και οι πέτρες ότι η ύλη δεν βγαίνει, κάτι που ανεπισήμως αναγνώριζαν ακόμη και οι, ολοένα και περισσότερο επιθεωρητίζοντες, σχολικοί σύμβουλοι, δεν άκουσα να απαγγέλλεται κάτι πέρα από το «οι δάσκαλοι φταίνε, δεν κάνουν καλά την δουλειά τους».
Απολογήθηκε ποτέ κανείς για την δημιουργία τμημάτων βαβυλωνίας, στα οποία εντάσσονταν τα αλλοδαπά ξενόγλωσα σύμφωνα με την ηλικία τους, ασχέτως γλωσσικής επάρκειας; Για την υποβάθμιση έως εξάλειψης των τμημάτων υποδοχής κι ενισχυτικής διδασκαλίας;
Δημοσιεύτηκε κάποια σταθμισμένη μελέτη (αν έγινε ποτέ) αποτελεσμάτων, έτσι για να συγκρίνουμε τα πριν με τα τώρα;
Ανέλαβε ποτέ κανείς από τους μοχλούς της άκριτης εκθείασης των όποιων αλλαγών μία μέση τάξη (όχι σε σχολείο στου Παπάγου ή στην Αγίας Σοφίας), κυρίως πρώτη, όλη την χρονιά, έστω και σε ένα πρότυπο, έτσι για να δούμε πόσα απίδια βάνει ο σάκκος; Από διαλέξεις και Δυναμοτελείες χορτάσαμε.
Διάβασε ποτέ κανείς την στοχοθεσία της λέσχης Bilderberg, μέλος της οποίας ήταν και η ρηξικέλευθος υπουργός μας παιδείας;
Έβαλε ποτέ κανείς χέρι στην τηλεοπτική ακράτεια, περιορίζοντας, λόγου χάριν, τις «παιδικές» εκπομπές σε μια δίωρη ζώνη;
Έχουμε φτάσει στο σημείο ένας από τους λίγους τω όντι (αναλογικά) εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα, ο δάσκαλος της πρωτοβάθμιας (με όλα τα κακά που σκόπιμα του επέτρεψαν να καλλιεργήσει και να έχει), που είναι ο μόνος που αγωνιά, που δεν κοιμάται μέχρι τα «σκασμένα» του να μάθουν να διαβάζουν ως δια μαγείας εκεί γύρω στις διακοπές των χριστουγέννων, ακριβώς όπως όλα μαζί σκάνε μύτη τα φυτά του μπαχτσέ, να είναι μελλοντικά ο μόνος που θα αξιολογηθεί, την στιγμή που δεν νομίζω ότι θα ζητηθεί η ικανότητα των μαθητών για ένα, για παράδειγμα, ελάχιστο ποσοστό ευστοχίας στις βολές (γυμναστές), ή η εκτέλεση μιας απλής παρτιτούρας (μουσικοί), κι ας είναι μέσα στους στόχους του ΑΠ (μην γελάτε), ή η γνώση τεχνικών τέμπερας (καλλιτεχνικάριοι ) ή επίπεδο A junior (αγγλικούδες) ή ό,τι άλλο (άλλες ξένες γλώσσες). Να μην μιλήσω γι’ αυτούς που θα έρθουν, ψυχολόγοι για να λύσουν το πρόβλημα του bullying, γιατί αυτοί ξέρουν κι οι δάσκαλοι όχι (τους είδαμε επί το έργον και τρίβαμε τα ματάκια μας από την τηβεννοφόρο κοινοτυπία τους), διαιτολόγοι, τεχνικοί ασφαλείας, εκπαιδευτές καράτε, μόνο ο Sri Sri Shankar δεν αναμένεται εισέτι, ουφ.
Δεν ξέρω από πού βγήκαν όλοι αυτοί οι περιζήτητοι στο εξωτερικό έλληνες επιστήμονες (όλοι από ιδιωτικά φαντάζομαι).
Ακόμη και νά ’ναι ......, ......, ...... (προσθέστε ό,τι απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς θέλετε) οι δάσκαλοι, είναι οι μόνοι που από τις 8:10 μέχρι τις 13:50 δουλεύουν συνεχώς, έστω και κρατώντας 12, 15, 20 και, προσφάτως, 30 και 32 παιδιά (σημερινά), δίχως εναρκτήριο καφεδάκι, δίχως αργοπορίες, δίχως ψώνια, δίχως πασιέντζες και τσατ (αντίθετα προς κάθε νορμάλ εργαζόμενο, ακόμη και στον ιδιωτικό μη χειρωνακτικό τομέα, που ακόμη κι εκεί ισχύει το κρυφτό της λούφας), επιστρέφοντάς τα ζωντανά και ακέραια. Εσείς πόσες ώρες μπορείτε να περάσετε αποκλειστικά με τα (δύο, τρία) παιδιά σας, ζορίζοντάς τα με ανελαστικές ενασχολήσεις, όπως, για παράδειγμα, γραφή ή αρίθμηση;
Το δέσιμο των κορδονιών ούτε που το συζητώ.
Φτάνει πια. Ποιός έχει το ανάστημα να με αξιολογήσει; Αυτοί που άφησαν τα σχολεία δίχως βιβλία και θέρμανση; Αυτοί που μοιράζουν κι αποσύρουν βιβλία σύμφωνα με το κάθε ακροδεξιό δημοσίευμα; Αυτοί που προσπαθούν να διατηρήσουν τον ελληνορθόδοξο μουτζαχεντινισμό άθικτο και θριαμβεύοντα με εκκλησιασμούς και υποχρεωτικές πρωινές προσευχές; Οι γραβατούληδες μάναντζερς που βρίσκονται επί θύραις
(δεν μου καλοκάθεται η δοτική) και που το μόνο τους προσόν είναι ένα (κατ' ουσίαν αγορασμένο) στην Βορειοεσπερία οκτάμηνο master και η ασπόνδυλη ικανότητά τους να κάνουν ακριβώς αυτό, δηλαδή να φορούν την στολή και το μεταξυριστικό της υποταγής; Οι γονείς που στέλνουν τα βλαστάρια τους άυπνα; Οι μανάδες που τα πετούν στην τηλεόραση για να έχουν την ησυχία τους;
Η αξιολόγηση θα έρθει. Πιθανότατα θα εκδιώξει από τα σχολεία αρκετούς, ίσως και δικαίως. Αν κάτι με φοβίζει δεν είναι η πιθανότητα να βρίσκομαι μέσα σ’ αυτούς. Είναι η βεβαιότητα ότι οι χειρότεροι (οι ασπόνδυλοι και τα κομματόσκυλα) πάλι θα παραμείνουν και, χέρι χέρι, με τους νέους (φθηνούς) αποφοίτους ιδιωτικών ινστιτούτων παιδαγωγικής θα σύρουν το δημόσιο σχολείο στον Ζάλογγο της πλήρους ανυποληψίας, αν όχι ανυπαρξίας.
Αν τότε σας ακούσω να γκρινιάζετε, απλώς θα καγχάσω :devil:.
Παρ' όλα αυτά:
ΝΑΙ στην αξιολόγηση, υπό τον όρο να αξιολογούνται
σταθμισμένα όλοι. Από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικών θεμάτων μέχρι τον τελευταίο μαθητή της Α΄ Δημοτικού.
Υ.Γ. Ζώντας στην Αργεντινή εδώ και τρία χρόνια και διαβάζοντας κείμενα της δεκαετίας του ’90, αναρωτιέμαι αν οι νεοφιλελεύθεροι γενίτσαροι έχουν απλώς ΕΝΑ κείμενο κατά κλάδο του δημόσιου τομέα, το οποίο μεταφραζόμενο διανέμεται προς αναπαραγωγή στους πρετεντεροκαψήδες της κάθε προς αναδόμηση χώρας κι αναμασάται από κάθε τιβιζόμπιο και μνησίκακο μεσοαστό.
Παραδείγματα συντόμως.
Υ.Γ.2 Σχετικό με τις πανθομολογούμενα αδιάβλητες εξετάσεις. Κουίζ: ΑΣΕΠ, ερώτηση ψυχολογίας:
«ένα παιδί σπάει επανειλημμένα τα τζάμια του σχολείου. Ποιά είναι η αρμόζουσα στάση του δασκάλου απέναντι στο παιδί;
α. Το δέρνει
β. Το διώχνει από το σχολείο
γ. Το βάζει να πληρώνει το κόστος αντικατάστασης
δ. Συζητά μαζί του προσπαθώντας να καταλάβει τις αιτίες και να του δώσει να καταλάβει ότι αυτό είναι δείγμα ανωριμότητας κ.λ.π.
(η σωστή ήταν η γ)