Είναι σωστό να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλον ένα εισιτήριο του μετρό το οποίο ισχύει ακόμα;

Και 1-2 πραγματάκια ακόμα:

Αυτοί που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το μετρό ή τα λοιπά μέσα για 90 λεπτά, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, αγοράζουν κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Αυτό φυσικά το γνωρίζουν οι υπεύθυνοι. Άρα, ποιον ακριβώς εξυπηρέτησε η αύξηση στο κόμιστρο και η υποχρεωτική αγορά του "ενιαίου", εκτός από την ΑΜΕΛ την ίδια;

Τελικά τι αγοράζουμε; Με το να αυξήσει την τιμή και να δώσει το δικαίωμα χρήσης των μέσων για 90 λεπτά όταν προηγουμένως το ίδιο εισιτήριο ήταν ατομικό και για μία μόνο διαδρομή (όσο χρόνο πάρει αυτή η διαδρομή), χωρίς να έχει ο επιβάτης άλλη επιλογή, δεν δέχεται αυτομάτως η ίδια η ΑΜΕΛ ότι πουλάει χρόνο διαδρομής και ΟΧΙ διαδρομή;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Για να μην κάνει μόνο ο νίκελ το Γερμανό, να προσπαθήσω να βάλω μερικά στοιχεία ακόμη στη συζήτηση:

1) Το εισιτήριο του 1 ευρώ για τη μιάμιση ώρα διαδρομής δεν είναι το μοναδικό εισιτήριο του μετρό και επομένως δεν είναι αυτό που χαρακτηρίζει την κοστολόγηση των διαδρομών. Ο πλήρης κατάλογος είναι εδώ. Υπάρχουν επίσης μια σειρά από δικαιούχους μειωμένου εισιτηρίου (εδώ), από δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης (εδώ), και από δικαιούχους περιορισμένης ελεύθερης μετακίνησης (εδώ). Συγγνώμη που αναφέρω πράγματα που βρίσκονται εύκολα στο διαδίκτυο, αλλά από τη συζήτηση σχηματίζω την εντύπωση ότι κάποιοι ίσως δεν τα γνωρίζουν αυτά.

2) Όποιος κάνει τον κόπο να κοιτάξει τον κατάλογο με τα τιμολόγια, θα καταλάβει ότι το σκέτο εισιτήριο δεν προορίζεται για εργαζόμενους και τακτικούς χρήστες του μετρό, αλλά για περιστασιακούς χρήστες· επιπλέον, και ως αντικίνητρο για να πιέσει προς τα άλλα εισιτήρια, κάρτες διαρκείας κλπ. Συμφωνώ ότι αυτό σημαίνει προείσπραξη εσόδων, το ενδεχόμενο να κερδίσει το μετρό επειδή θα χρειαστεί να μετακομίσεις σε άλλη πόλη και να χάσεις τα λεφτά που έβαλες, για να μην αναφέρω ότι αν πεθάνει κανείς, η ετήσια κάρτα διαρκείας δεν περνάει στους κληρονόμους του...

3) Όποιος έχει κάνει οποιαδήποτε κοστολόγηση ποτέ του, ξέρει ότι κανείς δεν κοστολογεί ένα σύστημα με βάση την πλήρη χρήση του, διαφορετικά τα κοστολόγια γίνονται απαγορευτικά.

4) Από τη στιγμή που συμφωνείς να χρησιμοποιήσεις το μετρό, το κάνεις με τους συγκεκριμένους όρους και το εισιτήριο είναι η απόδειξη της συμφωνίας σου. Είναι αλήθεια ότι οι όροι χρήσης του εισιτηρίου που αναφέρονται στον ιστότοπο του μετρό (εδώ) δεν αναφέρουν απαγόρευση να δώσεις κάπου το εισιτήριό σου. Παρόλα αυτά, εδώ υπάρχει μια εικόνα της πίσω όψης των εισιτηρίων του μετρό που απαγορεύει την πάσα. Δεν ξέρω αν και πόσο ισχύει η εικόνα (δεν έχω αυτή τη στιγμή διαθέσιμο εισιτήριο) και δεν ξέρω καν τι αναφέρουν οι νόμοι που επικαλείται και αν η επίκλησή τους γίνεται σωστά ή μόνο π.χ. για εκφοβισμό.

5) Επομένως, σέβομαι όποιον θέλει να κάνει «πάσες» για οποιονδήποτε λόγο το κάνει (κοινωνική φροντίδα, ιδεολογική αντίσταση, μποϊκοτάζ υπέρ των ταξί, ό,τι θέλετε). Θέλω να είμαι όμως σαφής: Εγώ δεν το κάνω. Εγώ δεν βλέπω εδώ ένα κοινωνικό κίνημα της μορφής «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω». Δεν ξέρω ποιος παίρνει το εισιτήριό μου (δεν κυκλοφορούν μόνο φτωχαδάκια στο μετρό). Και έχει αρχίσει λίγο να με κουράζει η γενίκευση των πάντων. Όχι, δεν τα πληρώνουμε όλα με τους φόρους μας. Τα πληρώνουμε με δανεικά. Διαφορετικά, ας μη σταθούμε στην πάσα. Ας κυκλοφορούμε όλοι λαθρεπιβάτες.

6) Έστω όμως ότι το θεωρούμε μια μορφή αντίστασης. Τότε, γιατί προσπαθούμε να την δικαιολογήσουμε ορθολογιστικά; Ας πούμε απλά «διαφωνώ και κάνω αυτό που νομίζω σωστό» --με όλες τις ενδεχόμενες συνέπειες. Και, παρεμπ, υπάρχουν πολλές δυνατότητες για κοινωνική δουλειά και προσφορά και για πολιτικούς ή μη αγώνες για όποιους ενδιαφέρονται (όχι να ησυχάζουμε τη συνείδησή μας ανάβοντας κεράκια ή παραχωρώντας ένα μεταχειρισμένο εισιτήριο).

Edit: Επειδή η ανάρτησή μου ανέβηκε αμέσως μετά από την ανάρτηση του Αμβρόσιου, την οποία δεν είχα δει όταν ξεκίνησα να γράφω αλλά περιέχει κάποια τεχνικά στοιχεία στα οποία αναφέρομαι και εγώ, παρακαλώ να μη θεωρηθεί ως άμεση απάντηση στο σχόλιό του.
 
Συγγνώμη, αλλά εγώ δεν έχω καταλάβει ποιον άλλο τύπο εισιτηρίου ακριβώς παρέχει το μετρό πέρα από το ενιαίο.Το πρόβλημα είναι ότι οι περισταστιακοί χρήστες αγοράζουν διαδρομή και ΟΧΙ χρόνο διαδρομής. Με το νέο καθεστώς υποχρεώθηκαν να πληρώσουν 25% παραπάνω και να αγοράσουν χρόνο διαδρομής, τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των περιστασιακών χρηστών ΔΕΝ αγοράζει χρόνο διαδρομής.

Και ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μονοπώλιο, το οποίο με την συγκεκριμένη απαγόρευση φαίνεται να κινείται στα όρια της νομιμότητας, γιατί δεν είναι λίγοι οι νομικοί που θεωρούν την απαγόρευση πάσας του εισιτηρίου παράνομη. Ειδικά -λέω εγώ- από τη στιγμή που με την κίνησή της να θεσπίσει υποχρεωτικά το ενιαίο για όλους, φαίνεται να παραδέχεται η ίδια η εταιρεία ότι πουλάει χρόνο διαδρομής.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Ενημερωτικά: όταν αυξήθηκε η τιμή του εισιτηρίου, μειώθηκε η τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών, από 38€ σε 35€ το μήνα.

Κατά τα λοιπά, προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι διαφωνώ με τη μεταβίβαση του εισιτηρίου, ότι τη θεωρώ κλεψιά κτλ κτλ, αν και δεν τη θεωρώ και αντίσταση, εδώ που τα λέμε. Αν δε χρησιμοποιούσα κάρτα απεριορίστων, σίγουρα θα μου 'φτιαχνε τη μέρα το να μου δώσει κάποιος το εισιτήριό του.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Συγγνώμη, αλλά εγώ δεν έχω καταλάβει ποιον άλλο τύπο εισιτηρίου ακριβώς παρέχει το μετρό πέρα από το ενιαίο.Το πρόβλημα είναι ότι οι περισταστιακοί χρήστες αγοράζουν διαδρομή και ΟΧΙ χρόνο διαδρομής. Με το νέο καθεστώς υποχρεώθηκαν να πληρώσουν 25% παραπάνω και να αγοράσουν χρόνο διαδρομής, τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των περιστασιακών χρηστών ΔΕΝ αγοράζει χρόνο διαδρομής.

Έπρεπε να βάλω και τους συνδέσμους για τις μηνιαίες κάρτες;

Όπως το βλέπω εγώ:

  • Αν χρειαστείς ένα εισιτήριο, μια στο τόσο, για οποιαδήποτε διαδρομή, κοστίζει ένα ευρώ (μισό το μειωμένο).
  • Αν χρειαστείς πολλά εισιτήρια (πάνω από τρία για μια μέρα), έχει το ημερήσιο με 3 ευρώ. Αυτό προφανώς κανείς δεν μπορεί να ελέγξει ποιος το χρησιμοποιεί.
  • Αν χρειαστείς πολλά εισιτήρια για εφτά μέρες (πάνω από ενάμισο την ημέρα), έχει το εβδομαδιαίο με 10 ευρώ. Ούτε αυτό ελέγχεται.
  • Αν χρησιμοποιείς κάρτα, έχει παραλλαγές (μόνο μετρό ή μετρό + άλλα ΜΜΜ). Οι κάρτες πάλι, ελέγχονται.

Και ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μονοπώλιο, το οποίο με την συγκεκριμένη απαγόρευση φαίνεται να κινείται στα όρια της νομιμότητας, γιατί δεν είναι λίγοι οι νομικοί που θεωρούν την απαγόρευση πάσας του εισιτηρίου παράνομη. Ειδικά -λέω εγώ- από τη στιγμή που με την κίνησή της να θεσπίσει υποχρεωτικά το ενιαίο για όλους, φαίνεται να παραδέχεται η ίδια η εταιρεία ότι πουλάει χρόνο διαδρομής.
Όσο γι' αυτό, κι εγώ έγραψα ότι δεν ξέρω τι ισχύει (και προφανώς δεν ισχύει για τα ημερήσια και εφταήμερα). Από την άλλη, ισχύει έλεγχος για μειωμένα,κάρτες κλπ.
 
Έπρεπε να βάλω και τους συνδέσμους για τις μηνιαίες κάρτες;

Όπως το βλέπω εγώ:

  • Αν χρειαστείς ένα εισιτήριο, μια στο τόσο, για οποιαδήποτε διαδρομή, κοστίζει ένα ευρώ (μισό το μειωμένο).
  • Αν χρειαστείς πολλά εισιτήρια (πάνω από τρία για μια μέρα), έχει το ημερήσιο με 3 ευρώ. Αυτό προφανώς κανείς δεν μπορεί να ελέγξει ποιος το χρησιμοποιεί.
  • Αν χρειαστείς πολλά εισιτήρια για εφτά μέρες (πάνω από ενάμισο την ημέρα), έχει το εβδομαδιαίο με 10 ευρώ. Ούτε αυτό ελέγχεται.
  • Αν χρησιμοποιείς κάρτα, έχει παραλλαγές (μόνο μετρό ή μετρό + άλλα ΜΜΜ). Οι κάρτες πάλι, ελέγχονται.

Το ενιαίο όμως είναι ειδικός τύπος εισιτηρίου. Υπάρχει πολύς κόσμος που χρησιμοποιεί το μετρό μερικές φορές την εβδομάδα. Με το νέο καθεστώς πληρώνει πολύ παραπάνω. Αυτό που θα ήταν λογικό θα ήταν να υπάρχει το κλασικό, γενικό εισιτήριο της μίας διαδρομής για ένα κόμιστρο Χ, και για όσους θέλουν να χρησιμοποιήσουν περισσότερα από ένα μέσα, θα μπορούσε να υπάρχει το ενιαίο. Έτσι θα ήταν όλοι ευτυχισμένοι και ίσως να μην υπήρχε τόσο έντονο και το φαινόμενο των Ρομπέν. Οπότε, το ερώτημα το δικό μου παραμένει: γιατί καθιερώθηκε υποχρεωτικά το ενιαίο, από τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που χρειάζονται αυτού του τύπου την υπηρεσία έχουν την κάρτα απεριορίστων διαδρομών; Και από τη στιγμή που το καθιερώσανε, με ποιο δικαίωμα αξιώνουνε να μην κάνει ο κόσμος πάσα; Αφού αυτοί οι ίδιοι το προκαλέσανε.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Το ενιαίο όμως είναι ειδικός τύπος εισιτηρίου. Υπάρχει πολύς κόσμος που χρησιμοποιεί το μετρό μερικές φορές την εβδομάδα. Με το νέο καθεστώς πληρώνει πολύ παραπάνω. Αυτό που θα ήταν λογικό θα ήταν να υπάρχει το κλασικό, γενικό εισιτήριο της μίας διαδρομής για ένα κόμιστρο Χ, και για όσους θέλουν να χρησιμοποιήσουν περισσότερα από ένα μέσα, θα μπορούσε να υπάρχει το ενιαίο. Έτσι θα ήταν όλοι ευτυχισμένοι και ίσως να μην υπήρχε τόσο έντονο και το φαινόμενο των Ρομπέν. Οπότε, το ερώτημα το δικό μου παραμένει: γιατί καθιερώθηκε υποχρεωτικά το ενιαίο, από τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που χρειάζονται αυτού του τύπου την υπηρεσία έχουν την κάρτα απεριορίστων διαδρομών;
Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς «μίας διαδρομής». Για να κάνω το συνήγορο του διαβόλου, μίας διαδρομής είναι ήδη το σημερινό σύστημα με επιπλέον bonus να το χρησιμοποιήσεις και στις δύο γραμμές του μετρό, στον ΗΣΑΠ, και στα λεωφορεία, σε όσες άλλες διαδρομές προλαβαίνεις μέσα σε μιάμιση ώρα. Αν είναι ακριβό για μίας διαδρομής, να το συζητήσουμε --και συμφωνώ προκαταβολικά ότι μοιάζει ακριβό για Πανεπιστήμιο-Σύνταγμα αλλά όχι ακριβό για Περιστέρι-Άγιο Δημήτριο.

Εννοείς στοχευμένης διαδρομής; Άλλη τιμή από την αρχή ως το τέλος της διαδρομής και άλλη για μετακίνηση στο κέντρο; Άλλη χωρίς αλλαγές π.χ. από τη γραμμή 2 στη γραμμή 3 και άλλη με αναμεταβιβάσεις; Καταλαβαίνω την έννοια της κοστολόγησης ανά διαδρομή. Είναι κάτι όπως παλιά (ναι, είμαι τόσο παλιός), που τα λεωφορεία είχαν πέντε-έξι διαφορετικά εισιτήρια και δυο βάρδιες με εισπράκτορες που μας ειδοποιούσαν «τέλος τα δίφραγκα».

Αυτό θα σήμαινε υποθέτω, ειδικά εισιτήρια ή ειδικά ακυρωτήρια ή ειδικούς (και πολύ περισσότερους) ελέγχους ή εισπράκτορες ή κάποιον άλλο τρόπο ελέγχου που προφανώς θα αύξανε το κόστος σε σχέση με σήμερα ενώ και στην ιδανική περίπτωση, θα μείωνε τα έσοδα. Θα αύξανε επίσης τη «σχετική παραβατικότητα» (αφού θα πρόσφερε το μέσο και το κίνητρο να αγοράσεις εισιτήριο της φτηνής διαδρομής και να το χρησιμοποιήσεις για κανά-δυο σταθμούς περισσότερο, φαινόμενο που παρατηρήθηκε στο τραμ που είχε το φτηνό εισιτήριο των πέντε στάσεων και καταργήθηκε).

Υποθέτω ότι όλα αυτά συνυπολογίζονται σε μια σωστή κοστολόγηση και τιμολόγηση. Επιπλέον, μπορεί αυτή η μέθοδος να φαίνεται πιο δημοκρατική, αλλά προφανώς δεν αποτελεί κίνητρο για την εξάπλωση του δικτύου προς πιο αραιοκατοικημένες ή πιο φτωχές (και άρα πιο «παραβατικές») περιοχές μειωμένης δρομολογιακής κοστολόγησης κπλ.

Και από τη στιγμή που το καθιερώσανε, με ποιο δικαίωμα αξιώνουνε να μην κάνει ο κόσμος πάσα; Αφού αυτοί οι ίδιοι το προκαλέσανε.
Για το συγκεκριμένο, είπα ότι δεν ξέρω αν έχουν το δικαίωμα. Άλλα ΜΜΜ προφανώς δεν το έχουν (αφού κατεβαίνεις και συνεχίζεις με άλλο μέσο) και φαίνεται παράλογο να το έχουν. Έχουν ίσως το δικαίωμα να απαγορεύουν αυτή την ανταλλαγή μέσα στους σταθμούς, όπως απαγορεύουν και άλλα πράγματα. Απέξω, πώς να το απαγορέψουν;
 
Doctor, εννοώ αυτό που ήταν πριν καθιερωθεί το ενιαίο και που ξέρουμε όλοι μας. Δεν είναι δύσκολο.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
σίγουρα θα μου 'φτιαχνε τη μέρα το να μου δώσει κάποιος το εισιτήριό του.
Στο Σαν Φρανσίσκο, όταν περνάς με το αυτοκίνητό σου μια συγκεκριμένη γέφυρα, έχει διόδια 1 δολάριο (ή μάλλον είχε όταν πέρασα εγώ πριν από πολλά χρόνια, δεν ξέρω πόσο είναι τώρα). Αν ο προηγούμενος οδηγός έχει κέφια, μπορεί να πληρώσει και για σένα, και την ώρα που πας να πληρώσεις, σου λέει ο υπάλληλος "Δεν χρειάζεται, πλήρωσε ο προηγούμενος για σας". Αυτό μπορεί να σου φτιάξει πραγματικά το κέφι, γιατί κάποιος άγνωστος σού έκανε ένα δώρο χωρίς να σε ξέρει. Αλλά γιατί θεωρείται ευγενική χειρονομία να μου δώσει κάποιος κάτι που δεν το χρειάζεται πια, αντί να το ρίξει στα σκουπίδια; Επειδή με απάλλαξε από τον κόπο να ψάχνω στα σκουπίδια έξω από το μετρό ή να μαζεύω εισιτήρια πεταμένα κάτω; Αν είχε αγοράσει ένα έξτρα εισιτήριο και μου το χάριζε, αυτό μάλιστα θα ήταν πραγματικό δώρο.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Doctor, εννοώ αυτό που ήταν πριν καθιερωθεί το ενιαίο και που ξέρουμε όλοι μας. Δεν είναι δύσκολο.
Κοίτα, δεν κάνω το χαζό. Επίσης, είμαι κλασικό θύμα αυτής της εξέλιξης, αφού είμαι ο τυπικός περιστασιακός χρήστης των ΜΜΜ. Όμως θεωρώ σωστή τη μεθοδολογία της τιμολόγησης· θεωρώ διαφορετική συζήτηση το ύψος των τιμολογίων.

Πριν ενοποιηθούν τα εισιτήρια (μέχρι τα μέσα του 2008) υπήρχαν μίας διαδρομής με τα λεωφορεία (50 λεπτά --από 44 που είχαν ξεκινήσει όταν καθιερώθηκε το ευρώ και 45 που έγιναν μετά για κάποιο διάστημα), μιας διαδρομής αλλά σε δύο ζώνες στον ΗΣΑΠ (70 και 80 λεπτά αντίστοιχα) και 80 λεπτά στο μετρό.

Τα προβλήματα τότε ήταν της εξής μορφής:

1) Ότι πλήρωνες μεν 50 λεπτά για τη διαδρομή Πειραιάς-Δροσιά ή Αθήνα-Βουλιαγμένη με το λεωφορείο, αλλά και για τη διαδρομή Σύνταγμα-Ακαδημία, που ήταν και τότε το παράδειγμα της «ακριβής» διαδρομής.
2) Ότι το σύστημα δεν υποστήριζε τη συγκοινωνιακή αποκέντρωση και εκλογίκευση, αφού δεν σε συνέφερε να πάρεις συνδυασμό λεωφορείου-μετρό επειδή κόστιζε εξ ορισμού 1,30 ευρώ.

Με τη συγχώνευση του 2008 δόθηκε η δυνατότητα της διαδοχικής χρήσης για μιάμιση ώρα. Επομένως, εκτός από τους περιστασιακούς χρήστες της μίας φοράς (ξαναλέω: όπως εγώ!), για όλους τους άλλους το σύστημα έγινε πιο ορθολογικό.

Αυτό δεν πρόλαβε βέβαια να γίνει κατανοητό, επειδή η αναδιοργάνωση έγινε ταυτόχρονα και ως μερικό αντάλλαγμα για την αύξηση των τιμών. Καθώς η επόμενη αύξηση τιμών ακολούθησε πολύ σύντομα, το μόνο που έμεινε στη συλλογική μνήμη είναι ο πρακτικός διπλασιασμός των τιμών του λεωφορείου. Έτσι, το συγκοινωνιακά σωστό κτγμ μέτρο της αναδιάρθρωσης της τιμολόγησης πέρασε στο μυαλό μας σαν εργαλείο άδικης αύξησης μιας προσφερόμενης υπηρεσίας.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Εγώ ανήκω στους περιστασιακούς χρήστες, και άλλοτε χρησιμοποιώ το μετρό για μια και μοναδική διαδρομή, άλλοτε το χρησιμοποιώ επί μιάμιση ώρα με τουλάχιστον τέσσερις διαδρομές σε μετρό και λεωφορείο. Θεωρώ ότι οι φορές που είμαι κερδισμένη ισοφαρίζουν τις φορές που είμαι χαμένη — θεωρητικά, εννοώ, δεν μ' ενδιαφέρει να τις μετρήσω.
 
Μα Dr, η αναδιάρθρωση της τιμολόγησης έγινε εργαλείο άδικης αύξησης! Γιατί δεν κράτησαν και τις δύο επιλογές; Αλλά να το πάμε και παραπέρα.Καταρχήν, ποιο είναι το ποσοστό των περιστασιακών χρηστών μιας διαδρομής τύπου Πειραιάς-Δροσιά; Ελάχιστοι! Και πόσες φορές κάνουν τέτοιες διαδρομές;
 

SBE

¥
Να το αφήσεις στη θεση σου για να το βρεί κάποιος που ήδη έχει πληρώσει για να μπει;
 

Cadmian

New member
Το δίνεις χέρι με χέρι στην έξοδο του σταθμού ή στις σκάλες. Δεν είναι ανάγκη να έχει πληρώσει ήδη. Πολλοί πάντως δεν τα παίρνουνε.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Πιθανότατα δεν τα παίρνουνε επειδή το εισιτήριο πλέον αναφέρει επάνω του (όλα sic): «Η παραχώρηση και η αποδοχή επικυρωμένου εισιτηρίου, καθώς και η προτροπή παραχώρησης απαγορεύεται και τιμωρείται από το Νόμο (Π.Κ. Άρθ. 186.2 & 392).»
 

SBE

¥
Η μπορεί να έχουν κάρτα απεριορίστων διαδρομών και να μη χρειάζονται εισιτήριο.
 

Cadmian

New member
Δεδομένου του πόσοι κυκλοφορούν έτσι κι αλλιώς χωρίς εισιτήριο, δεν νομίζω ότι οι νομικές κυρώσεις στα ψιλά γράμματα αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα. Ποιός ξέρει...
 

nickel

Administrator
Staff member
Μερικές καλές σκέψεις και ιδέες μέσα σ' έναν ωκεανό αριστερίστικου μαξιμαλισμού που, όπως πάντα, καταφέρνει να πνίγει τις καλές ιδέες και να διώχνει κόσμο. Ούτε στη μεγαλύτερη κρίση δεν θα μετακινηθεί έτσι ο κόσμος στα αριστερά.
 
Top